خامنه‌ای: انگلیس خبیث داعش را برای مقابله با جمهوری اسلامی درست کرد

رهبر جمهوری اسلامی ایران با «خبیث» خواندن دولت بریتانیا گفت که آن کشور، «داعش» و القاعده را «برای مقابله با جمهوری اسلامی و بیداری اسلامی درست کرده‌است.»

به گزارش خبرگزاری ایرنا، آیت الله علی خامنه‌ای، روز دوشنبه ۲۱ مهر گفت: «این سیاست استعمار و مخصوصا انگلیس خبیث است؛ این‌ها داعش و القاعده را برای مقابله با جمهوری اسلامی و بیداری اسلامی درست کردند؛ البته امروز دامن خودشان را گرفته‌است.»

پیش از این، آیت الله خامنه‌ای روز جمعه ۲۹ خرداد ۸۸ اعتراض‌ها نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در آن سال را به برخی عوامل داخلی و عناصر خارجی نسبت داده و به‌ویژه از دولت بریتانیا به عنوان «دولت خبیث انگلیس» یاد کرده بود.

در واکنش به این اظهارات آیت الله خامنه‌ای، بریتانیا بلافاصله رسول موحدیان، سفیر ایران در این کشور را احضار کرده‌بود.

رهبر جمهور اسلامی در ادامه سخنان روز دوشنبه خود تصریح کرد: «تلاش امروز آمریکا و هم‌پیمانانش برای مقابله با داعش که واقعیت هم ندارد، بیش از آنکه تلاش برای از بین بردن نطفه آن باشد برای جهت دادن و تقویت اختلاف‌افکنی‌ها بین مسلمانان است.»

آقای خامنه‌ای، روز جمعه ۱۱ مهر در پیامی گروه «حکومت اسلامی» (داعش سابق) را دست‌پرورده غرب خوانده و گفته بود که «هدف استکبار از راه‌اندازی گروه‌های تروریستی تکفیری، ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی» است.

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه سخنان روز دوشنبه خود گفت: «شیعه و سنی نباید با توهین به مقدسات یکدیگر به دشمن کمک کنند؛ اگر کسی در این زمینه آتش‌افروزی کند یقینا به آمریکا و انگلیس خبیث و صهیونیسم که پدیدآورندگان داعش و القاعده‌اند کمک می‌کند.»

این سخنان رهبر جمهوری اسلامی درحالی بیان می‌شود که برخی از روحانیون نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی از جمله محمد تقی مصباح یزدی که آیت الله خامنه‌ای سال‌ها پیش، از او به عنوان «مطهری زمان» نام برده و خواستار استفاده جوانان از اندیشه‌های او شده بود، بارها مطالبی را علیه اهل سنت بیان کرده‌اند.

وی روز ۲۶ اسفند پارسال، مسلمانان سنی را معتقدان به «دین ناحق» خوانده و گفته بود: «باید کتاب‌های شیعه در بین اهل تسنن ترویج یابد تا کسانی که تعصب کمتری دارند، زودتر به دین حق دست پیدا کنند.»

«کسانی که می‌خواهند اسلام را به زندگی خصوصی منحصر کنند، جوابشان مسئلهٔ غدیر است»

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان روز دوشنبه خود با اشاره به آنچه «تبلیغات هدفمند دشمنان امت اسلامی» برای جدا کردن اسلام از سیاست و منحصر کردن دین در مسائل شخصی و خصوصی خواند، افزود: «واقعه غدیر خم، منطق روشن و مستحکم اسلام در نفی این نگاه سکولار است چرا که غدیر خم مظهر توجه و تأکید اسلام بر حکومت‌داری و سیاست به شمار می‌رود.»

وی در عین حال اضافه کرد: «منطق و حجت شیعه در مسئلهٔ غدیر بسیار قوی و قاطع و قابل ارائه در مجالس علمی است؛ لکن این مسئله نباید در زندگی عمومی مسلمانان و در همگامی و برادری آن‌ها با یکدیگر اثر بگذارد.»

علمای شیعه که می‌گویند پیامبر اسلام، علی ابن ابیطالب، امام اول شیعیان را به عنوان جانشین پس از خود منصوب کرده‌است. این درحالی است که اهل سنت ابوبکر را اولین خلیفه مسلمانان پس از مرگ پیامبر اسلام معرفی می‌کنند.

انتشار مقاله‌ای در روزنامه بهار درباره واقعه غدیر با عنوان «امام، پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» در آبان سال ۹۲ باعث تعطیلی این روزنامه و بازداشت علی‌اصغر غروی نویسنده مقاله شد.

علی‌اصغر غروی نویسنده این مقاله با زیر سوال بردن واقعه «غدیر خم» به عنوان روز تعیین علی ابن ابیطالب به عنوان «جانشین پیامبر اسلام» گفته بود که کلمات امام اول شیعیان در کتاب نهج‌البلاغه، «آشکارا بیانگر این حقیقت است که خلافت، امری انتصابی از جانب خداوند نیست و جانشین سیاسی رسول خدا باید توسط مردم انتخاب شود.»

آقای غروی به ۶ ماه زندان محکوم شده و روز ۲۴ شهریورماه برای تحمل این حکم راهی زندان اوین شده‌است.

+106
رأی دهید
-128

azadeh11 - آمستردام - هلند
آقای غروی به ۶ ماه زندان محکوم شده: چون راست میگه؟؟؟
دوشنبه 21 مهر 1393 - 18:17
humans win - فرایبورگ - سویسس
با اینکه از ریخت این جانور خوشم نمیاد که خودش جلادیه اما بی ربط هم نمیگه
دوشنبه 21 مهر 1393 - 18:30
هستیا - شیراز - ایران
جنسش خوب نبوده
دوشنبه 21 مهر 1393 - 18:40
mlowes - واشنگتن - آمریکا
چند تا کشور در جهان میشه نام برد که سیستمدرنش اینقدر بد دهان باشن؟
دوشنبه 21 مهر 1393 - 18:43
greentree - تهران - ایران
شیطان یک دست ، تا کی‌ تو و پسرت می‌خواهید با افکار طالبانی و عقب مانده بر ۷۷ میلیون نفر حکومت کنید ؟........................چه قدر جالبه که کسی‌ حق نداره از اموال و دارای بیت تو سوال کنه ؟
دوشنبه 21 مهر 1393 - 19:01
afsoon.fr - پاریس - فرانسه
با اینکه خوشم نمیاد ازش ولی‌ این یه جمله‌اش راست گفته .این داعش همین انگلیس و آمریکا درست کردن
دوشنبه 21 مهر 1393 - 19:10
kamran irani - اصفهان - ایران
سید علی دیکتاتور جنایتکار .همین انگلیس و کشور های غربی بودندکه رژیمتون رو آوردند روی کار.
دوشنبه 21 مهر 1393 - 19:24
juvel - اسلو - نروژ
همهٔ شما آشغالها دست پروردهٔ انگلیس هستید !
دوشنبه 21 مهر 1393 - 19:26
بی بالان - کلاچای - ایران
ما فک کردیم جمهوری سلطنتی آخوندی این داعش رو درست کرده . پس اشتباه فک کردیم . آغو درست میفرمان پ
دوشنبه 21 مهر 1393 - 19:34
be_pa.khaste - هارلم - هلند
یه حرف درست زادی آخرش
دوشنبه 21 مهر 1393 - 19:48
دوستدار - استهکلم - سوئد
سازنده گروه تروریستی داعش چه دولتی است جالبیش این است همه دولتهای همدیگر را متهم میکنند . تنها کشور و حکومتی که احتیاج مبرم به وجود پدید امدن داعش داشتند حکومت بشار اسد و رژیم ایران بود . بشار اسد به حدی جنایتکرده بود در کشورش می بایست جنایتکار تر از خودش باشد تا جنایتهای اسد فراموش شود. و همینطور بشار اسد این پیام را به مردم سوریه داد اگر او برکنار شود دولت سوریه به تصرف داعش در خواهد امد و مردم هرگز نمی خواهند حکومت به نام اسلامی در کشورشان به رسمیت دایر گردد و اختیار کل کشورشان را داشته باشند. رژیم ایران هم در همه نقشه و طرحهای بشار اسد یار و همکار واقعی و حقیقی بشار اسد می باشد.
دوشنبه 21 مهر 1393 - 19:46
ekman - شیراز - ‫ایران
گروه داعش هم دارند سیاست را با دین میامیزند و این است نتیجه اش!!!شاید کسانیکه داعش و یا حکومت اسلامی را علم کردند اسلام واقعی را بهتر میشناختند.حکومت داران در ایران میخواهند که سنی ها با کتاب های شیعه آشنا شوند و دین حق را به قول آقای خامنه ای دریابند،گروه داعش هم هرکجا را که اشغال میکنند ،یا میکشند و یا مجبور به اطاعت از قوانین اسلام واقعی و سنتی شان میکنند.اگر دین از سیاست جدا میبود،حکومت اسلامی و یا خلافت اسلامی بوجود نمیامد.حکومت اسلامی در ایران با یک بدشانسی روبرو شده اند و آنهم فرهنگ قوی ایرانی است و گرنه با مردم همان کاری را میکردند که داعش میکند.
دوشنبه 21 مهر 1393 - 19:46
arzoye ensaniat - استکهلم - سوئد
عقلش پارسنگ برمی‌داره،فکر می‌کنه انگلیس خودش نمیتونه ترتیب آخوندو بده اگر بخواد ظرف یکی ساعت تو سطل آشغالند،
دوشنبه 21 مهر 1393 - 20:13
hossein+87= - ایران - ایران
با همه ی چیز بودنش، این یکی رو زد تو خال.
دوشنبه 21 مهر 1393 - 20:19
amir-amir - تورنتو - كانادا
تا آنجاییکه همه اهل مطالعه مى دانند از زمانى که جمهورى اسلامى تاسیس شده مسائل خاورمیانه نیز شدت گرفته و بحرانى تر شده چرا که سر مست از پیروزى در فتنه ٥٧ به خیال تسخیر سرزمین هاى دیگر منطقه شروع به صادرات ایده خود کردند و یکى از نتایج شوم آن تحمیل جنگ صدام گور به گور شده بر ملت ایران بود. چه کسانى از امت اسلام دست به تفرقه زده اند جز آخوند هاى بى سواد جمهورى اسلامى که کتابهایشان در این مورد کم نیست. خلافت على حالا اگر در ابتدا باشد و یا در چهارم به کجاى عرش بر خواهد خورد که شما این را یک چماق کرده اید و به سر دیگر هم مسلکان خود زده اید.
دوشنبه 21 مهر 1393 - 21:13
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
چلاغ یک دست صفوی مگه خودت و اون مذهب باطلت و اون نظام فاشیستت رو انگلیس نیاورد؟؟داعش هم مثل شما یه مشت جانی و نوکر خارجی و وحشی و گرگ صفت هستند و قطعاًنابود میشن مثل شماها
دوشنبه 21 مهر 1393 - 21:57
karaji - گتنبرگ - سوئد
حاجی راست میگه ، یه زمانی‌ هم می‌گفتند آخوند ریشه ا‌ش از انگلیس هست !
دوشنبه 21 مهر 1393 - 22:05
باور عمیق - قم - ایران
درود خدا بر اندیشه بیدار تو .. درود خدا بر بینش قوی و شجاعت منحصر به فرد تو
دوشنبه 21 مهر 1393 - 22:12
amirmontreal - مونتريال - کانادا
مثل همیشه لٔپ کلام رو نگفت این روباه پیر بازم حاشیه رفت ، انگلیس اسلام رو واسه عقب نگاه داشتم ملت احمق تقویت کرد که گریبان گیر خودشون هم شد.
دوشنبه 21 مهر 1393 - 22:18
علی..م - مونیخ - المان
من فقط یک سوال دارم و اگر القاعده رو انگلیس اورد پس جلسه سری اقای خرازی وزیر خارجه وقت قبل از ورود القاعده په افغانستان که در مشهد تشکیل شد وهیچ خبرگزاریی در باره اون صحبت نکرد و ننوشت در چه موردی بود . تمام افرادی که در اون جلسه سری بودن رو بعد از چند ماه در تلویزیون نشون داد که افغانهارو به خاک وخون کشیدن ﴿تمام ورزشکارهای ملی یکی از رشته های ورزشی اون زمان﴾ که در همان هتل اسکان داشتن و باید فورا هتل رو تخلیه میکردن میتونن اینرو شهادت بدن
دوشنبه 21 مهر 1393 - 23:22
caroline - تهران - ایران
باور کم عمق - قم - ایران کامنتت خیلى خنده داره هه هه . آخه این زالو اندیشه و بینش شجاعتش کجا بود .. .
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 00:04
علی راستگو - المره - هلند
باور عمیق - قم - ایران...درود خدا بر اندیشه ناقض تو. درود و رحمت خدا بر خریکه تو مغز بیچاره اش رو خوردی. و در اخر درود خدا بر روح خودفروخته ات که خون هزاران بلکه میلیونها نفر بیگناه از دشنه های شما از خدا بیخبران میریزد.
دوشنبه 21 مهر 1393 - 23:39
paksan - آمریکا - آمریکا
به نظر من معاویه زمان از قصد دروغ می بافه و خودش هم می دونه که اگر انگلیس اینها رو ساخته پس چرا شهروندانش رو گردن می زنند؟ چرا 45 شهروند ترکیه ای آزاد میشوند ولی .. این حرفها رو که می زنه بیشتر باورم میشه که طرف کلاً از دنیا عقبه و هیچ اطلاعاتی از دنیا نداره و غرق در مطالب کیهان و روزنامه های سپاه هستش. بخواب که همه جا امن و امان است. داعش محصول غیر مستقیم سیاستهای غلط خامنه ای درباره دولت مالکی بشار اسد هستش.خامنه ای وقتی موفق شد دولت عراق رو دست بگیره و اجازه نده قرارداد امنیتی آمریکا امضاء بشه و همچنین وقتی بشار اسد رو از سقوط به دست مردم معترض نجات داد و انتخابات نمایشی براش گرفت احساس پیروزی میکرد ولی دیکتاتور حواسش نبود که موج سرکوب و تحقیر سایر مردم عراق و بخصوص اکثریت سوریه رو داره تشویق میکنه که به گروههای تندرو بپیوندن
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 03:19
paksan - آمریکا - آمریکا
من یک سوال دارم؟ پس مجاهدین رو کی بوجود آورد که ده سال بعد از سرنگونی حکومت روسها داشتند تو سروکله هم می زدند؟ اصلاً همه می دونند که عامل پیدایش طالبان و بعدش لانه گزینی القاعده همین مجاهدین افغان بودند که مردم رو بسمت طالبان کشوند...نکنه اینها رو هم انگلیس .. از ماست که برماست ولی این خامنه ای انقدر روش زیاده که اشتباهات و نافهمی خودش در سیاست و مردم منطقه رو هم می اندازه گردن دیگران. گوزیدی بوش هم از سمت خودت میاد چرا می اندازی گردن دیگران !!!
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 03:23
kiakhaan2005 - سانفرانسیسکو - آمریکا
اینو راست میگه اما... خودشونو کی آورد و چرا نگه داشته مثل لولوی سر خرمن واسه ترس عربها که سلاح بفروشن بهشون
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 06:27
Sabokbalam - کالیفورنیا - آمریکا
اى سید على یکدست. اى بد دهن بد مست. تو داعش ما هستى. تو دشمنمى اى پست. روزى که تو را ملکه، به ریش جماعت بست. شاکى نشدى خائن. اینک چه شکایت هست. کردى تو گمان امروز. کز معرکه خواهى جست. روزى که به خشم آید. ملتى که خاموش است. آنروز نه عزرائیل. بلکه من و صد ها دست. اجرت را ادا کرده. دفترت را خواهیم بست.
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 06:00
Sabokbalam - کالیفورنیا - آمریکا
اى سید على یکدست. اى بد دهن بد مست. تو داعش ما هستى. تو دشمنمى اى پست. روزى که تو را ملکه، به ریش جماعت بست. شاکى نشدى خائن. اینک چه شکایت هست. کردى تو گمان امروز. کز معرکه خواهى جست. روزى که به خشم آید. ملتى که خاموش است. آنروز نه عزرائیل. بلکه من و صد ها دست. اجرت را ادا کرده. دفترت را خواهیم بست.
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 06:34
koorosh2500 - تهران - ايران
دروغ چرا تاقبر آ آ آ آ ،کار کاره انگلیسهاست.ها ها ها هاااااااا.ما هم حرفتو باور کردیم که با انگلیسیها مناقشه داری!!!!!!!!!!!!!!!!جون عمه ات و شازده پسرت!!!!!!!!
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 07:09
hassan5 - تهران - ایران
باور باصطلاح عمیق از کلمه درود استفاده میکنی تا نعل وارو بزنی؟؟؟خودتی
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 07:12
khosrow abadani - لندن - انگلستان
اگر میخوای حرفتو بهتر باور کنن بگو که همین آخوند ها را نیز انگلیسی ها از ترس نفوذ کمونیزم ،روی کار آوردند. همین مقام ورهبری ات را باید مدیون و سپاسگزار انگلیسی ها باشی.
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 09:09
فراوانی - قطر - قطر
باز این علی شیره ای از غار کهف اومد بیرون بابا جان داعش یعنی اسلام حقیقی همون کاری که پیامبر اسلام میکرد اینها دقیقا همون کارها را میکنند چی چی رو انگلیس درست کرد
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 10:25
باور عمیق - قم - ایران
علی راستگو - المره - هلند .. ببندش که حالم به هم خورد . خون از دشنه های ما میچکه .. حالا تو شدی خدا با خبر؟ ما شدیم خدا بی خبر ؟
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 11:19
باور عمیق - قم - ایران
hassan5 - تهران - ایران .. کلمه درود؟ نعل وارو؟ چرت و پرت؟ حالت خوبه؟ سرحالی؟
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 11:21
باور عمیق - قم - ایران
جناب آقای خامنه ای . وجودت و تفکرت و بینشت به مانند عزراییل دشمنان این آب و خاک است .. آقای خامنه ای ازت ممنونیم که یک بار دیگر مانع از ورود به ورطه نابودی پیوستن به ائتلاف دروغین شدی . ممنونیم که با بینش وسیع خود در حالی که عده ای نادان و احمق از شدت ذوق زدگی التماس آمریکا برای پیوستن آب از لب و لوچه شان به راه افتاده بود ، مانع از ضرر عظیم شدی . ممنونیم که قاطعانه و صریح از روز اول مشخص کردی که این ائتلاف تنها یک نمایش و سناریوی ساختگی برای تحمیق قشر نفهم و ساده باور جوامع است .. ممنونیم و ممنونم و سپاسگذارم از درایت تو و گفته های دیگران را درباره نظر خود و ارزشهای تو به هیچ هم حساب نمیکنم .. پاینده باشی
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 11:27
روستایی ساده دل - تهران - ایران
داعش حقیقت اسلام ناب محمدی را چنان زیبا به عرصه نمایش گذاشته که این آقایان از خجالت روشدن چهره واقعی اسلام نمیدانند چکار کنند. ناچار به چنین سناریویی متوسل میشوند که داعش زاییده انگلیس است و آمریکا و ... این است اسلام ناب محمدی. کفار را اسیر و به بردگی بفروشید و اهل کتاب باید یا مسلمان شوند و یا اینکه جزیه بپردازند. این حقیقت اسلام است. اگر حکومت از مسیحی های ایران جزیه نمیگیره به این دلیل است که خجالت میکشه بگه چنین کاری در اسلام هست و باید انجام بشه. با انجام ندادنش میخواد این ننگ را از دامن دین پاک کنه و یا حداقل عیان نکنه.
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 11:31
SHANA - خ - ایران
بیداری اسلامی هم کار خود انگلیسه
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 11:35
khosrow abadani - لندن - انگلستان
رهبر خبیث کسی است که به مردمش آزادی نمیده، انتخابات فرمایشی بر قرار میکنه و انتخاب همه چیز با خودشه، مردمش را در کهریزک و کهریزک ها به بدترین وضع شکنجه میده،زندان ها پر از روشنفکر و روزنامه نگاره دزدی و چیاول غارت میکنه و...و اینکه مردمانش آرزوی مرگ و نیستی برای چنین رهبری دارند. باور نداری، رفراندم بذار. حالا بفرما خبیث کیست؟
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 12:45
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
حاج اقا سلا م علیکم و رخمت الله.حاجی اقا تا انجا که من میدانم چاقو هیچوقت دسته خودش را نمیبرد. واقعا مطمئن باش همینطوره
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 13:14
mehrdad58 - لندن - انگلیس
این مقاله‌ها که به فارسی نوشته می‌شه برای ایجاد ترس در مردم ایران هیچ ارزشی نداره و توسط یک سری افراد سودجو، فرصت طلب و جدایی طلب نوشته می‌شه . لطفا به این مقاله‌ها اهمیت ندین . چون هیچ اعتباری نداره . خوده فرماندهٔ عملیاتیه داعش abu shishani که عکسش هم اینجا گذاشتید چند ماه پیش اعلام کرد که ایران جزو سرزمین اعراب نبوده و ما کاری به ایران نداریم .
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 15:34
rahjoo - بابل - ایران
باور عمیق-درود خدا بر انسانی که جرات دارد تا بگوید که آزاد است و ننگ , باد بر وجود انسانهایی که عمر دنیا را به ذره ای پول و مقام و خرافات و ترس از آتش جهنم میفروشند! آینده روشن است چون خرافه پرستها محکوم به نابودی هستند
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 17:59
m4ssod - لندن - انگلستان
تقصیر همه هست الا عضمی جون و رفقا
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 19:04
sahand11 - کلن - آلمان
روستایی ساده دل - تهران - ایران. داعش حقیقت اسلام ناب محمدی را چنان زیبا به عرصه نمایش گذاشته. ----------------------جواب .حقیقت اسلام ناب محمدی از مفاخر ماست.اجازه دزداش را به هیچ کشور یا گروهی نمیدهیم . بسه دیگه دزدیها.خلیج عربی .مولوی ترکی. تارآذزبایجانی..چوگان آذری.ابوسینای اوزبکی.و........سریع به ثبت برسانید.وگرنه دوشمن در کمین است!
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 02:49
rahjoo - بابل - ایران
بیچاره سهند درکت میکنم ما هم در حیطه صنعت و مدنیت در مقایسه با هشت کشور صنعتی فقیریم چنانکه یه پان ترک در برابر فرهنگ ایران زمین! چی میگی واسه خودت خیلی شیش سیلندریا
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 19:10
aghakian - تهران - ایران
هر بچه کوچولویی میفهمه که القاعده وداعش ساخته آمریکا و انگلیس و اسراییله برای اینکه حضور در منطقه داشته باشند و نقشه راه خود را اجرا کنند .اما جالبه توی این سایت هنوز یک عده خواب تشریف دارن البته خودشونو زدند به خواب ونمیشه بیدارشون کرد چون کسیکه خواب باشه میشه بیدار کرد اما اینها خودشونو زدن به خواب.
‌پنجشنبه 24 مهر 1393 - 20:36
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.