تاکید مقام های ایران بر آمادگی تهران برای ارائه کمک نظامی به لبنان

وزیر دفاع لبنان روز یکشنبه با حسن روحانی دیدار کرد.

مقام های ایران در دیدار با وزیردفاع  لبنان بر آمادگی جمهوری اسلامی برای کمک به ارتش لبنان و «مقاومت» در این کشور برای مقابله با آنچه که «تروریسم» در منطقه خوانده اند، تاکید کرده اند.

وزیردفاع لبنان روز شنبه همراه ھیأتی از مقام های نظامی این کشور  برای دیداری سه روزه وارد تهران شد تا در خصوص کمک نظامی ایران به لبنان با مقام های جمهوری اسلامی گفت وگو کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وعده کمک نظامی ایران به لبنان پس از ان مطرح شده که پیشتر رییس جمهوری لبنان از کمک سه میلیارد دلاری عربستان سعودی  برای تقویت ارتش این کشور خبر داده بود و کمک نظامی تهران و ریاض به لبنان  از منظر بسیاری شهروندان این کشور به مثابه بخشی از رقابت ایران و عربستان در این کشور برای گسترش نفوذ خود دیده می شود.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، علی شمخانی روز یکشنبه  ۲۷ مهرماه در دیدار با سمیر مقبل،‌ معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان  گفته است : پشتیبانی از ملت، ارتش و مقاومت در لبنان همچنان در دستور کار ایران قرار خواهد داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اضافه کرده است: ایران در کنار آمادگی برای کمک های تسلیحاتی به ارتش لبنان، آماده انتقال تجربیات خود برای ارتقاء امنیت در لبنان و منطقه و مبارزه با جریان های تروریستی است.

به گزارش آسوشیتدپرس، ایران حامی اصلی حزب الله لبنان است که از منظر بسیاری از ارتش لبنان قویتر است.

وزیر دفاع لبنان همچنین روز یکشنبه با حسن روحانی، رییس جمهوری ایران دیدار کرده است.

  حسن روحانی در این دیدار گفت است: باید گروه های تروریستی از منطقه بیرون رانده شده و جلوی فعالیت های جنایتکارانه آنها گرفته شود و در این راستا ضرورت دارد همه کشورهای منطقه با یکدیگر متحد شوند.

در همین زمینه نیر روز شنبه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  ایران در دیدار با سمیر مقبل گفته بود: جمهوری اسلامی ایران با هدف تحکیم اقتدار ملی و تقویت امنیت لبنان، آماده است ضمن تأمین نیازمندی‌های ارتش لبنان، تجارب خود را برای مقابله با گروههای تروریستی و تکفیری در اختیار ارتش این کشور قرار دهد.

وزیر دفاع ایران نیز همانند علی شمخانی ضمن تاکید بر امادگی جمهوری اسلامی برای ارائه کمک نظامی به لبنان، گفته بود ایران همچنین می توانند تجربیات خود در زمینه مبارزه با گروه تروریستی را در اختیار لبنان قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جنگ داخلی سوریه  تاثیر عمیقی برا جناح بندی های سیاسی در لنبان داشته است. سنی ها لبنان طرفدار مخالفان سنی حکومت بشار اسد هستند این در حالی است که حزب الله لبنان از حکومت بشار اسد حمایت می کنند و نیروهای خود را به این کشور اعزام کرده است.

این گزارش می افزاید کمک های نظامی ایران و عربستان سعودی به لبنان می توانند اختلافات سیاسی در لبنان را تشدید کند.

+15
رأی دهید
-5

biparva-jan - تهران - ایران
کار بسیار خوبی میکنه. در دنیای امروز نفوذ یعنی قدرت. ایران باید تا میتونه در کشورهای منطقه نقوذ پیدا کنه.
دوشنبه 28 مهر 1393 - 01:22
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.