اردوغان: به یگان‌های مدافع خلق در نبرد با داعش کمک نمی‌کنیم

رئیس جمهور ترکیه درخواست آمریکا برای تجهیز و تسلیح نیروهای مدافع کوبانی را رد کرد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درخواست‌ها برای تجهیز نیروهای وابسته به حزب اصلی کردهای سوریه را رد کرده و آن‌ها را "تروریست" خوانده است.

آقای اردوغان گفت که "حزب اتحاد دموکراتیک" (در سوریه) مانند پ‌ک‌ک، "حزب کارگران کردستان" در شورش‌های سی سال اخیر در جنوب ترکیه نقش داشته است.

دولت ترکیه به دلیل درگیر نشدن در نبرد کوبانی مورد انتقاد قرار گرفته و متهم شده است که در قدرت گرفتن گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) نقش داشته است.

شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه واقع در مرز ترکیه از دو ماه پیش تحت هجوم شدید شبه‌نظامیان گروه داعش قرار گرفته و "یگان‌های مدافع خلق"، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک در حال دفاع از این شهر هستند.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به درخواست‌ها برای کمک تسلیحاتی به یگان‌های مدافع خلق در نبرد با داعش گفت: "این توقع بسیار بسیار بی‌جایی است که ما به درخواست آمریکا برای چنین حمایت‌ها و کمک‌هایی جواب مثبت بدهیم."

اظهارات آقای اردوغان در حالی منتشر شده که کاخ سفید از مکالمه تلفنی او با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا درباره وضعیت کوبانی و نبرد با داعش خبر داده است.

بنا بر اعلام کاخ سفید، دو رئیس جمهور دیشب (شنبه، ۱۸ اکتبر) "وعده ادامه مشارکت نزدیک برای تقویت همکاری‌ها علیه داعش" را داده‌اند.

شهر کوبانی دیشب و امروز صبح بار دیگر هدف حملات سنگین شبه‌نظامیان دولت اسلامی قرار گرفت که در روزهای گذشته مجبور به عقب نشینی شده بودند.

کسری ناجی، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در مرز ترکیه می‌گوید که گلوله‌باران داعش روز یکشنبه فروکش کرده و فضا نسبت به صبح آرام‌تر شده است.

+26
رأی دهید
-84

nimaaa - نیویورک - امریکا
کار خوبی میکنه امیدوارم نسل تروریستهای پ ک ک و افراطیون اسلامگرای داعش از روی زمین پاک شود
یکشنبه 27 مهر 1393 - 18:38
mountainman - استکهلم - سوئد
مردمی که برای نجات سرزمینشون از چن ترکهای عثمانی مبارزه میکنن جنبش ازادی خواه هستن . تروریست دولتی هست که سرزمین مردمی رو تصرف کرده و بعد روستاها شون رو به توپ میبنده و انها رو به زندان میفرسته . این دولت تروریستی هست مثل دولت تورکیه یا ترکیه. بیش از صد هزار کرد فقط تو ترکیه به خاطر کرد بودن و برگزاری جنشهایی مثل جشن باغبان یا نوروز زندانی شدن . جشن گرفتن مخصوصا جشن نوروز فقط برای دولت ترکیه یه عمل تروریستی محسوب میشه. من زمانی که قاچاقی از ایران به یونان اومدم تو یه روستا نزدیکی وان رسیدیم که کرد نشین بود نان گرم با شیر و یه غذای گرم که با برنج درست میشد بهمون دادن . بژی کوردها
یکشنبه 27 مهر 1393 - 18:36
oghabe - سنت گا لن - سوثیس
خوب احمق بیشعور اگه حیله گری نمیکردی و از اول این و میگفتی‌ ،تو ترکیه ۴۰ نفر کشته نمیشدند و آمریکا و متفقین و دنبال نخود سیاه نمیفرستادی سنگینتر بودی.کردها که همه با هم هستند ،از بارزانی و طالبانی نفت و تاراج میکنی‌ و آشغالهای ترکیه را به اونا میفروشی و مثل زن سرت و پایین میندازی اونا تروریست نیستند پ ک ک با ی پ گ و پ د ک ........همه با هم هستند.البته هم ما هم برادران کرد ترا خوب میشناسیم و منتظر نشخوارت بودیم بعدشم میدونیم اما کور خوندی مارمولک!
یکشنبه 27 مهر 1393 - 19:34
shsal - تهران - ایران
پ ک ک چکارت کرده nimaaa - نیویورک - امریکا لطفاً توضیح بده .
یکشنبه 27 مهر 1393 - 19:44
بختیاری2500 - اهواز - ایران
گفتی و همه باور کردن..اینقدر کثیفی تو که همه میشناسنت..فقط خ...ف..ه شو
یکشنبه 27 مهر 1393 - 20:13
عاشق تبریز - تبریز - ایران
این مردک کثافت معروفه به رجب دروغگو ...
یکشنبه 27 مهر 1393 - 20:15
aram.01 - کردستان - ایران
nimaaa-. خدا کنه نسل مثل تو پاک بشه. پ ک ک کجاش تروریسته؟. ببینم اگر بجای کردهای ترکیه ، فارس بودند باز این حرف رو میزدی؟
یکشنبه 27 مهر 1393 - 20:15
pull.over123 - دوحه - قطر
این دیگه چه متدیوثیه!
یکشنبه 27 مهر 1393 - 20:35
berahneh - پاریس - فرانسه
من هم امیدوارم که نسل هر چی‌ دو پای انسان نما مثل تو از رو زمین پاک بشه بدبخت عقده‌ای ...
یکشنبه 27 مهر 1393 - 21:00
شوخی کردم - دالاهو - ایران
nimaaa - نیویورک - امریکا. آره از دید شما ترکها کاری خوبی میکنه. ترکیه چهره واقعی خودش را به تمام دنیا نشان داد. ترکیه رسوا شد
یکشنبه 27 مهر 1393 - 21:15
ebimicro - سینت ترویدن - بلژیک
nimaaa - نیویورک - امریکا. این بیماری لا الاجیه که دامن خیلی‌ از ایرانی‌‌ها رو گرفته که قبل از اینکه در مورد یه موضوع، همه چیزو بدونن، اعلام نظر می‌کنن. دنیا رو داری از دریچه کوچکِ دوربین فاشیسم میبینی‌. تاریخ بهتر نشون میده که کی‌ تروریسته. ترکیه از زمان حکومت عثمانیها تا کشتار ارامنه، یا کردها که در طول تاریخ تو سرزمین خودشون کشته میشن ولی‌ انگ تروریستی میخورن.یه کم بیشتر بدون، کمتر نظر بده.
یکشنبه 27 مهر 1393 - 21:53
fdsa60 - تهران - ایران
آقای اردوغان عجله نکن این آتش دامن خودتو هم میگیره.حالا هی به داعش کمک نظامی کن تا کردها رو بکشن
یکشنبه 27 مهر 1393 - 23:06
dark night - تهران - ایران
چه کمک کنی‌ چه کمک نکنی‌، داعش نابود میشه ، و این تًف به صورت خودت برمیگرده.
دوشنبه 28 مهر 1393 - 04:08
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
الان بهترین فرصت هست برای ایران که پ ک ک را بیندازد جان این نو عثمانیهای کثیف (اردوعان و داوود اوغلو).
دوشنبه 28 مهر 1393 - 05:25
xalid - تهران - ایران
خردوغان : اگر زمان رضا شاه بود شما و 6 تای دیگر مثل شما از دورو بری هات را با یک خر میخرید الان داری برای کردها عرعر میکنی .پالون گشاد. به سزای این عملت میرسی. جو زیاد خوردی!؟
دوشنبه 28 مهر 1393 - 07:18
rahjoo - بابل - ایران
nimaaa- خواستم یه برق سه فاز بهت بدم دیدم انسانهای ضد نژاد پرستی و ضد تجزیه طلبی و درکل انسانهای رنج کشیده از نسل کشی های ترک عثمانی جوابت رودادن پس برو فعلا تو سوراخت قایم شو تا در جای دیگه و به امید یزدان در یه نبرد واقعی رودرو با امثال شما ترکهای عثمانی ضد بشریت یه پاکسازی انگل و گرگ خاکستری راه بندازیم! بی صبرانه منتظر روزیم که عثمانیها و اعراب مهاجم رو بخاطر یاغیگریهاشون تو خونه خودشون به درک بفرستم!
دوشنبه 28 مهر 1393 - 08:14
rahjoo - بابل - ایران
دوستان به خبر مثبت بدن تا بالا بمونه
دوشنبه 28 مهر 1393 - 08:15
new idea - لندن - انگلستان
پست تر و بیشرف تر ازین اردوغان کم پیدا میشه.کاملا میشناسمش و رصدش کردم که ادعا میکنم.به روزترین و بارزترین بی شرافتیش همین داستان رضاضراب و دزدیهاش و اخراج علنی و بیشرمانهء تمامی افراد درگیر دراین پرونده ست.از این اظهرمن الشمس تر هم خیانت ممکنه؟ کردها رو دارن سلاخی میکنن ، اونوقت این مردک واسه خاطر ترس از آینده ای مبهم و احیاناً قدرت بیشتر کردها،چشم و گوشش رو بروی همه این جنایات بسته و شریک جرم اون حیوونای حکومت اسلامی شده.
دوشنبه 28 مهر 1393 - 08:43
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
سلام بر تورکیه همیشه مقتدر، به کوری چشم دشمنان ملت تورک
دوشنبه 28 مهر 1393 - 10:12
با احترام - منچستر - انگلستان
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک شما واسه چه خودت را میکشی شما ترک نیستی شما اذری هستی همه ازاد هستند زندگی ازاد داشته باشد چه کرد چه اذری ووووووووواما تجزیه نه نه نه نه و سیاست مدارهای ترکیه خیلی کثیف هستند نمونه در زمان جنگ ایران ترکیه مرزهای ما را بمباران میکرددر ضمن یک توصیه به برادران کرد و سنی بکنم که قول ترکیه را نخورند که ادعا میکند از سنیها حمایت میکنم همش دورغ است با امید پیرروزی ایران و ایرانی
دوشنبه 28 مهر 1393 - 11:27
nimaaa - نیویورک - امریکا
ebimicro - سینت ترویدن - بلژیک. مردک از کدوم سرزمین کردها حرف میزنی؟ وقتی میگن تروریست پ ک ک یعنی امثال تو که با وعده سرزمین سعی در فریب ملت شریف کرد دارید و بجز مزدوری برای انگلیس و نا امنی کار دیگری بلد نیستید
دوشنبه 28 مهر 1393 - 11:30
siavash33 - کردستان - ایران
nimaaa - نیویورک - امریکا .. آخی چه بزرگ شدی ! بچه دِ اگه کردها نبودن تو و امسال توی تی تیش الان تو امنیت ابرو برنمیداشتین .. 8سال جنگ صدام حتی یه وجب ازمناطق کردنشین نتونست نفوذکنه
دوشنبه 28 مهر 1393 - 11:33
siavash33 - کردستان - ایران
اردوغان مثل سگ از پ پ ک میترسه کم نیست 20میلیون کرد توترکیه هست
دوشنبه 28 مهر 1393 - 11:35
shahab46 - هانوفر - المان
تو خودت برای ترکیه یک داعشی کثافت
دوشنبه 28 مهر 1393 - 11:51
بختیاری2500 - اهواز - ایران
تیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک....تو چرا نمیری ترکیه زندگی کنی که تف روت نمیندازن...خودتو قاطی ادمها نکن..اینجا قشقاییها با بختیاریها قاطی هستند .حتی زبانشان بختیاری هستند...
دوشنبه 28 مهر 1393 - 12:04
oghab - هلسینکی - فنلاند
آتیلا ...خجالت نمی کشی؟/آخوند شرفش از تودستمال بیشتره .اونم دستمال تورک..چیییییی تودنیا حای دیگه پیدانکردی دستمال بندازی
دوشنبه 28 مهر 1393 - 15:47
nimaaa - نیویورک - امریکا
siavash33 - کردستان - ایران. دفعه دیگه اگه خواستی ابراز وجود کنی قشنگ نوشته طرف رو بخون و تروریستهای پ ک ک رو قاطی مردم کردستان نکن تا مزدورانی امثال تو هستند منطقه رنگ آرامش به خود نخواهد دید
دوشنبه 28 مهر 1393 - 17:50
اسکندر ذوالقرنین - اردبیل - ایران
اگر پ ک ک برای احفاف حقوق مردم کرد با دولت مرکزی می جنگد جیش العدل هم برای احقاق حقوق مردم بلوچ می جنگد هیچ میدانید این به اصطلاح اوجالان کجا و توسط کدام نهاد دستگیر شد؟
دوشنبه 28 مهر 1393 - 21:27
siavash33 - کردستان - ایران
nimaaa - نیویورک - امریکا مزدورمنم یا تو که تواون خراب شده معلومه مشغول ساندیس خوری هستی
دوشنبه 28 مهر 1393 - 22:30
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.