مادر ریحانه برای آخرین دیدار با دخترش به زندان فراخوانده شد؛ ریحانه جباری شنبه اعدام می شود

شعله پاکروان، مادر ریحانه جباری،  در صفحه فیس بوک خود خبر داد که اجرای احکام فردا، شنبه سوم آبان ماه را به عنوان روز اعدام ریحانه تعیین کرده است.

شعله پاکراون نوشته است: "الان از دفتر زندان زنگ زدند، گفتند برای ملاقات آخر برویم به آدرسی که داده اند.امشب او را منتقل می کنند. فردا را برای اجرای حکم تعیین کرده اند."

مادر ریحانه جباری ضمن ابراز انزجار از کسانی که انها را "دروغگو" خطاب کرده نوشته است: "من رفتم به دیدن دختر بیمار و تبدارم."

 تیرماه سال 86 ریحانه جباری دختر 19 ساله‌ متهم شد که مرتضی عبدالعلی سربندی 47 ساله، پزشک و مامور پیشین وزارت اطلاعات ایران را به قتل رسانده است.

ریحانه جباری گفته بود این کار را برای دفاع از خود در برابر تعرض جنسی انجام داده است. این دختر جوان از سوی پنج قاضی شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران به قصاص نفس محکوم شد و قضات دیوان عالی کشور این حکم را تایید کردند. تلاش های گسترذده ای در ماه های گذشته برای نجات ریحانه جباری از اعدام انجام شده است اما جلساتی که در دو هفته گذشته تحت عنوان "جلسه صلح و سازش" با مخالفت جلال سربندی، پسر مقتول، مواجه شد. خانواده سربندی گفته اند: "تا وقتی ریحانه حقایق پرونده را نگوید خبری از بخشش نیست" و خواهان آن شده اند تا با "بیان حقیقت از سوی ریحانه نقاط تاریک پرونده روشن شود."

اشاره ضمنی خانواده سربندی به وجود ردپایی شخص دیگری در این قتل است اما قوه قضائیه و دادگاه های رسیدگی کننده به این پرونده تاکنون درباره این ابهام توضیح دیگری ارائه نکرده است.

خانم پاکروان شامگاه روز جمعه، دوم آبان، به بی‌بی‌سی فارسی گفت که پس از دیدار با ریحانه جباری، به او گفته شده است که دخترش شبانه به قرنطینه منتقل خواهد شد تا صبح روز بعد حکم اعدام اجرا شود.

او اضافه کرد که با وجود اصرار اعضای خانواده، مسئولان زندان درباره زمان و مکان اعدام احتمالی خانم جباری چیزی نگفته‌اند.

ریحانه جباری در سال ۱۳۸۶ به اتهام قتل مرتضی عبدالعلی سربندی بازداشت شد. او در زمان بازداشت ۱۹ سال داشت و گفت که برای دفاع از خود در برابر تعرض جنسی مرتکب قتل شده است.

حکم اعدام ریحانه جباری صادر و در دیوان عالی کشور تایید شده است.

پیش از این، روز هفتم مهر ماه گزارش شد که ریحانه جباری در آستانه اعدام قرار دارد، ولی این حکم اجرا نشد. شعله پاکروان گفت: "از هفتم مهر تاکنون هر روز مرده‌ایم و هر روز در این مدت، برای ما روز اجرای حکم بوده است."

او همچنین از مسئولانی که به رسانه‌ها گفته بودند پرونده ریحانه جباری "ختم به خیر" خواهد شد، انتقاد کرد.

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران در آخرین واکنش به روند تحولات مربوط به پرونده ریحانه جباری، روز اول آبان ماه، به خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) گفته بود: "انتظار داریم این پرونده به نحوی ختم به خیر شود."

طبق قوانین ایران، رضایت خانواده مقتول تنها راه اجرا نشدن حکم اعدام ریحانه جباری است. مادر او هم با اشاره به اقداماتی که فعالان حقوق بشر برای کسب رضایت از خانواده مقتول کرده‌اند، گفت: "نمی‌خواهم کسی به دفاع از ریحانه، به فرزندان سربندی (مقتول) حرف بدی بزند، آنها هم تحت فشار هستند و روزهای سختی را می‌گذرانند."

+59
رأی دهید
-8

be_pa.khaste - هارلم - هلند
نمیدونم چرا احساس می‌کنم این دختر بی‌ گناهه می‌دونم کسی‌ باور نمی‌کنه اما من حاضرم به جاش اعدام شم .
شنبه 3 آبان 1393 - 00:32
raha1984 - هامبورگ - المان
سر کناهگار همیشه بالای دار میره
شنبه 3 آبان 1393 - 08:33
دریای پارس - ایران - ایران
خوشبحالش.مردن از زندگی توی این طویله بوگندو بهتره
شنبه 3 آبان 1393 - 19:05
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.