حماقت یا خیانت احسان طهماسبی در مسابقه دو میدانی کمکی امدادی بازی های آسیایی اینچیون ( ویدیو)





تقاطع: سه هفته بعد از پایان بازی‌های آسیایی اینچئون در کره جنوبی، خبرگزاری دولتی “ایسنا”، روز چهارشنبه (۳۰ مهر-۲۲ اکتبر) ضمن انتشار ویدئوی مربوط به حذف تیم چهار در ۴۰۰ متر امدادی ایران از این رقابت‌ها، این حذف را ناشی از “اشتباه عمدی” احسان طهماسبی دونده‌ی سوم این تیم اعلام کرد. هم‌زمان مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی ایران و هم‌تیمی‌های این دونده، او را به “خیانت” به کشور متهم کرده‌اند.

به نوشته‌ی “ایسنا”، در جریان این رقابت، هادی رحیمی در دور اول، چوب را به مهدی زمانی تحویل داد و زمانی در ۴۰۰ متر دوم «تمام تلاش خود را انجام داد تا چوب را به طهماسبی برساند اما طهماسبی بنا به دلایلی چوب را از او نگرفت» تا ایران که مربیانش مدعی هستند بخت کسب مدال در این رشته را داشت، از دور رقابت‌ها کنار برود.

“ایسنا” از “فدراسیون دوومیدانی” و “مسوولان کمیته انضباطی” خواسته تا «برخورد لازم را با طهماسبی و هر ورزشکاری که با لباس تیم ملی ایران کم‌کاری کرده است انجام بدهند».

در همین حال، تیمور غیاثی، قهرمان اسبق آسیا و مدیر کنونی تیم‌های ملی دوومیدانی ایران نیز با بیان این‌که «طهماسبی فقط به خودش بدی نکرده، بلکه به یک کشور و سه جوانی که با آرزو به اینچئون رفته بودند خیانت کرده است»، به همین خبرگزاری گفت: «قطعاً او را تنبیه می‌کنیم و این‌که گفته می‌شود شوخی کرده توجیه‌کننده نیست.»

پیش‌تر، سجاد هاشمی، دیگر دونده‌ی امدادی ایران که قرار بود چوب را از طهماسبی بگیرد و در دور چهارم بدود، در گفتگویی با “خبرآنلاین”، ماجرا را این‌گونه شرح داده بود: «مهدی زمانی آمد تا چوب را به احسان بدهد اما او نمی‌گرفت. حتی من می‌خواستم چوب را بگیرم و بدوم تا آنها هم‌چنان به دعوای‌شان ادامه دهند که نشد. نمی‌دانم چرا طهماسبی دعوا هم داشت.»

او ادامه داده بود: «احتمال افتادن چوب یا رفتن پا روی خط را می‌دادیم، مثل گوانگجو که به خاطر همین حذف شدیم اما فکرش را هم نمی‌کردم که طهماسبی اصلاً چوب را نگیرد. آن لحظه به نظرم حماقت محض کرد و بس. او نه تنها به ما که به ایران خیانت کرد.»

هاشمی، در خصوص واکنش طهماسبی به این اتفاق نیز گفته بود: «او حتی بعد از مسابقه هم نیامد از بچه‌ها عذرخواهی کند و دلیل کارش را توضیح دهد. اصلاً ما تا سه روز او را نمی‌دیدیم. راحت می‌رفت مسابقه‌ها را می‌دید و برمی‌گشت. انگار نه انگار که اتفاقی افتاده. او در صحبت با بقیه بچه‌ها گفته بود سلام مرا به “عاکفیان” (مربی تیم دوومیدانی ایران) برسانید و بگویید: “دیدی مرا اذیت کردند، چه کار کردم؟” این یعنی کارش عمدی بود.»

وی با تاکید بر این‌که «بیشتر از ۱۰۰ بار این قضیه را مرور کرده»، اضافه کرده بود: «۲-۳ روز قبل از مسابقه می‌گفت احتمال افتادن چوب هست، چرا خودتان را ناراحت می‌کنید؟ ما هم می‌گفتیم تیم خوبی هستیم و چرا این حرف را می‌زنی اما او با گرفتن ۱۵۵۰ دلار پول توجیبی دیگر قید مسابقه را زد.»

در واکنش به اتهامات سجاد هاشمی، طهماسبی در دفاع از خود به “خبرآنلاین” گفت که در لحظه‌ای که باید چوب را از زمانی می‌گرفته، این دو “اصلا” به هم نرسیدند: «زمانی می‌گفت نباید صبر کنی من دونده ۸۰۰ متر هستم و به تو می‌رسم. من هم همین کار را کردم و به مسیرم ادامه دادم اما دیدم او به من نرسید. سرعتم را کم کردم اما دیگر از دالان تعویض چوب خارج شده بودیم. این اتفاق در لحظه افتاد و هیچ قصد و غرضی هم نبود.»

او به اتهام “خیانت” نیز این‌گونه پاسخ داد: «برای چه باید خیانت کنم؟ مگر من بدم می‌آمد که مدال بگیرم؟ مگر بدم می‌آمد که سکه بگیرم و خرج زندگی‌ام کنم؟ می‌دانید سکه‌هایی که اگر قهرمان می‌شدیم و گیر ما می‌آمد چقدر مشکلات من را حل می‌کرد؟ اصلا مسیر زندگی من را تغییر می‌داد. خیانت و استفاده کردن از این واژه کار بدی است.»

+49
رأی دهید
-20

OzveMardom - پاريس - فرانسه
خیانت کدومه کاملا معلومه که هماهنگ نبودند. حتا یک نیم نگاهی‌ به جلوش میندازه که از خط رد نشه که دیر میشه و بعدش عصبانی‌ میشه.
جمعه 2 آبان 1393 - 21:49
paksan - آمریکا - آمریکا
ولی به نظر من دونده پشت سری هم کاملاً کوتاهی میکنه و خیلی زودتر از موعدی که باید سرعتش رو کم کنه شروع به ایستادن میکنه و درحالی که نفر جلو باید استارت اولیه رو بزنه و نفر پشت هم با همون سرعت بیاد تا چوب رو در یک سرعت مناسب جابجا کنند ولی نفر پشتی کاملاً مشخصه انقدر شل میکنه تا سرعت طهماسبی گرفته بشه و به نظرم کلشون مشکل داشتند باهم و پشت سری هم مقصره به نظرم .
جمعه 2 آبان 1393 - 22:37
karkas - اصفهان - ایران
توی فیلم دونده دوم مهدی زمانی تلاش زیادی به رساندن چوب بهاحسان طهماسبی نمی کند
جمعه 2 آبان 1393 - 23:59
مدافع حق - مادرید - اسپانیا
نامرد دلقک بى ابرو. اخه کدوم دونده تو دو امدادى بر میگرده پشت سرش رو نگاه میکنه ؟ .
شنبه 3 آبان 1393 - 02:00
shirin111 - پاریس - فرانسه
به نظر من تقصیر نفر عقبی بود چون تا چوب رو به دست نفر جلویی نداده نباید از سرعت خودش کم میکرد
شنبه 3 آبان 1393 - 07:02
dexametazon - دبی - امارات
من اول فکر کردم دومیه طهماسبیه.بابا دومی خیانت کرده ببینین دستشو میجرخونه از سرعتشم کم میکنه
شنبه 3 آبان 1393 - 09:33
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.