سهیلا جورکش، قربانی اسیدپاشی به وزیر بهداشت: زیبایی و بینایی‌ام را به من برگردان

حسن قاضی‌زاده هاشمی، “وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی” جمهوری اسلامی که از جراحان بنام قرنیه چشم در ایران است، روز چهارشنبه (۳۰ مهر-۲۲ اکتبر) چشمان «سهیلا جورکش» یکی از قربانیان اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان را معاینه و دستور اعزام فوری وی به بیمارستان چشم‌پزشکی “فارابی” تهران را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی “ایرنا”، آقای هاشمی پس از آن‌که سهیلا جورکش را در بیمارستان “شوریده” در خیابان پاستور تهران مورد معاینه قرار داد، با بیان این‌که بینایی چشم راست این دختر ۲۷ ساله کاملا از بین رفته، گفت که «چشم چپ او نیاز به درمان‌های متعدد دارد» و باید به طور اورژانسی مورد عمل جراحی اولیه قرار بگیرد.

“وزیر بهداشت” در دولت حسن روحانی، با تاکید بر این‌که تامین هزینه‌های درمانی “سهیلا” «حداقل کاری» است که دولت انجام می‌دهد، افزود که «هزینه‌های واردشده به نظام سلامت از جاهای دیگری است» و «باید به مساله خشونت، رفتارهای غیرطبیعی و افزایش مشکلات روان توجه شود».

او هم‌چنین، آمار سوختگی‌های اسیدپاشی در “بیمارستان مطهری” به عنوان “مهم‌ترین مرکز سوختگی کشور” را “چشم‌گیر” خواند و گفت «موارد گزارش‌شده از این بیمارستان تاسف‌بار است و زیبنده کشور و ملت ایران نیست».

“ایرنا” هم‌چنین صحبت‌های “سهیلا جورکش” را نیز خطاب به قاضی‌زاده هاشمی منتشر کرده که «با ناله» از او خواسته تا «خودش» کار جراحی چشم او را انجام بدهد و «زیبایی» و «بینایی»اش را به وی بازگرداند.

این دختر قربانی اسیدپاشی، با بیان این‌که بعد از وقوع حمله از سوی فرد اسیدپاش در “خیابان بزرگ‌مهر” اصفهان، ۴۵ دقیقه طول کشید تا آمبولانس برسد، از سطح آگاهی مردم در ارائه‌ی کمک‌های اولیه هنگام اسیدپاشی نیز انتقاد کرد و افزود: «هیچ‌کس نمی‌دانست که هنگام اسیدپاشی باید فرد را با آب فراوان شست‌وشو داد؛ آن‌قدر سطح سواد مردم در این زمینه کم بود که می‌گفتند نباید شست‌وشو شود و فقط لباس‌های من را در آوردند و من را دوباره در ماشین خودم که پر از اسید بود گذاشتند و این مساله موجب شد که پشت گردن من هم بسوزد.»

در همین حال، ناصر جورکش، پدر “سهیلا” نیز در گفتگو با “ایرنا”، آخرین روند درمان دخترش را این‌گونه شرح داد: «تاکنون دو عمل جراحی روی دست و ران‌های پای او انجام شده؛ عمل دوم دیروز انجام شده و از پای چپ او برای پیشانی صورتش، پوست برداشته‌اند.»

آقای جورکش در عین حال، خواهان “اقدام سریع‌تر” وزیر بهداشت و “جامعه‌ی پزشکان تهران” برای حفظ ۳۰ درصد بینایی باقی‌مانده‌ی چشم چپ دخترش پیش از، از بین رفتن آن در اثر عفونت‌های بیمارستانی شد.

او با بیان این‌که با سوختن چشمان “سهیلا”، «جگر» او هم سوخت، تاکید کرد: «سهیلا فقط دختر من نیست، دختر همه ایران است.»

در جریان اسیدپاشی‌های سریالی اخیر در اصفهان بنا بر آمار مقامات انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی، چهار نفر قربانی اسیدپاشی افراد ناشناس شدند. در این میان، گزارش‌های غیررسمی، شمار قربانیان را تا ۱۵ نفر نیز اعلام کرده‌اند. مقام‌های حکومت ایران هم‌چنین هرگونه ارتباط داشتن این اسیدپاشی‌ها با “بدحجاب” بودن قربانیان را رد کرده و گفته‌اند که احتمالا انگیزه‌ی این حملات، “شخصی” بوده است.

+169
رأی دهید
-5

انگوری انگوری - لندن - انگلیس
اگه به من باشه اون حـ... که این کار رو کرده را تو اسید زنده زنده حل می‌کنم !
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 15:49
فاطی قاطی - موگادیشو - سومالی
حکم اسید پاش باید اعدام باشه این مردم عادت کردن تا چندتایی رو اعدام نکن یاد نمیگیرن.
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 15:59
siavash33 - کردستان - ایران
اینجاایران است؟ متاسفم
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 16:18
اصحاب کهف - بروکسل - بلژیک
خجالت آوره..هی این آشغالها اسید بپاشن،هی تو بیا فداکارانه عمل کن! شرم هم که از قاموس مسولین اون مملکت رخت بربسته.هرکجای دیگه بود الان کن فیکون کرده بودن بالا تا پایین دولت و نظامشون رو،الا ایران عزیز و آرام و باعرض معذرت گوسفند.بعله.
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 15:50
azadi-iran - وین - اطریش
باید مردم ایران همگی با هم به خیابان بیایند، و به اخوندها (= مزدورانشان ،سپاه ، بسیج ، لباس شخصی)‌ نفرت خود را اعلام کنند.
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 15:24
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا
تو داری جور ندام کاری پدران ما را در 57 رو میکشی عزیزم.
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 17:03
Gharibeh-Ashena - هانوفر - المان
گزارش‌های غیررسمی، شمار قربانیان را تا ۱۵ نفر نیز اعلام کرده‌اند. مقام‌های حکومت ایران هم‌چنین هرگونه ارتباط داشتن این اسیدپاشی‌ها با “بدحجاب” بودن قربانیان را رد کرده و گفته‌اند که احتمالا انگیزه‌ی این حملات، “شخصی” بوده است. تمام این اشخاص بر اثر انگیزه های شخصی به این روز افتاده اند؟؟؟؟؟ از این پستر و بی چشم روتر دیگر دلیلی نمیتوان اورد. مرگ بر این شیطان صفتان . داعش هم این کار را نکرد.
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 15:26
ekman - شیراز - ‫ایران
همان افرادیکه در مقابل دفن آن آمریکائی ایرانشناس و ایراندوست که وصیت کرده بود در اصفهان دفنش کنند ،جامه جر دادند و گفتند ما مردم مسلمان اصفهان!!! اجازه دفن نمیدهیم و حتی بعضی مسئولین را هم تهدید کرده بودند،مسئول اسیدپاشی در اصفهان هستند. این را همه،بخصوص اصفهانیهای خوب ما میدانند که این متجحرین کی ها هستند.
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 16:46
dark night - تهران - ایران
من مندم که تو جنگ با عراق چند هزار از نیروهای ما شیمیایی شدند، همه این عمل رو ناا مردی و وحشیانه ذکر کردند و هیچ وقت هم مقابله به مثل نشد، حالا این برادران با غیرت چطور می‌تونن رو زن و بچه مردم این عمل وحشیانه رو انجام بدن.
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 17:53
paksan - آمریکا - آمریکا
ببینید کدوم بدبخت رو می گیرن یک اعتراف براش درست میکنند میگن این یارو اسید پاش بود. وقتی خود قربانیان میگن دونفری بودند و با موتور بودند و خودشون میگفتند ما با بدحجابی برخورد میکنیم شک نکنید که کار بسیج و سپاه هستش و الان هم این شلوغ کاری های رسانه ای بسیج و سپاه فقط برای رد گم کردن هستش و اینا از اینکارا زیاد کردن. یادمون نره وقتی شهید ژاله رو کشتند طرف یکشبه شد بسیجی و بسیجی ها و کیهان ریختند براش مراسم گرفتند مراسمی که حتی خانواده اش حق شرکت نداشتند. از هرچی بسیجیه متنفرم و شک نکنید اینها رو باید انتقامش رو گرفت
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 17:54
greentree - تهران - ایران
توجه کنید ، امامان جمعه مشهد و اصفهان ،تهران پشت این قضایای اسید پاشی هستند ، اینها بازوی تروریستی خودشون را در این شهر‌ها فعال کردند که در بین زن‌ها ترس و وحشت ایجاد کنند ...فقط تنها راه توقف اسید پاشی کشتن چند تا از اوباشان اسلامی پشمالو در مساجد یا پایگاه بسیج هست ............................................................................................................................................باید اسید و اسلحه از عراق ،افغانستان و پاکستان تهیه کرد و به جنگ اینها رفت ،اینها جز زور چیزی نمی‌فهمند
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 18:21
Dorssa - دورن - المان
شرف و غیرت ایرانی حکم بر نابودی حکومت اسلامی ایران میدهد
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 18:27
Azadikhah - تكسل - هلند
شنیدم وزیر بهداشت گفته که تمام خرج عمل قربانیان رو به عهده میگیره.
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 18:28
Azadikhah - تكسل - هلند
یک بانوى آزادیخواه اصفهانى:اینا (روحانی و خاتمی) از اسید پاش بدترن، ما وقتى روبروى دادگسترى هیچ جواب قانع کننده اى از دادستان نگرفتیم، تجمع رو تبدیل به راهپیمایى کردیم و رفتیم توى خیابون دروازه شیراز، فقط هر کى اونجا بود حرفمو میفهمه، شعارها رنگ و بوى سیاسى نداشت، تنها تقاضا حفظ امنیت بود، چشمتون روز بد نبینه، یگان ویژه ها محاصرمون کردن و ریختن رو سرمون و تا میتونستن با باتون پیر و جوون و زن و مرد و میزدن. میخوام بدونم اینه جواب ما؟ اینه حفظ امنیت شما؟ یه خدایى هم هست، ننگ بر شما. بى غیرتا، امیدوارم سر ناموس خودتون بیاد.
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 18:46
shirzan - برلین - آلمان
شرم بر مردم همه شهرهای ایران که همه با هم راه پیمایی اعتراضی برگزار نمی کنند و شرم بر ما خارج نشینان که در کشورهای خارج این عمل رو رسانه ایی نمیکنیم تا آبروی نداشته رژیم بیش از این برود
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 19:03
Mohsen55 - ﺗﻬﺮاﻥ - اﻳﺮاﻥ
ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻋﺎﻣﻼﻥ اﻳﻦ ﺟﻨﺎﻳﺖ ﺩﺳﺘﮕﻴﺮ ﺷﺪﻥ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎ اﺳﺮاﻳﻴﻞ و ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻱ ﻏﺮﺑﻲ. ﺧﺨﺨﺨﺨﺨﺨﺨﺨﺨﺨﺨﺨﺨﺦ ﺧﺪا ﻟﻌﻨﺖ ﻛﻨﻪ ﻫﻤﺘﻮﻥ ﺭﻭ ﺩاﻋﺸﻴﻬﺎ ﺩاﻋﺸﻲ ﻫﺎ ﺭﻭﺯﻱ ﺭﻭ ﻣﻴﺒﻴﻨﻢ ﻛﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﻳﺰ ﺭﻳﺰﺗﻮﻥ ﻛﻨﻦ و ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺳﻮﺭاﺥ ﻣﻮﺵ ﺑﮕﺮﺩﻳﻦ ﻋﻴﻦ ﺻﺪاﻡ و ﺩاﺭﻭ ﺩﺳﺘﺶ
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 20:39
masish - ونکوور - کانادا
الهی من بمیرم برای دخترای نازنین کشورم
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 22:22
marineboy - لس انجلس - امریکا
این عوضی ها از گز و برخوار و نجف اباد و سده و یکی دو دهات دیگر که اسمشان الان یادم نیست میایند و همه از این شاگرد قصاب و دوچرخه ساز و ولگردان محله هستند که با پول خریدنشان و مثل داعش به جان مردم افتاده اند. از همان اول انقلاب این دگمهای مذهبی وحشی کارشان سرکوب و کتک زدن و زورگویی بوده . تقصیر خود اصفهانی هاست که تا حالا به خاطر منفعت مالی هم که شده جلوی اینها نایستادند. حالا دیگر دیر شده کل مردم ایران باید بلند شوند و علیه حجاب و دین اجباری قیام کنند. ان مردم دینداری هم که خفقان گرفته اند بایستی بنابر تعالیم دین علیه مفسدان و متجاوزان بجنگند.، انهایی هم که دین ندارند برای شرفشان جلوی اینها بایستند.
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 21:35
سرسره - اهواز - ایران
marineboy-لس انجلس- هموطن عزیز باتو کاملا موافقم
جمعه 2 آبان 1393 - 00:56
سرسره - اهواز - ایران
اخه یک ذره غیرت مردم فکرکنید این اتفاق میتونست سر عزیز شما هم بیاد باید این جانیها ی اوباش مذهبی تغاص پس بدن اخه تا کی لاتهای بی سروپا که با ازار دادن زنها ومردم بیدفاع می خوان به مذهب ادای دین کنن باید پشتشون گرم باشه؟
جمعه 2 آبان 1393 - 01:00
سرسره - اهواز - ایران
greentree-تهران-ایران-اگه دولت اقدام نکنه که امیدی نیست این که شما گفتید عین عدالته نباید گذاشت حقوق مردم پایمال بشه
جمعه 2 آبان 1393 - 01:03
P.irani - سن دیه گو - امریککا
سال دیگه لات و لوت هاى اسیدپاش در امریکا مشغول تحصیل رایگان میشن و بهترین زندگى رایگان را علی گدا براشون بعنوان دستمزد اسیدپاشی هدیه میکنه ، غضنفر قوچانى ها به همه هم میگن نخبه م و با ویزای دانشجویی و کار اومدم، پر شده اینجا از نر و ماده های جاسوس به ظاهر مخالف جمهوری أسلامی ، همون کثافت هایی که حسرت یه بشقاب پلو داشتن و ننه باباشون واسه یه کارتن تن ماهى، صبح سرد زمستون راهى بیست و دو و بهمن آخوندی میشدن، حالا بیایید و ببینید در امریکا چه آدم شدن با پول علی گدا ، ماده هاشون همه ادعا میکنن Dady is supporting me که البته درست هم میگن و dady شون که همون علی گداست داره حسسسسابی ساپورتشون میکنه، اسم ها هم همه سوزان و سوگل اما در شناسنامه کلثوم، سکینه ، رقیه
جمعه 2 آبان 1393 - 08:57
P.irani - سن دیه گو - امریککا
Marine boy لس انجلس - امریکا، این دک و داهاتى ها ( به قول خودت) ، لات ها، ببین چه زندگى در امریکا دارن، دختره هنوز فارسی بلد نیست ، نمیدونیم با چه ویزایی اومده اینجا، دو زار سواد هم نداره، بهترین منطقه ارواین زندگى میکنه بی اینکه کار کنه، مفت مفت داره درس میخونه ، کرایه خونه و ماشین و بنزین و خوراک و پوشاک و بیمه ش هم هست، اونوقت میگه Dady is supporting me ، فارسی هم یادش نیست، اسمش هم گذاشته چی چی ناز، یکی نیست به أمثال این گدازاده ها بگه خر خودتون هستین، شما رو علی گدا عمری در فقر و حسرت پرورش داد تا الان روتون قیمت بزاره و براش جاسوسی کنید، چرا نمیگی که امریکا و بخصصصصووووووص کالیفرنیا پر شده از این نر و ماده های..ترکیب بوگندوى ولایت؟ اصلا هم از ظاهرشون نمیشه فهمید تا وقتی دهنشونو باز میکنن و میفهمى سرتاپا عقده هستن ، بله علی گدا حسابی سرویس های برون مرزی هم میده
جمعه 2 آبان 1393 - 09:13
marineboy - لس انجلس - امریکا
P.irani - بله یکبار هم گفتم که در جمعی دانشجویی با اینجور موجودات برخورد کردم، البته چندتاشان کلا ریخت حزب الهی داشتند. دیگر به این میتینگهای دانشجویی ایرانی ها نخواهم رفت. امروزه نمیشود فهمید کسانی که تازه واردند آیا واقعا با اتکا به پشتوانه علمی شان آمده اند یا به قول شما از همین وابسته های رژیم با زور پول و گرین کارد و غیره. قبلا دانشجوها از نظر علمی شناخته شده بودند. اما حالا که فکرش را میکنم بین این جدیدی ها آدم مشکوک زیاد هست. از کسانی در اروپا هم شنیدم انجا هم پر شده از اینجور افراد.
جمعه 2 آبان 1393 - 18:34
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
با خون دل بچه بزرگ کن این حکومت شیطانی و کثیف همه آینده و فرداها و حتی لحظه ها رو یکباره به خاکستر تبدیل می کنه ......... من که فقط جز اشک ریختن کاری نمی تونم بکنم ....... این صحنه ها منو یاد فرشته های زیبای مدرسه اشین اباد . شاید من جای تک تک این قربانیان و یا خانواه هاشون بودم
شنبه 3 آبان 1393 - 02:40
shahab46 - هانوفر - المان
من جای خانمهای ایرانی‌ باشم مقابله به مثل می‌کنم یعنی‌ با خودم اسید حمل می‌کنم هر کسی به حجابم گیر داد میپاشم بهش
یکشنبه 4 آبان 1393 - 18:18
فراوانی - قطر - قطر
من نمیدونم اسید مگه نوشابه است هر کی خواست بره بخره تمام اسید فروشیها را باید بست وتحت کنترل یک سازمان دولتی قرار داد
دوشنبه 5 آبان 1393 - 12:53
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.