بارزانی: ایران 2 هواپیما سلاح برای ما فرستاد

رئیس اقلیم کردستان عراق اتهامات وارده به وی درخصوص عدم حمایت از کردها در شهر کوبانی سوریه و تنها شدن آنها را تکذیب کرد و افزود: ما از مساله برگزاری رفراندوم درخصوص استقلال اقلیم کردستان کوتاه نمی‌آییم و مساله کنونی مقابله با حملات داعش است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق اتهامات وارد شده به خود درخصوص عدم حمایت از کردهای شهر کوبانی سوریه را رد کرد و افزود: ما هرگز کوبانی را تنها نمی‌گذاریم و هر کاری که بتوانیم را برای این شهر انجام می‌دهیم.

بارزانی با بیان اینکه راه‌های ارتباطی با کوبانی بسته شده، اعلام کرد که در حال حاضر تنها راه برای ارسال کمک‌های نظامی به کوبانی استفاده از خاک ترکیه است.

وی افزود که پیش‌بینی می‌شد حمایت نظامی بیشتری از سوی ترکیه برای مقابله با داعش صورت گیرد و احساس می‌کند که ترکیه درخصوص ارسال کمک به اقلیم محتاطانه برخورد می‌کند.

بارزانی افزود: ما دلایل موضع ترکیه در این خصوص را درک می‌کنیم و هیچ دلیلی درخصوص حمایت آنکارا از داعش نداریم و من همواره دولت ترکیه را دوست کردستان می‌دانم.

وی درخصوص خبرهای منتشر شده از کوبانی گفت: من بسیار متاثر می‌شوم وقتی که اوضاع شهر کوبانی را این‌ چنین می‌بینم اما در حال حاضر به علت موقعیت جغرافیایی منطقه کار خاصی از دستمان ساخته نیست.

بارزانی اعلام کرد که وی پیشتر درخصوص خطرات گروه تروریستی داعش به نوری مالکی، نخست‌وزیر پیشین عراق هشدار داده بود اما وی در این خصوص اقدام جدی نکرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: اقلیم کردستان عراق با صداقت تمام با دولت جدید عراق و حیدر العبادی، نخست‌وزیر آن همکاری می‌کند و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا شکست‌های گذشته را جبران کنیم.

بارزانی خاطرنشان کرد که نیروهای پیشمرگ توانستند که راه گروه تروریستی داعش به منطقه کردستان را سد کنند و در محله هجومی قرار دارند.

وی در این خصوص گفت: جنگ بر ما تحمیل شده و ما به داعش اجازه نمی‌دهیم که در اراضی ما باقی بماند.

وی با بیان اینکه نابودی تروریسم زمان زیادی را می‌طلبد، تصریح کرد: نیروهای پیشمرگ در مرزهای اقلیم کردستان در کمین داعش ایستاده‌اند تا اینکه امنیت و ثبات به منطقه بازگردد.

بارزانی با اشاره به اینکه داعش گروه تروریستی بسیار وحشی است و امکانات بین‌المللی را در اختیار دارد، افزود: ارزش‌های همزیستی مسالمت‌آمیز در کردستان باعث شده تا غرب برای کمک به اقلیم کردستان وارد عمل شود.

وی همچنین درخصوص نحوه برخورد دولت ترکیه با مساله کردها افزود: ترکیه نباید مقابل حقوق کردها ساکت بایستد و باید با صرف‌نظر از هر مساله دیگری روند صلح و ثبات را در ترکیه برقرار کند.

وی در پایان افزود: هدف داعش ضعیف کردن کردها و نابودی آن در تمام کشورهاست.

بارزانی افزود: من از ایران تشکر می‌کنم که کردها را در اولین شب حملات آنها را حمایت کرد و برای آنها دو هواپیمای حامل سلاح فرستاد.

وی ادامه داد: ما از ترکیه موضع قوی‌تری را انتظار داشتیم اما بعد از آن موقعیت آن را درک کردیم و ترکیه مجبور است تصمیم محتاطانه بگیرد.

+129
رأی دهید
-18

دوستدار - استهکلم - سوئد
درود بر مسعود بارزانی . ماهم میدانیم که کردستان عراق در مسئله جنگ کوبانی بی طرف نخواهد بود و کمکهای مادی و معنوی و تسلیحاتی را به کردها کوبانی خواهد کرد.
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 18:23
iran e azad - هورتن - نروژ
بیچاره مردم کرد که منتظر کمک این مردک هستند. مشکلات منطقهٔ از همدستی حکومت این آقا با اردوغان برای دزدی نفت عراق آغاز شد ! تاریخ و زمان همه چیز را کاملا آشکار خواهد کرد!
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 18:40
Azadikhah - تكسل - هلند
سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی، گروه‌های شبه نظامی شیعه عراقی را به ارتکاب «جنایت جنگی» علیه غیر نظامیان سنی، به بهانه «جنگ علیه داعش» متهم کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، در این گزارش آمده‌است که گروه‌های شبه‌نظامی عراقی اقدام به ربودن و کشتن ده‌ها غیر نظامی سنی در ماه‌های گذشته کرده‌اند. در این گزارش آمده است: «این شبه نظامیان که علیه گروه دولت اسلامی (داعش) می‌جنگند، از سوی دولت عراق حمایت می‌شوند، اسلحه دریافت می‌کنند و از مصونیت برخوردارند.».مقام‌های عراقی با بزرگ کردن گروه‌های شبه‌نظامی شیعه، به بحرانی‌شدن کلی اوضاع امنیتی و ایجاد زمینه‌ای برای آشوب در عراق سهیم می‌شوند. عفو بین‌الملل در گزارش خود، دولت عراق را به نقض خطرناک حقوق بشر به ویژه شکنجه و سوء رفتار با زندانیان متهم کرده است.
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 19:07
Azadikhah - تكسل - هلند
2-گفتنی است که شبهه نظامیان شیعه در عراق «عصا‌ئب اهل حق» «بدر» « سوات» و .. وابسته به مالکی و تحت حمایت رژیم ایران می باشند. هادی عامری از جمله فرماندهان شبهه نظامیان می باشد . این گروههای شبهه نظامی اخیرا در آمرلی تحت فرماندهی قاسم سلیمانی می جنگیدند و از جمله اقداماتشان بمانند داعش سربریدن بود.
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 19:07
mountainman - استکهلم - سوئد
Azadikhah - تکسل - هلند. ایا اسامه بن لادن سنی نبود؟ پس چرا نمیگن اهل سنت اومد برج های دوقلو رو پایین کشید و چند هزار نفر رو کشت؟ . بوکو حرام اهل سنت نیست؟ چقدر افریقایی رو سلاخی کرده؟ بیش از یک میلیون فقط اواره به جا گذاشته و دیگر گروههای افراطی اهل سنت در افریقا . ایاداعش اهل سنت نیست؟ چند هزار نفر رو فقط گردن زده/؟. طالبان اهل سنت هست و فقط چند میلیون کشته بر جا گذاشته. گروههای تروریستی مختلفی که تو پاکستان هستن و همشون هم اهل سنت هستن حتی با همدیگه هم میجنگن.
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 03:25
mountainman - استکهلم - سوئد
بیا تو سوئد دستتو میبرم تو محله ای که اگه بفهمن شیعه هستی خونتو اتیش میزنن شیشه تو میشکنن ماشینتو خراب میکنن. بیا تو سوئد اهل سنت نشونت میدم که دختر پنج شش ساله ش باید سر تا پا مشکی بپوشه و فقط چشماش معلوم باشه اونم از بین یه توری که معلوم نیست دختر بچه میبینه یا نه. پلیس که باید دموکراسی رو تظمین کنه اینا رو میبینه چیزی نمیگه. من دختر شعه رو میبینم که به تنهایی بدونه اینکه روشو بپوشونه ساعت ده میره خیابون شنا میره درس میخونه. ایا درسته که من بگم تمام اهل سنت بد هست ؟ شیعه خوب؟ یا چون دولت ایران یه دولت شیعی دیکتاتور مانند هست بگم همه شیعه ها بدن ؟ خودت که پدر و مادرت حتما شیعه هستن پس اونا هم تروریستن؟ یا چون اهل سنت بد هستن پس قومهایی که اهل سنت هستن و داران بر علیه داعش میجنگن مثل کردها تروریستن؟.
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 03:26
mountainman - استکهلم - سوئد
اینطوری بگم دولت ایران هنوز ثابت نشده حامی تروریسته ولی میگن حامی تروریسته ایا شما که ایرانی هستی تروریست هستی؟. بیا سوئد بهت حزبی رو نشون بدم به نام حزب التحریر البته تو نروژ و دانمارک و انگلیس هم فعاله میخواد خلافت اسلامی رو تو این کشورها بر پا کنه ازادانه هم کنفرانس میده راحت میگه شیعه ها اگه خلافت رو قبول ندارن پس کافر هستن ولی این تیکه که باید خونشون ریخته بشه رو نمیگن تو دلشون نگه میدارن. یا نمیگن سوئد یه کشور کافر هست اگه خلافت رو قبول نداشته باشن باید خونشون ریخته بشه ولی تو زمان خودش از داعش بدتر سر ماها و شماها رو از بیخ جدا میکنن . khalifat یا خلافت به اون دورانی گفته میشه مسلمانان بر اکثر کشورهای اطراف چیره گشته بودن و کشورها رو غارت میکرن و اگه کسی مسلمان نمیشد خونش حلال بود .
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 03:27
mountainman - استکهلم - سوئد
دورانی که تو ایران فارسی حرف زدن و تو کشورهای افریقایی زبانهای خودشان و تو شام و اسپانیا و پرتغال زبانهای خودشون حرف زدن حرام بود و مساوی با کشته شدن بود. این چیره شدن این مسلمانان بر کشورها نه به خاطر رافت اسلامی بلکه به خاطر وحشیگری بیش از حد بود مثل داعش امروز . وحشی گری ایی که هیچ کشور و دولتی حاظر نمیشه حتی به خاطر منافعش انجام بده . این هم از دورانی که اهل سنت بهش افتخار میکنن
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 03:27
mountainman - استکهلم - سوئد
حدودا یک سال پیش تحقیقی تو سوئد انجام شد که جلوش گرفته شد . یه تحقیق دانشگاهی و بین چند سازمان دولتی که فقط خبرش رسانه ای شد بعدش متوقف شد. تحقیق این بود که فرق شیعیان و اهل سنت چی هست؟ چرا این دو گروه مراوده ای باهم ندارن ایا فرقی بین این دو گروه از مسلمانان وجود دارد؟. و چند تا پرسش دیگه که حضور ذهن ندارم. این تحقیق که من هم به جز حرف هم دانشگاهی هام چیز دیگه ای ازش نمیدونم این بود که اهل سنت چرا جامعه ای افراطی داره و بر عکس چرا شیعیان جامعه ای باز دارن؟. مثل مردم ایران که اکثریت شیعه هستن و به اظهار نخست وزیر اسرائیل تنها مردمی تو منطقه هستن که دموکراسی واقعی رو میتونن داشته باشن. انجمن اسلامی بیانیه داد که این باعث تفرقه بین مسلمانان میشه این انجمن نه عضوی شیعی داره هیچی از اینور میگن شعیان جزو مسلمانان نیستن از اینور میگن تحقیق باعث تفرقه میشه . تقریبا شما اکثرتون شیعه هستید پدر و مادرتون شیعه هستن ایا فکر میکنید اگه اهل سنت بودین یا پدر و مادرتون اهل سنت بود بازم اینطوری که امروز هستین میتونستین باشین؟ .
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 03:34
*پسر شجاع* - تهران - ایران
Azadikhah - ﺗﻜﺴﻞ - ﻫﻠﻨﺪ. جمع کن بینیم کاسه کوزه اتو ..فقط همینو کم داشتیم کسایی مثل تو تحت عنوان حقوق بشر از داعش حمایت کنن!!
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 08:49
*پسر شجاع* - تهران - ایران
Azadikhah - ﺗﻜﺴﻞ - ﻫﻠﻨﺪ. در ضمن سر بریدن کار همفکرای وحشیته ..اینو همه دنیا میدونن..بیخودی زور الکی نزن ..
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 08:52
Barzani - کریستیانساند - نروژ
هورتن نروژ/مشکلات تقصیر کردها بود یا تقصیر اخوند هاى ... ایران بود که تمام خاورمیانه را به .. کشیدند با اون مذهب شون
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 09:32
Azadikhah - تكسل - هلند
*پسر شجاع* - تهران - ایران:آقا جان تو کجای کاری؟!من نه از داعش دفاع می‌کنم نه از جمهوری آخوندی!این گزارش سازمان عفو بین‌الملل رو اینجا واسه همه گذشتم ببینند!همفکر داعش و شیعه و سنی هم نیستم!تعجب می‌کنم از این حرف‌های بی‌ سر و ته پسر شجاع!اول ببین موضوع چیه بعد بیا برچسب بزن!
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 10:40
Azadikhah - تكسل - هلند
mountainman - استکهلم - سوئد:ممنون از مطالبی که اینجا نوشتید ولی‌ من نه از شیعه نه از سنی هیچ حمایتی نمیکنم و به عنوان انسانی‌,بشری, وجدانی مورد نظر من هست و خودمم هیچکدوم از این ادیانی که گفتید نیستم.ببخشید! این فقط یک گزارش عفو بین‌الملل هست که برای اطلاع همهٔ دوستان اینجا گذشتم که تا این لحظه در سایت این خبر دیده نمی‌شه!داریم میبینیم که دین هر جایی بخواد حکومت کنه چه بر سر اون کشور خواهد آمد! در ضمن قرار نیست هر ایرانی‌ هر کاری انجام بده چه شیعه چه سنی به پای بقیه نوشته بشه من اینو نگفتم! ولی‌ وقتی‌ حکومت خراب کاری در خارج انجام میده مثل ترور‌های بعد از انقلاب سران حکومت شاه،ترور میکونوس،ترور فرخزاد،ترور کاظم رجوی،و کمک های مالی و تسلیحاتی به حماس, سوریه, حزب شیطان و بعضی از گروه های اسلامی مثل اشباب و. رو که بعضی موارد این تسلیحات ضبط شده! و همچنین حضور سپاه پاسداران در سوریه و عراق سپاه( قدس) رو اسمش رو چی میزارند؟! و مطمعنا تاثیر بر ایرانیان خارج از کشور داره !
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 11:53
rahjoo - بابل - ایران
تحت فشار مجبوره تا زمان موعود رودروی اردوغان وای نایسته چون چند میلیون همزبانش گروگان عثمانیهاست!
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 19:14
biparva-jan - تهران - ایران
سازمان عفو بین‌الملل هم که بی طرف و به دور از سیاست بازی!
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 22:15
xavii - لندن - بریتانیا
خفه شده این مردک ، دیکه نمیتونه تکرار کنه استقلال میخوام ، خیلى آروم میکه استقلال، خودش میدونه جه قلطی کرده جه خیانتی به مردمش و مردم عراق کرده تا دیروز ترکیه داداش بود هر هفته یک بار ایشون میرفت ترکیه که نفت بدزده و بفروشه حالا داعش داره نفت به ترکیه میفروشه دیکه به این مردک احتیاجی نیست
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 22:17
kurdina - قزوین - ایران
xavii - لندن - بریتانیا. ، میدونى این مرد جه احترامى در بین کردها داره، تمام این ازادى و استقلالى که تو کردستان هست همین ایشون فراهم کردن بیخودى زارت و زورت نکن جیزى نمیدونى
‌پنجشنبه 24 مهر 1393 - 05:17
زنده بادايران من - لرستان - ایران
اینم از اون خبرهایی که بعضی ها توی این سایت می گفتند که دولت ایران کمک کردها نمی کنه. واقعا بی بصیرتی هم حد وحدودی دارد. کردها جزئی از ایرانیان هستند با هر سلیقه ومرامی که باشند وباهر دینی که دارند باید بدانندکه دراین کره ی خاکی تنها کسی که مدافع آنهاست ایران هست وبس. آمریکا وکشورهای غربی بخصوص اسرائیل فقط بدنبال اهداف سیاسی دربین کردهاهستندو عزیزان کردباید به هوش باشندوگول کسانیکه فرسنگها باآنها فاصله زمانی ومکانی دارند تخورند. باید بدانندکه آنهائیکه از فرسنگها دور آمده اند ونیروهایشان را برای چه آورده اند بایدبدانندکه آیا کشورهای اروپایی حاضرند برای منافع کردها ازخودشان وازجانشان مایه بزارند یا اینکه دنبال اهداف خاصی هستندوبه هرحال وظیفه ما هشداردادن است ولاغیر. زنده بادایران زنده باد ملت آریایی طرفداراهلبیت وپیامبر رحمت (ص). نابود باد هرچه وهرکس که دنبال تخریب دین مبین وپیامبر رحمت اسلام است.
‌پنجشنبه 24 مهر 1393 - 12:54
sahand11 - کلن - آلمان
Azadikhah - تکسل - هلند. تو هم ساده ای جناب .بودجه داعش ازایران تهیه میشه.
جمعه 25 مهر 1393 - 01:59
sahand11 - کلن - آلمان
غلط کردی مرتیکه دزد ۳ هوابیما سلاح بود.
جمعه 25 مهر 1393 - 01:54
modire behesht - هایدلبرگ - آلمان
*** آقای بارزانی ، اگر ایران برایتان ۲ تا هواپیما پر استاد دانشگاه ، محقق، دانشمند، دکتر و پرفسور میفرستاد باید اینگونه خوشحال و ذوق‌زده میشدید، نه ۲ تا هواپیما پر اسلحه !! تا زمانی‌ که مغزتان اینقدر کوچک است فقط باید اسلحه دست بگیرید و بکشید و کشته شوید !!! برای همین نوع نگرش و طرز تفکر است که همیشه عقب هستید و هیچ وقت پیشرفت نمی‌کنید! اگر باز هم اسلحه می‌خواهید بگویید تا برایتان ۲ تا هواپیمای دیگر بفرستندو به ریشتان بخندند !!! واقعاً آدم دلش برایتان می‌سوزد !!
جمعه 25 مهر 1393 - 20:53
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.