ویدیوی لامپ در واژن؛ واکنش‌ کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی

 این عکس تزئینی است

فرن تقی‌زاده بی‌بی‌سی

انتشار ویدیوی بیرون آوردن یک لامپ از واژن یک خانم ایرانی در شبکه‌های اجتماعی، این روزها به بحثی داغ در میان کاربران این شبکه‌ها تبدیل شده است. با توجه به مکالماتی که در این ویدیو شنیده می‌شود، به نظر می‌رسد که توسط تیم حاضر در اتاق عمل به منظور تهیه یک فیلم آموزشی برای دانشجویان پزشکی فیلم‌برداری شده است. در فیلم نشان داده می‌شود که تیم پزشکی چگونه یک لامپ که درون واژن بیمار است را بیرون می‌آورند. این که چگونه این فیلم در شبکه یوتیوب قرار گرفته، معلوم نیست. کاربران شبکه‌های اجتماعی کلیدواژه #لامپ را برای صحبت در این باره برگزیده‌اند.

نگاه به اخلاق پزشکی و حفظ حریم خصوصی بیمار، از اصلی ترین موضوع هایی است که در کنار توییت های طنزآمیز، به آن پرداخته شده است.

متولد ماه اعتراض در توییترش نوشته: "ماجرای #لامپ و انتشار فیلمش یک لکه سیاه در پرونده کادر بهداشت و درمان ایران بود. حفظ اسرار بیماران اولین قسم و وظیفه اخلاقی درمانگرهاست."

از طرف دیگر، برخی هم انتشار این ویدیو را غیر اخلاقی ندانسته اند.

گناهکار در توییترش نوشته: "وقتی هویت بیمار و حتی پزشک #لامپ مشخص نیست، انتشار فیلم مربوط به یک مشکل پزشکی به هیچ عنوان غیراخلاقی نیست؛ خیلی هم خوبه برای اطلاع‌رسانی."

برخی نیز مانند سامانتا از نحوه گفتگوی تیم پزشکی با یکدیگر در مورد بیمار انتقاد کرده اند.

در بخشی از فیلم، پزشک با صدایی آهسته زیر لب می گوید: " آخه این چه کاری بود کردی زن!" یا زمان بیرون آمدن سالم لامپ " الله اکبر" می گوید.

میثم هم به اهمیت مسائل شخصی و خصوصی افراد اشاره می کند.

او در توییتش نوشته: "چه راحت از بالا نگاه می کنیم و مسخره می کنیم و یادمون میره خودمون ممکنه چه رازهای خجالت‌آوری داشته‌باشیم."

در دسترس نبودن وسائل مصنوعی برای ارضای جنسی در ایران، از موضوعات دیگری است که در واکنش های کاربران به ویدیوی لامپ دیده می شود.

محمد رضا توییت کرده: " اگر فروش محصولی مثل دیلدو، در ایران مجاز بود شاهد اون کلیپ لامپ نبودیم.

البته مقام های وزارت بهداشت پیش از این نیز تأکید کرده بودند که‌ فیلمبرداری از اتاق عمل اگر حریم خصوصی بیمار را دچار خدشه نکند و رضایت بیمار کسب شود مشکلی ندارد.

+265
رأی دهید
-84

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۰
    loyal friend - تهران، ایران
    بایستی از لحاظ روانشناسی مورد تست و بررسی قرار بگیرند چون انجام این عمل از یک فرد سالم هر چند نیازمند جنسی وارضای آن خیلی بعیده
    18
    1
    ‌سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    Shahin.Orel - تهران - ایران
    کسی اگه کمی عقل داشته باشه , برای پیدا کردن جایگزین چیزی میره میوه فروشی محل نه الکتریکی !
    یکشنبه 13 مهر 1393 - 17:42
    Sabokbalam - کالیفورنیا - آمریکا
    منکه ندیدم اما آیا لامپ به آباژورنصب بوده زمانى که مورد استفاده واقع شده یا خیر؟
    یکشنبه 13 مهر 1393 - 17:52
    Sabokbalam - کالیفورنیا - آمریکا
    احتمالاً خانم الهام چرخدنده بوده اند و منظورشان اثبات همان حرفشان بود که میگفتند نور وجود آقا چراغ دلم را روشن کرد!
    یکشنبه 13 مهر 1393 - 17:58
    amir-amir - تورنتو - كانادا
    جهت آگاهى بسیار خوب است حداقل منفعتى که دارد عواقب چنین کارى براى ناگاهان روشن خواهد شد ولى این امیدواریم مجوزى نباشد که براى هر مسائل خصوصى پزشگى فیلم تهیه و در معرض دید قرار داده شود در این مورد بخصوص مطابق گفته هاى در اینجا چهره افراد نیز نشان داده نشده.
    یکشنبه 13 مهر 1393 - 18:27
    afshin.briji - اهواز - ایران
    (لامپ )را در یوتوپ جستجو کنید و ببینید . از لحاظه پزشکی‌ آموزنده است .با هر وسیله‌ای دیگر کوتاه و بد دست به این شکل میتواند این خطر را داشته باشد
    یکشنبه 13 مهر 1393 - 19:36
    raha1984 - هامبورگ - المان
    چند وقت پیش در المان از پشت یک مرد یک اسپری سایز بزرگ رو در اورده بودنند !!
    یکشنبه 13 مهر 1393 - 20:13
    shana - خ - ایران
    با توجه به ریسک این زن در برابر خطر شکستن و خرد شدن لامپ در بدنشون من احتمال میدم تحت تاثیر مواد مخدر توهم زا بوده
    یکشنبه 13 مهر 1393 - 20:26
    مرد خوشتیپ - تهران - ایران
    متاسفانه خیلی از خانمهای ایرانی چه در داخل و چه در خارج بخاطر کمبود سکس وحتی محبت و همین طور افسردگی وتنهای و رابطه بر فرار نکردن با جنس مخالف که علتش را همه می دانیم(تا منو نگیری سکس نمیدم)گوی سبقت از هم فطاران خارجی ربودند شناگران فابلی هستند اب نیست زمانی که ازدواج میکنند و رابطه ای بر قرار میکنند می خواند خودشونو خفه کنند اینم یه نمونه اش ولی تو صحبت و ادعا نگو اصلا اهل چیزی نیستن
    یکشنبه 13 مهر 1393 - 21:00
    parasto68 - شیراز - ایران
    به نظر من بدتر و زشت تر از کار این خانوم ، نحوه رفتار تیم پزشکی با این بیمار بود . من موندم اینا دکترن یا خدا که اجازه هر رفتاری رو نسبت به بیمار به خودشون میدن. به نظرم آدما حق قضاوت درباره اشتباهاتی که افراد در حق خودشون میکنند رو ندارند.
    یکشنبه 13 مهر 1393 - 22:06
    bineshaan - لندن - انگلیس
    این یک واقعیت غیر قابل انکاره که هر دو جنس نیاز جسمی دارند. حالا اگر شرایطش فراهم نباشه یا خطرات و عواقبش زیاد باشه٬ مخصوصا باعث گرفتاریهای زیادی برای زنان میشه. حتی در بعضی موارد شرایطش هست ولی عواقب احتمالی مثل حاملگی٬ یا حتی لذت نبردن٬ احساس درد٬ نیاز به ارضائ سریع بدون وارد شدن به یه پروسه طولانی باعث میشه که بعضی افراد٬ بیشتر خانمها٬ بدنبال راه راحتری برای ارضائ میل جنسی باشند٬ حتی اگر فرد دارای همسر باشه. حال اگر وسایل مناسب برای ارضای میل جنسی - که تو غرب وجود داره - در دسترس باشه٬ هم بهتر٬ بی خطرتر و بهداشتی تره. اگر هم این وسایل وجود نداشته باشه ٬ انسان ازچیزی دیگه استفاده میکنه که احتمالا این خبر یکی از هزاران هزارن موردی که استثنا اخبارش پخش شده. یادمون باشه که این موارد بسیار بسیار زیادتر تو جوامع بسته ای مثل ایران در مقایسه با جوامع پیشرفته اتفاق میافته و این خانم هم بی احتیاط بوده.
    یکشنبه 13 مهر 1393 - 22:18
    bineshaan - لندن - انگلیس
    حالا تصور کنید فرد خوبی وبا شخصیتی قادربه ازدواج نباشه٬ یا مطلقه باشه ٬ حال این فرد تو اون جامعه بسته که از وسایل ارضا خبری نیست چطور باید میل طبیعی جنسی خودش رو ارضا کنه. این خبر باید بیشتر در جاهای مختلف به اشتراک گذاشته بشه تا تابوی چیزی که بسیارمهمه و بیشتر از اینکه تصورش رو کنید وجود داره شکسته بشه و اگه یک روز یکی از این وسایل رو توخونه یکی از دوستاتون دیدید٬ امرغیر عادی وشرم آور به حساب نیاد.
    یکشنبه 13 مهر 1393 - 22:33
    bineshaan - لندن - انگلیس
    3- این هم دلیلی که چرا من در این مورد چند خطی نوشتم: یکی از همکارهام که با هم رفیق صمیمی هستیم من رو به خونش دعوت کرد٬ بیچاره دخترک وسیله رو قبلا استفاده کرده بود و احتمالا بعد از شستن کنار شیر آب دستشویی جا گذاشته بود٬ وقتی فهمید که من وسیله رو دیدم تا ماهها به چشمام نگاه نمیکرد و اگه هم نگاهش بهم میافتاد صورتش از خجالت سرخ میشد( شرم و حیای آسیایی) و کم کم داشت دوستیمون از بین میرفت تا اینکه یک روز رو در رو ۱۰ دقیقه باهاش صحبت کردم و بهش گفتم که کارعادی برای امری طبیعی بوده و من مثل قبل براش احترام قائلم .
    یکشنبه 13 مهر 1393 - 22:48
    Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
    Shahin.Orel - تهران - ایران. من درستم دکتر رزیدنت یکی از بیمارستانهای تهران بود، اتفاقا میگفت چقدر میوه های شکسته در آوردیم! البته همه میگفتن جوون فکر بد نکن! برای ویتامینش استفاده میکنیم!! در ضمن دمت گرم!
    یکشنبه 13 مهر 1393 - 23:50
    nasl sokhta - لندن - انگلیس
    مرد خوشتیپ - تهران - ایران. تو خودت خود ارضای نکردی که رفتی‌ بالای منبر
    دوشنبه 14 مهر 1393 - 00:11
    nasl sokhta - لندن - انگلیس
    طرف یجوری می گه عَه چه بو گندی می ده انگار که واسه خودش بو عطر هرمس می ده! =))) خب همه شون بقول خارجی ها بوی ماهی می ده دیگه چرا ادا در میاری =))
    دوشنبه 14 مهر 1393 - 00:22
    rahaei - تهران - ایران
    نیاز جنسی کاملا طبیعی و ارضا اون یه حق اولیه انسانیه، ربطی هم به ازدواج و زن و مرد نداره. درین که این خانم انتخاب مناسبی برای جایگزینی دیلدو نداشته شکی نیست ولی اصل مساله خجالت آور نیست. من تعجبم ازون پزشک غیر حرفه ایه که تو اتاق عمل قضاوت اخلاقی میکنه.
    دوشنبه 14 مهر 1393 - 00:35
    paydar22 - لاهه - هلند
    این مختص ایران نیست بلکه در همه جایی دنیا از این اتفاقا هست مثل در کشور هلند که قدم به قدم سکس شاپ وجود دارد وانواع اقسام وسایل مصنوعی و حتی طبعی ان قابل اجاره میباشد ولی کهکاه در بعضی از جراید که در مورد چنین اخبار درج میشود که کله ادم منفجر و عقل ادم هنک میکنه ممتاها چون در کشور ما درج چنین خبرهای ممنوع است برای ما جایی بحث و گفتکو اورده و اکر مانند بقیی کشورهای اروپایی در خبرها و جراید درج شود حتی فکر نکنم وقت با ارزش را برای خواندنش کذاشت چه برسد در موردش تبادل نظر کرد چون چیزی از ان عجیب تر رازهای خودمان میباشد
    دوشنبه 14 مهر 1393 - 00:35
    avangard - تهران - ایران
    لامپش کم مصرف بود؟
    دوشنبه 14 مهر 1393 - 00:40
    leila leila - گوتنبرگ - سوئد
    این بود ارمانهای ادیسون عایا؟
    دوشنبه 14 مهر 1393 - 01:46
    zooom - تهران - ایران
    خوبه لوستر نبوده حالا سری بعد فکر کنم کاکتوس باشه
    دوشنبه 14 مهر 1393 - 03:46
    spelesh kon - شفیلد - انگلیس
    sabokbalam - کالیفرنیا - آمریکا، دوست عزیز پوکیدم از خنده، واقعا عجب چیزی واسه این زنیکه نوشتی، نمیدونی چقدر بدم میاد از این زن، اسمش رو گذاشتم مالک اشتر.
    دوشنبه 14 مهر 1393 - 03:48
    Mamad_ina - نیو یورک - آمریکا
    raha1984 - هامبورگ - المان، از پشتش یا از اونجاش؟
    یکشنبه 13 مهر 1393 - 22:56
    kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
    این بنده خدا فکر کنم قبلش فیلم ممل آمریکایی رو دیده،،بهروز توی قایق به گوگوش میگه میخوام لامپت رو روشن کنم. اینم از لامپ استفاده کرده میخواسته لامپ خودشو روشن کنه.
    دوشنبه 14 مهر 1393 - 08:56
    donyaye bi marz - ایران - ایران
    به جای اینکه به این قضیه بخندیم، باید تاسف بخوریم.. بسیاری از مشکلات اجتماعی ایران امروز ریشه در ناکمی های جنسی داره..
    دوشنبه 14 مهر 1393 - 09:12
    marineboy - لس انجلس - امریکا
    واقعا روش یا راه بهتری برای ارضای جنسی وجود نداشت انهایی هم که میوه و میوه فروشی را برای اینکار پیشنهاد کردند مطمئنا تجربه خودشان بوده است. واقعا خجالت اور است در قرن بیست و یکم چنین افکاری در سر برخی مردم ایران هست. فرسنگها از دنیای روز عقب هستیم در حالیکه اینهمه وسایل مخصوص ارضای جنسی برای خانمها و همجنس گرایان هست. در ایران هم ازدواج که دیگر عملا در شهرهای بزرگ وجود ندارد و زوجها با هم بدون ازدواج زندگی میکنند. شاید این خانم از شهر کوچک بوده .
    دوشنبه 14 مهر 1393 - 09:25
    alireza4455 - قم - ایران
    چقد بد شانس بوده
    دوشنبه 14 مهر 1393 - 13:33
    kiyanzx1 - استکهلم - سوئد
    اگه لامپ فلورسنت بود که ٣ روز طول میکشید بکشه بیرون !!!
    دوشنبه 14 مهر 1393 - 19:28
    freiheit - بیلفلد - آلمان
    Sabokbalam - کالیفورنیا - آمریکا خیلی باحال نوشتی _ نور وجود آقا_ . مردم از خنده
    دوشنبه 14 مهر 1393 - 22:19
    freiheit - بیلفلد - آلمان
    الله اکبر. اگر بیچاره از لامپ حامله می شد چند سری ریسه های رنگی به دنیا می آورد به درد مولودی ها می خورد. یا اینکه هاله نور به دنیا می آمد
    دوشنبه 14 مهر 1393 - 22:29
    oghabe - سنت گا لن - سوثیس
    یاد فیلم بهروز وثوقی افتادم که هی‌ میگفت لامپ دختره را روشن کرده،
    دوشنبه 14 مهر 1393 - 23:36
    مرد خوشتیپ - تهران - ایران
    نسل سوخته هر کاری کرده باشم چیزی و حیف و میل نکردم با گدا بازی به دیگران ندم ادم بخاطر ازدواج خودش و نگه داره با کسی رابطه بر قرار نکنه چرا چون می خواد مرد ها رو وادار کنه به ازد واج؟این راهشه؟ نه خود خورد نه کس دهد گنده کند به سگ دهد الان برید استاتوس های دختر ها و زنهای ایرانی تو سایتهای اجتماعی ببینید همش منفی همش افسردگی همش میگن بهشون خیانت شده همش دنبال پول چیز خوب میگردن اخرش چیز خوبم دو درشون میکنه غم برگ می گیرن میرن سراغ لامپ
    ‌سه شنبه 15 مهر 1393 - 00:57
    ironic - استکهلم - - سوئد
    مشخص شد منشأ هاله نور دور کلّه احمدی نژاد از کجا بود..!.
    ‌سه شنبه 15 مهر 1393 - 11:39
    Ghooloo - آبادان - ایران
    آخه این لامپهای غیر مجاز و غیر استاندارد چیه تو بازار! لطفا مسئولین رسیدگی کنند!
    ‌پنجشنبه 17 مهر 1393 - 00:34
    فراوانی - قطر - قطر
    بعضی وقتها ما آدمها فکر میکنیم هر چیزی که به راحتی جای فرو میره به همون راحتی هم در میاد،این خانم که کار بدی نکرده فقط یک خطای استراتژیک مرتکب شده که سرپیچ لامپ را باز کرده بود اینقدر بزرگش نکنید فقط اگر به کارهایی که خودتون با عالت تناسلی خودتون میکنید فکر کنید زیاد هم اینجا خوش مزگی نمیکردید
    یکشنبه 20 مهر 1393 - 11:38
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.