تشدید درگیری ها در کوبانی؛‌ گلوله های توپ به خاک ترکیه اصابت کرد

همزمان با تشدید  درگیری ها در شهر کوبانی، هواپیماهای ائتلاف به رهبری آمریکا روز شنبه ۲۶ مهرماه شش بار نقاطی را در این شهر هدف قرار داده اند. این در حالی است که گروه خلافت اسلامی (داعش سابق) نقاطی در شهر کوبانی را با توپ و خمپاره هدف قرار داده است و گفته می شود که چند خمپاره به داخل خاک ترکیه اصابت کرده است.

شاهدان عینی به خبرگزاری رویترز گفته اند که چند گلوله خمپاره در داخل خاک ترکیه و در نزدیکی گلوگاه مرشد پینار اصابت کرده است.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه نیز می گوید دستکم سه گلوله خمپاره نیروهای گروه خلافت اسلامی به داخل خاک ترکیه اصابت کرده است.

هنوز گزارشی از تلفات احتمالی اصابت این گلوله منتشر نشده است.

 این در حالی است که یک فرمانده مدافعان شهر کوبانی،‌یا عین العرب، در گفت وگوی تلفنی با خبرگزاری رویترز تصریح کرده است که نیروهای گروه خلافت اسلامی دست به حملات تازه ای زده اند و می کوشند تنها راه ارتباطی این شهر به ترکیه را قطع کنند.

این فرمانده گروه مدافع شهر که از او با نام مستعار «دیکل» یاده شده، گفته است:«هدف آنها (داعش) قطع ارتباط کوبانی با جهان بیرون است. ترکیه که اجازه ورود نیرو، تجهیزات و مهمات که نمی دهد فقط برخی کمک ها را در مرز مرشد پینار ارائه می کند. حالا گروه خلافت اسلامی درصدد است تا این مسیر را قطع  کرده تا ما به طور کامل در محاصره قرار بگیریم.»

گزارش ها حاکی است که نیروهای  مدافع شهر توانسته اند حملات تازه گروه خلافت اسلامی را دفع کنند.

در همین حال، عبدالرحمن گوک، روزنامه نگار در شهر کوبانی به رویترز گفته است: حملات گروه خلافت اسلامی به شدت ادامه دارد و  امروز این حملات به اوج خودش رسیده است در یک ساعت گذشته گلوله باران شهر با توپ و خمپاره  به شدت افزایش یافته است به طوری که هردو دقیقه یک گلوله به شهر اصابت می کند.

این در حالی است که حملات هوایی آمریکا  و متحدانش به مواضع گروه خلافت اسلامی در شهر کوبانی در روز شنبه ادامه داشت.

طبق این گزارش صدای تیراندازی از مرکز شهر و غرب این شهر به گوش می رشد.

در همین حال مقامات نظامی آمریکا می گویند، از روز جمعه تاکنون بیش از ۲۵ حمله هوایی علیه مواضع گروه خلافت اسلامی در سوریه و عراق انجام شده است . در بخشی از این حملات همچنین میادین نفتی تحت کنترل گروه داعش هدف قرار گرفته اند.

این در حالی است که  روز جمعه ژنرال  لوید آستین، رئیس مرکز فرماندهی حملات هوایی علیه داعش در عراق وسوریه گفته است، گروه خلافت اسلامی تصمیم گرفته است تا حملات خود را بر کوبانی متمرکز کند  و نیروهای زیادی را به این منطقه اعزام کند.

 به گزارش فاکس نیوز جاش ارنست،  سخنگوی کاخ سفید، نیز  گفته است ، گروه خلافت اسلامی نیروها و منابع خود را به سمت کوبانی متمرکز کرده است.

گروه خلافت اسلامی طی هفته های اخیر تلاش کرده است تا شهر کوبانی را  محاصره و تصرف کند، اما حملات هوایی آمریکا و متحدانش و همچنین مقاومت نیروهای کرد مدافع شهر باعث شده است تا گروه داعش در دستیابی به هدف خود تاکنون ناکام بماند.

از زمان آغاز حمله گروه خلافت اسلامی به شهر کوبانی دست کم ۱۶۰ هزار نفر از ساکنان این شهر و روستاهای اطراف به ترکیه گریخته اند.

+31
رأی دهید
-3

vahid.sharifi - ونكوور - كانادا
به جهنّم، چشمشان کور! آخه عین شلغم نشستند...! آدم نیستند که.. وحشی‌ های عثمانی!!!
یکشنبه 27 مهر 1393 - 02:10
hossein+87= - ایران - ایران
گلوله های توپ به خاک ترکیه اصابت کرد\ بهونه سازی و بهونه گیری شروع شد!
یکشنبه 27 مهر 1393 - 07:28
oghabe - سنت گا لن - سوثیس
حالا که کوبانی بدست کردان با شرف آزاد شده ،این ترکای پست فطرت صحنه سازی می‌کنن که ما هم مورد حمله واقع شدیم،و مظلوم نمایی کنند حالا چه بازی‌های دیگه پشت پرده که نکنند ،مارمولک ها.آخه این ترکیه بدبخت میخواست با این سیاست که کوبانی قتل عام بشه ( ی پ گ )و پ ک ک ضعییف بشن و از این موقعیت سواستفاده کنن .فکر این و نکرده بودن اگه بر عکس شد چی‌؟ حالا آنها نه‌ تنها ضعییف نشدند بلکه قویتر هم شدند و اتحاد بین اکراد مستحکمتر شد .به کوری چشم فاشیستها
یکشنبه 27 مهر 1393 - 10:21
اسکندر ذوالقرنین - اردبیل - ایران
اگر ایران و ایرانی علنا از تروریستهای پ ک ک و ... کرد که مشا الله خم کم نیستن خمایت کنه تا امنیت ترکیه را به خطر بندازن خوب اونها چه کار میکنن؟ مگه در ایران کم گروه مخالف داریم جند الله و جند النصر و مجاهدین خلق همین کردها در قالب کومله و پژاک و ... هر کس و دولتی و ملتی که برای دیگری تروریست پرورش بده خودش تو دام میفته
یکشنبه 27 مهر 1393 - 15:52
rahjoo - بابل - ایران
ببین کیا به پ ک ک میگن تروریست!!!! خودشون از ده نسل پیش تا حالا نسل کشی و غارتگری و دزدی خاک و مال ملتهای دیگه کردن حالا شدن آدم و بقیه که تو خونه خودشون از حق زبان و فرهنگشون محرومن شدن تروریست!
دوشنبه 28 مهر 1393 - 16:15
شوخی کردم - کردستان - ایران
اسکندر ذوالقرنین - اردبیل - ایران. باز شروع کردی به دری وری گفتن. بجاش برو چند تا کتاب بخوان که برات خوبه. ضمنا قرص هات هم یادت نره که بخوری.
دوشنبه 28 مهر 1393 - 18:27
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.