دیوان عالی آمریکا ازدواج همجنسگرایان را در پنج ایالت رسمی کرد

دیوان عالی آمریکا درخواست تجدید نظر مخالفان ازدواج همجسگرایان در پنج ایالت ایندیانا، یوتا، اوکلاهما، ویرجینیا و ویسکانسین برای تایید ممنوعیت این ازدواج را رد کرده است.

به این ترتیب شمار ایالت هایی که ازدواج این گروه ها در آن آزاد می شود به ۳۰ می رسد.

قبلا دادگاه هایی در این ایالت ها به غیرقانونی بودن ممنوعیت ازدواج همجنسگرایان رای داده بودند و مخالفان درخواست تجدید نظر خود را به دیوان عالی برده بودند که این دیوان از شنیدن آن خودداری کرد.

به این ترتیب حکم دادگاه های پایین تر به قوت خود باقی خواهد ماند.

دیوان عالی در سال ۲۰۱۳ دو حکم مهم در گسترش حقوق همجنسگرایان صادر کرد.

حکم روز دوشنبه بدان معنی است که ۹ قاضی دیوان عالی از دخالت برای حل مساله ازدواج همجنسگرایان در سطح ملی خودداری کرده اند.

با این حال فعالان حقوق همجنسگرایان از شنیدن این خبر ابراز شادمانی کردند.

چاد گریفین رئیس کمپین حقوق بشر گفت:‌ "این روزی مهیج برای هزاران زوج در سراسر آمریکاست که به سرعت تاثیر اقدام امروز دیوان عالی را احساس خواهند کرد."

اما او دیوان عالی را ترغیب کرد یک رشته "قوانین تبعیض آمیز ناهمگون و پیچیده" را که هنوز وجود دارد اصلاح کند.

او گفت: "تنها راه حل قابل قبول احراز برابری حق ازدواج در سطح ملی است و ما امروز دوباره عهد می بندیم که در اسرع وقت برای رسیدن به این پیروزی نهایی بکوشیم."

حکم دیوان عالی تعلیق در ازدواج همجنسگرایان در این پنج ایالت را فورا برطرف می کند و ظرف چند ساعت پس از حکم بوق عروسی در ویرجینیا به صدا در آمد.

لیندزی اولیور ۳۰ ساله و نیکول پرایز ۴۲ ساله اولین عقدنامه صادر شده در ویرجینیا برای یک زوج همجنسگرا را ساعاتی پس از این حکم در دفتر اسناد رسمی دادگاهی در شهر ریچموند دریافت کردند.

انتظار می رفت زوج هایی در شش ایالت دیگر - کلورادو، کانزاس، کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی، ویرجینیای غربی و وایومینگ - به فاصله کمی بعد از آن وصلت کنند.

دیوان عالی سال گذشته یک قانون دولت فدرال را که مانع به رسمیت شناختن زوج های همجنسگرا می شد لغو کرد.

پس از آن چند دادگاه در اطراف کشور علیه ممنوعیت ازدواج همجنسگرایان رای دادند.

بسیاری انتظار داشتند که این بار دیوان عالی به مساله در سطح ملی رسیدگی کند نه اینکه آن را به صورت ایالت به ایالت حل کند.


شادمانی یک فعال حقوق همجنسگرایان در برابر دیوان عالی در واشنگتن


لیندزی اولیور و نیکول پرایز اولین عقدنامه همجنسگرایان صادر شده در ویرجینیا را پس از حکم در ریچموند دریافت کردند

+43
رأی دهید
-23

tanha925 - شیراز - ایران
همجنسگرایان اگر فقط و فقط به دنبال خوشگذرانی و مسایل ج ن س ی بودند که به سراغ ازدواج نمیرفتند . ازدواج به معنی یک تعهد سخت و واقعی در روابط عاطفی و ج ن س ی و تمام امور زندگی میشود که بطور رسمی درج میشود و خیانت و یا طلاق در آن موجب مجازاتهای عرفی و قانونی میشود. و دونفر که وارد یک زندگی مشترک بطور قانونی به نام ازدواج میشوند عملا به معنی آن هست که به همه اعلام کنند که میخواهند به دور از تعرض به دیگران فقط خودشان تمام نیازهای عاطفی و س ک س ی و ..... همدیگر را برطرف کنند. پس معلومه همجنسگرایانی که ازدواج میکنن واقعا هوسبازان بی بندوبار نیستند بلکه عشاقی هستند که واقعا میخواهند بدون اینکه مزاحمتی برای دیگران بوجود بیاورند و یا به دیگران تعرض کنند زندگی را در کنار یکدیگر بگذرانند. ولی من با دادن حضانت بچه به آنها کاملا مخالفم مخصوصا زوجهای مرد چون یک بچه از دوران کودکی باید زیر نظر یک مرد و زن نرمال پرورش پیدا کند تا بطور طبیعی و نرمال رشد کند و وارد جامعه شود وگرنه مطمئنا دچار مشکلات روانی خواهد گردید.
‌سه شنبه 15 مهر 1393 - 11:40
giti mvazi - منچستر - بریتانیا
آنها به قرن 21 رسیدند ولی ما تو قرن 14 گیر کرده ایم وگرنه روابط شخصی دیگران به من چه ربطی داره. ای کاش همه با شادمانی بزیند
‌سه شنبه 15 مهر 1393 - 13:56
زنده بادايران من - لرستان - ایران
مبارکه.... تخم تره اینها چی درآید واویلا. سوغات غرب . واقعا روی الاغ، گاو، اسب ها را سفید کردند. بابا یه مردی گفتند یه زنی گفتند آخه مرده .. به مرده شد ازدواج . اکه لعنت به روح پدر اختراع کننده اش لعنت به روح کسی که ایدز رو اختراع کرد. تمامی این مریضی ها به خدا قسم مال این کثافت کاری هاست واین پدرسوخته ها ترویجش می دهند به کشورهای بدبخت جهان سومی. این آزمایشها راروی سیاه پوستا روی کشورهای آفریقایی، آسیایی انجام می دهند. انوقت اسمش رو می گذارند ارواح عمه شون آزادی.
‌سه شنبه 15 مهر 1393 - 15:59
hovakhshatare - تهران - ایران
زنده باد ایران من - من نمی‌دونم سطح سواد شما چقدره اما ظاهرا که به قدر خوندن و نوشتن سواد دارید، پس توصیه می‌کنم یه مقدار مقالات علمی (اگه در سطح سوادتون هست) مطالعه بفرمایید شاید متقاعد بشید که کسانی که همجنسگرا هستند همجنسگرا به دنیا آمده‌اند. پس اگه همجنسگرایی به نظر شما کثافت‌کاریه باید برید یقه‌ی خدای خودتون رو بچسبید که چرا افراد رو همجنسگرا متولد کرده. همجنسگرایی یک هوس نیست، یک غریزه است که از زمان تولد با شخص همراه است. شما دگرجنسگرا متولد شده‌ای، اون‌ها همجنسگرا متولد شده‌اند. الان که زمان پیغمبر نیست که مردم چشم و گوش بسته مجبور باشند حرف یه نفر رو قبول کنند. الان اینترنت هست، رسانه‌های مختلف هستند و ... یه جستجو بکن بد نیست، یه چیزی هم یاد می‌گیری.
‌چهارشنبه 16 مهر 1393 - 22:44
قاضی محمد - کرمانشاه - کرمانشاه
به عزیزان دگرباش تبریک میگم نشان از انسانیت یه جامعه داره که به تفاوت انسانها احترام میذاره ودیدگاه قضاوت گونه نداره مثل چند سال پیش من چون نا اگاه بودم و چند مقاله و کتاب خواندم دیدم حق طبیعی دگرباشان که انجوری که دوست دارن زندگی کنن کسانی که هم مخالفن خوب نشان از بی سواد بودن متعصب بودن و بی سوادی انها است
‌پنجشنبه 17 مهر 1393 - 10:37
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.