شرطی که خانواده مقتول برای بخشش ریحانه جباری گذاشتند

روزنامه اعتماد نوشت:اولیای دم مرحوم سربندی بیان واقعیت‌های پرونده از سوی ریحانه را تنها شرط خود برای بخشش قاتل اعلام کردند.

ظهر دیروز اولیای دم مقتول همراه مادر ریحانه در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند تا جلسه دیگری برای کسب رضایت اولیای دم برگزار شود؛ جلسه‌یی که دیروز ناتمام ماند و قرار است ادامه آن امروز برگزار شود.

در جلسه دیروز یکی از اولیای دم خواستار بیان حقیقت از سوی ریحانه شد تا نقاط تاریک پرونده روشن شود. این فرد در ادامه حرف‌هایش مدعی شد تا وقتی ریحانه حقایق پرونده را نگوید خبری از بخشش نیست.

.

این عضو خانواده اولیای دم در حالی که از برخی اظهارنظرهای اعضای خانواده ریحانه در فضای مجازی و رسانه‌های خارج کشور گلایه داشت، گفت: این‌گونه سخنان در فضای مجازی ما را آزار می‌دهد و ‌ای کاش این مسائل مطرح نمی‌شد. ریحانه در این پرونده واقعیت‌ها را نمی‌گوید و اگر واقعیت را بیان کند حاضر به گذشت هستیم.

مادر ریحانه نیز در این باره مدعی شد رسانه‌ها سخنانش را تحریف و بزرگنمایی می‌کنند و آنها این سخنان را نگفته‌اند. وی افزود: از اولیای دم می‌خواهیم که دخترم را ببخشند. حرف‌های ما در برخی سایت‌ها و فضای مجازی یک کلاغ، چهل کلاغ شده است.

در جلسه روز گذشته قاضی شهریاری با اعلام اینکه جلسه صلح و سازش برای تمامی محکومان قصاص برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم در این پرونده نیز بتوان به صلح و سازش رسید. این جلسات برای همه محکومان برگزار می‌شود و تنها به این پرونده اختصاص ندارد. همه می‌دانند لذتی که در بخشش هست در قصاص نیست.

شهریاری در مورد فضا‌سازی رسانه‌ها نیز گفت: فضاسازی رسانه‌های معاند و خارجی تاثیری در کار ما ندارد و وظیفه‌مان را در مورد پرونده‌ها انجام می‌دهیم.

براساس اظهارات سرپرست دادسرای امور جنایی ویژه قتل جلسات صلح و سازش بعدی به زودی با حضور اولیای دم و خانواده ریحانه برگزار می‌شود.

ریحانه جباری در این پرونده متهم است در تیرماه سال 86 فردی به نام مرتضی سربندی را در محل کارش در خیابان میرعماد تهران با ضربات چاقو به قتل رسانده است. ریحانه در جلسه دادگاه در مورد انگیزه قتل مدعی بود برای دفاع از حرمت خود و دفاع مشروع مرتکب قتل شده است؛ موضوعی که در هیچ مرحله‌یی از رسیدگی به پرونده ثابت نشد و همیشه به عنوان ادعایی واهی مطرح بود.

او در دادگاه گفت: من دختری خودبرتربین نیستم. یک دختر معمولی هستم که اجازه ندادم نسبت به من هتک حرمت شود. این اتفاق در مورد افراد خودبرتربین نمی‌افتد. من یک طراح هستم و مرا به بهانه طراحی به آن خانه بردند. اما موضوع چیز دیگری بود و قصد تعرض به من را داشتند که مقاومت کردم.

ریحانه که در 19 سالگی مرتکب قتل شده بود پس از برگزاری جلسه دادگاه در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد که این حکم پس از تایید از سوی دیوان عالی کشور برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی ارسال شده و چندین بار با مهلت اولیای دم و برگزاری جلسات صلح و سازش به تاخیر افتاده است.

+118
رأی دهید
-4

arkadash - نیکوزیا - قبرس
از اول هم مساله احقاق حق و بیگناهی مقتول بود....خانواده مقتول دیدند دختره بجای اعتراف داره جفتک میندازه کوتاه نیومدند
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 13:42
dook - دبي - امارات
اینهم جواب کسانى که فکر میکنن زندگى شخصى مردم را سیاسى کنن و از آب گل آلود ضد کشورشان ماهى بگیرند. فارسى جماعت غیر از فحش و بد گویی اقوام دیگر کارى ندارند
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 14:38
m.noor - شارجه - امارات
با درود. پاسدار و بسیجی‌ رو باید کشت به هر نحوی که باشد.م.ن
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 14:46
shahramareia - تهران - ایران
arkadash - نیکوزیا - قبرس. تو که شاهد نبودی چرا .....؟؟!!!!. مامور اطلاعات که مثلا سگ اقا هستند معتقد و پیرو ایشان چرا باید یک دختر 19 ساله را به اپارتمان خالی ببرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 14:54
Lolalola - پاریس - فرانسه
Arkadash-نیکوزیا - نکنه تو اونجا حاضر بودى و با سربندى شریک بودى و إز حقیقت خبر دارى که اینقدر قاطع حرف میزنى!؟!؟
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 15:06
ofogh22 - ایرواین - امریکا
نمیدونم چرا به نظرم میاد که ماجرای تعرض تو این پرونده ساختگی و برای فرار از قضاضه،(نقطه ها حذف شود لطفا مشکل کیبورده). که اگه اینطوره نقشه بدی کشیدن، هر کی جای خونواده مقتول باشه رضایت نمیده.
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 17:35
skylone - تورونتو - کانادا
تا به حال فکر کردید که قتل انگیزه می خواد ؟ سه چیز برای متهم کردن یه انسان به قتل وجود داره :1- یافتن جسد 2- الت قتاله و 3- انگیزه ....و این اخری از همه مهمتره ..انگیزه این خانوم چی می تونسته باشه غیر از چیزی که خودش میگه ...اقدام به تجاوز ....غیر از این چی می تونسته باشه ؟
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 17:44
Shahin.Orel - تهران - ایران
ابهام در پرونده ! نقطه تاریک ! بعد اون دادگاه هم با ابهام در پرونده حکم مرگ یکی رو صادر کرده !
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 18:11
raha1984 - هامبورگ - المان
shahramareia و Lolalola اونوقت شما شاهد بودی اونجا ؟؟‌ و از حقیقت خبر دارید ؟؟
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 18:47
humans win - فرایبورگ - سویسس
dook - دبی - امارات شما که خودت رو غیر فارس میدونی اینجا نظر نده عزیز . اینجا ماله ایرانی هاست از هر قومی و زبانی . اگه خودت رو تافته جدا بافته میدونی برو در سایتهای عربی زبان کامنت بده عزیز
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 18:51
raha1984 - هامبورگ - المان
skylone - تورونتو - کانادا سواستقاده که این اقا بدلیل اطلاعاتی بودنش از این خانم میکرده !! این خانم ۱۹ ساله با اقایون سن بالا و پولدار در ارتباط بوده و پول میگرفته و همینطور هم با این اقا اشنا شده بوده و این اقا ایشون رو وادار به سرویس مجانی کرده بودنند که من اطلاعاتی هسنم و میتونم برات مشکل درست کنم !! این خانم از کجا میدونسته که اون شب میخواد بهش تجاوز بشه که چاقو خریده بوده وبهمراه داشته و کسی که میخواد تجاوز کنه اون هم تو ایران کاندوم خریداری میکنه و با کمال ارامش وامیسته به نماز خوتدن و میگه شما بشین که بعد از نماز میخوام بهت تحاوز کنم ؟؟؟!
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 18:59
aashena - اتاوا - کانادا
skylone - تورونتو فراموش نکن اون ادم اطلاعاتی بود پس ادم کثیفی بوده این دختر قبلا با اون رابطه داشته شاید با استفاده ازفیلم و عکس این دختر در تنگنا گذاشته بوده تن به خواسته های کثیفترش بده، اون حتی میتونسته برای دختر پرونده سازی کنه و بیخودی زندانیش کنه خلاصه این دختر کم سن را اسیر خودش کرده بوده شاید چاره ای برای خلاصی به جز کشتنش باقی نگذاشته بوده
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 20:13
kiyanzx1 - استکهلم - سوئد
dock,,,, من نمیدونم تو که ایرانى نیستى و از ایرانیها هم خوشت نمیاد ، ما رو محکوم به همه چى میکنى!! که لایق خودت هست !! اینجا چه غلطى میکنى ؟؟ برو تو سایت سوسمار . کام اونجا تحویلت میگیرند !!!
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 18:58
ekman - شیراز - ‫ایران
. من یک طراح هستم و مرا به بهانه طراحی به آن خانه بردند. اما موضوع چیز دیگری بود و قصد تعرض به من را داشتند که مقاومت کردم.این درست همان چیزی است که خانواده مقتول میخوان بفهمند،چون قاتل قبلا جمع بکار نمیبرد و میگفت من را به آن آپارتمان برد و ....خانواده مقتول میدانند که دستهائی به غیر از ریحانه در قتل سربندی نقش داشته اند ولی ریحانه افشاگری نمیکند عجیب است و شاید فکر میکند که دستهای پنهان کمکش میکنند!!!!
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 21:02
rezahiz - دوسلدورف - آلمان
ر اینکه این خانم می خواست سرویس بده شکی نیست...اما اون خدا زده اگر غول جنسی رشد نکرده بود و به خارش نیافتده بود این دختر رو واسه چی برد تو خانه خالی ؟واسه دکور؟ نه عزیزان ....زن مقتول باید شرم کنه و خجالت بکشه که مرحوم داشته جوجه بازی میکرده وسر دومثقال .....نفله شده..
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 21:17
Lolalola - پاریس - فرانسه
Raha1984 نه من نبودم براى همینم هیچکس رو محکوم نکردم ولى اینجور که بوش میاد تو خیلى مطمئنى تو ام اونجا بودى شیطون
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 21:27
paksan - آمریکا - آمریکا
اگر ماجرای تعرض ساختگی هستش اصلاً برای چی کشتش؟ مگر میشه مشکلی نبوده باشه؟ طرف بیکار که نیست با چاقو کسی رو بکشه و بعد خودش رو تحویل بده؟ شاید هم طرف کاریش کرده بعد نمی خواسته بگیرش؟ که این هم بعید هستش چون این روزها دیگه کسی دنبال این دردسرها نیست.. به نظرم تجاوز و مقاومت در مقابل تجاوز درست به نظر میرسه و مردها باید یادبگیرن که هرکسی رو نمیشه بهش دست درازی کرد و باید توافق طرفین و ابراز علاقه دوطرفه باشه نه اینکه یکطرف که خواست باید انجام بشه!!!ضعیف بودن زن دلیل زورگویی نمی تونه باشه و قبول کنید به طور مثال اگر می گذاشت که طرف کارش رو بکنه و بعد شکایت میکرد شک نکنید همین دادگاه میگفت چرا رفتی تو اون خونه؟ چرا مقاومت نکردی؟
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 22:14
faranak-montreal - مونترال - کانادا
رها۱۹۸۴ - هامبورگ‌-بشین من نماز بخونم بد بهت تجاوز کنم چون بعدش زحمت غسل میفته گردنم نمازم ghzaمی‌شه
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 22:33
اسکندر ذوالقرنین - اردبیل - ایران
اولا سایت متعلق به صاحب امتیازشه که نمیدونم کیه ایرانیه یا انگلیسی؟ و و رود به سایت را منحصر به ایرانی بودن یا فارس بودن نکرده شما چه کاره اید ثانیا dook نگفته ایرانی گفته فارسی جماعت. اگر دروغ گفته هزاران سایت توهین به اقوام ایرانی چیه اونوقت؟ حالا هی فحش بدین تا نشون بدین طرف صد در صد راست گفته
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 23:47
ofogh22 - ایرواین - امریکا
دلیل برای قتل خیلی چیزا میتونه باشه، ولی مطرح کردن تعرض جنسی و رسانه ای کردنش قطعا باعث میشه خانواده مقتول رضایت ندن و ماجرا حیثیتی بشه .مادرش هم که هی میگه یک کلاغ و چهل کلاغ شده، بالاخره قضد طرف تعرض بوده یا نه؟!!!یک کلاغ موضوع چیه؟.
‌پنجشنبه 24 مهر 1393 - 01:01
nasl sokhta - لندن - انگلیس
این پرونده به پستوهای خونین وزارت اطلاعات وصل است
‌پنجشنبه 24 مهر 1393 - 01:20
hassan5 - تهران - ایران
نظام اسلامی اگر مسئله بخشش را مطرح میکند بخاطر دلسوزی یا نیت خیر برای مردم نیست بلکه بخاطر اعدام های بیش از حد از نظر دنیا تحت فشار است و نمیخواهد که اعدامهای غیر خودی زیاد شود(چون خودش باندازه کافی اعدام ایدئولوژیکی دارد)
‌پنجشنبه 24 مهر 1393 - 14:04
marineboy - لس انجلس - امریکا
سکندری هر وقت درست صحبت کردید و به ایرانیان فحش ندادید میتوانید اینجا آزادانه کامنت بگذارید. اینجا برای اظهار نظر است نه فحاشی به فارس‌ها و عقده پراکنی و رواج تفکرات منحط و نژاد پرستانه پان ترکیه ایسم.
جمعه 25 مهر 1393 - 15:46
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.