پس گرفتن طوطی به قتل صاحبش انجامید

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: پس گرفتن طوطی باعث درگیری بین دو نفر و قتل صاحب طوطی شد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در ساعت 02:30 مورخه 14 اردیبهشت سال جاری جوانی حدوداً 30 ساله که از ناحیه گردن مورد اصابت جسم تیز قرار گرفته بود توسط راننده یک دستگاه خودرو پژو 405 به بیمارستان منتقل شد و راننده خودرو به بهانه پارک کردن خودرو از بیمارستان خارج و متواری شد.

با اعلام خبر به کلانتری 121 سلیمانیه، مأموران کلانتری در بیمارستان حاضر و با تصاویر دوربین های مداربسته بیمارستان موفق به شناسایی خودرو پژو 405 مشکی رنگی شدند که راننده آن پس از انتقال جوان مصدوم به بیمارستان اقدام به فرار کرده است.

در ادامه مأموران کلانتری 121 به محل سکونت صاحب خودرو بنام «محمدرضا . م» ( 26 ساله ) در اتوبان آهنگ مراجعه و در همان مورخه 14/02/1393 این شخص را دستگیر کرده و جهت انجام تحقیقات به کلانتری منتقل کردند.

محمدرضا . م در اظهارات اولیه مدعی شد که فرد مصدوم را نمی شناسد و صرفا با انگیزه انسان دوستانه و برای کمک اقدام به انتقال این شخص به بیمارستان نموده است.

همزمان با دستگیری مالک خودروی پژو 405 از طریق بیمارستان به کلانتری 121 سلیمانیه اطلاع داده می شود که جوان مجروح داخل بیمارستان با وجود انجام اقدامات درمانی و به علت شدت جراحت وارد شده به ناحیه گردن فوت کرده است.

بلافاصله پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد تشکیل و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

با آغاز تحقیقات کارآگاهان اداره دهم با مراجعه به محل سکونت مالک خودرو پژو 405 اطلاع پیدا کردند که محمدرضا (مالک خودرو)  برادر یکی از مجرمین سابقه دار و حرفه ای پلیس آگاهی بنام علیرضا . م ( 30 ساله ) در زمینه کیف قاپی، زورگیری و گردنبندقاپی است و علیرضا یک هفته پیشتر با قرار وثیقه آزاد و از آن زمان متواری شده بود.

با شناسایی علیرضا . م بررسی فرضیه نقش و مشارکت احتمالی وی در ارتکاب جنایت در دستور کار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان در تحقیقات بعدی و با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی هویت مقتول به عنوان یکی از مجرمین حرفه ای در زمینه کیف قاپی و سرقت داخل خودرو و همچنین یکی از دوستان علیرضا ، بنام مجتبی . ش (30 ساله) شدند.

در ادامه رسیدگی به پرونده کارآگاهان اداره دهم در تحقیقات از محل سکونت محمدرضا و علیرضا- دو برادر- اطلاع پیدا کردند که مقتول در مورخه 13/02/1393 به منزل آنها در اتوبان آهنگ مراجعه کرده و در آنجا با علیرضا درگیر شده است که طی آن مقتول- مجتبی- توسط علیرضا مورد اصابت چاقو از ناحیه گردن قرار گرفته و پس از فرار قاتل از محل جنایت مقتول توسط برادر قاتل- محمدرضا- به بیمارستان منتقل شده است.

 

با آغاز تحقیقات جهت شناسایی مخفیگاه  علیرضا کارآگاهان اداره دهم در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که علیرضا پس از متواری شدن از تهران و اطلاع از مرگ مجتبی ، به یکی دیگر از مجرمین سابقه دار بنام حامد . ط ( 28 ساله ) در زمینه سرقت لوازم داخل خودرو مراجعه و توسط این شخص اقدام به تهیه یک مخفیگاه مجردی در شهرستان کرج نموده است.

همچنین کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این دو نفر- حامد و علیرضا- گروه جدیدی در زمینه سرقت داخل خودرو ایجاد و سرقت های متعددی در تهران و کرج انجام داده اند.

همزمان با اقدامات و تحقیقات گسترده پلیسی، مخفیگاه حامد نیز در خیابان فرهنگ شناسایی و با اطمینان از حضور متهم اصلی پرونده قتل ( علیرضا ) در این محل ، در ساعت 23:00 مورخه 26/07/1393 اقدام به دستگیری علیرضا و انتقال وی به اداره دهم پلیس آگاهی کردند.

متهم پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، صراحتاً به ارتکاب جنایت و قتل مجتبی اعتراف کرد و به کارآگاهان گفت: « شب حادثه به همراه مجتبی - که باهم به کیف قاپی می رفتیم - به منزل ما رفتیم ؛ مجتبی قصد داشت تا طوطی اش را از من باز پس بگیرد اما من مخالفت کردم و مانع بردن طوطی شدم ؛ همین موضوع زمینه درگیری ما دو نفر شد ؛ درحالیکه قصد داشتم تا با چاقو ضربه ای به پیشانی مجتبی زده تا او را بترسانم ناگهان او سرش را به پهلو کشید و همین موضوع باعث شد تا چاقو به گردن او برخورد کند. زمانیکه مجتبی چاقو خورد  او خودش را به بیرون از خانه ما رساند و در آنجا [ با توجه به خونریزی شدید ناشی از پارگی رگ اصلی گردن ] بیهوش شد و روی زمین افتاد ؛ من که بسیار ترسیده بودم به سرعت از محل فرار کردم ؛ بعداً متوجه شدم که برادرم محمدرضا ، مجتبی را به بیمارستان رسانده و در آنجا فوت کرده است.»

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ  با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شد و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

+32
رأی دهید
-2

modire behesht - هایدلبرگ - آلمان
*** آخه مردک این چه کاری بود که کردی ؟! می‌رفتی مسجد یک آخوند وراج و بی‌ خاصیت را از روی منبر میکیشیدی پایین و مینداختیش توی قفس و همان کار طوطی را برات میکرد، تا صبح برات زر میزد، آنقدر ور میزد و دروغ و چاخان سر هم میکرد تا خوابت ببره ! تازه برات مجانی‌ روضه امام حسین هم می‌خوند که یاد بدهی‌هایت میفتادی و زار زار هم گریه میکردی !
دوشنبه 28 مهر 1393 - 02:47
احتراز - دورف - آلمان
مدافعین حقوق بشر بدوید از خانواده مقتول رضایت بگیرید. این انگل را باید بدون محاکمه اعدام کرد.
دوشنبه 28 مهر 1393 - 08:49
اصحاب کهف - بروکسل - بلژیک
چه دلیل باکلاسی واقعا...خلایق آنچه لایق!
دوشنبه 28 مهر 1393 - 09:30
shahab46 - هانوفر - المان
عجب مردمی
دوشنبه 28 مهر 1393 - 11:43
kurosh15x - ایران - ایران
به نظر من مقصر اصلی مقتول بوده چون ناگهان سرش را به پهلو کشید آخه مرد حسابی چرا بی موقع یه یه سرتو میکشی.
دوشنبه 28 مهر 1393 - 11:58
oghabe - سنت گا لن - سوثیس
modire beheshtدوست عزیز کسانی که خلافکار و جیب بر و دزد هستند که با رؤسا و معلّمها شون این کارو نمیکنن،ولی باحال گفتی‌.درود بر تو
دوشنبه 28 مهر 1393 - 12:44
modire behesht - هایدلبرگ - آلمان
oghabe - سنت گا لن - سوثیس ***دوست عزیز، متشکرم از اظهار لطفتان. محفوظ باشی‌
دوشنبه 28 مهر 1393 - 15:10
sarang6 - ژنو - سوئیس
اگر از اینکه به عقایدتون توهین بشه ناراحت میشید . دیگران هم از این توهین به عقایدو تقدسات و تقدسات ناراحت میشن
دوشنبه 28 مهر 1393 - 19:52
marhoom alinaghi khan - اشنویه - ایران
یاد داستان طوطی و بازرگان افتادم
دوشنبه 28 مهر 1393 - 23:37
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.