شمار مبتلایان به فلج اطفال در پاکستان به رقم کم سابقه‌ای رسید

در برخی مناطق پاکستان انجام واکسیناسیون اقدامی پرخطر است

با گزارش چند مورد دیگر ابتلای به بیماری فلج اطفال در پاکستان، آمار مبتلایان به این بیماری در پاکستان در سال جاری به سطح کم سابقه‌ای رسیده است.

وزارت بهداشت ملی پاکستان ابتلای ده نفر به بیماری فلج اطفال را تایید کرده و گفته است که به این ترتیب، تعداد مبتلایان به این بیماری در این کشور در نه ماهه اول سال جاری میلادی به یکصد و هشتاد و چهار نفر رسیده است. این رقم نزدیک به بالاترین آمار سالانه ابتلای به این بیماری در پاکستان طی یک دهه گذشته است.

پاکستان یکی از سه کشور در جهان است که هنوز بیماری فلج اطفال در آنها شایع است در حالیکه اجرای برنامه واکسیناسیون، این بیماری را کمابیش از سایر کشورها ریشه کرده است. واکسیناسیون علیه فلج اطفال به شکل خوراکی و با هزینه اندکی انجام می‌گیرد و به همین دلیل، به سادگی در نقاط مختلف دنیا قابل اجراست.

در حال حاضر، تنها موارد تایید شده از ابتلای به این بیماری در سه کشور پاکستان، افغانستان و نیجریه دیده شده است.

در پاکستان، اکثر موارد ابتلای به این بیماری از مناطق قبیله نشین شمال غرب و ایالت خیبر پشتونخوا گزارش شده است که اسلامگرایان تندرو در آنها نفوذ گسترده دارند.

این گروه‌ها با برنامه واکسیناسیون مخالفت می‌ورزند و آن را بخشی از توطئه کشورهای غربی برای عقیم کردن مسلمین و کاهش جمعیت آنان می‌دانند.


در مواردی ماموران واکسیناسیون و محافظان آنان به دست اسلامگرایان به قتل رسیده‌اند


همچنین، افشای اینکه محل سکونت اسامه بن لادن، پایه‌گذار شبکه القاعده، با کمک ماموران انجام واکسیناسیون در پاکستان کشف شد باعث تشدید بدبینی نسبت به اینگونه برنامه‌ها و مقاومت محلی در برابر آنها شده است.

در برخی نواحی پاکستان، ماموران واکسیناسیون همراه با ماموران امنیتی مسلح به ماموریت عازم می‌شوند. با اینهمه، شبه‌نظامیان مسلح اسلامگرا در پاکستان در مواردی ماموران واکسیناسیون و محافظان آنان را به ظن ارتباط با خارجیان و جاسوسی و برای جلوگیری از اجرای برنامه واکسیناسیون، هدف حمله قرار داده و آنان را به قتل رسانده‌اند.

موارد جدید ابتلای به بیماری فلج اطفال در پاکستان در حالی گزارش می‌شود که نهاد بین‌المللی ناظر بر برنامه ریشه کنی فلج اطفال جلسه‌ای را برای بررسی پیشرفت در زمینه فعالیت این سازمان در لندن تشکیل داده است.

اوایل سال جاری، این نهاد اعلام کرد که تمامی ساکنان پاکستان که عازم سفر به خارج هستند باید دارای گواهینامه واکسیناسیون علیه بیماری فلج اطفال باشند.

+8
رأی دهید
-3

sayeh tars - لندن - بریتانیا
توروخدا یکی یک ۷،۸،۱۰ تا بمب اتمی چیزی بندازه وسط این پاکستان یک دنیا نفس راحت بکشه گندش رو در آوردند
‌پنجشنبه 10 مهر 1393 - 11:28
hamed-irooni - سیستان - ایران
فلج اطفال از پاکستان داره وارد سیستان و بلوچستان میشه و متاسفانه اینجاا هم مامورین واکسیناسیون فلج اطفال رو می کشند
‌پنجشنبه 10 مهر 1393 - 12:53
ghalamfarsai - مالمو - سوئد
حماقت، تنها چیزی که هیچ حدّ و مرزی ندارد!
‌پنجشنبه 10 مهر 1393 - 16:00
cobalt3 - کرج - ایران
چون خداوند در کار آفرینش به این منطقه رسید تنگش گرفت..............
جمعه 11 مهر 1393 - 11:22
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.