۱۸ حمله هوایی ارتش آمریکا به مواضع داعش در اطراف شهر کوبانی

ستاد فرماندهی ارتش ایالات متحده می‌گوید که جنگنده‌های این کشور ظرف روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۸ حمله هوایی علیه مواضع گروه «حکومت اسلامی» در اطراف شهر کردنشین کوبانی در سوریه انجام داده‌اند.

در این حملات، ۱۶ ساختمانِ در تصرف این گروه و چندین موضع دیگر آنها هدف قرار گرفته‌ است.

گزارش خبرگزاری‌ها حاکی است که ظرف ۲۴ ساعت گذشته نیز پنج حمله هوایی به مواضع شبه نظامیان وابسته به این گروه در عراق صورت گرفته است.

یکی از این حملات در نزدیکی سد حدیثه صورت گرفت که در جریان آن یک خودروی گروه داعش و یک دکل نگهبانی نابود شد.

به گزارش ستاد فرماندهی ارتش آمریکا، چهار حمله دیگر در اطراف «بیجه» باعث تخریب یک ساختمان، یک خودروی همووی و یک مقر آتشباری گروه حکومت اسلامی شد.

در همین حال و به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای کرد مدافع شهر کوبانی می‌گویند برای تعیین اهدافی که آمریکا باید آنها را مورد حمله هوایی قرار دهد هماهنگی با ارتش ایالات متحده را آغاز کرده‌اند و این حملات باعث توقف پیشروی داعش در داخل شهر شده است.

شهر عمدتا کردنشین کوبانی در نزدیکی مرز با ترکیه که چهار هفته در محاصره نیروهای گروه «حکومت اسلامی» بوده، به نقطه ثقل حملات هوایی آمریکا علیه داعش تبدیل شده که بخش زیادی از خاک سوریه و عراق را در کنترل خود دارد.

سازمان ملل پیشتر هشدار داده بود در صورتی که شهر به دست داعش بیفتد احتمال بروز یک کشتار دسته جمعی می‌رود. گروه حکومت اسلامی در حال حاضر نیمی از شهر را در تصرف خود دارد.

مقام‌های محلی کرد می‌گویند که دقت حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در داخل و اطراف شهر کوبانی پس از آغاز هماهنگی میان جنگجویان کرد و ائتلاف بین‌المللی بهبود یافته است.

یکی از سخنگویان شبه نظامیان کرد موسوم به «ی‌پ‌گ» به خبرگزاری رویترز گفته که «مسوولان ارشد کرد، اهداف گروه حکومت اسلامی را به اطلاع ائتلاف می‌رسانند و آن‌ها این نقاط را هدف قرار می‌دهند».

به گفته وی، «برخی از جنگجویان داعش عقب نشینی کرده بودند ولی بار دیگر سازماندهی شده و به صحنه برگشته‌اند. اما از آنجایی که حملات هوایی به خوبی پیش می‌رود، اهداف آن‌ها به دقت مورد هدف قرار می‌گیرد».

این سخنگوی کرد اشاره نکرده که این هماهنگی چگونه صورت می‌گیرد.

+96
رأی دهید
-4

aram.01 - کردستان - ایران
واقعا اگر آمریکا نبود و این کندذهنهایی که میگن فاکس کار جنه،بر منطقه حاکم می شدند چی میشد؟ حتی تصورش هم چندش آوره.
‌پنجشنبه 24 مهر 1393 - 11:34
زنده بادايران من - لرستان - ایران
.. جناب aram.01 - کردستان - ایران. تو وامثال تو هستند که بعلت بی سوادی عاشق چشم بسته آمریکاشدید. آره ارواح عمه ات آمریکا دلش بحال شما سوخته که بیاد نیروهایش را برای شما به کشتن بده. اگه راست میگه چرا نیروی زمینی وسرباز نمی فرسته می دانی چرا چون خودش داعشو درست کرده و فقط داره زیر ساخت های کشورهای منطقه را نابود می کنه بفهم ای بیچاره
‌پنجشنبه 24 مهر 1393 - 13:36
aram.01 - کردستان - ایران
زنده باد ایران من-. اینکه داعش از کجا پیدا شده هنوز معلوم نیست اما اگه آمریکا نبود تو الان به سمت افغانستان در حال فرار بودی بیچاره!
‌پنجشنبه 24 مهر 1393 - 21:25
زنده بادايران من - لرستان - ایران
جناب aram.01 - کردستان - ایران- من الآن در ایران ام ومثل شیر نر سرجام نشسته ام گذشت آن زمانی که اربابت رجزخوانی می کرد الآن ما داریم با او درعراق وسوریه و... بازی موش وگربه می کنیم . پیشنهاد می کنم فقط مواظب خودت باش.
یکشنبه 27 مهر 1393 - 11:06
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.