داعش دوباره کوبانی را زیر آتش گرفت

شهر کوبانی یک هفته پیش در آستانه سقوط قرار داشت اما مقاومت نیروهای کرد، شبه‌نظامیان داعش را مجبور به عقب‌نشینی کرد

گزارش‌ها از شمال سوریه حاکی است که شنبه شب و صبح یکشنبه شهر کوبانی در مرز ترکیه صحنه شدیدترین درگیری‌ها میان شبه‌نظامیان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) و نیروهای کرد در چند روز اخیر بوده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که داعش ده‌ها خمپاره به سوی بخشی از شهر که در اختیار کردهاست پرتاب کرده که بعضی از آنها به داخل خاک ترکیه اصابت کرده است.

نبرد بر سر کوبانی از دو ماه پیش شدت گرفته و فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده است.

حدود یک هفته پیش و هم‌زمان با تشدید حملات داعش، شهر در آستانه سقوط قرار گرفت، اما بعد از چند روز مقاومت نیروهای کرد با پشتیبانی حملات هوایی آمریکا، شبه‌نظامیان دولت اسلامی مجبور به عقب‌نشینی شدند.

یک روزنامه‌نگار از داخل شهر کوبانی به رویترز گفت که شنبه شب شدیدترین درگیری‌ها در طول یک هفته گذشته رخ داده و نیروهای داعش از سه جهت مختلف شهر را گلوله‌باران کرده‌اند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن که یک گروه مخالف حکومت بشار اسد است، گزارش داده که شبه‌نظامیان دولت اسلامی با خوردروهای بمب‌گذاری‌شده به مواضع نیروهای کرد حمله کرده و تلفاتی را به جا گذاشته‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید که بنا بر اطلاعاتی که از منابع بیمارستانی منطقه دریافت کرده، در طی دو روز گذشته ۷۰ پیکارجوی داعش کشته شده‌اند.

+63
رأی دهید
-10

hossein+87= - ایران - ایران
خداییش مضحک نیست!؟یه مشت جانی جمع شدن ، رفتن تو خاک یه کشور دیگه ، خیلی راحت به مردم تجاوز میکنن ، میکشن ، از بین میبرن . اول به حمایت اکثر کشورهای عربی لاشخور و آمریکا و یه سری کشورهای اروپایی شکل میگیره ، حمایت میشه ، به هدف براندازی بشار اسد! فکرش رو بکن ؟!! فقط واسه تحت فشار گذاشتن ایران و برکناری بشار اسد این حیوانات رو ریختن تو سوریه. بعدش که افسار این جانی ها مثلا از دستشون در رفت ، امریکا گفت باید بزنیمشون و اعراب و اروپایی ها هم بع بع کنان گفتن ، آره ، بزنیمشون!! حالا تو این گیر و دار بزنیم بزنیم ، عرزه ندارن این قاتل ها رو تار و مار کنن! آخه بدبخت ، شماها که اینهمه تجهیزات دارید ، نمیتونید حداقل توپخونه این انگل ها رو بزنید که نتونن از راه دور شهر رو بمباران کنن؟! نمیتونین یا نمیخواین؟ بســه بابا. واسه گرو کشی های سیاست نجستون اینهمه بیگناه رو به کشتن دادید. بســه دیگه.
یکشنبه 27 مهر 1393 - 13:04
اسکندر ذوالقرنین - اردبیل - ایران
فعلا بکش بکش ادامه داره تا زمانی که قدرتهای منطقه ای و جهانی به اهدافشان نرسند این روند ادامه دارد و فقط مردم ساده و بیچاره که پیاده نظام دعوا هستند قربانی دیگران میشوند و مردمی که حاکمان بی درایت تری دارند که توپ در زمین انهاست مفلس تر
یکشنبه 27 مهر 1393 - 15:19
sorena-ma - دیلمان - ایران
به امید پیروزی کردهای همیشه قهرمان .
یکشنبه 27 مهر 1393 - 19:38
marineboy - لس انجلس - امریکا
ای بابا اینها پشت شان گرم است و حمایت میشوند با این چند تا بمباران از بین نمیروند. میروند و دوباره با دست پر از اسلحه برمیگردند. ریشه هایشان را باید خشکاند که متاسفانه از هم پیمانان غرب هستند.
یکشنبه 27 مهر 1393 - 21:00
ali922 - برن - سوئد
حسین ۸۷= - ایران - ایران شما آمریکا رو ولن کن، چرا ملت شهید پرور و بسیجیا نمیرن عراق جنگ و تموم کنن، آمریکا که اونور دنیاس ایران بغل عراق صداش در نمیاد. یه مشت طبله تو خالی‌، ۵۰ درصد آدم فهمید که تو کشور گرفتاره ۵۰ درصد خرن. ایران ژلاتینه پاستیل نمیتونه تولید کنه، کسی‌ تو دنیا ایران رو آدم حساب نمی‌کنه متاسفانه که حالا بخوان وضع ایرانو بهم بریزن، یه ایرانی‌ بود قبل تموم شد رفت الان ایران و پاکستان باهم هیچ فرقی‌ ندارن
یکشنبه 27 مهر 1393 - 22:20
rahjoo - بابل - ایران
متاسفانه باز هم مردم باید تاوان بدهن! فردا که آب از آسیاب افتاد همین مردمی که به اردوغان درپیت رای دادن باید هزینه خطاشون ویا طمعشون نسبت به سرزمین وزندگی بقیه جوامع رو بپردازن! اونوقت فریاد مظلوم نمایی چارتا ریزه خوار هم دلهای آزرده امروز رو خنک میکنه! هیچاگه نباید تاریخ رو تکرار کرد چون شرایط قرن بیست ویکم شرایط یک قرن ، پنج قرن و یا چهارده قرن پیش نیست که نسل کشی کنی و راحت جایگزین بشی باید راههای آبا و اجدادی رو به ابتداغلط کردم و سپس به خالی کردن میدون تغییر بدی!
دوشنبه 28 مهر 1393 - 08:05
hossein+87= - ایران - ایران
ali922 - برن - سوئد - اسیر طرز فکرتم داداش! طرف اومده بیخ گوش ایران جنگ راه انداخته ، به اسم مبارزه با دیکتاتوری! اگه ایران وارد عمل میشد ، میگفتن ایران مخالف آزادیه و به نیرو های معترض مردمی حمله میکنه و تو کشور دیگه لشگر کشی کرده. حتما میدونی که اینجور کارا رو یه سری کشور خاص مثل آمریکا و اسرائیل انجام میدن. میرن یه جا رو با خاک یکی میکنن و براش یه بهونه تف کن جفت کن میارن و همه میگن آره. ولی ایران 4تا انگل تروریست رو سر مرز پاکستان میکشه ، میگن تمامیت عرضی پاستان رو نادیده گرفتن! یا طرف بمب اتم داره ، میگه شما نباید نیروگاه هم داشته باشی! اگرم میخوای داشته باشی ، ما باید بهت سوخت بدیم و بگیم کجا و..! در ضمن من فکر میکنم یکی از اهداف اینهمه جنایت همینه که ایران رو وارد درگیری کنن و میشه یه جنگ فرسایشی. البته همین الانش هم جنگ نیابتی برقراره. وگرنه این عراقی های بی عرزه نمیتونن تنبونشون رو بکشن بالا. والا حرف من دفاع از این جکومت نیست ، زور داره اینهمه آدم رو له کردن واسه منافعشون. بفهمید اینو.
دوشنبه 28 مهر 1393 - 11:33
زنده بادايران من - لرستان - ایران
جناب hossein+87= - ایران - ایران - دقیقا گل گفتی . حرفات کاملا حسابی وازروی قهم درست می باشد. دقیقا این همه هیاهو فقط برای این است که پای ایران را به این معرکه بکشانندو بهانه درست کنند.این هیاهو عین قضیه جنگ صدام با کویت است که می خواستند ایران به کمک صدام بره وکارهردو را یکسره کنند.البته آمریکا خودش کاملا می دونه که ایران غیر ازکشورهای دیگراست. چون مردم واقوام ایرانی اجازه اشغال خاک ایران را به بنی بشری نمی دهند. اماواقعیت این است که تمام اینکارها ازخودکشورهای غربی وبخصوص اسرائیل پلید شروع شد. اززمانی که فلان شخص بی فرهنگ مزدور توهین به پیامبراسلام را شروع کرد تا فحاشی آن آمریکایی ملعون وحالا هم داعش. دقیفا به دنبال تخریب وچهره دین اسلام قدم برمی دارند.ولی ناآگاهند خداونددرقرآن می فرماید: غیرازاسلام دینی را نپذیرید واین دین عالم گیرخواهدشد. جالب اینجاست عالم گیرشدن آنهم بدست خودهمین لامذهبا خواهدبود. عدوشودسبب خیراگرخداخواهد.
دوشنبه 28 مهر 1393 - 15:59
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.