حکم اقتدارگرایان شریعت‌گرا: زنان غیر متشرع از تجاوز جنسی استقبال می‌کنند

شریعت‌گرایان معتقدند که اگر زنان خود را بپوشانند و آرایش نکنند و زیبایی‌های خود را نشان ندهند و با مردان سخن نگویند و با آنها در محلی تنها نباشند مردان را تحریک نکرده و آنها را به تجاوز تشویق نمی کنند

یکی از نویسندگان سایت الف که متاسفانه مونث است برای توجیه اعدام ریحانه‌ی جباری به خاطر دفاع از خود در برابر تجاوز جنسی یکی از کارکنان وزارت اطلاعات می‌گوید: «جامعه‌ی ایرانی کمتر باور می‌کند که زنی دارای روابط نامشروع به خاطر دفاع از ناموس خود دست به قتل بزند.» (۱۷ مهر ۱۳۹۳) او پس از آن داستان را هر آن گونه که به اعدام ریحانه منتهی شود شکل می‌دهد: «او حداقل سه بار در دادگاه گفته است که من به مقتول سرویس می‌دادم تا او هم به من خدمات بدهد. روز حادثه نیز نه در مقام دفاع از ناموس، بلکه به جهت دلخوری از مقتول و با تصور اینکه کنترل سرویس دادن هایش باید دست خودش باشد، این بار از این رابطه امتناع می‌کند و مقتول هم (حسب اعتراف خود قاتل) بدون ایجاد هیچ گونه خشونت و درگیری که نشان از قصد تجاوز داشته باشد، از او دور شده و مشغول نماز خواندن می‌شود.» (همانجا) این نحوه‌ی نگاه دیدگاه سنتگرایان شریعتگرا به زنان را منعکس می‌کند و از همین جهت نقد آن اهمیت دارد.

در این نوشته فرض می‌کنم که ریحانه‌ی جباری تحت فشار و کتک ماموران به نکته‌ای اعتراف نکرده است (فرضی بی اساس در بازداشتگاه‌ها و زندان های جمهوری اسلانی)، و نویسنده‌ی الف هم دروغ نمی گوید (که آن هم در رسانه‌های سوبسیدی و روابطی که در انتخاب نویسندگان و حفظ کار توسط آنها در رسانه‌های اقتدارگرایان برقرار است فرضی بی اساس است). بر اساس همین دو فرض به مدعاهای بی پایه‌ای که همه‌ی اقتدارگرایان سنتگرا و شریعتگرا بدان باور دارند و در این نوشته آمده پاسخ می‌دهم.

نسبت دروغ به جامعه

روزی که دستگاه‌های امنیتی حکومت خامنه‌ای سازمان‌های مستقل نظر سنجی را در ایران تعطیل می‌کردند در واقع داشتند راه را برای این گونه نسبت دادن‌ها به مردم ایران باز می‌کردند. این نسبتی را که نویسنده به مردم ایران می‌دهد-آماده‌ی تجاوز بودن زنان غیر متشرع- دقیقا از این دیدگاه بر می‌خیزد که کسانی که قدرت را امروز در دست دارند صرفا به خاطر در اختیار داشتن قدرت، حق هم هستند و هرچه بگویند عین حقیقت است. این دیدگاه عینا نظریه‌ی ماکیاولی است که بر آن روکش مذهبی کشیده شده است.

چهار فرض نادرست

داوری فوق مبتنی است بر چهار فرض نادرست:

۱. مساوی بودن دین و اخلاق. دو نفر می‌توانند دیندار نباشند و رابطه‌ی آنها از منظر دیندارانی خاص مشروع نباشد اما روابط آنها در چارچوب‌های اخلاقی قابل پذیرش باشد. یک زن و مرد که بدون ازدواج با هم زندگی می‌کنند و به هم وفادارند و با هم صداقت دارند رابطه‌ای اخلاقی دارند اما از منظر شریعتمداران رابطه‌ی آنها نامشروع است. آیا کسی باور می‌کند که چنین زنی در دفاع از ناموس خود دست به هر کاری نزند؟ شاید سی سال پیش که شریعتمداران دنیا نادیده بودند این گونه اظهار نظرها از آنها شکفت آور نبود اما امروز که همه‌ی آنها مدام به خارج کشور سفر می‌کنند و در خارج از کشور خانه و آپارتمان دارند این گونه داوری‌ها فقط برای تحمیق خلائق است و نه از سر نادانی.

۲. مساوی دیدن عدم حساسیت به گناه و عدم حساسیت به جرم. تجاوز جنسی یک جرم است اما رابطه‌ی غیر شرعی داشتن از منظر دینداران گناه محسوب می‌شود گرچه حکومتی که به رختخواب مردم هم کار دارد از این گناهان جرم می‌سازد. در جمله‌ی فوق فرض شده است که کسی که از منظر دینداران مرتکب گناه می‌شود به دیگران اجازه می‌دهد بر بدن او مرتکب جرم نیز بشوند. این جمله می‌گوید گناهکاران در برابر جرم حساس نیستند.

۳. رابطه‌ی جنسی با یک فرد به او حق تجاوز می‌دهد. در فرهنگ جنسی سنت‌گرایان اصولا چیزی به نام تجاوز در روابط میان زن و مردی که یک بار باهم خوابیده‌اند وجود ندارد. آنها وظیفه‌ی زن را تمکین می‌دانند و هرگونه رابطه‌ی جنسی شوهر و زن را مجاز می‌شمرند (بر اساس هر چه مرد خواست و هر گاه مرد خواست). آنها این موضوع را به روابطی که از نظرشان نامشروع هست نیز تعمیم می‌دهند. به همین علت نویسنده‌ی الف می‌گوید (معلوم نیست درست باشد) چون ریحانه پیش از بار آخر با مامور وزارت اطلاعات رابطه‌ی جنسی داشته (از آن با عنوان سرویس یاد  می‌کند) بنا بر این هر وقت مامور می‌خواسته باید ریحانه خود را تسلیم می‌کرده و اصولا تجاوز در این رابطه معنا ندارد. پهن کردن بساط سجاده‌ی نماز نیز داستانی است که در آشپزخانه‌ی وزارت پخته شده تا در افکار عمومی مقتول متجاوز را فردی دیندار معرفی کنند.

۴. منفعل دیدن زنان ایرانی. چرا زنان ایرانی نباید بتوانند از خود در برابر تجاوز دفاع کنند؟ چرا بابد زنان ایرانی را موجوداتی منفعل در برابر متجاوزان جنسی تصور کرد؟ آیا از فرض انفعال زنان شریعت گرا در برابر نظام ولایت فقیه و شوهران‌شان (که آن هم در بسیاری موارد درست نمی نماید) می‌توان نتیجه گرفت که همه‌ی زنان ایرانی در برابر مردان منفعل هستند؟

 تجاوز جرم زنانه است

هنگامی که در اصفهان گروهی از مردان به دخترانی که در یک باغ جمع شده بودند تجاوز کردند امام جمعه‌ی شهر به سرزنش زنان تجاوز شده پرداخت. این سرزنش در فرهنگ عمومی اقشار مذهبی سنتی در ایران ریشه دارد که مقصر هر گونه آزار جنسی و تجاوز را زنان می‌دانند چون معتقدند که اگر زنان خود را بپوشانند و آرایش نکنند و زیبایی‌های خود را نشان ندهند (تبرج نکنند) و با مردان سخن نگویند و با آنها در محلی تنها نباشند (که همه احکام شریعت برای زنان است) مردان را تحریک نکرده و آنها را به تجاوز تشویق نمی‌کنند. در این دیدگاه زن موجودی شیطانی و مرد موجودی ضعیف در برابر وسوسه و تحریک است و در هرگونه جرم جنسی زنان را باید ملامت کرد. بسیاری از زنان و دختران صرفا به خاطر مورد تجاوز واقع شدن توسط پدران و برادران خود کشته شده‌اند تا آبروی خانواده حفظ شود.

زنان اغواگر و مردان بی اختیار

چرا دخترانی مثل ریحانه با مردانی مثل مامور اطلاعات دوست می‌شوند و نه جوانانی هم سن و سال خودشان؟ چون ماموران اطلاعات و نظامیان و روحانیون در ایران پول و قدرت دارند: اتومبیل تویوتا کمری دارند که برخی دختران دوست دارند از آنها گرفته و سوارشان شوند؛ آنها را به رستوران‌های گران قیمت و سفر خارجی می‌برند و اگر به خواست‌های جنسی آنها برای همیشه تن در دهند حتی می‌توانند آنها را صیغه کرده و برایشان آپارتمان بخرند. آنها می‌توانند برای دیگران کار درست کنند و دیگران را مدیون خویش سازند. همین مردان هستند که سال‌هاست به مجلس برای تصویب ازدواج چندم بی قید و شرط فشار وارد می‌آورند. آنها دارند و می‌خواهند مایملک خود را برای آرزوها وامیال‌شان هزینه کنند. همین مردان قدرتمند و ثروتمند در ادبیات سنت‌گرایان به عنوان قربانی (بی‌اختیار) و زنانی که آنها مورد سوء استفاده قرار می‌دهند به صورت مقصر (اغواگر) معرفی می‌شوند.

آبروداری بهتر است یا کشته شدن؟

نویسنده‌ی الف ترجیح می‌داد که رسانه‌ها زبان در کام کشند و سخنی در مورد این اعدام نگویند چون بیان آن را موجب بی‌آبرویی ریحانه می‌داند: «حالا ریحانه است و طناب دار و آبرویی که می‌توانست تا این حد ریخته نشود.» (همان‌جا) از نظر او بهتر بود ریحانه و خانواده‌اش اعدام وی را با جان و دل پذیرا شوند و اعترضی نکنند چون آبرویشان ریخته می‌شود. چه کسی میان آبرو (حتی اگر ریخته شود که در این مورد چنین نشده بلکه ریحانه را بسیاری مورد ستایش قرار می‌دهند) و اعدام، اعدام را بر می‌گزیند؟

+85
رأی دهید
-13

karaji - گتنبرگ - سوئد
این آشی هست که برای ملت از سالها قبل از انقلاب پخته شده بود ، دم این زن گرم که یک موجود متعفن رو از بین برده !
دوشنبه 21 مهر 1393 - 14:06
albalooo - لندن - انگلستان
تجاوز جرم زنانه س حالم دیگه حالم زیادی داره بهم میخوره
دوشنبه 21 مهر 1393 - 13:56
be_pa.khaste - هارلم - هلند
واژه ابرو و ناموس مسخره‌ترین و بی‌ معنا‌ترین واژه هستش که در توله عمرم شنیدم
دوشنبه 21 مهر 1393 - 14:14
perser68 - آلمان - آلمان
یکی از نویسندگان سایت الف که متاسفانه مونث است......احتمالاً یه کسی شبیهه اون دوتا دختریه که خیلی عشقه رفتن پیشه برادرای داعش داشتن و حالا بعد از اینکه تبدیل به دوتا خانمه پخته شدن و قصده برگشت دارن!!!این خانمم یه روزی برمیگرده که زیادی پخته شده و خیلی دیره!!!
دوشنبه 21 مهر 1393 - 14:16
ukang - لندن - انگلستان
این یعنی‌ چی‌؟؟ یعنی‌ ببخشید مرد رو آدم بی‌ عقلی معرفی‌ می‌کنن. که از خودش هیچ اراده‌ای نداره؟؟ یا این که آخوند‌ها همه رو مثل خودشون حیوونه بی‌ عقل و شعور میدونن!!!
دوشنبه 21 مهر 1393 - 14:58
ukang - لندن - انگلستان
راست میگه ! تو همین غرب تو خیابون ۲ دقیقه نمیتونی‌ راه بری ثانیه به ثانیه باید صحنه تجاوز ببینینی!!
دوشنبه 21 مهر 1393 - 15:08
azadeh11 - آمستردام - هلند
اگر کسی‌ به زنی تجاوز کٔرد . زن باید بپذیرد و خفه بشه. چون آبروی خودش و خانواده خودش را می‌برد. تا کی‌ زنها باید بپذیرند نمیدونم. پس هیس زنها از خودتان دفاع نکنید. چون چه دفاع بکننید یا نکننید شما‌ها را می‌کشیم...؟؟؟؟!!!
دوشنبه 21 مهر 1393 - 14:58
kimiaa - تهران - ایران
karaji - گتنبرگ - سوئد . این اش رو ملت خودش پخت بهرحال زن خودفروش که نمیتونه به اسم دفاع از ناموس مشتریش رو بکشه. با اعدام این زنک هم موجود متعفن دیگه ای از بین میره!
دوشنبه 21 مهر 1393 - 15:20
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
خانوم نویسنده سایت الف، اصلا گیریم که ریحانه یک فاحشه بوده! به چه دلیل یک دکتر نماز خوان و متاهل یک فاحشه را به مکانی خلوت می برد؟
دوشنبه 21 مهر 1393 - 15:43
greentree - تهران - ایران
داعش ایران را تصرف کنه برای مردم ایران چیزی عوض نمی‌شه ،ما الان ۳۴ ساله که داریم داعش را تحمل می‌کنیم ...مگه این گروه اوباش تندرو در ایران چه فرقی‌ با داعش داره ؟.
دوشنبه 21 مهر 1393 - 16:48
siavash2a - تهران - ایران
خودکرده را تدبیر نیست
دوشنبه 21 مهر 1393 - 16:56
greentree - تهران - ایران
اینها از داعش هم لاشی تر و ترسو تر هستند ، همین چند روز پیش دیدید فرزندانشون چه طور در کاخ‌ها زندگی‌ تجملاتی دارند و فهمیدید که چه زندگی‌ ۲ گانه‌ای دارند ، میاند بیرون با تسبیح و ریش و میرند داخل کاخ با شورت و شنا در استخر با زن‌های مردم
دوشنبه 21 مهر 1393 - 17:03
greentree - تهران - ایران
قوانین شریعت فقط برای مردم عادی ایرانه‌‌ ،برای خودشان قانون کشور سویس را اجرا میکنند
دوشنبه 21 مهر 1393 - 17:04
rahjoo - بابل - ایران
آخرشم جمهوری اسلامی سر همین قلدر بازیهاش سر خودشو و ملت رو بباد میده
دوشنبه 21 مهر 1393 - 17:13
amir-amir - تورنتو - كانادا
شریعت اسلامى در این دنیا اسباب عیش و عشرت را براى عموم حرام مى کند ولى در آن دنیا بهشتى را وعده مى دهد که همه گونه وسائل سکس و خوشگذرانى فراهم است درکتابهایشان مى نویسند مرغ و طیول هاى خوشمزه در آسمان بهشت پرواز مى کنند و شراب گوارا در جویهایش جارى است که مومن از نوشیدن آن مدهوش مى شود ولى از نوشیدن آن هرگز گزندى به او رسانده نخواهد شد. بنابراین طبیعى است که زن و مرد ذوب شده در ولایت فقیه که مغزشان با این تبلیغات پر شده چنین اراجیفى را به خورد مردم بدهند و تفسیرهایشان تماما بر مبناى امور جنسى باشد.
دوشنبه 21 مهر 1393 - 18:00
Touch the truth - ونکوور - کانادا
جدّاً باور کردنش راحت نیست که تا چه حد انسان میتونه از حیوون کثیفتر بشه. این که نویسنده‌ی سایت الف در مورد شعور ماها چی‌ فکر میکنه که چنین استدلالی میکنه. ما ایرانیها به مشکلاتمون فردی نگاه می‌کنیم، تو کار گروهی بسیار مشکل داریم و جمهوری اسلامی از این موضوع نهیاتِ استفاده رو میبره. به نظر من یه جورایی همهٔ اونایی که کشور و ترک کردن صرفاً به این دلیل که خودشونو نجات بدن تو مشکلاتی که امروز با هیچ منطقی‌ قابل تحلیل نیست مقصرن. باید میموندیم و میجنگیدیم تا کشورمون درست بشه که امروز این نویسندهٔ سایت الف با تراوشاتِ ذهنیش اعصابمون به هم نریزه. این فقط یک کاه از مشکلات اون مملکت هم نیست. کشورای غربی شدن جولانگاه عوامل جمهوری اسلامی، پس اونایی که دلم به این بستن که یه روزی دیگران برامون کاری کنن سخت در اشتباها، عوامل رژیم هم که دیگه قابل شناسایی هم نیستن چون استاد رنگ عوض کردن هستن. پس زندگی‌ تو اروپا و آمریکا هم دیگه اسون نیست چون هر ایرانی‌ حتا با ظاهر کاملا مدرن و متمدّن میتونه پسر عموی یکی‌ از اون حکومتیا باشه به راحتی‌ زیر آبتو بزنه که نفهمی از کجا خوردی.
دوشنبه 21 مهر 1393 - 20:23
ekman - شیراز - ‫ایران
اگر ریحانه و یا فرد و افرادی دیگر این مرد را نمیکشت ، طبق قانون اسلامی خودشان این مرد که متاهل بوده و زنا انجام داده باید کشته و یا طبق سنت خودشان سنگسار میشد.حالا چرا بخاطر یک زناکار اینقدر مته به خشخاش میدهند.میگویند گه چهار مرد در یک زمان و یک مکان به زنی تجاوز میکنند،آنان را نزد خلیفه زمان که علی بوده میبرند.علی جهار حکم متفاوت میدهد.مردیکه متاهل بوده سنگسار میشود،مردیکه متاهل ولی همسرش در شهری دیگر بوده و در دسترس نبوده را محکوم به حبس و شلاق میکند،مرد سوم را که مجرد بوده فقط شلاق میزنند و مرد چهارم را که دیوانه و مجنون بوده را رها میکنند.
دوشنبه 21 مهر 1393 - 20:36
golchin - تهران - ایران
اینها باعث شدن از زن بود نم متنفر بشم همیشه فکر می‌کنم ‌ای کاش مرد بودم
دوشنبه 21 مهر 1393 - 21:24
aashena - اتاوا - کانادا
فرض کنیم این خانم اصلا ایرانی نبوده با یک اقا به هر دلیل رابطه داشته بعد یک روز در حالی که شخصا به مکانی که متعلق به مرد بوده رفته در حالی که میدونسته در خلوت مرد ازش کام میگیره و در این وضعیت به عنوان دفاع از خود مرد را کشته چطور بار اخر تصمیم میگیره از خودش تا این حد دفاع کنه؟ اگر شما میدونی وارد قفس مار بشی نیشت میزنه چرا باید وارد بشی و برای دفاع از خود بکشیش؟ البته من با اعدام مخالفم .
دوشنبه 21 مهر 1393 - 22:19
نازک بین - شفیلد - انگلستان
این اتفاق که منجر به قتل یکنفر شده کمی مشکوک به نظر می آید . اگر این عمل یکبار اتفاق افتاده بود میتوانست عنوان دفاع از قصد تجاوز به حساب آید.درصورتیکه طبق اعتراف متهم وی قبلا چندین مرتبه سرویس دهی با رضایت انجام داده حال چگونه است که این بار بخاطر دفاع از ناموسش و بدون مقاومت مقتول برای اجرای خواسته اش او را مضروب و به قتل میرساند. به نظر میآید مشگل چیز دیگری باشد. بهرحال کسی که چندین بار سرویس دهی بارضایت انجام داده این بار هم انجام میداد و نمی گذاشت زندگی دو نفر به تباهی تمام شود.ودو خانواده را گرفتار این واقعه کند.
دوشنبه 21 مهر 1393 - 22:25
باور عمیق - قم - ایران
بیچاره این خانم ریحانه جباری که صرف نظر از بیگناه یا گناهکار بودنش ، به طعمه رسانه های خارجی بدل گشت تا بجای اینکه به جهت جلب رضایت خانواده مقتول گامی بردارند ، تنها او را به ابزاری برای مقاصد سیاسی و بهره برداری های شوم خویش تبدیل سازند .. دریغ از حتی یک مقاله که با رعایت حرمت مقتول ( صرف نظر از اشتباهاتش و حالا که دیگر دستش از دنیا کوتاه شده) و تسلی دادن به بازماندگانش سعی نماید این خانم را از زیر تیغ نجات داده و رضایت خانواده مقتول را جلب نمایند .. ریحانه جباری قربانی بازی رسانه های کثیف خارجی گشت . ریحانه جباری قربانی بازی های کثیف وکیل مدافع خود شد
دوشنبه 21 مهر 1393 - 22:31
Touch the truth - ونکوور - کانادا
نازک بین - اصلا با استدلالت موافق نیستم، طرف تحت هزار جور فشارِ روحی‌ میتونسته باشه. فراموش نکن که مردک طرف مقابل اطلاتی‌ بوده. سنین اصلا تو اون لحظه دختره میتونسته یک لحظه از کاری که قبلان کرده بوده پشیمون بشه و یا از خودش بعدش بیاد و چمیدونم یک لحظه پشیمون شده باشه، باید این حق رو داشته باشه یا نه. پس نمی‌شه گفت چون قبلان فلان بوده (البته اگر درست باشه) پس باید تا آخر امرش اونجوری باشه؟!!! اون لحظه نخواسته که به خسته اون یارو عمل کنه و از خودش دفاع کرده این قضیه خیلی‌ ساده هست. جالب که به اون اشغال کمتر توجه شده تو بیشترِ کامنتها.
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 00:42
Touch the truth - ونکوور - کانادا
ekman - قسمتِ اول حرفت کاملا درسته، ولی‌ اون مثالی که ادی چرا باید نفرِ سوم و ۴ کمتر مجازات بشن؟؟!!! پس ببخشید حق اون زن بدبختی که مورد تجاوز قرار گرفته چی‌ میشه. یارو دیوونه بوده پس بیاد هر کاری می‌خواد تو جa معه بکنه. اگه یه دیوونه با خواهرِ خود ما این کار رو بکنه میگیم بی‌خیال دیگه شده دیگه خواهر جون تو هم ببکهش بره دیگه حالا تا ببینیم نفرِ بعدی که دیوونه می‌خواد تجاوز کنه کی‌ باشه، ایشالا که تو نباشی‌! یعنی‌ چی‌؟ خطاکار باید مجازات بشه این کمترین کریه که برای کسی‌ که مورد ظلم واقع شده و البته کل جمعه میشه انجام داد.
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 00:42
azadi2011 - تورنتو - کانادا
اعدام یعنی کشتن یک انسان واگر بپذیریم که کشتن از ابتدا به ساکن جرم است پس راه رسیدن به عدالت کشتن یکی دیگر نیست۰ آیا از این ساده تر می توان برای یک ذهن بدوی وپوسیده دلیل آورد?!
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 00:44
hassan5 - تهران - ایران
این کلمه (سرویس )فقط از اسلام ناف محمدی سرچشمه میگیرد.زن سرویس دهنده مرد است مثلا اشپزی میکند چای میاورد .لباس میشوید و سرویس جنسی میدهدو الااخر...
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 07:35
فراوانی - قطر - قطر
آقا یکی بگه این خانم که گفته من سرویس به مقتول میدادم یعنی چی آخه ما شنیده بودیم قدیما میگفتند طرف دهنش سرویس شده این سرویس همون سرویسه
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 10:36
karaji - گتنبرگ - سوئد
kimiaa - تهران - ایران جان تا حدودی با تو موافقم ولی‌ حتما میدونی‌ تقاضا از طرف خریدار هست که باعث عرض و رونق ‌یک کاسبی میشه ، خصوصاً این قدیمی‌‌ترین کاسبی دنیا ! در ثانی‌ مطمئنم که تو اینقدر حالیت هست که بفهمی تفاوت این دو موجود چقدر هست ، به عبارتی بوی کدوم کندیده تر هست مثل یک پروانه کثیف که روی (گ...) افتاده و یک موجود خون آشام که غذایش خون مردم هست و دسرش (گ..)!!!
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 12:42
shahramareia - تهران - ایران
باید به نویسنده گفت از کی تا حالا ماموران اطلاعاتی بی ناموس شما باید با داشتن زن و بچه بی ناموسی کرده زنا کند به دیگران تجاوزز کند چرا باید حقوقهای چند صد میلیونی بگیرند که کارشان به اینجا برسد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟از کی تا حالا قبل از زنا نماز میخوانند ؟؟!!!! نکند در شریعت شما اینگونه ؟؟؟؟!!!!!!!
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 13:50
ekman - شیراز - ‫ایران
Touch the truth - ونکوور - کانادا. من اشتباها بجای کلمه زنا از کلمه تجاوز استفاده کردم.ضمنا این داوری و قضاوتی را که علی کرده و یا به او نسبت داده اند مورد قبول من نیست و فقط این نکته را مطرح کردم که اگر سربندی زنده میماند ،طبق قانون خود اسلام میبایست کشته شود.خیالت زا راحت کنم که من کلا با اعدام مخالفم و بجای اعدام میتوان از حبس ابد با اعمال شاقه و همزمان روان درماانی استفاده کرد
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 18:21
marineboy - لس انجلس - امریکا
اصلا بیجا کرده بود که با زنی‌ نا محرم رابطه برقرار کرده بود. مردک مثلا زن داشته. این مونث سبیلو سایت الف هم گناه این مردک فاسد را ندید گرفته و به زن فحش میدهد. هر دو طرف اشتباه کرده اند و متأسفانه قتلی رخ داده و برای چند خانواده چیزی جز بدبختی به بار نیاورده است.
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 19:55
goosfand - نیویورک - آمریکا
به نویسنده این مقاله: لطفا مسائل رو با هم قاطی نکنید؛ متن شما ربطی‌ به تصویر این دختر نداره، و سعی‌ نکنید با این نوشته‌ها از این دختر که هنوز ادعاش ثابت نشده یه فرشته پاک بسازید؛ وقتی‌ که ثابت شد بیگناهه، اونوقت گلوتون رو جر بدید. بسه دیگه زر زر روشنفکری، کشور رو به گند کشیدید؛ چرا واسه کمک به اون خونواده‌ای که فرزندانش از بیماری ژنتیکی فلج شدند و مردند کمپین نمیذارید؟! خبرش رو هم همین سایت گذاشت؛ خجالت بکشید بابا، ادعای انساندوستیتون توی حلق نحستون که ایران زمان شاه رو به این کثافت کنونی تبدیل کردید
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 14:26
goosfand - نیویورک - آمریکا
be_pa.khaste - هارلم - هلند: به جای ابراز نفرت از واژه‌های آبرو و غیرت (بی‌-آبرویی رو پس دوست داری؟!)، برو از اول دبستان شروع کن که نوشتن یاد بگیری؛ ببین عزیز با‌سواد، اون توله عمر نیست!، بلکه طول عمر باید باشه! توله یه چیز دیگه میشه؛ مثلا توله سگ! توی کدوم دبستانی به شما یاد دادند که کسره مضاف الیه رو باید به صورت ...ه آخر چسبان بذارید؟! :)
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 14:29
goosfand - نیویورک - آمریکا
azadi2011 - تورنتو - کانادا: چند قرن نشستی کتاب فلسفه و منطق خوندی که این استدلال خفن رو تونستی‌ از خودت در کنی‌؟! بابا خیلی‌ نبوغ ایرانی‌ها زیاد بوده، خبر نداشتیم! کشتن از ابتدا به ساکن جرم است! اون ساکنت ما رو کشته! ابتداش رو هم گم کردیم
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 14:37
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.