پاسـتا با سـس آلفـردو - خوراک کشور ایتالیا

مواد لازم برای چهار نفر

پاستای فنری: 500 گرم (یک بسته)
کره: 150 گرم
سینه مرغ پخته و ریز خرد شده: 300 گرم
خامه: یک پیمانه
سیر رنده شده: یک حبه
نمک، فلفل و آویشن: به میزان لازم
آرد: دو قاشق غذاخوری
جعـفری تازه خرد شده: یک پیمانه
قرص عصاره مرغ: یک عدد
پنیر پارمزان رنده شده: 1/3 پیمانه
شیر: یک پیمانه


طرز تهیه

پاستا را با آب جوش و نمک پخته، آبکش می‌کنیم و کنار می‌گذاریم. کره را در تابه ریخته، سپس سینه‌مرغ را افزوده و تفت می‌دهیم. سیر، نمک، فلفل و آویشن را اضافه می‌کنیم. آرد را داخل مواد ریخته، کمی تفت می‌دهیم و مراقب هستیم که آرد نسوزد. شیر را به آرامی به مواد اضافه کرده، هم زده و صبر می‌کنیم تا با حرارت ملایم چند جوش بزند و کمی غلیظ شود. قرص عصاره مرغ، خامه، پنیر پارمزان و جعفری را اضافه کرده، چند دقیقه حرارت می‌دهیم و بعد سس را از روی شعله گاز برمی‌داریم. پاستا را در ظرف مناسبی کشیده، سس را روی آن ریخته مقداری پنیر پارمیزان روی پاستا و سس پاشیده و سرو می‌کنیم.


نکات

می توانیم نیمی از سس را برداریم، بعد پاستا آبکش شده را در تابه بریزیم و با بقیه سس چند دقیقه ای حرارت داده و هم بزنیم، سپس در ظرف مناسب کشیده و بقیه سس را روی آن بریزیم.

+8
رأی دهید
-1

modire behesht - هایدلبرگ - آلمان
پاستا را ولش ! مستا و ماستای خودمونو عشقه ! فانوس جان کجایی که اینجا هوا تاریکه !! بیا و با فانوس دلت ، محفل تاریک ما را روشن کن عزیز. ،،. مستانه جان ، بیا عزیز ،،، بیا که اگر نیایی عین یک طفل سه ماه میزنم زیر گریه و جیغ و داد کردن ؛ آنقدر جیغ میزنم و نفسم را نگه میدارم که تا کبود شم و دلت برام آتش بگیره و قربون صدقه ‌ام بری تا آروم شم و منم کیف کنم !!
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 18:05
مستانه شرق - هایدلبرگ - آلمان
به به سلام و صد سلام به شما دوست دیرینه و همشهری خودم مدیر بهشت ....چه صفایی آوردید ....فانوس عزیزم بیا ببین که آمده ..هر چند شما زودتر می دونستید و من رو هم خبر کردید .....:) :)
‌پنجشنبه 1 آبان 1393 - 20:32
*Fanoos* - ایران - ایران
مدیر عزیز باور کنیدنور فانوس من با وجود قلب مهربون و دل با محبت و گرم شما نورانی تر میشه .از اینکه دوستهای گلی چون شما و مستانه عزیز دارم به خودم میبالم فداتون بشم
جمعه 2 آبان 1393 - 00:30
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.