«انسان‌ها عمل جنسی را از نوعی ماهی کهن به ارث برده‌اند»

تصویر بازسازی شده ماهی‌های باستانی

دانشمندان می‌گویند انسان‌ها عمل جنسی را از نوعی ماهی سخت پوست دوران کهن به ارث برده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دانشمندان پس از بررسی سنگواره‌های برجای مانده از نوعی ماهی سخت‌ پوست - که ۳۸۵ میلیون سال پیش در اسکاتلندِ امروزی می‌زیست - به این نتیجه رسیدند که در یکی از انواع این ماهی، با نام «میکروبراکیوس دیکی»، اندام جنسی نرها به بافتی استخوانی به شکل حرف لاتین «L» درآمد که وظیفه‌اش انتقال اسپرم به ماده‌ها بود. در ماده‌ها نیز، اندامی به وجود آمد که به هنگام جفتگیری قابلیت قفل شدن با برابرِ نرینه خود را داشت.

به گفته «جان لانگ»، دیرینه شناس از دانشگاه فلیندرس استرالیا، - که سرپرستی این پژوهش را بر عهده داشت - «ماهی‌های پلاکودِرم‌ زمانی زیرشاخه‌ای بُن بست در میان جانوران دیگر قلمداد می‌شدند و تصور بر این بود که این گونه بخصوص هیچ خویشاوندی ندارد. اما پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که تکاملِ خود ما - به عنوان انسان‌های امروزی - با پلاکودرم‌ها آغاز شده و ما بسیاری از ویژگی‌های خود را از آنها به ارث برده‌ایم، از جمله آرواره‌ها، دندان‌ها و اندام‌های جُفتی‌مان - که همگی نخست در این گروه از ماهیان به وجود آمدند.»

وی در ادامه افزود که یافته‌های جدید همچنین نشان‌ می‌دهند که «این نوع ماهی ماقبل تاریخ عمل جنسی را هم برای ما به یادگار گذاشته‌است.»

مَت فریدمن، دیرینه-زیست‌شناس از دانشگاه آکسفورد بریتانیا، که در این تحقیق نقشی نداشته، یافته‌های پژوهش یادشده را «بسیار با اهمیت» توصیف کرد، وی در ادامه افزود که بر اساس این نتایج می‌توان اطلاعات بسیار بیشتری از سنگواره‌های موجودات قدیمی به دست آورد.

لانگ، که گزارش تحقیق اخیرش در نشریه «نِیچِر» مورخ یکشنبه ۲۷ مهر ماه به چاپ رسید، یک سال پیشتر در کشور استونی به استخوانی برخورد که کشف جدیدش را رقم زد. بررسی‌های بیشترِ همین استخوان به این پژوهشگر کمک کرد که توانایی‌های جفت‌گیری در میان ماهی‌های کهن را کشف کند.

در مرحله بعد گروهی از دانشمندان از کشور‌های استرالیا، استونی، بریتانیا، سوئد و چین گنجینه سنگواره‌های موجود در موزه‌های مختلف در سرتاسر جهان را مورد آزمایش قرار دادند.

در پی این بررسی‌ها بود که تیم تحقیقی به نخستین مورد باروریِ داخلی و جفت‌گیری به عنوان روشِ تولیدمثل در سنگواره‌های قدیمی برخوردند.

در بخشی از گزارش مربوط به این کشف جدید آمده که این ماهی‌های قدیمی گاهی در حالی که بازو‌های خود را در یکدیگر قلاب می‌کردند به جفت‌گیری می‌پرداختند، صحنه‌ای که به گفته لانگ شبیه رقص محلی آمریکایی است که در آن دو نفر بازو در بازوی یکدیگر انداخته و پایکوبی می‌کنند: «البته این وضعیت خاص به نر‌ها کمک می‌کرد که با جابجا کردن اندام جنسی‌شان آن را در موقعیت بهتری برای جفت‌گیری قرار دهند.»

+31
رأی دهید
-7

شاهین89 - تهران - ایران
تا دیروز از میمون بودیم امروز از ماهی شدیم پس فردا هم حتما از جلبک! تا دیروز فک میکردن این ماهی هیچ خویشاوندی نداره امروز یهو فهمیدن آدما از نسل این ماهی ان! اینه مشکل علم که هیچ وقت قطعیتی توش نیس..آقا ما ترجیح میدیم فک کنیم از خاک بوجود اومدیم و آفرینش ما همراه با معنویت بوده.اینجوری بهتره
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 11:00
arman93 - یزد - ایران
همه اش مزخرففه تا حالا می گفتند انسانها از تکامل تدریجی میمون ها بوجود آمده اند حالا میگن ماهی واقعا همه اش اراجیفه هیچ کس نمی تواند به صورت دقیق به این اسرار دست پیدا کنند
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 11:25
avangard - تهران - ایران
من تا حالا فکر میکردم از یک نوع گراز دیر انزال کهن به ارث بردیم
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 13:58
davod.tabriz - تبریز - ایران
دوستان توجه بیشتر کنید .....«انسان‌ها عمل جنسی را از نوعی ماهی کهن به ارث برده‌اند»))))) نه اینکه اجدادمون به ماهی ها برسه!!!! اجدادمون همون میمون ها بوده اند و از آنجا که میمون هم تقلید کاره و .....عمل جنسی رو حین ماهی گرفتن از ماهی ها تقلید کرده و الی اخر.........خخخخخخخخخ
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 15:53
raha1984 - هامبورگ - المان
وا مگه از جنتی به ارث نرسیده بود ؟؟!!! اشتباه شده باید رو اون ازمایش و تحقیق بشه
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 17:17
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران
arman93 - یزد - ایران- به جای خوش خدمتی به رژیم کمی‌ هم مطالعه کنی‌ بد نیست،این قضیه به صد‌ها ملیون سال پیش از میمونها برمیگرده،حیات اول در آب و اقیانوسها بوده و به تدریج و وفق دادن آبزیان با شرایط خشکی به تدریج دیگر موجودات از قبیل حیوانات و انسان پرندگان به وجود آمده،به قول دیرینه‌ شناسان و محققان نسل همه موجودات روی خشکی به یک ماهی‌ برمیگرده!!
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 17:47
Blueman - استانبول - ترکیه
انسانها تکامل یافته از خانواده میمونها هستند (کمتر از ۱۰ میلیون سال). اما شروع حیات که میمون نیست!!!!! توجه کنید که که چندین رده از جانداران قبل میمون هم اجداد ما محسوب میشوند. به این صورت که در ابتدا سلول به وجود آماده بر اساس شرایط دما، فشار و کربن، هیدروژن،اکسیژن، نیتروژن و .. و یک سری شرایط دیگه، که این خود جریان طولانی‌ دارد. بعد سلول‌ها بهم چسبیدند تا دوام بیشتر داشته باشند که این خود داستانی است. سپس اولین نرمتنن تو دریا بوجود آمدند. که این نرمتنن کم کم تغییر شکل دادند.بعد از صدها میلیون سال میلیونها نوع موجود به وجود آمد. یک سری از اونهتونستند به مرور از دریا خارج شن، سپس چند ده میلیون سال طول کشید که اجداد میمونها به وجود بیان بعد از چندین میلینسل میمونها و سپس اجداد ما که تو آفریقا بودند از میمونها جدا شدند و ۲ میلیون سال قبل از آفریقا خارج شدند. هوموسپینز‌ها تو آسیا، اروپا و .. پاکه شدند و الان ما هستیم، نروژیها هستند، چینی‌ها، افریقاییها و ....
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 18:16
modire behesht - هایدلبرگ - آلمان
(!?) ببخشید کدام مایکلی کهن ؟؟؟ این که مربی‌ و فوتبالیست کشور خودمان است !!!! واقعا حتی فکرش را هم نمیکردم !، برای همین بود که خوب گول میزد و توپ را توی دروازه فرو میکرد !، ناقلا به جدش رفته !!!!!
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 18:44
arash#eindhoven - آیندهوون - هلند
نه رها جان، جنتی تخمگذاره
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 19:41
nasl sokhta - لندن - انگلیس
چرت و پرته کّل نظریه تکامل دروغی بیش نیست
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 22:55
Kotlet_Joon - سیدنی - استرالیا
شاهین ۸۵ چقدر بیسوادی واست متاسفم
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 23:45
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
این آرمان و شاهین جدا از نسل این ماهی های عتیقه هستن! علم قطعیتی توش نیست!! خخخخخخ!!! . انسان خاکی! خاصیت علم تکامل و دینامیک بودنشه! وگرنه میشد همون قرآنی که شب قدر سر میگیری!!
جمعه 2 آبان 1393 - 05:44
*Fanoos* - ایران - ایران
modire behesht فقط باید گفت loooooooooool. باور کن از خنده غش کردم :)):)):))
شنبه 3 آبان 1393 - 00:11
modire behesht - هایدلبرگ - آلمان
*Fanoos* - ایران - ایران ***مرسی‌ فانوس جان ! امیدوارم همیشه لبت خندون باشه و دلت هم شاد . فدای تو عزیز
یکشنبه 4 آبان 1393 - 01:09
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.