وزارت اطلاعات ایران از دستگیری «عناصر جاسوسی» در استان بوشهر خبر داد

وزیر اطلاعات ایران اعلام کرد که ماموران این وزارتخانه، عناصری را در استان بوشهر که به گفته او می‌خواستند‌ «برای بیگانگان کار تجسسی انجام دهند» شناسایی و دستگیر کرده‌اند. نیروگاه اتمی ایران در استان بوشهر قرار دارد.

محمود علوی به تعداد دستگیرشدگان و نیز زمان این بازداشت‌ها اشاره نکرده است.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، وزیر اطلاعات ایران تنها گفت:‌ «با هوشیاری نیروهای اطلاعاتی، تحرکات سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه رصد و عناصری که می‌خواستند برای بیگانگان کار تجسسی را انجام دهند شناسایی و به دست عدالت سپرده شدند».

وی افزود: «استان بوشهر نیز به دلیل همجواری با برخی کشورهایی که مطامع امنیتی و اطلاعاتی نسبت به این خطه از میهن اسلامی دارند از حساسیت بالایی برخوردار است».

ایران پیش از این بارها اشاره کرده بود که برخی از کشورهای خارجی قصد خرابکاری در تاسیسات اتمی‌اش را داشته‌اند. برای مثال،‌ در شهریور امسال، معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که «موارد متعددی از اقدامات جاسوسان خارجی و خرابکاری‌های ناشی از لوازم تقلبی برای تاسیسات هسته‌ای خنثی شده است».

اصغر زارعان با اعلام این موضوع به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته بود که سرویس‌های اطلاعاتی خارجی با کار‌شناسان هسته‌ای ایران در سفرهای خارجی‌شان تماس می‌گیرند و آنها پس از بازگشت از این تماس‌ها می‌گویند.

به گفته این مقام ایرانی، سرویس‌های امنیتی خارجی سعی داشته‌اند با فروش تجهیزات معیوب در سایت‌های هسته‌ای ایران اخلال ایجاد کنند.

برنامه اتمی ایران در گذشته نیز هدف اقدامات خرابکارانه بوده است. در سال ۲۰۱۰ میلادی، ویروس رایانه‌ای استاکس‌نت به طور موقت در فعالیت هزاران سانتریفوژ تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم نطنز اختلال ایجاد کرد.

ایران می‌گوید حملات بدافزار استاکس نت و دیگر ویروس‌های رایانه‌ای بخشی از تلاش هماهنگ اسرائیل، آمریکا و متحدان آنها برای تضعیف برنامه اتمی جمهوری اسلامی از طریق عملیات پنهانی است.

با این همه، اسرائیل هیچ‌گاه در مورد این اتهامات اظهار نظر نکرده است.

کشورهای غربی و اسراییل به برنامه اتمی ایران مظنونند و می‌گویند که تهران درصدد تولید سلاح اتمی است ولی ایران بارها این اتهام را رد کرده و گفته است که هدفش استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی است.

ایران و گروه پنج به علاوه یک در سوم آذر پارسال به توافقی موقت در ژنو سوئیس دست یافتند که بر اساس آن بخشی از تحریم‌های ایران لغو شد و در مقابل، تهران پاره‌ای از فعالیت‌های اتمی خود را به حال تعلیق در آورد.

طرفین توافق کرده‌اند تا ۲۴ ماه نوامبر (سوم آذر امسال) برای دستیابی به توافقی جامع به منظور حل و فصل برنامه اتمی ایران مذاکره کنند.

+19
رأی دهید
-16

سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
خودشون خودشون رو گرفتن ههههه،خوب کسی که برای بیگانه گان کار میکنن خود شماها هستین اسکولها ،
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 11:11
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
این دفع نوبت کدام بد بختی هست که قربانی سیاست ایجاد رعب و وحشت رژیم می‌شه
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 14:38
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.