پاکستان: ایران مشکلات خود را "بیرون سازی" نکند

وزارت خارجه پاکستان روز گذشته در واکنش به اظهارات اخیر مقامات ایرانی درباره فعالیت ها و حملات گروهک های تروریستی در مرز پاکستان و ایران ، گفت اگر ایران شواهدی درباره فعالیت تروریست ها در خاک پاکستان و حمله آنها از داخل خاک این کشور به پاسگاه های مرزی ایران، دارد به کمیته مشترک مرزی بین دو کشور تحویل دهد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه " داون " پاکستان خانم " تسنیم آسلام" سخنگوی وزارت خارجه پاکستان روز گذشته در نشست خبری هفتگی خود با رسانه ها، با اعلام این مطلب در واکنش به سوالی درباره تحرکات اخیر تروریستی در مرز بین پاکستان و ایران، گفت: بیرون سازی مشکلات کمکی به حل مشکل نمی کند و همه تلاش ما باید این باشد که ریشه های تروریسم را در داخل خاک خود از بین ببریم. " سخنگوی وزارت خارجه پاکستان افزود: اگر ایران شواهدی مبنی بر فعالیت گروه های تروریستی در خاک پاکستان دارد، آن را به دولت اسلام آباد یا کمیته مرزی مشترک بین دو کشور ارایه دهد.

این مقام پاکستانی گفت: " ممکن است برخی جرایم فرا ملی از قبیل تجارت مواد مخدر در مرزهای بین دو کشور صورت پذیرد، اما ما بر این باوریم که اگر ایران شواهدی دارد که عناصر و گروه هایی از داخل خاک پاکستان علیه ایران فعالیت می کنند، باید شواهد و مدارک را به پاکستان ارایه دهد."

او افزود: " ما مکانیزم هایی از جمله کمیته مرزی مشترک بین دو کشور داریم که می تواند درباره این موضوعات تشکیل جلسه دهد ."

این مقام پاکستانی همچنین مدعی شد فعالیت های اخیر تروریستی در شرق ایران در داخل خاک این کشور واقع شده است و از داخل خاک پاکستان نبوده است.

او همچنین گفت : پاکستان متعهد به مبارزه با تروریسم است و همان گونه که اجازه نمی دهد تروریست ها از خاک این کشور علیه دولت های همسایه اقدامی انجام دهند، از دولت های همسایه نیز انتظار دارد همین کار را انجام دهند.

گفتنی است  دولت پاکستان عملا بر بخش زیادی از مناطق مرزی با ایران و افغانستان کنترل ندارد و این در حالی است که مقامات پاکستانی با تکذیب این موضوع غالبا در موارد مشابه انجام تحرکات گروهک های تروریستی از داخل خاک شان می گویند، این فعالیت ها در داخل خاک آنها نیست .
مقامات پاکستانی از تصریح به این نکته که عملا کنترلی بر برخی مناطق مرزی خود ندارند، سرباز می زنند.

مرگ یک مرزبان پاکستانی به ضرب گلوله نظامیان ایرانی

یک نظامی پاکستانی به ضرب گلوله مرزبانان ایرانی کشته شد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آلمان از اسلام آباد، یک مقام امنیتی پاکستانی روز شنبه اعلام کرد در تیراندازی مرزبانان ایرانی، یک نظامی پاکستانی کشته و سه مرزبان دیگر پاکستانی هم زخمی شدند.

این حادثه روز جمعه روی داد. مقام پاکستانی گفته حادثه زمانی روی داد که "نظامیان ایرانی بدون توجیه شلیک کردند". این اتفاق در شهرک شوکاب در منطقه کیش پاکستان روی داده است.

ژنرال "اعجاز شهید" مقام مسؤول در نیروی مرزبانی پاکستان در توضیح این حادثه گفت: نظامیان پاکستانی در تعقیب یک فرد تحت تعقیب بودند که با تیراندازی نظامیان ایرانی روبه رو شدند.

وی هشدار داد اگر نظامیان ایرانی بار دیگر به خاک پاکستان حمله کنند؛ با واکنش نیروهای پاکستانی روبه رو خواهند شد.

ایران بارها گفته است افراد مسلح با استفاده از خاک پاکستان، به مراکز و نظامیان ایرانی در استان سیستان وبلوچستان حمله می کنند.

این خبر در حالی مطرح می شود که نیروی انتظامی ایران در استان سیستان و بلوچستان از درگیری میان مرزبانان ایرانی و اشرار مسلح در مرز پاکستان خبر داد. به گفته مقامات ایرانی در این درگیری مسلحانه، 2 نظامی ایرانی و 2 نفر از اشرار مسلح کشته شدند.

نیروی انتظامی ایران گفته بود که توانسته است مانع از ورود اشرار مسلح به کشور شود.

+35
رأی دهید
-57

Somayye - دوسلدورف - المان
اى بابا این پاکستانیها رو کى ادم حساب میکنه قاتل هاى بى فرهنگ هاى عقب افتاده هاى زشت
شنبه 26 مهر 1393 - 17:59
humans win - فرایبورگ - سویسس
سگ آمریکاست این پاکستان هرچی بدبختی از گور این آشغالها بلند میشه .
شنبه 26 مهر 1393 - 18:33
marineboy - لس انجلس - امریکا
هر چه هستند، سخنگوی وزارت خارجه شان را با مال ایران مقایسه کنیم به عمق عقب ماندگی کشورمان پی میبریم.
شنبه 26 مهر 1393 - 19:23
ashab kahaf - لندن - انگلیس
آره راست میگید.بن لادنم تو خزرشهر بود که آمریکایها مجبورشدن بیان بکشنش..والا!!
شنبه 26 مهر 1393 - 18:55
Atabay2021 - خوی - ایران
پاکستان هرگز هویت مستقل نداشته است پس از استقلال از هند زیر یوغ عربستان سعودی رفته است رایزن های فر هنگی ایران در پاکستان را که ترور کردند دولت پاکستان رسیدگی نکرد القاعده و طالبان در وزیرستان پایگاه های رسمی دارند و ...
شنبه 26 مهر 1393 - 19:42
agha_ehsan - تهران - ایران
وزارت خارجه پاکستان غلط کرد . کل دنیا میدونن که پاکستان مهد تروریستهاست . شواهدشم تک تک مردم پاکستان .
شنبه 26 مهر 1393 - 20:58
رزم جو - لوس انجلس - امریکا
هرچی اشغال تروریست از این کشور میاد.ایران هم باید مثل امریکا هواپیمای بی سرنشین بفرسته یه گوش مالی حسابی به اینا بده
شنبه 26 مهر 1393 - 21:04
hossein+87= - ایران - ایران
یکی از بی صاحب ترین کشورهای دنیا همین کشور آشغال پاکستانه .
شنبه 26 مهر 1393 - 21:05
xavii - لندن - بریتانیا
بابا خفه شو انتر کارى خور، بوى کاریتون حالمو بهم زد
شنبه 26 مهر 1393 - 22:54
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
ایران باید به حق و حقوق بلوچ‌ها و سنی‌ها احترام بگذارد تا سؤ استفاده نشود، در بلوچستان تقریبا هیچ سرمایه گذاری نشده، یک بیمار بلوچ باید برای مداوا به تهران مسافرت بکند، شاید در آمد یک سال یک خانواده بلوچ کمتر از مصرف یک هفته هتل در تهران باشد، بیشتر مشکلات از محرومیت‌ها و تبعیض‌ها هست
شنبه 26 مهر 1393 - 23:51
Kamran Kurdeh - قاهره - مصر
کمربند امنیتی و پیشرفت علمی و فرهنگی و انسان دوستی و خوش چهره . افعانستان پاکستان هندوستان و بنگلادش .شانس آوردیم سریلانکا تو آفسایده...
شنبه 26 مهر 1393 - 22:50
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
سخنگوی وزارت خارجه نگو بگو سخنگوی کارخانه تروریسم. سگ کاسه لیس عربستان. بیشتر این پاکی ها واقعا آدمهای پستی هستند. در مالزی برای پلیس پاکی یعنی خلافکاری و کلاهبرداری.
یکشنبه 27 مهر 1393 - 04:45
dark night - تهران - ایران
کمتر کسی‌ پیدا می‌شه تو دنیا که به پاکستانی‌ به عنوان یک آدم نگاه کنه.
یکشنبه 27 مهر 1393 - 06:37
paksan - آمریکا - آمریکا
شک نکنید از نیروهای بسیج و اطلاعاتی های سپاه بوده طرفی که دنبالش میکردن پاکستانی ها. من خودم در نیروی انتظامی خدمت کردم و می دونم خیلی از قاچاقچی های خورده پا با حمایت سپاه و اطلاعات و حتی نیروی انتظامی قاچاق میکنند و کارشون جمع آوری اطلاعات هستش
یکشنبه 27 مهر 1393 - 08:44
اسکندر ذوالقرنین - اردبیل - ایران
از نظر قیافه نیمه شرقی ایران شبیه پاکستانی ها و افغانی ها است از نظر آدم!!!! ( این لفظ را سایرین نوشته اند) حساب کردن هم فرقی بین ایرانی و پاکستانی در کشورهای اروپایی قایل نیستن هر دو کشور متهم به تروریسم پروری هستن چطور دیگ به دیگ میگه روت سیاه!!!!!!!!. نشد یک بار لفظ فحش و توهین و تمسخر از دهان بعضی ها پایین بیفته . خلایق هر چه لایق
یکشنبه 27 مهر 1393 - 15:39
rahjoo - بابل - ایران
آتیلا قشقایی-تو درمونده،....مثلا میخوای با این دلسوزیایی که اصلا به قیافه درهم وبرهم مغولی عثمانیت نمیخوره چارتا پانچه اونوری رو بیاری بالا تا از این کمبوووود اراجیف گویی دربیای! واقعا که حتی ترحم هم برات زیاده!!! تو مرزهای ایران محرومیت هست و تبعیض اما راه نجاتش تجزیه و فروختن هویت به بیگانگان پان عرب و پان ترک نیست! (دارم به کی میگم اینکه خوده داعشه)! تو اگه خیلی غصه میخوری غصه تبعیضهایی که در حق کردها چه در ایران و ترکیه میشه رو بخور! از صدمتری پیداست که بیشتر از یه پان نمیتونی باشی
دوشنبه 28 مهر 1393 - 16:00
rahjoo - بابل - ایران
سکندر - تو که از اردبیل بیرون بری راه رو گم میکنی چطور میدونی که در اروپا بین ایرانی وپاکیفرق نمیذارن؟!!! آخه پانچه هر چقدر نژاد پرست باشی که تقصیر تو نیست بخاطر ژن یاغیهای مغول ....، وقتی هر منطقی نداری به قیافه آدمها چیکار داری؟ مگه گاندی که آب دماغش می ارزید به صد تا مثل تو قیافه خوشگلی داشت یا اون ماندلا که ترکهای عثمانی رو محل سگ هم نذاشت و جایزه شون رو بخاطر ستم در حق کردها شوت کرد سمتشون غیر سیاه آفریقایی بود! برو تو همون صحرای گبی شاید یکی بیاد ازت یه چیزی یاد بگیره(بدبخت در پانصد سال پیش حل شده) باور کن وقتی قبولت ندارن و حرفی نداری میتونی مثل یه چوب لباسی ساکت وایسی ویا بری همون ترکیه و آران شمالی(اگه محلت بذارن ) نداشتن هویت بد دردیه
دوشنبه 28 مهر 1393 - 16:12
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.