مقامات جمهوری اسلامی؛ شعار ضدغرب می دهند و فرزندان خود را به غرب می‌فرستند

تقاطع: امانوئل اتولنگی، پژوهشگر ارشد “بنیاد دفاع از دموکراسی” در یادداشتی با عنوان “رهبران ایران علیه غرب موضع‌گیری می‌کنند اما فرزندان خود را برای تحصیل و کار به غرب می‌فرستند” که ماه گذشته‌ در وب‌سایت “بزینس انسایدر” منتشر شد، با اشاره به انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌های ایران بلافاصله بعد از تاسیس جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۷ و برکناری اساتید سکولار از دانشگاه‌ها، نوشت که اگرچه امروز نیز رهبران جمهوری اسلامی هم‌چنان شعار “مرگ بر امریکا” سر می‌دهند و «انگلیس را در پشت هر توطئه‌ای می‌دانند»، اما در همین حال، فرزندان‌شان «بدون ترس از نگرانی‌های اخلاقی و معنوی برای تحصیل به خارج از کشور هجوم می‌برند».

آقای اتولنگی از مریم فریدون، دختر حسین فریدون (برادر جوان‌تر حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی)، به عنوان یکی از این موارد نام برده و با اشاره به تحصیل او در مقطع کارشناسی دانشگاه کلمبیا در آمریکا نوشته که خانم فریدون پس از آن با دریافت بورس تحصیلی “لرد دارندورف” (Lord Dahrendorf) که از جمله بورس‌های “دویچه‌بانک” آلمان است در کالج معتبر “مدرسه اقتصاد لندن” به تحصیل پرداخت و در حال حاضر نیز در در شعبه لندن “دویچه‌بانک” مشغول به کار است.

مریم فریدون در زمان دانشجویی در نیویورک نیز زمان کوتاهی را به عنوان کارآموز (انترن) در “کمیسیون وضعیت زنان” سازمان ملل متحد مشغول بود که به نظر نمی‌رسد این موقعیت نیز بدون نسبت خانوادگی‌ و نزدیکی‌اش به حکومت ایران، قابل دسترس می‌بود.



نویسنده‌ی یادداشت هم‌چنین با اشاره به سوابق حسین فریدون به عنوان کسی که در سال ۱۳۵۷ از جمله مسوولان تامین امنیت آیت‌الله خمینی در بازگشت به ایران بود، و پس از آن نیز در مقام‌هایی چون سفیر جمهوری اسلامی در مالزی و عضو هیأت نمایندگی این حکومت در سازمان ملل متحد مشغول بوده و اکنون نیز دستیار ارشد برادرش است، اهدای بورسیه‌ی تحصیلی “دویچه‌بانک” آلمان که هدف از آن، “کمک به دانشجویان نیازمند کشورهای در حال توسعه و نوظهور” است به برادرزاده رییس جمهوری اسلامی با توان مالی مناسب را “تعجب‌برانگیز” توصیف کرده است.

او همسر مریم فریدون را نیز “سجاد خوشرو”، پسر غلام‌علی خوشرو، سفیر کنونی جمهوری اسلامی در سوییس معرفی می‌کند. سجاد خوشرو که دانش‌آموخته‌ی حقوق “دانشگاه شهیدبهشتی” در ایران است، فوق‌لیسانس خود را در رشته‌ی فایننس بین‌الملل در مدرسه‌ی حقوق دانشگاه هاروارد امریکا گذرانده و هم‌اینک نیز دانشجوی مقطع دکترا در رشته‌ی مطالعات حقوقی-اجتماعی در دانشگاه اکسفورد انگلستان است. او زمانی به عنوان مترجم، محمد خاتمی را در برخی سفرهای خارجی‌اش از جمله سفر به نیویورک جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد همراهی می‌کرد.



امانوئل اتولنگی در ادامه با اشاره به تحصیل مهدی ظریف، فرزند محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، و هم‌چنین احمد عراقچی، برادرزاده‌ی عباس عراقچی، قائم‌مقام و معاون وزارت خارجه در “دانشگاه شهری نیویورک”، می‌نویسد که مهدی ظریف بیش از ده سال در امریکا تحصیل و زندگی کرده و هرچند که در بازگشت به کشور مدعی شد که در امریکا به عنوان “تحلیل‌گر داده‌ها” برای شرکت معتبر ارتباطاتی “ورایزن” (Verzion) کار می‌کرده اما بر اساس اعلام این شرکت، وی تنها در یکی از شرکت‌های پیمانکار ورایزن مشغول به کار بوده است.



احمد عراقچی نیز پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده‌ی حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، تحصیلش را در مقطع کارشناسی ارشد “فایننس” در دانشگاه شهری نیویورک ادامه داد و پس از آنکه مدتی را در نیویورک و پاریس گذراند، اکنون به ایران بازگشته و شرکت “تدبیرپرداز” را راه‌ انداخته است.


اتولنگی هم‌چنین به تحصیل ناتمام مهدی هاشمی، فرزند علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی اشاره می‌کند که مدتی به عنوان دانشجوی دکترا در دانشگاه اکسفورد مشغول به تحصیل بود اما سرانجام در میانه‌های تحصیل به ایران بازگشت و مدتی را در زندان گذراند.

وی در پایان یادداشت خود با اشاره به محدودیت‌ها و مشکلات فراوان مردم عادی ایران برای سفر و تحصیل در غرب می‌پرسد که «چرا فرزندان رهبران حکومت جمهوری اسلامی با چنین محدودیت‌هایی از طرف کشورهای غربی مواجه نمی‌شوند؟»

به نظر می‌رسد اشاره‌ی او به مشکلات شماری از دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های نروژ و فنلاند باشد که به دلیل تحصیل در رشته‌های حساس مرتبط با برنامه‌ی هسته‌ای جمهوری اسلامی یا از این دانشگاه‌ها اخراج شده‌اند و یا در معرض اخراج قرار دارند.

گفتنی است روزنامه “جوان”، وابسته به سپاه پاسداران، در شماره روز ۲۹ فروردین ماه سال گذشته خود از قول علی‌رضا سلیمی، عضو “کمیسیون آموزش” دوره‌های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی نوشته بود که «بیش از ۳۰۰۰ نفر از فرزندان مسوولان کشور که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته‌اند، هنوز به ایران بازنگشته‌اند».

اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ نیز محمدمهدی شهریاری، عضو وقت “کمیسیون امنیت ملی” در مجلس شورای اسلامی، از تحصیل ۴۰۰ نفر از فرزندان مقامات جمهوری اسلامی در کشور انگلستان خبر داده و گفته بود که «به مصلحت کشور نیست که فرزندان مسوولان کشور در انگلیس تحصیل کنند».

آذرماه سال ۱۳۸۸ نیز محمدکریم عابدی، عضو وقت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری “فارس” از تحصیل دست‌کم ۲۸۶ نفر از “آقازاده‌ها” و فرزندان مسوولان حکومت ایران در شهر لندن خبر داده و نتیجه گرفته بود که “شعار مرگ بر انگلیس” از زبان خانواده این دانشجویان، “قلابی” است.

+277
رأی دهید
-7

mlowes - واشنگتن - آمریکا
خوشبختانه معلوم شد که من درست می‌گفتم. توی واشنگتن هم پر هستند. از همه جالبتر این هست که مطلقاً از ظاهرشون نمیشه هیچ چیزی فهمید. فقط وقتی‌ که پدر و مادر‌هاشون میان اینجا آدم به یک چیز هایی پی‌ میبره. من قبلا خیلی‌ دوست داشتم که تا یک دانشجوی ایرانی‌ ببینم بهش کمک کنم، اما الان خیلی‌ آروم تر و با حس شک بیشتری این کار رو می‌کنم..... ظاهراً باید ریا کاری بخشی از سیستم DNA اینها باشه تا بتونند، با این سیستم کثیف کار کنند.
یکشنبه 27 مهر 1393 - 01:16
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
من خودم اینجا دیدم چه حزب‌اللهی میان انگلیس درس می‌خونن بعد می‌رن آمریکا. شعار مرگ بر آمریکا برای مردم هست، گشنگی و تحریمش هم برای مردم.
یکشنبه 27 مهر 1393 - 02:05
vahid.sharifi - ونكوور - كانادا
وی در پایان یادداشت خود با اشاره به محدودیت‌ها و مشکلات فراوان مردم عادی ایران برای سفر و تحصیل در غرب می‌پرسد که «چرا فرزندان رهبران حکومت جمهوری اسلامی با چنین محدودیت‌هایی از طرف کشورهای غربی مواجه نمی‌شوند؟». براستی چرا؟ چرا ما‌ ها باید تا اروپا و آمریکا شنا کنیم و سوار با خر و الاغ از کوهها و دریاها بگذاریم اگر نمردیم برسیم اینجا؟؟؟. چرا ویزای فرزندان این دشمنان ایران و ایرانی‌ که از نامشان پیداست کی‌ و چی‌ هستند رفیوز نمی‌شود؟؟؟ غیر از این است که این نظام دستنشانده خود اینها بود برای نابود کردن ایران و ایرانی‌ و تاریخ ما؟
یکشنبه 27 مهر 1393 - 02:08
dook - دبي - امارات
اگر پول حلاله که نوش جونشون ولى اگر از بیت المال است که بلاى جونشون میشه
یکشنبه 27 مهر 1393 - 02:49
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
گود مورنینگ مستر اتولنگی، این مسئله را که ما از سی سال پیش بیان کردیم! در زمان جنگ اکثر آقازاده ها در خارج از کشور مشغول (تحصیل) بودند!
یکشنبه 27 مهر 1393 - 03:27
amir-amir - تورنتو - كانادا
دیگى که براى من نجوشد سر سگ در آن بجوشد٫ این شعار سردمداران جمهورى اسلامى است. هر کس خودى است بفرما سر سفره و شکم بى صاحابت را پر کن ( اگر همین خودى ها را به حال خود رها کنند مٽل کفتار و لاشخور به جان هم مى افتند) هر کس غیر خودى است از دایره قدرت به کنار است.
یکشنبه 27 مهر 1393 - 02:29
humans win - فرایبورگ - سویسس
vahid.sharifi - ونکوور - کانادا درست میگی ساختمان مجلس ساختمان فراماسونرهاست وسط تهران . اینها همشون مزدور انگلیس و آمریکا هستن . گرگ در لباس بره . وگرنه چرا باید ساختمان شبیه هرم باشه اونم تو ایران که اصلا با معماری ایرانی رابطه نداره ؟!
یکشنبه 27 مهر 1393 - 06:32
faranak-montreal - مونترال - کانادا
کشور را کردن جهنم خون جوونا را کردن تو شیشه و مود طولهشون این طرف هستن مثل حیوان پاچه گیر ازشون ماه فراری هستیم اینجا بدجوری تو پوزشون می‌زنیم هر جا ببینمشون مثل چی‌ از ما میترسن توله چهار پاها اینقدر که اینجا مورد تمسخر هستن روانی‌ شدن
یکشنبه 27 مهر 1393 - 07:38
Touch the truth - ونکوور - کانادا
صبح بخیر آقای اتو لنگی، ضمنا کاشکی‌ فقط مشکل تنها فرزندانشون تو غرب بود، آقا جون لیست پسر خاله و عمو اووووو تمومی نداره که، و ‌ای کاش فقط تحصیل میکردن. عدهٔ زیادیشون به شغلِ شریفِ جاسوسی، دور زدن تحریم، پیدا کردن راه‌های رسیدن به امام، آدم فروشی، اگه پا بعده حتا خنجر زدن به هموطنانی که به هر شکل ممکنه اینا بهشون حسادت کنن (نمونش ایرانیا که رفتن خانوادهاشون و ببینن سر از زندان در آوردن) رو میارن، حتا ایجادِ مشکل برای همین دولتهای شریفهٔ غربی از طریقه وارد کردن فرهنگ زیر آب زنی‌ که از اینونتین‌های تاریخ بشریت هست برای پیشرفت اصن و راحت و رسیدن به پست و مقام بدون تحصیل هیچ سختی و ملامتی.
یکشنبه 27 مهر 1393 - 07:40
Touch the truth - ونکوور - کانادا
صنعتِ زیر آب زنی‌ در انحصار دانشمندان علم مدیریت در ایران هست. این آقای اتو لنگی چند تا از سر آمدان این صنعت رو تازه شناختن انگار. غافل از این که پسر عموها این افراد دارای اسکیل‌های مدرنتری از روشهای زیر آب زنی‌ هستن که ایشون اشاره‌ا‌ی نکردن به اون ها. کلا البته پلیس بازی (به قول این خارجی‌ها) یا به قول خودمون روشهای آنتن بودن و زیر ابر زنی‌ در انحصار فقط عدّه‌ای هست که عموما متأسفانه از یادی همین دوستان و عموما هموطنان عزیز هستن که تبار شون یا قجری بودن یا شاهی یا جمهوری اسلامی. این دسته از جانداران اسکیلِ خاصی‌ در آدم فروشی مدرن و نتیجتاً پیشرفت شتاب ناک بدون هیچ رنج و سختی دارن. استعداد ویژه در چسبیدن به حرم قدرت دارن و از قدیم (فرق نمیکنه یوو چه دوره‌ای، پدر بزرگشون به قجرا، پدراشون به شاه و خودشون در زمانِ حاضر به جمهوری اسلامی) می‌چسبن و از مزایای اسکیل زیر آب زنی‌ استفاده می‌کنن.
یکشنبه 27 مهر 1393 - 08:16
Touch the truth - ونکوور - کانادا
خوب این بدبختی که آقای اتو لنگی گفته فقط اومدن تحصیل کنن یه کم هم هوا بخورن ببینن اینور آب چه خوش آب و رنگه و همین. زیر آب رو بیشتر عشقی‌ می‌زنن اونم برای این که این اسکیل تو وجودشون از بین نره. افرادِ بیگناه رو که نه بیشتر اون ایرنیی رو براشون داستان ساختگی میسازن و گزارش می‌کنن که پا رو دمشون بزارن تو خارج! نه هما رو که. تو غرب هم که دولت و ملت اصلا با اینا کار ندران تا مگر این که خلافش ثابت بشه بعدش هم تازه میگن آقا بیایم اینا رو اصلاح کنیم، میگن معذرت بکهاه و همه چیز حل به (حیوونی اسلامیِ وصلِ به قدرت) که میان اینور اصلا تیپ اسلامی و اینا نمی‌زنن که یه وقت به جای جهادی بگیرنشون،
یکشنبه 27 مهر 1393 - 08:17
ashab kahaf - لندن - انگلیس
آقای امیر امیر تورنتو،البته این مثل شما زیاد به این موضوع نمیخورد ولی بهرحال اصل داستان بسیار بسیار کثیف و عذاب آوره.در هر دوره و هر حکومتی هم همین بوده و هست.خیلی باید انسان و عادل باشی تا ازین باندبازیها بتونی بگذری و چشم پوشی کنی.حالا اگه لیاقت داشتن ، باز یه کم قابل هضم تر بود.مشکل اینجاست که اینها اکثرا از بهره هوشی بسیار پایینی هم برخوردارن و مدرک پولی میگیرن،اونوقت با بورد دکترا یا مستر میان ایران و حالا نخور کی بخور...مردم ما هم که عقل به چشم،فقط کافیه طرف یه دکترای زپرتی روکنه،دیگه عقل و ایمانشون رو میدن بر فنا..تاسف آوره.
یکشنبه 27 مهر 1393 - 08:20
Well-Educated-Person - تهران - ایران
این حـ...‌ها با پول‌های مردم چه کار‌های که نمی‌کنن
یکشنبه 27 مهر 1393 - 08:23
P.irani - سن دیه گو - امریککا
Melowes واشنگتن - امریکا، کاملا با شما موافق هستم، متاسفانه در سن دیه گو هم تا دلتون بخواد از این به قول خودشون نخبه و دانشجوها فراوون هست. و واقعا هم نمیشه از ظاهر ساختگی و به ظاهر متمدن و ضد جمهوری إسلامی شون، پی برد که جاسوس و مامور همون دولت إسلامی کثیف هستن، دخترهاشون که همه با آرایش و لباس های سکسی و بدون حجاب هستن و اکثرا أدعا میکنن که با ویزای دانشجویی اومدن و یا در یک مورد ایشون ادعا میکردند که Dady is supporting me، و بسرهاشون هم همه ادعای نخبه بودن دارن و ویزای کار( کشوری که کلی بیکار داره و بهترین رشته ها و دانشگاهها را داره، به این ها ویزای کار! داده!؟) ، شعار همه شون در ظاهر ضد جمهوری إسلامی هست و پاتوقشون برای جاسوسی و شناسایی مخالفها در دانشگاهها و مراسم ها و پارتی های ایرانی هست، واقعا این ویروس های خطرناک همه جا ولو هستن... آگاه باشید هموطن ها
یکشنبه 27 مهر 1393 - 08:43
داریوش پرویزی - شیراز - ایران
dook - دبی - امارات. صد البته که پول حرام است.ولی 2 فلپ آب هم پشتش میخورند و به ریش ما مردم احمق میخندند.اگر دنیا حساب کتاب داشت که خیلی خوب جایی بود
یکشنبه 27 مهر 1393 - 09:38
chatra - آمستردام - هلند
چرا راه دور میرید ؟ پسر خامنه ای بدلیل اقیم بودن و اجاق کور بودن با پول بیت المال دست به دامن همین انگلیسی ها شدند و در انگلستان در رحم همسر وی تخمک بارور کردند و صاحب فرزند شد. بچه مصنوعی . هه هه هه
یکشنبه 27 مهر 1393 - 11:31
dara20 - تهران - ايران
اینها توله‌های سرکردگان و مزدوران رژیم کثیف وقاهتی هستند
یکشنبه 27 مهر 1393 - 09:59
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
آخوند بی منبر، . چی شد که کسایی که براشون سینه میزنین کاسه لیس غرب از آب در میان. واقعا شرم و حیا خوب چیزیه
یکشنبه 27 مهر 1393 - 05:44
ukang - لندن - انگلستان
پس نواده گان ـ... هندی زاده خمینی چی‌؟؟
یکشنبه 27 مهر 1393 - 12:40
pasargad2 - شیراز - ایران
گ و ر پدر هرچی اخونده . اخوندها زن صفت هستند و وحشی. و خوشبختانه داره دستشون رو میشه. الان داعش داره کاری میکنه که خمینی سال 57 تو ایران کرد. ولی مشکل ما 60% مردم ایرانه که هنوز خوابن و نمیدونن این اخوندا چه بلایی سرشون اوردن و خواهند اورد.
یکشنبه 27 مهر 1393 - 10:55
شوخی کردم - دالاهو - ایران
dook - دبی - امارات. میشه لطف کنی از کلمه های حرام و حلال استفاده نکنی که من حالت تهوع بهم دست میده.
یکشنبه 27 مهر 1393 - 13:00
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
اینکه رفته اند اونجا و درس میخونن ایرادی نداره چون سطح تعلیمات آکادمیک این کشورها بالاتر از مناطق دیگه است، نکته اینه که هزینه تحصیل شخصی باشه نه رانت و بیت المال ،بعد از تحصیل هم برگردند کشور واسه خدمت وارتقاء سطح دانش بومی،تربیت شاگرد و تحول در باز تولید تکنیک های دموده شده. تعداد کمی بچه ی مقاماتند،تعدادی قبولیان بورس تحصیلی،اما بیشترشون بچه مایه دارای غیر وابسته به رژیم هستن
یکشنبه 27 مهر 1393 - 13:33
peterpan - گلاسگو - انگلستان
پسر های محمد جواد لاریجانی و دختر علی لاریجانی هم تو گلاسگو هستند! بماند که چندتا از پسر و دخترهای نمایندگان و وزرا هم اینجا هستند.
یکشنبه 27 مهر 1393 - 15:35
تیتو تیتو - تهران - ایران
این نمونه یک سوزن در انبار کاه است . فرزندان این احمق ها و ارگانیها و اطلاعاتیها بدون کنکور وارد هر دانشگاهی که بخواهند میشوند و اصلا کنکور ندارند . امروز ما مردم ایران خوب میدانیم مرگ بر امریکا برای فریب مردم است اخوندها و فرزندانشان همه برای حال و درس به انگلیس و امریکا میروند .خمینی خوب مردم را فریفت .
یکشنبه 27 مهر 1393 - 16:31
azadi-iran - وین - اطریش
متاسفانه این را مردم میدانند. ولی انگار طلسم شده اند و بدن و روحشان یخ زده هیچ عکس الملی نمی توانند نشان دهند. وقتی در خیابان را می رفتیم . گفته شد که این ساختمان(مرکز خرید) دو قلو از آن قراعتی است و یا مرکز خرید در حال ساخت از ان دختر خامنه ای است . نتیجه این که ثروت به عدالت تقسیم شده اند.
یکشنبه 27 مهر 1393 - 15:39
mlowes - واشنگتن - آمریکا
P.irani - سن دیه گو - امریککا. همشون هم خوش نشین هستند، و فقط از سن فرانسیسکو و سن دیگو و نیو یورک و اینجور جا‌ها خوششون میاد. البته من هم اگر میلیارد دلاری دزدی می‌کردم و اصلا حلیم نبود که پول چطوری باید در بیاد، شاید برام مهم نبود که چطوری هم دارم خرج می‌کنم. چندین مورد از اینها رو من خودم شخصاً میشناسم که آپارتمانهای ۲-۴ میلیون دلاری رو نقد خریدن. حتی اسامیشون رو هم میدونم. همسر یکی‌ از همکار‌های من توی کار خرید و فروش هست و باورش نمی‌شد که چنین پولهایی در ایران هست. همیشه بهش میگم که این حتی سر قلّه یخ هم نیست که تو میبینی‌. چند صد اگر چند هزار برابر نه، در حساب‌های بانکیشون هست، و البته دولت شما هم به راحتی‌ به اینها اجازه میده که بیان اینجا، اما اگر یک بدبختی بخواد برای تحصیل واقعی‌ بیاد، پوستش رو میکنید! البته شاید اگر من هم دولت هر کشور دیگری دستم بود، ترجیح میدادم که میلیارد دلار میلیارد دلار وارد کشورم کنم تا اینکه یک جوان آس و پاس رو بخوام بیارم و آموزش بدم، واقعاً نمیدونم!
یکشنبه 27 مهر 1393 - 15:42
علیرضا خان - لندن - انگلستان
این گزارش پسر غرضی رو از قلم انداخته خودم در یک عروسی دیدمش.فرزندان مسولین جمهوری در لندن کم نیستند.
یکشنبه 27 مهر 1393 - 17:34
mlowes - واشنگتن - آمریکا
pasargad2 - شیراز - ایران. به زنان چرا اهانت میکنی‌. مگه زن بودن چه ایرادی داره؟ من بار‌ها گفتم که آینده ایران روشنه، نه بخاطر ما مردها بلکه بخاطر وجود زنان با شهامتی که حاضرن با هر سختی هست با این رژیم کثیف و طرفداران این رژیم کثیف، از جمله اونهایی که به آخوند فحش میدن ولی‌ مثلِ یک آخوند عمل میکنند، مثلا کسانی‌ که زن صفت بودن رو برابر با بد بودن میدونند، مبارزه کنند. کتک میخورند، تحقیر میشن ولی‌ از حقوق خودشون نمی‌گذارند.‌ای کاش ما مرد هم ۱% لیاقت و عرضه زنها را داشتیم.
یکشنبه 27 مهر 1393 - 15:33
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران
هیچ دقّت کردید که در اینجور خبر‌ها هیچ آثاری از مزدوران آخوندی مثل جنگنده و فدای رهبر و عمیق و بی‌پروا و و.. نیست،،البته بعضی‌ مواقع واسه خالی‌ نبودن عریضه و اینکه بگن هستن یه مطلبی میذارند و الفرار
یکشنبه 27 مهر 1393 - 18:54
شوخی کردم - دالاهو - ایران
عقاب سرخ - پاسارگاد - ایران. گل گفتی پسر.
یکشنبه 27 مهر 1393 - 21:45
P.irani - سن دیه گو - امریککا
MLowes واشنگتن - امریکا، واقعا همین طور هست ، خود من اینجا با خیلی از این دخترهای به ظاهر متمدن در تماس هستم، که بدون استثنا خوش نشین هستند و در بهترین منطقه آپارتمان دارند ، سوار بهترین ماشین هستند، در ظاهر و فقط در ظاهر دانشجوى نخبه هستند و مخالف جمهوری اسلامى، اما در باطن جاسوس و مامور جمهوری اسلامى کثیف که قشنگ روشون قیمت گذاشته و در ازای فروختن هموطنشون، به این ها امکان زندگى ، درس و کار در کشورى مثل امریکا را داده، راستش حتی با اونهایی هم که در ظاهر اینجا کار میکنند باید قطع ارتباط کرد، خفاش های موزی جمهوری فاسد إسلامی ... هموطن آگاه باش تا به دام این گداصفت های گشنه گدای جمهوری اسلامى نیفتی.. گرسنه هایی که حسرت نآن داشتنی تا دیروز، امروز با لباس های مبدل و ظاهر متمدن، در بخصوص امریکا مشغول ادم فروشی هستند، خیلی دلم میخواد که اسم یکی از این کثافت ها را بنویسم تا همه بشناسنش، اما حیف که کامنتم درج نخواهد شد، فقط هوشیار باشید
دوشنبه 28 مهر 1393 - 01:36
کوروش مهری - یزد - ایران
dook - دبی - امارات-تو خودتو ناراحت نکن خودفروخته دینی!!پولشون حلاله حلاله(به مرگ تو وهر چی آخوند اگه دروغ بگم)
دوشنبه 28 مهر 1393 - 18:57
marineboy - لس انجلس - امریکا
در همین جا از همین دانشجوهای دکترا دیدیم اتفاقا خیلی هم شبیه بسیجی ها بودند و ریش داشتند و انگشتر عقیق. جایی با دانشجویان ایرانی نشسته بودیم، دوتا بودند یکی شان هم نسبتا مسن بود. اصلا صحبت نمیکردند و فقط گوش میکردند و همه رو زیر نظر داشتند. قیافه شان داد میزد که مال ج.ا هستند. یک نفر دیگر شروع کرد به اسلام بد وبیراه گفتن و اون دوتا فقط گوش میکردند، اصلا نفهمیدیم چه خوردیم زود زدیم بیرون.
دوشنبه 28 مهر 1393 - 19:30
شوخی کردم - کردستان - ایران
کوروش مهری - یزد - ایران. کامنت کوتاه، کامل، پرمعنا و شوخطبانه ای گذاشتی. دمت گرم
‌چهارشنبه 30 مهر 1393 - 22:48
azadeh11 - آمستردام - هلند
pasargad2 - شیراز - ایران. چرا به زن‌ها توهین می‌کنی؟؟؟ زان صفت یعنی‌ چی‌؟؟؟
شنبه 3 آبان 1393 - 17:45
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.