کشته شدن یک نوجوان 15 ساله بسیجی در حین آموزش نظامی به دلیل نقص فنی کلاشینکف

ایران وایر: در جریان برگزاری یک دوره آموزش نظامی به نوجوانان بسیجی در اردوگاه قدس رباط کریم، وجود ایراد فنی در یک قبضه اسلحه کلاشینکف سبب تیراندازی خودکار این سلاح و کشته شدن یک بسیجی 15 ساله به نام "ابوالفضل رستمی" شد و و دو بسیجی نوجوان دیگر زخمی و به بیمارستانی در تهران منتقل شدند.

حوزه مقاومت ثامن الائمه نسیم شهر یک دوره آموزشی برای بسیجان برگزار می کرد که ابوالفضل رستمی 15 ساله و شماری دیگر از نوجوانان نیز در دوره شرکت داشتند.حادثه روز پنج شنبه 17 مهر ماه در جریان همین دوره آموزش نظامی و در حین جابجایی اسلحه رخ داد. یک قبضه کلاشینکف به دلیل نقص فنی، گیر کردن تیر در آن و  بی خبری نوجوانان بسیجی از این نقص فنی، در حین جابه جایی به طور خودکار شروع به تیراندازی کرد و جان ابوالفضل رستمی نوجوان بسیجی 15 ساله را گرفت.

بر اثر این تیراندازی خودکار دو نوجوان دیگر عضو بسیج "حوزه مقاومت ثامن الائمه نسیم شهر" نیز زخمی شدند. دو نوجوان زخمی بلافاصله به بیمارستان بقیه الله تهران اعزام شدند و اکنون وضعیت عمومی آنها مساعد گزارش شده است.

خبرگزاری های رسمی از جمله خبرگزاری مهر از "ابوالفضل رستمی" به عنوان "جوان بسیجی" نامبرده اند اما ابوالفضل رستمی 15 سال داشت و دانش آموز ناحیه 2  شهر بهارستان در رباط کریم بود.

این درحالی است که سایت "مجتمع مهدیون" در نسیم شهر از قول یکی از "شاهدان" نوشته است: "تیر منور بود که با برخورد به گلوی آقای رستمی و دو تا از بچه هاباعث شهادتش شد. مثل این که لوله ی تفنگ منور زن ایراد فنی داشته و با برخورد لوله به زمین تیر از داخل منور زن خارج شده چرخیده و کمانه زد بعد به پای یکی از بچه ها بعدش هم به دست یکی دیگه و در نهایت گردن ابوالفضل رستمی برخورد کرد."

مقام های مسئول در بسیج و سپاه رباط کریم یا در رده های استانی و سراسری تاکنون درباره کشته شدن این نوجوان 15 ساله بسیجی و زحپخمی شدن دو نوجوان دیگر بسیجی ابراز  نظری نکرده اند.

همزمان دفتر ابراهیم نکو، نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، نیز با صدور اطلاعیه ای، "شهادت ابوالفضل رستمی را به مقام معظم رهبری، تمامی بسیجیان و فرماندهان سپاه" و خانواد وی" تبریک" گفته است.

ابراهیم نکو همچنین گفته است: "خانواده های معظم شهدا بدانند که مجاهدت، فداکاری، ایثار و در نهایت شهادت، راهی است برای رسیدن به آرمان ها که از متن اسلام ناب به ما رسیده است و با حفظ این روحیه و فرهنگ است که انسانها را می تواند در میدان های گوناگون و در تمامی ناملایمات و سختی ها حفظ کند."

مراسم تشییع ابوالفضل رستمی، بسیجی 15 ساله نیز روز شنبه در "نسیم شهر" برگزار و پیکر این نوجوان در "گلزار شهدای امام زاده حسن" اسماعیل آباد به خاک سپرده شد.

+111
رأی دهید
-25

hojati 47 - استکهلم‌-سوئد - استکهلم‌-سوئد
دیگه حالا بد از ۳۵ سال دست از این شامورتی بازیها بردارین و کشور رو بدین دست همون ارتشی که شاه خدا بیا مرز تاسیس کرد ..همون ارتشی که ژاندارم منطقه بود یک سری بچه رو میبرین و به کشتن میدین چرا؟؟؟
دوشنبه 21 مهر 1393 - 11:33
sama128 - شیراز - ایران
این راهیان نور و آموزش نظامی به نوجوانان شده بلای جان مردم هیچ خری هم پاسخگو نیست یکی نیست به این مسئولین فاسد نظام بگه برید اول سیستم نظام فاسد آموزشی را که در اون مدیر - ناظم و معلم تو فکر سرکیسه کردن اولیا دانش آموز کلاس های تقویتی اجباری و در صورت عدم شرکت ندادن نمره و هزاران کثافت کاری دیگه در این نظام فاسد آموزشی را بگیرد بعد بیاید تو فکر راهیان نور و زور باشد بسه دیگه به جون - مال حیثت ملت بازی می کنید خسته نشدید . فساد در سیستم آموزش مملکت موج میزنه علی الخصوص در دانشگاهها که به دختران نظر بد دارند و موارد متعددش را ملت می دونند مثل آون عضوی اقای مددی در دانشگاه زنجان . من فقط تاسف می خورم از این وضعیت که این عوضی ها برای ملت درست کردند . یک سوال از مسئولین دزد نظام غیر مقدس جمهوری غیر اسلامی ایران دارم لطفا خواهشا بالاغیرتا ناموسا بگید ما کدوم کارمون درسته خدایش ؟؟؟!؟!؟!؟ این مملکت کجاش عدالت - مدیریت درست - صداقت - وجود داره؟؟؟؟
دوشنبه 21 مهر 1393 - 11:56
dara20 - تهران - ايران
یک سگ کمتر
دوشنبه 21 مهر 1393 - 12:21
siavash2a - تهران - ایران
دیگه داعشم کلاشو کنار گذاشته.بجز ایران .بیچاره خانوادش
دوشنبه 21 مهر 1393 - 12:22
Anarchist - دبلين - ايرلند
شهید واقعی‌ به این میگن، مرگ بدست خودی..!!! بیخود نیست میگن شهیدان زنده‌اند قبل از شهادت بخون آغشته اند بعد از شهادت..!!!
دوشنبه 21 مهر 1393 - 12:49
sama128 - شیراز - ایران
نوجوان های این مردم را به زور می برن راهیان نور محلی که جوانان این مرزو بوم با غیرت شهید شدند در حالیکه مدیران فعلی و مسئولین مملکت در منجلاب فساد گسترده مالی و اخلاقی بی نهایت غرق شدند . این نوجوانان چی را باید یاد بگیرند و باور کنند ؟؟؟! دزدی ها و اختلاس ها - فساد گسترده اخلاقی شما مدیران و مسئولین فاسد نظام را یا شهادت بی ریا آن عزیزان را شما که آبروی خودتون را پیش تک تک اون شهیدان بردید من برای برخی از خانواده های شهدا متاسفم خیلی زیاد چون نون خون بچه ها شون را می خورند و به ریش اون ها می خندند نه به ریش ملت !!!!!!!!! یادتون باشه به ریش بچه هایی که شهید شدند می خندید از رانت خانواده شهدا بودند جهت رفتن به دانشگاه - گرفتن پست - گرفتن حقوق های بسیار بالا و استفاده از سایر امکانات وام - مجوز ها و.. استفاده می کنید. واقعا راهیان نور یعنی چه ؟!؟!؟!؟!؟!!؟ مسئولین دزد نظام کی باید خجالت بکشند از کارهاشون کی ؟؟؟؟/
دوشنبه 21 مهر 1393 - 13:27
عقاب سرخ - پرسپولیس - پرشیا
آدم نمیدونه از این خبر خوشحال بشه یا ناراحت،،ما که بچه‌های جنگ بودیم و تو شرایط جنگی بزرگ شدیم و به خیال خودمون بچه گرگ و خیلی‌ تغس و فضول و تیزو بز بودیم شدیم اینی که هستیم،،اگر بدونید چه سؤ استفاده‌های جنسی‌ از این نو جوونها می‌کنن ،سرتون سوووت میکشه!! ما هم که نوجوون بودیم زورکی و به عشق اسلحه میگفتن بیایید مسجد محل یا حسینیه و تقریبا زورکی تحصیلی‌ هم بود ،اما تو همون عالم نوجوونی از خیلی‌ بزرگتر‌ها تیزتر بودیم یادمه یک روز عصر بعد از مدرسه چن تا از این بسیجی‌‌ها به یکی‌ دو تا از هم سنّ و سال‌های ما پیشنهاد کلاس اسلحه در حسینیه را دادن و ما هم که یه عده‌ فضول و زبر و زرنگ بودیم در همان دوران کودکی شصتمون با خبر شد که داستان از چه قراره،،چشمتون روز بد نبینه از روی تیرک برق رفتیم رو تراس حسینیه و از سوراخ‌های کولر و از بالای سرشون یواشکی دید میزدیم!! ناگهان با یک صحنه حسینی‌ مواجه شدیم،چشمامون از حدقه داشت میزد بیرون ،واسمون قابل هضم نبود کلاً هنگ کرده بودیم،دیگه خودتون حدس میزنید اون صحنه و شور حسینی‌ یاران امام زمان را
دوشنبه 21 مهر 1393 - 12:58
omid29 - برلین - آلمان
بهتر که کشته شد.شاید خانواده‌های احمق درس عبرت بگیرند و نگذارند بچه‌هاشون برن به این جور قتلگاه ها.
دوشنبه 21 مهر 1393 - 14:39
bedarkhan - تهران - ایران
همزمان دفتر ابراهیم نکو، نماینده رباط کریم به مقام معظم رهبری، تمامی بسیجیان و فرماندهان سپاه و خانواد وی تبریک گفته است..........
دوشنبه 21 مهر 1393 - 16:09
m.noor - شارجه - امارات
با درود.به جهنم یک پاچه خوار کمتر.م.ن
دوشنبه 21 مهر 1393 - 16:46
ali922 - برن - سوئد
کاش کلاشه هماشون باهم خراب بشه
دوشنبه 21 مهر 1393 - 17:09
شوخی کردم - دالاهو - ایران
خدا رحمت کند تمام از دست رفته های بی گناه. و ایزد بی همتا نابود کند عاملان کشت و کشتار انسانهای بی گناه. به مادر این نوجوان تسلیت میگم.
دوشنبه 21 مهر 1393 - 17:38
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
این جمعیت ١٥٠ ملیون رو برای این کار میخوان! اون مادر و پدری که بچه ١٥ ساله اش رو میذاره بره تو بسیج دو حدس بیشتر نمیشه براش زد، ١) أصلا نمیدونه بچه اش کجا هست و چکار میکنه فقط شب به شب میان خونه که شام بخورن ٢) حساب روزی ٢٠٠ هزار تومن رو کرده که اگر بچه اش بأتون به دست بشه دولت بهش میده. در هر دو صورت، خلائق هرچی لائق
دوشنبه 21 مهر 1393 - 18:31
halk_35 - لیوواردن - هلند
کشته شد که شد . اگه کشته نمی‌شد توی اولین شلوغیها می‌خواست با همون کلاش به مردم بی دفاع شلیک کنه دیگه . ۱۵ سالرو چه به این غلطا .کاش همه بسیجی‌ها اینجوری کشته شن
دوشنبه 21 مهر 1393 - 19:02
paksan - آمریکا - آمریکا
آره شهید شده!!! شهید در راه احمق بودن خانواده اش! واقعا! جالبه بچه هارو تو تصادف اتوبوسهای معیوبشون به کشتن میدن بعد میگن شهید شدند!؟ شهید راهیان نور؟!!
دوشنبه 21 مهر 1393 - 19:13
acemeace - کلن - آلمان
خب خدا رو شکر که کشته نشد بلکه شهید شد.
دوشنبه 21 مهر 1393 - 19:57
ekman - شیراز - ‫ایران
امیدوارم که اتفاقی مشابه برای فرزند ابراهیم نکو رخ دهد تا مردم به او هم تبریک بگویند.خریت تا چه حد !!مقصر اصلی پدر و مادر بسیجی مقتول و همچنین مسئولین بی لیاقت هستند .پدر و مادر مقصرند که نوجوانشان را بجای تشویق کردن به درس و مشق به چنین جاهائی میفرستند،مسئولین مقصرند که همه کارهایشان ضریب اطمینان کمی دارد و همه چیز را بیمه حضرت عباس کرده اند.
دوشنبه 21 مهر 1393 - 20:57
hamid71 - ابهر - زنجان - ایران
Dara20 تهران ....سگ کسیه که این نوجوانان رو مجبورمی کنه درسن پایین بیان وآموزش نظامی ببینند..سگ کسیه که اسلحه رو دراختیاربچه قرار میده..سگ کسیه که با اجبار نوجوانان وبچه های ای مملکتو به بهانه اردو در راهیان مثلا نور به کشتن می ده درنهایت سگ تو وامثال توأند که بچه بیگناه وکشته شده یه خانواده داغدار رو به سگ وپاچه خوار وغیره تشبیه کردید و .........
دوشنبه 21 مهر 1393 - 20:32
ghormeh sabzi - تهران - ایران
به درک،همین ۱۵ ساله ۳ ساله دیگه همچین پاچه بگیره،کاشکی‌ اسلحه همشون ایراد داشت ،و همه یکجا به درک واصل میشدن
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 03:02
آرش6964 - بهارستان - ایران
خدا لعنت کنه رهبرشونو که بچه های معصومو سپر بلای خودشون کردن بیچاره خانوادشون خدا به دادمون برسه
‌سه شنبه 22 مهر 1393 - 21:46
pull.over123 - دوحه - قطر
چه حالی کردن بعضی ها. بد نیست به داعش بپیوندید. داعش به داشتن جانی های مثل شما شدیدا نیازمنده.
‌چهارشنبه 23 مهر 1393 - 21:32
سرسره - اهواز - ایران
این جوجه ها رو مسلح میکنن که چی ؟ که چون کمسن هستن برای کشتن مردم عذری متوجهشون نیست ؟ من خودم دریکی ازشبهای تظاهرات 88دیدم که دست بچه های 15 ساله بسیجی که حتما شستشو مغزی شده هم بودن اسلحه بود خدا ازتون نگذره اخوندهای جانی که این بچه های جنوب شهری وساده رو به قاتل تبدیل میکنید
‌پنجشنبه 24 مهر 1393 - 00:30
کوروش مهری - یزد - ایران
با دوستانی از قضیه خوشحالند مخالفم.بچه 15 ساله کوچکتر از اونه که بدون شستشوی مغزی بره راهیان نور یا اسلحه بازی!!مقصر فقط نظام نامقدسه!!
شنبه 26 مهر 1393 - 20:00
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.