فرمانده کرد کوبانی: نیروهای داعش تقریبا از تمامی مناطق شهر بیرون رانده شده‌اند

یک فرمانده نیروهای کرد ابراز امیدواری کرده که شهر کوبانی به زودی به کل از حضور نیروهای داعش آزاد شود

یک فرمانده نیروهای شبه‌نظامی کرد در شهر کوبانی سوریه می‌گوید که جنگجویان دولت اسلامی (داعش) از تمامی مناطق این شهر به جز دو منطقه در حومه شرقی که همچنان به مقاومت ادامه می‌دهند، بیرون رانده شده‌اند.

بهارین قندیل، که فرماندهی نیروهای کرد را در شرق کوبانی به عهده دارد، تلفنی به کسری ناجی، خبرنگار اعزامی بی بی سی فارسی در نزدیکی کوبانی در مرز ترکیه گفت که حملات هوایی ائتلاف به مواضع داعش باعث عقب‌نشینی نیروهای دولت اسلامی شده است.

این فرمانده نیروهای کرد ابراز امیدواری کرد که شهر کوبانی به زودی به کل از حضور نیروهای داعش آزاد شود.

بهارین قندیل گفته شبه‌نظامیان کرد گروه یگان‌های مدافع خلق در کوبانی اخیرا سلاح، تجهیزات و نیرو دریافت کرده‌اند. او نگفت که این سلاح‌ها و تجهیزات از چه منبعی ارسال شده‌اند.

از زمان آغاز حملات نیروهای دولت اسلامی به شهر کوبانی در یک ماه گذشته، صدها نفر از مردم این شهر کشته شده و تعداد زیادی هم آواره شده‌اند.

پیش از این ادریس نعسان، از مقام‌های کرد سوریه به بی بی سی گفته بود که گروه دولت اسلامی کنترل بخش‌هایی از کوبانی را طی چند روز اخیر از دست داده است.


هشدار سازمان ملل

در همین حال زید رعد حسین، کمیسر جدید حقوق بشر سازمان ملل متحد، گروه داعش را عامل بالقوه نسل‌کشی خواند.

او در اولین نشست مطبوعاتی خود گروه دولت اسلامی (داعش) را آنتی تز حقوق بشر توصیف کرد و گفت که وجود آن در کنار شیوع ابولا یکی از دو بحران عظیم است که جهان با آنها رو‌به‌رو است.

آقای زید هشدار داد که کاهش بودجه شورای حقوق بشر سازمان ملل می‌تواند منجر به موارد نقض حقوق بشر از نوعی که داعش به آنها دست می‌زند، شود. وی افزود که با کاهش بودجه این شورا، نه بر اینگونه اقدامات، نظارتی صورت می‌گیرد و نه عاملان آنها مجازات خواهند شد.

+241
رأی دهید
-5

oghabe - سنت گا لن - سوثیس
سلاح و کمک و تجهیزات و نیرو از طرف پیشمرگان قهرمان( پ ک ک ) به کوبانی رسید ،به خاطره همین هم چند روز پیش جنگنده‌های رژیم فاشیستی ترکیه به مواضع پ ک ک حمله کردند،تا نتونن این کمکهای پشتیبانی و تسلیحاتی رو به کوبانی برسونن ،حالا دیگه اقتدار و قدرت پ ک ک واسه ترکها جای شبهه باقی‌ نمیذاره،خواب و به چشمای عردوغان حروم خواهند کرد .به کوری چشم فاشیستها.
‌پنجشنبه 24 مهر 1393 - 17:11
marineboy - لس انجلس - امریکا
خوب کردند خدا را شکر. اردغاز و نوکرانش الان دارند خودشان را میکشند!
‌پنجشنبه 24 مهر 1393 - 17:22
siavash33 - کردستان - ایران
بژی کورد و کوردستان .. داعشیان را درسی تاریخی خواهیم داد باحوریان عاشق زندگی ...
‌پنجشنبه 24 مهر 1393 - 17:29
ashab kahaf - لندن - انگلیس
برن گم شن و دیگه هم کاش برنگردن.خدا کنه یه درسی بهشون بدن که دیگه هوس این غلطهای اضافی به سرشون نزنه..تروریست تو قرن بیست و یکم هیچ جایگاهی نخواهد داشت.تازه اون سردستهء کریه شون رو به درک واصل کردن، هنوز کفن یارو خشک نشده یکی دیگه از توی گورش بلند شد و ادعای گندگیش دنیا رو برداشت.
‌پنجشنبه 24 مهر 1393 - 18:44
بختیاری2500 - اهواز - ایران
درود بر شما..ادامه بدهید این حـ...ای ترکیه را مثل گراز البته با معذرت از گراز ...له کنید...ما بختیاریها پشتتان هستیم
‌پنجشنبه 24 مهر 1393 - 21:04
aram.01 - کردستان - ایران
چند تا از این داعشیها را که اسیر شده اند دست و پایشان را ببندید و با تانک فقط از رو سرشان رد بشید تا بفهمند کارهایی که میکردند یعنی چی.
‌پنجشنبه 24 مهر 1393 - 21:16
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
به کوریِ چشمِ دولتِ عثمانی و حامیانش ! دستِ جنایت کارانِ ترک رو شد و ملّتِ ارمنی رو سفید ! درود بر کرد‌های غیور !
‌پنجشنبه 24 مهر 1393 - 21:28
universe123 - لندن - بریتانیا
فرانسوا اولاند, رئیس‌جمهور فرانسه کوبانی را «شهر شهید و سمبل مقاومت» نامید
‌پنجشنبه 24 مهر 1393 - 22:50
universe123 - لندن - بریتانیا
در ضمن مردم در انگلیس به ترکیه میگن مرغ. دیگه مردم زیاد علاقه نشان نمیدن که به کشور مرغ برن چون از مردم بیگناه کوبانی حمایت نکرد و این خوکهای ترسو را از نظر مالی حمایت میکند.
‌پنجشنبه 24 مهر 1393 - 23:15
دوستدار - استهکلم - سوئد
تا اسلام باشد دیگر غلط اضافی نکنند و چشم طمع به کردها را نداشته باشند. درود بر کرد کردستان بزرگ.
‌پنجشنبه 24 مهر 1393 - 23:40
yahya3212000 - برگن - نروژ
ای کاش مردم ایران هم ‌یک کم از غیرت کوبانیهای قهرمان را داشتند!!!
جمعه 25 مهر 1393 - 00:46
rahjoo - بابل - ایران
عدو شود سبب خیر که میگن اینجاست! ترکیه عثمانی کلی نقشه کشید برا نابودی کرده حالا برعکس این نقشه شوم به اهمیت بیشتر تشکیل یک کردستان بزرگ در منطقه انجامیده! این رشادت کوبانی، کردها رو در مبارزه با ترکیه جسورتر میکنه
جمعه 25 مهر 1393 - 09:00
Blueman - استانبول - ترکیه
من اینجا می‌خوام به یه نکته اشاره کنم که وقتی‌ کردها می‌گویند بژی کرد و کردستان معناش استقلال طلبی نیست فقط برای ابراز احساسات به کار میره. اگه تو این کشورهایی که هستیم به حق و حقمون برسیم برای دفاع از آن جونمون رو میدیم و این واژه هم استفاده می‌کنیم. این واژه خیلی‌ ریشه دار است و تقریبا خیلی‌ از ملتها از آن استفاده می‌کنن. فقط بگم که الان تو ایران ملتی که خیلی‌ واسهٔ جدایی طلعه می‌کنه ترکها هستن و وحشیتر از پان ترکها رو نمیتونی پیدا کنی‌. اونها اومدن کردستان رو اشغال کردن و جالب اینکه به کردها میگن مهاجر!!!! ولی‌ زورشون به کردها نمیرسه. اون چیزی که کاملا مشخص است این نژاد زردها از آسیای میانه با وحشیگری به این منطقه اومدن و اسم اترپتگن رو هم از کردها دزدیدن. الان دنیای مدرن هستش و می‌شه همچی‌ رو با ‌نه ثابت کرد.
جمعه 25 مهر 1393 - 10:04
داریوش پرویزی - شیراز - ایران
چند تا اسیر داعشی را شقه کنید.انسانیت با این ها جواب نمیده این ابو داعش همان روش ارعاب چنگیز و تیمور و سعد ابی وقاص را دنبال میکنن
جمعه 25 مهر 1393 - 10:19
Blueman - استانبول - ترکیه
می‌شه همه چی‌ رو با دی ان ای‌ ثابت کرد
جمعه 25 مهر 1393 - 10:50
شوخی کردم - دالاهو - ایران
Blueman - استانبول - ترکیه. دوست عزیز کاملا درست میگی. اما مشکل رسانه ها و عده ای هست که قصد تفرقه دارند چهره کردها را میخوان برای هموطنان فارس زبان خدشه دار کنند. من دوستای فارس زبان زیادی دارم که در همه جا از کردها دفاع میکنند چون ما را از نزدیک ملاقات کرده اند و میشناسند. خوب همه هموطنان هم تقصیر ندارند چون کردها را فقط از طریق رسانه های نظام میشناسند و همه هم میدونیم که دولت ایران از اتحاد ایرانیها زیاد خوشش نمیاد. ولی تفرقه اندازها یادشان باشد که برادر (کرد و فارس)گوشت همدیگر را بخورد استخوان همدیگه را نمی شکنند.
جمعه 25 مهر 1393 - 15:11
اسکندر ذوالقرنین - اردبیل - ایران
نرود میخ اهنی در سنگ مردم ایران همان مردمی هستند که صبح در یک خیابان درود بر مصدق گفتند و عصر همان مردم در همان خیابان مرگ بر مصدق. تازه الان که به قول خودشون غیرت و فرهنگ مردم اب رفته دیگه هر کاری کنن و هر شعاری بدن ازادن چون ایرانی ان
جمعه 25 مهر 1393 - 19:16
rahjoo - بابل - ایران
شوخی کردم-Blueman -دوستان، اینکه همه یک قوم رو به یه چشم ببینیم همون نژاد پرستیه! اما اگر مهمانی داشتی نون سفره ات رو خورد و تو خاک تو روزی بدست آوردو سرآخر مالت رو دزدید وبرد وفردا به تو اتهام هم زد باید بکنیش تو گونی و آتیشش بزنی!
جمعه 25 مهر 1393 - 19:42
rahjoo - بابل - ایران
سکندر ذوالقر-مردم مدینه فاضله تو چیکار کردن یه اسکیزوفرنی که تو خون هزاران سوری نقش داره رو دوباره انتخاب کردن! حکومتی که در چند روز 37 کرد رو کشت در حالیکه تو قضیه گزی خشونتی نداشت! کشوری که صاحباش میشن شهروند درجه دو شده جیگر شما! پس زودتر بزن برو ازهمونجا توران بوزورگ رو بساز! آره بابا علی آباد شما هم یه دهاتیه مثل دهات مش غلاملی
شنبه 26 مهر 1393 - 08:34
shsal - تهران - ایران
درود بر عبداله اوجالان، کردها هم باید برای دفاع از خود سلاح داشته باشند.
شنبه 26 مهر 1393 - 13:37
زنده بادايران من - لرستان - ایران
ایرانی درهرجای دنیا هم که باشد ایرانی است. همه ملت ایران از اقوام همچون لر،کرد،ترک، بلوچ،عرب،ترکمن، شمالی،و.... همه وهمه مال ایرانند وبس . ضمنا هیچکس نباید یه خودش اجازه بدهد بخاطر کج فهمی عده ای معدود که از انورآب مواجب میگیرند به اقوام وقومیتها توهین کند. همه باهم یکصدا ومتحد صدا می زنیم زنده بادایران زنده باد ملت بافرهنگ وغیورایران . زنده بادسربازان، سرداران ودلیرمردان ،عشایر،ارتش،سپاه وبسیج قدرتمندایران.
شنبه 26 مهر 1393 - 15:03
اسکندر ذوالقرنین - اردبیل - ایران
یکی به این راجو، راه هندوستان را نشون بده بیچاره خیلی وقته لب دریا گیر کرده راهشو پیدا نمیکنه
شنبه 26 مهر 1393 - 20:26
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.