جوان زورگیر: کاش به جای چرخاندن در شهر،اعدامم می کردند/آبرویم به عنوان فرزند یک فرد سرشناس رفت

روزنامه ایران نوشت:عصر 7 فروردین ماه سال جاری مرد 41 ساله‌ای با صورتی خونین خود را به کلانتری 11 قدوسی ورامین رساند و از ماجرای یک زورگیر خشن پرده برداشت.
این مرد به مأموران گفت: سوار بر پژوی 405 سیاه رنگم وقتی جوان پرزوری را که کنار خیابان منتظر تاکسی بود دیدم جلوی پایش توقف کردم، وی خواست به صورت دربستی به قرچک و تهران برویم که پذیرفتم.
وی افزود: پس از رفتن به قرچک و مراجعه به خانه‌ای به سمت تهران حرکت کردیم و در جاده «گل تپه» بودیم که جوان با چاقویی که در دست داشت خواست کنار جاده توقف کنم. ترسیده بودم ولی حاضر نبودم خودرویم را در اختیار زورگیر چاقوکش قرار دهم به همین خاطر تصمیم گرفتم با او درگیر شوم که تیزی چاقو را روی سمت راست صورتم احساس کردم و تا به سمت دزد جوان برگشتم ضربه دیگری به سمت چپ صورتم زد و به ناچار تسلیم شدم و خودرویم را در اختیارش قرار دادم.
بدین‌ترتیب بازپرس «کوهپایه» از شعبه دوم بازپرسی دادسرای ورامین دستور داد تیمی از مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شرق تهران برای ردیابی زورگیر مسافرنما وارد عمل شوند.
کارآگاهان در گام نخست آلبوم مجرمان سابقه‌دار را پیش روی طعمه زورگیر خشن قرار دادند و خیلی زود مشخص شد که جوان مسافرنما همان «جواد» بوده که از تبهکاران سابقه‌دار است.
همین سرنخ کافی بود تا تجسس‌ها برای دستگیری «جواد» کلید زده شود و مأموران مخفیگاه وی را تحت نظر قرار دهند، همزمان با این اقدامات پلیسی چند طعمه دیگر که در دام زورگیر جوان گرفتار شده بودند به پلیس مراجعه کردند.
این رانندگان مسافرکش تحت بازجویی گرفته شدند و مأموران دیدند جواد دو نفر از آنها را به صورت هولناکی هدف ضربات چاقویش قرار داده است. ردزنی‌های تخصصی ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان با اطلاعات فنی و پلیسی پی بردند «جواد» روز 15 مهرماه میهمان خانه یکی از دوستانش است.
در این شاخه از تحقیقات مخفیگاه جدید وی در منطقه کارخانه قند ورامین تحت نظر قرار گرفت و مأموران در اقدامی غافلگیرانه «جواد» را دستگیر کردند.
«جواد» وقتی پیش روی طعمه‌هایش قرار گرفت ناچار لب به اعتراف گشود و علت دزدی‌هایش را بی‌پولی و اعتیادش دانست.

گفت‌وگو با زورگیر خشن


«جواد» که 27 سال دارد پس از گردانده شدن در سطح شهر ورامین به عنوان زورگیر خشن ادعا می‌کند که ای کاش اعدام می‌شدم تا آبروی خانواده‌ام را نبرم.


   سابقه‌داری؟
بله، هشت بار به زندان افتاده‌ام.
   به چه جرمی دستگیر شدی؟
سرقت خودرو.
   به چه شیوه و شگردی؟
در نقش مسافر سوار بر خودرو می‌شدم و در فرصتی مناسب و با تهدید چاقو صاحبان‌شان را از خودرو پیاده می‌کردم و پا به فرار می‌گذاشتم.
   به کسی هم آسیب رساندی؟
فکر کنم سه راننده را که در برابرم مقاومت کردند با چاقو هدف قرار دادم.
   فکر نمی‌کردی طعمه‌هایت با ضربات چاقو کشته شوند؟
به خاطر اعتیادم در حالت عادی نبودم و شیشه قدرت فکر کردن را از من گرفته بود و نمی‌دانستم چه کار می‌کنم.
   از چند سالگی شیشه می‌کشی؟
22 ساله بودم که به خانه یکی از دوستانم رفتم و با پیشنهاد یک زن شیشه کشیدم و این درحالی بود که تا آن روز نمی‌دانستم شیشه چیست و از آن زمان به بعد شیشه‌ای شدم.
   همیشه قبل از سرقت شیشه می‌کشیدی؟
چون پول زیادی برای خرید مواد نداشتم و می‌خواستم شیشه تأثیر زیادی بگذارد آن را در آب حل می‌کردم و می‌خوردم.
   خانواده‌ات از اعتیادت خبر دارند؟
بیشتر با دوستانم زندگی می‌کنم و از خانواده‌ام جدا هستم.
   فکر می‌کردی به عنوان متهم در ورامین گردانده شوی؟
جواد درحالی که اشک می‌ریخت، گفت: دوست داشتم اعدام شوم ولی این کار را با من نمی‌کردند چون پدرم سرشناس است و باعث بی‌آبرویی آنها شدم.

+132
رأی دهید
-12

hassan5 - تهران - ایران
یک زور گیر در محله ما هست که خودش را استاد دانشگاه معرفی میکند که نامش فرزین-ت است.و مادرش بوجودش افتخار میکند
شنبه 26 مهر 1393 - 12:24
eddy59 - مونیخ - آلمان
برو بمیر بابا بات دهن همه رو سرویس کرده به فکر باباشه....خاک بر سر جفتتون...فیلمشونه وقتی اعدام شدی عابروی بابات بر میگرده نگران نباش
شنبه 26 مهر 1393 - 12:53
دریای پارس - ایران - ایران
کار درستی کردن.اعدام کمته
شنبه 26 مهر 1393 - 13:08
greentree - تهران - ایران
چرا زورگیری از اوباشان اسلامی پشمالو نمی‌کنید ؟..تمامی‌ اموال مردم و پول نفت را این پشمالو‌های بی‌ سواد بالا کشیدند و خون مردم را کردند تو شیشه،خوب با اسید یا چاقو به اینها حمله کنید
شنبه 26 مهر 1393 - 13:46
ashab kahaf - لندن - انگلیس
ای بابا،بنازم به این شرم! 8 بار قبلی که گرفتنت آبرو نبردی مثلا؟؟!!
شنبه 26 مهر 1393 - 15:05
hamid71 - ابهر - زنجان - ایران
آق جواد نگران نباش چون حالا دیگه پدرگرام وشرشناست الان بیش ازپیش سرشناستر شد واگر احیانا کسی باشه که پدرت رو تا امروز نمیشناخته الان کاملا افتخار آشنایی رو پیدا کرده .
شنبه 26 مهر 1393 - 17:58
raha1984 - هامبورگ - المان
خفه شو انگل پست ! پدرم سرشناسه !! خیلی دلت به حال پدرت و خانواده ات سوخته ارواح عمه ات !!
شنبه 26 مهر 1393 - 18:14
farokhzad - کنت - انگلستان
چرا ما اینقدر سنگدل شدیم بجای مجرم دانستن این رژیم دزد یک جوان گرفتار اعتیاد را سرزنش می‌کنیم براستی که چقدر انسان بیاد کوته فکر باشد !!! اگر این جوانها فرصت شغلی‌ داشتند یا از امکانات اجتماعی خوبی‌ برخوردار می‌شدن فکر می‌کنید دست به این کارها میزدن ؟؟؟ گروهی دزد که تمامی‌ حق ملت را خوردن را باید در خیابان چرخان داد نه‌ این بیچاره‌ها که خود حق و حقوق‌شان را خوردن
شنبه 26 مهر 1393 - 18:38
alborzi - کرج - ایران
آخی دلش شیکست حیوونی !!!
شنبه 26 مهر 1393 - 18:47
فاطی قاطی - موگادیشو - سومالی
من نمیدونم احکام اسلام واسه یکی که دزدی کوچکی میکنه بریدن دسته ولی به اینهاکه میرسه هیچ. اخه چرا این انگل ها رو دست وپاشون رو نمیبندن توی یه گونی بندازن درشو ببندن وبندازن تو دریا کسی از نبود اینها ناراحت نمیشه حتی پدرو مادرشون.
شنبه 26 مهر 1393 - 18:49
Atabay2021 - خوی - ایران
خاک بر سر بابات که انگلی چون تو را تحویل اجتماع داده
شنبه 26 مهر 1393 - 19:38
rahaei - تهران - ایران
با این شیوه تنبیه عهد دقیانوسی مخالفم و با اعدام هم. اما اینها هم یاد گرفتن ها! هر کی رو میگیری بچه شو کشته زورگیری کرده اسید پاشیده میگه شیشه کشیدم اختیارم دست خودم نبود!! خوب نکش مردک! مگه نمیگی بابام سرشناسه؟ خوب تو چرا هیکل گنده کردی دزد و زورگیر شدی؟
شنبه 26 مهر 1393 - 22:33
fitx-germany - کلن - آلمان
این همه اینها رو اعدام میکنند ،باز هم تموم نمی‌‌شند.این دلیل بر اینه که از هر ۲۰ تا خفت کن ۱ نفرشون بد از مدت‌ها به دام میفته.پلیس ایران کنترلی روی اینها نمیتونه داشته باشه.تعداد این نمونه جرمها واقعا زیاده،
شنبه 26 مهر 1393 - 22:48
paksan - آمریکا - آمریکا
یعنی دزدیات و اعتیادت باعث بی آبرویی نمیشد؟ پس مشخصه دزدی و مواد واسه خانواده ات یک امر طبیعی بوده فقط نباید اسیر میشدی !!!؟؟؟ اعدام
یکشنبه 27 مهر 1393 - 08:52
oghab - هلسینکی - فنلاند
تو آبرو یدونی چیه گاگو .. هم خودش وهم خانواش اعدام به امیدخدا
دوشنبه 28 مهر 1393 - 15:59
فراوانی - قطر - قطر
عیبی نداره پهلون میری استخدام بسیج میشی همه چیز تموم میشه یادت میره برادر
‌سه شنبه 29 مهر 1393 - 16:22
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.