فراخوان اعتصاب عمومی در روز شنبه علیه اسیدپاشی و در حمایت از قربانیان اسیدپاشی

سحام نیوز : بنابه گزارش های ارسالی به سحام، در تجمع روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه ۱۳۹۳ مردم اصفهان در برابر دادگستری اصفهان در خیابان نیکبخت، اعلام شده است که روز شنبه مردم اصفهان در اعتراض به فجایع اخیر پیش آمده در این شهر و اسید پاشی به صورت و بدن دختران جوان توسط عده ای ناشناس، در کلاس های درس خود حاضر نخواهند شد.

دراین فراخوان که در شبکه های اجتماعی به صورت گسترده درحال توزیع است از دانش آموزان و دانشجویان استان اصفهان خواسته شده است که روزشنبه سوم آبان ماه ۱۳۹۳برای اعلام همدردی با خانواده های قربانیان در کلاس های درس مقاطع تحصیلی خود حضور نیابند.

بنا به اطلاع خبرنگارسحام، این فراخوان درتجمع امروز در برابر دادگستری استان اصفهان توسط مردم به صورت خودجوش نیز اعلام شده است. تجمعی که به صورت مسالمت آمیز در برابر دادگستری این شهر درساعت ۱۰ صبح آغاز شد و در پایان مراسم درخیابان «چهارباغ بالا» با یورش مامورین به خشونت کشیده شد و ماموران ضمن پرتاب گاز اشک آور به معترضین و منتقدین، دستکم چهارنفر را در این رابطه دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال دادند.

گفتنی ست درهجوم موتورسواران ناشناس به دختران جوان در شهر اصفهان، تا کنون برابر با آمار رسمی دستکم ۸ دختر جوان دچار سوختگی شدید شدند و یک نفر نیز در این ارتباط جان خود را از دست داده است.

دکتر «سیدحسن هاشمی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز دراقدامی متعهدانه و نیکوکارانه، در درمانگاه شهید شوریده حاضر شد و اقدام به معاینه چشم های «سهیلا جورکش» یکی از قربانیان فجایع اسیدپاشی اصفهان کرد.

ایرنا در این رابطه به نقل از وزیربهداشت نوشت که: «چشمان او(سهیلاجورکش) نیاز به عمل اورژانسی دارد، رگ های خون رسانی به چشم از بین رفته اند و با توجه به حساسیت چشم باید فورا عمل شود، شست وشوی چشمان باید درهمان لحظه اولیه اتفاق می افتاد و مردم باید روی آن آب می گرفتند، هر دوچشم سهیلا جورکش نیاز به عمل های متعدد دارد و روند درمانی نیز طولانی خواهد بود.»

وزیر بهداشت درپایان هنگام انتقال سهیلا جورکش به بیمارستان فارابی برای انجام عمل چشم داخل آمبولانس شد و بار دیگر از او دلجویی کرد و گفت: «نگران نباش، امشب برای نظارت خواهم آمد.»

بنا برگزارشات غیررسمی تایید نشده، نیروهای امنیتی اصفهان تاکنون ۱۰۰ نفر را از گروهی موسوم به «انصارحجت» دستگیر کرده اند و معتقدند این گروه دراسیدپاشی های زنجیره ای در شهراصفهان دخالت دارند.
تاکنون گزارشی رسمی دراین رابطه منتشر نشده است.

 در فیلمی که امروز از تجمع اصفهان در شبکه اجتماعی یوتیوپ منتشرشد، دادستان اصفهان اعلام کرد که «نمی تواند گزارش عملکرد قوه قضائیه و نیروهای انتظامی- امنیتی استان اصفهان را درارتباط با اسیدپاشی و ایجاد ناامنی دراین شهر به مردم ارائه دهد، چرا که این پرونده محرمانه است و نتیجه اقدمات مسئولین درحال حاضر به صورت رسمی وعلنی اعلام نخواهد شد، زیرا اعلام علنی نتایج تحقیقات به مردم موجب آسیب به روند پیگیری های قضایی و امنیتی این پرونده خواهد شد.»

+200
رأی دهید
-26

Mohsen55 - ﺗﻬﺮاﻥ - اﻳﺮاﻥ
اﺯ اﻳﻦ ﻣﻠﺖ ﭼﻴﺰﻱ ﺑﺮ ﻧﻤﻴﺎﺩ ﻫﻤﻪ ﺳﺮ ﻛﺎﺭ و ﻛﻼﺳﺎﺷﻮﻧﻢ ﻣﻴﺮﻥ ﻧﮕﺮاﻥ ﻧﺒﺎﺷﻴﺪ. اﻳﻨﺎ ﻣﻴﺪﻭﻧﻢ ﺳﻮاﺭ ﻛﻴﺎ ﺷﺪﻥ, اﻳﻨﺎ اﺯ ﻟﺒﺎﺱ ﺩاﻋﺸﻢ ﺳﺮ اﻳﻦ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺪﺗﺮ ﺑﺰاﺭﻡ ﻛﺴﻲ ﻛﺎﺭﻱ ﻧﻤﻴﻜﻨﻪ
جمعه 2 آبان 1393 - 01:40
greentree - تهران - ایران
تمام صورت و چشم دختر مردم را سوزاندند طلبکار هم هستند ، اوباش داعشی پشمالو بی‌ سواد از بیکاری حمله میکنه به زن‌های مردم
جمعه 2 آبان 1393 - 02:32
greentree - تهران - ایران
باند مصباح یزدی بدون که این دفعه اگر مردم ایران بلند بشوند دیگه کار شما برای همیشه تمام هست ، چرا که موج اسلحه از عراق ،افغانستان و ترکیه وارد ایران میشود و تصفیه حساب‌های خونینی با شما شروع می‌شه
جمعه 2 آبان 1393 - 02:35
فردين - انگلستان - انگلستان
دختر چهل ستون و سی و سه پل!. سلام:. آنکه با تو چنین کرد (مرد) نبود، ... مردان ایرانی را که یادت هست دختر عالی قاپو؟. همین چند سال پیش بود که بیش از سیصد هزار نفرشان در خون خود غلتیدند تا دست ناپاک اجنبی به دامان پاک تو نخورد!. همشهری منار جنبان! . سربداران را که میشناسی؟. همانهایی که نگاه شوم حرامیان مغول را به صورت معصوم دختران وطنشان تاب نیاوردند و سر بدار سپردند و ناموسشان را بدست پست اجنبی نسپردند. نه! او که با تو چنین کرد مرد نبود!. مردان ایرانی شهره اند به ناموس پرستی. و دختران این سرزمین را با هر عقیده و مرامی ناموس خود میپندارند. دختر زاینده رود!. یادمان هست که برای پس گرفتن جسد یک دختر ایرانی که به دست مزدوران بعثی افتاد چند شهید دادیم تا جنازه دختر ایرانی هم روی شانه بیگانگان نباشد!. من!یک مرد ایرانی به تو قول میدهم که هنوز هستند ناموس پرستانی که حاضرند جانشان را فدا کنند تا دختر ایران زمین ، هراسی از نامردان پستی که با تو چنین کردند نداشته باشد. و شرمنده ام جز اشکی که نثار زیبایی از دست رفته چهره معصومت کنم،. در این عیادت مجازی،چیزی ندارم.
جمعه 2 آبان 1393 - 06:15
DaaDaa - تهران - ایران
شک نکنید این مردم امکان نداره چنین حرکتی بزنند، یعنی نه که نتوانند بلکه جرات و شهامت در وجود ایرانی خصوصا مردم آن خطه نیست چرا که متاسفانه اصفهانی زمان خطر به کمک مردم سایر مناطق نیامد پس طبیعی است اکنون باید خودش حق را از دولتی که همواره از آن حمایت کرده بگیرد..حال دوست اصفهانی گربه میدان میروی مردانه رو....
جمعه 2 آبان 1393 - 07:57
P.irani - سن دیه گو - امریککا
سال دیگه لات و لوت هاى اسیدپاش در امریکا مشغول تحصیل رایگان میشن و بهترین زندگى رایگان را علی گدا براشون بعنوان دستمزد اسیدپاشی هدیه میکنه ، غضنفر قوچانى ها به همه هم میگن نخبه م و با ویزای دانشجویی و کار اومدم، پر شده اینجا از نر و ماده های جاسوس به ظاهر مخالف جمهوری أسلامی ، همون کثافت هایی که حسرت یه بشقاب پلو داشتن و ننه باباشون واسه یه کارتن تن ماهى، صبح سرد زمستون راهى بیست و دو و بهمن آخوندی میشدن، حالا بیایید و ببینید در امریکا چه آدم شدن با پول علی گدا ، ماده هاشون همه ادعا میکنن Dady is supporting me که البته درست هم میگن و dady شون که همون علی گداست داره حسسسسابی ساپورتشون میکنه، اسم ها هم همه سوزان و سوگل اما در شناسنامه کلثوم، سکینه ، رقیه
جمعه 2 آبان 1393 - 08:56
dara20 - تهران - ايران
رهبر بی‌ شرافت حکومت سرکوبگر اسلامی مقصر اصلی‌ این جنایت است او را باید هدف قرار دهیم
جمعه 2 آبان 1393 - 08:59
دوستدار - استهکلم - سوئد
در اعتراضات روز شنبه که فردا میشود , خانمها چادرها و روسری هایشان را از تن و سرشان جدا کنند و همه را در گوشه ای جمع کنند و اتش بزنند تا یکبار برای همیشه خانمها در ایران از شر چادر و روسریهای مزخراف نجات یابند.
جمعه 2 آبان 1393 - 09:03
دوستدار - استهکلم - سوئد
در اعتراضات روز شنبه که فردا میشود , خانمها چادرها و روسری هایشان را از تن و سرشان جدا کنند و همه را در گوشه ای جمع کنند و اتش بزنند تا یکبار برای همیشه خانمها در ایران از شر چادر و روسریهای مزخراف نجات یابند.
جمعه 2 آبان 1393 - 09:05
علی چپ دس - رشت - ایران
ملت ایران نمیتونه کاری کنه .
جمعه 2 آبان 1393 - 09:08
goosfand - نیویورک - آمریکا
اینه راه اعتراض؛ دانشگاه‌ها و مدرسه‌های جمهوری ریش و پشم و نجاست و شپش و عرب و شتر و سوسمار و الله رو تخته کنید و نرید سر کلاسی که امن نیست
جمعه 2 آبان 1393 - 11:29
taghebostan - فرانکفورت - آلمان
فردین - انگلستان - انگلستان بسیار زیبا گفتی‌ و تا مادامیکه اسلام در این سرزمین ازبین نرود وضع همین است روز شنبه بایست طومار این آخوندهای ح... را درهم پیچید و به زباله دانی‌ تاریخ انداخته شود و قانون بجای اسلام حکومت کند
جمعه 2 آبان 1393 - 12:48
mahimahi - لندن - انگلستان
Daa Daa تهران ایران. شما این آمار دقیقتو از کجات در آوردی؟ نکنه از آقای احمدی نژاد گرفتی؟
جمعه 2 آبان 1393 - 14:06
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
جناب ، تحویل بگیر، وقتی نمیتونن نتیجه رو فعلا به مردم بگن، کار همون جوجه هویجی ها و همپالکی های شما و اون امام جمعه های نسناس و جلمبرتونه، همونایی که میان حجره بهت درس احکام و حدیث میدن. کرباس میدونی چیه؟؟ همه تون از اون آدم پیغمبر که بچه اش قاتل در اومد تا محمد تون ... سروته یک کرباسین. روزی باشه که با ریش روی زمین کشیده بشن.
جمعه 2 آبان 1393 - 03:57
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
الهی بمیرم براشون . طفل معصوم ها. لعنت به این حکومت و دین دروغین
شنبه 3 آبان 1393 - 02:35
جنگنده - تهران - ایران
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا........................ امیدوارم دعایت زودتر مستجاب شود و بمیری تا سواستفاده گران .. مانند تو که به هر بهانه ای میخواهند به دین و مذهب توهین کنند، نسلشان از روی زمین منقرض شود. آمین
دوشنبه 5 آبان 1393 - 14:54
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.