آمنه: مردم! پشیمانم که اسیدپاش را بخشیدم

« خودم را در برابر قربانیان اسیدپاشی اصفهان مقصر می‌دانم ... من از بخشش کسی که به من اسید پاشید، پشیمانم . » این پاسخ آمنه بهرامی قربانی اسیدپاشی آبان سال 1383 است به همه آنها که پس از ماجرای اسیدپاشی اصفهان از احساس او می‌پرسند.

به گزارش جام جم، کمتر کسی خبر دارد که این روزها آمنه بهرامی از اسپانیا به ایران آمده است تا شکایت کند و پیگیر علت آزادی مجید موحدی از زندان شود که حدود 10 سال پیش به صورت و بدن او اسید پاشید و سوی چشم ها، زیبایی و سلامتش را از او دزدید.

آمنه که از زمان حادثه اسیدپاشی برای درمان خود در شهر بارسلونا بسر می برد، درباره علت سفرش به ایران و حضور در دادگاه به خبرنگار جام جم آنلاین می گوید: از آقای فریدون امیرآبادی که زمانی معاونت اجرای احکام را داشتند شکایت کرده ام چرا که من مجید را فقط به شرط پرداخت دیه کامل اعضای بدنم بخشیدم اما او بدون پرداخت این مبلغ که امسال مقدار آن تقریبا 600 میلیون تومان است، از شهریور امسال آزاد شد در حالی که فقط 50 میلیون تومان به حساب دادگستری واریز کرده است.

آمنه که روز گذشته برای عیادت یکی از قربانیان اسیدپاشی در اصفهان ، به بیمارستان مطهری مراجعه کرده بود اعتراف می کند : هر بار که خبری درباره اسیدپاشی ها بویژه اسیدپاشی اصفهان می شنوم ، خودم را مسئول می دانم و حس می کنم شاید درست تر آن بود که اسیدپاش را نمی بخشیدم .

او البته دولت و دادگستری را نیز در کشدار شدن 10 ساله پرونده اش در قوه قضائیه دخیل می داند و با این حال اعتقاد دارد در بخشش موحدی اشتباه کرده است وتوضیح می دهد: اگر فرصت دوباره ای به من داده شود تا درباره اسیدپاشم تصمیم بگیرم دیگر از قصاصش نمی گذرم بخصوص که حالا او بدون پرداخت دیه من که شرط بخشش او بوده ، آزاد شده است.

او با تأثر اظهار می کند: از لحظه ای که گفتم مجید را به شرط پرداخت کامل دیه ام می بخشم و او در لحظه عفوش به من فحاشی کرد، فهمیدم اشتباه بزرگی مرتکب شده ام و گرگی را در جامعه رها کرده ام.

به گفته این قربانی اسیدپاشی هنوز حکم دادگاه قضایی قضات مشخص نیست و نکته عجیب این است که امروز نامه بخشش او که در آن شرط آزادی مجید پرداخت دیه قید شده بود، در پرونده اش پیدا نشده است در حالی که وکلیش نسخه ای از این نامه را در اختیار دارد.

آمنه می گوید: خوشحالم که سخنگوی قوه قضائیه ، بر پیگیری سریع پرونده و حکم اشد مجازات برای عامل اسیدپاشی های اصفهان تاکید می کند و اعتقاد دارم این نوع احکام باید برای همه اسیدپاش های دیگر در کشور هم صادر شود.

+183
رأی دهید
-10

فاطی قاطی - موگادیشو - سومالی
خدایا به داد مردم برس همه قاطی کردن.اینها نشانه های این که کسی نمی تونه بر تشیع پیروز بشه.همین دیگه مغز مردم رو پر کردن از این چرندیات.اصل رو ول کردن چسپیدن به فرع.
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 15:36
ekman - شیراز - ‫ایران
خیلی عجیب است!!!صورت آمنه را که قربانی اسیدپاشی قرار گرفته در رسانه ها نشان میدهند ولی صورت مرد پفیوزی که عامل این جنایت است و طبیعتا جامعه باید او را بشناسد را نشان نمیدهند که شاید آبرو نداشته اش برود!!!
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 16:28
goosfand - نیویورک - آمریکا
او در لحظه عفوش به من فحاشی کرد، فهمیدم اشتباه بزرگی مرتکب شده ام و گرگی را در جامعه رها کرده ام. این هم جواب سوسول‌روشنفکرانی که فکر میکنند باید هر سگ هار محکوم به اعدام رو بخشید
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 17:05
m.n.s - کرج - ایران
واقعا اشتباه کردی زیرا اگر شما همون کاری را که باهات کرده بود عمل بالمثل انجام میدادی که حالا صو رتش مثل خودت وچشمانش نا بینا میبود کسی دیگه هم این کاررا نمیکرد .
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 17:38
آریان هامبورگ - هامبورگ - آلمان
تمام زندگی این خانم ویران شده و هیچوقت نمیتواند مثل قبل زندگی کند. متاسفم برای این فاجعه اما باید بگویم که بخشش جایگاه خاص خودش را دارد. اینکه یکی بگوید پول بده تا ببخشمت، از ارزش بخشش کم میشود و جایگاهش زیر سوال میرود. حکم برای این آقا قصاص بوده. در قانون اسلامی آمده که میتوان قصاص نکرد و دیه گرفت. خب این خانم میتوانسته از یکی از سه راه حل استفاده کند یعنی یا تقاضای قصاص کند یا دیه را بگیرد و یا ببخشد. اینکه ایشان میگوید بخشیدم و تقاضای دیه کردم اشتباه هست
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 17:31
paksan - آمریکا - آمریکا
اگر نمی بخشیدی و طرف به سزای عملش می رسید خیلی از اتفاقات بعد از کیس شما نمی افتاد چون کیس شما تنها کیسی بود که خوب رسانه ای شده بود و بخشش بی مورد شما باعث شده که این اشغالها فک کنند میشه هرکاری خواستند بکنند. این خانوم خام حرفهای قاضی ها شده بود و یادم نمی ره صحبتهاش درباره شیرین عبادی و آدمی که عقلش رو دست دیگران بده و فکر پول و دیه کامل باشه عاقبتش همینه.
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 17:46
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا
اگه قصاص اثر داشت تا الان باید قتل در ایران ریشه کن شده بود عزیزم!! ریشه جای دیگریست. ریشه در رواج خشونت حکومتی است، ریشه در تنبیه های کودکی در مدرسه و خانه ست، ریشه در قوانین مردسالارانه است، ریشه در کتک زدن خواهر توسط برادر و زن توسط شوهر است و ...
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 17:01
delmorde - یوتوبوری - سوئد
از کشوری که مشتی اخوند روضه خوان حکم میراند چه انتظاری دارید اینها کسانی هستند که این روزها از ترس داعشها که نکند سبب برچیدن بساط انها شود اینطور قوانین عصر حجر و وحشیگرای اسلام را دارند پیاده می کنند. برای اعمال این روش وحشیگری از افرادی بهره می جویند که بیماران روحی اند مانند خودشان. ان اخوند احمق بی ناموس امام جمعه اصفهان مانند خود خامنه ای که گاهی حرفهایی میزند و بعد منکر میشود از روی بی شعوری و بخار معده متعفنش زر زد و بعد منکر شد ای لعنت به تو اخوند نفهم باد مرگ بر تو باد. اگر همین کار را با دخترکت می کردند چه میکردی نادان؟
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 16:30
aashena - اتاوا - کانادا
باید چهره اسید پاش را به همه نشون بدن باید معرفیشون کنند این تنها راه پایان دادن به این حوادث یکی از دلایل زیاد بودن امار جنایت در ایران اینه که چهره جنایت کار را سانسور میکنند.
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 17:49
greentree - تهران - ایران
توجه کنید ، امامان جمعه مشهد و اصفهان ،تهران پشت این قضایای اسید پاشی هستند ، اینها بازوی تروریستی خودشون را در این شهر‌ها فعال کردند که در بین زن‌ها ترس و وحشت ایجاد کنند ...فقط تنها راه توقف اسید پاشی کشتن چند تا از اوباشان اسلامی پشمالو در مساجد یا پایگاه بسیج هست ............................................................................................................................................باید اسید و اسلحه از عراق ،افغانستان و پاکستان تهیه کرد و به جنگ اینها رفت ،اینها جز زور چیزی نمی‌فهمند
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 18:22
Azadikhah - تكسل - هلند
در پی اسید پاشی‌های اخیر در چند روز گذشته و جراحت‌ها و فاجعه‌های بجای مانده و همچنین خودجوشی مردمی در خیابان نیکبخت مقابل دادگستری تصمیم گرفته شد شنبه مورخ ۳ آبان کلیه مقاطع تحصیلی از دبستان تا دانشگاه‌های استان اصفهان اعتصاب کرده و تعطیل گردد. نگران غیبت‌های غیرموجه و حذف واحد نباشید زیرا معلمان ، دبیران و استادان نیز خود بچه و ناموس در این استان دارند و نگران امنیت آنان هستند... یکبار هم ما غیرت نشان دهیم و بخواهیم. هرچقدر سکوت کردیم در مقابل خشکی زاینده رود کافیست در برابر جان و امنیت ناموسمان دیگر سکوت نمیکنیم!
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 18:37
kamran irani - اصفهان - ایران
این اسیدپاشان رو نباید یکهو اعدام کرد. باید یک حوض از اسید درست کنند و هر روز یک قسمت از بدنشون رو داخل اسید کنند تا زجرکش بشوند. تا ذره ذره از بین بروند. حتما می خواهید بگید که خشونت رو با خشونت نمیشه پاسخ داد. به هر حال به نظر من اگه در سالهای اخیر مجازات سختی برای اسیدپاشان وضع میشد شاهد تکرارش نبودیم.
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 18:40
danial nabi - استكهلم - سوئد
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا اونوقت ریشه قتل و جنایت که تو آمریکا به دقیقه رسیده از کجا شامل میشه. عقل هم خوبچیزیه واا....
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 20:03
piki82 - تورین - ایتالیا
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا. خواهشا حرف بی ربط نزنید ! البته 100% ریشه در جای دیگه هست اما هرچیزی رو ربط ندین به مردسالاری و کتک زدن زن و خواهر و .. ! نتیجه این خزعبلات فقط این میشه که از چند وقت دیگه زنها هم شروع کنن به اسیدپاشی !! مثل خیلی کارهایی که قبلا انجام نمیدادن اما با سعی و تلاش تونستن به جایگاهی برسن که تو انجام کارهای مذخرف با مردها برابری کنن ! (: ضمنا مشکل امثال شما اینه که همه مسائل رو برعکس میبینید ! اول باید همون ریشه هایی که تشخیص میدید درست بشه بعد اگر جرم و جنایت کم شد قصاص هم برداشته بشه ! نمونه ش همین خانم که پشیمان هست !
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 22:51
sahel21 - لوبکl - آلمان
piki82 -تورین‌ایتالیا - فکر کنم که خودت از اسیدپاشها هستی‌ ، شرم بر تو با نظریات چرندت.
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 23:24
ukang - لندن - انگلستان
همون روز بخشش فحاشی کرد؟؟ مگه همین خانم نبود یه مدت پیش وساطت میکرد که خانومی که روش اسید پاشیده شده بود طرف رو ببخشه؟؟؟؟؟ جل ال خلق ملت به کل خل شدن!!!.
جمعه 2 آبان 1393 - 00:09
DaaDaa - تهران - ایران
حالا حکومت به تماشای چهره های درب و داغون و از هم پاشیده چندین زن و دختر نشسته و ازندگی سالهای گذشته که این اتفاقات درحال جریان است تنها به یک چیز فکر میکند :کجاست اسید پاش و چطور اگر آن را پیدا نکرد بتواندسرویس های امنیتی آمریکا ، اسرائیل و انگلیس را مقصر قلمداد کند...خب واضح است تا وقتی اینجور کودن و ابلهانه فکر وتصمیم بگیرید اسید بازی نه اسید پاشی ادامه دازد
جمعه 2 آبان 1393 - 07:43
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا
piki82 - تورین - ایتالیا نکنه رنت با خواهرت رو کتک میزنی قاط زدی؟. danial nabi - استکهلم - سوئد همونطور که گفتم اونم ریشه درخشونت داره. میشه بگی با اینهمه قصاص امسال چرا اعدام ها دو برابر شده؟ خشونت خشونت میاره.
جمعه 2 آبان 1393 - 16:28
piki82 - تورین - ایتالیا
sahel21 - لوبکl - آلمان. شما مثکه سوادت در حدی نیست که 4 5 خط حرف ساده رو متوجه بشی ! من از اسید پاشی دفاع کردم ??? امثال شما بیسوادهای جوگیر هست که هر اتفاقی میوفته بحث رو مردانه زنانه میکنین و دنبال خالی کردن عقده های شخصی هستین ! البته شاید هم حق دارین ! ضمنا اگر چیزی از حرفهای من فهمیدی ..نظر مخالف خودت رو بیان کن نه توهین ! شرم به هرچی آدم نادان !
شنبه 3 آبان 1393 - 13:38
piki82 - تورین - ایتالیا
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا. والا اصولا دختر تو گوش ما هم بزنه چیزی نمیگیم ..به قول شما قاط زدم چون خسته میشم از حرفهای بی ربط ! (:
شنبه 3 آبان 1393 - 13:44
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.