اوباما در ملاقات با نتانیاهو: وضعیت اسرائیل و فلسطین باید تغییر کند

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به او گفت که وضعیت کنونی میان اسرائیل و فلسطینی‌ها باید تغییر کند.

آقای اوباما که امروز (چهارشنبه ۱ اکتبر) در کاخ سفید با بنیامین نتانیاهو ملاقات کرد گفت باید راه‌هایی پیدا شود که اسرائیل ضمن حفاظت از شهروندان خودش، از تکرار تراژدی کشتن کودکان فلسطینی پرهیز کند.

این اولین دیدار رهبران آمریکا و اسرائیل پس از عملیات اخیر اسرائیل در غزه بود. در جریان این درگیری‌ها بیشتر از ۲۱۰۰ فلسطینی و همچنین ۷۳ اسرائیلی کشته شدند. اغلب کشته شدگان فلسطینی غیرنظامی و بیشتر کشته‌شدگان اسرائیل از میان سربازان بودند.

همزمان با ملاقات آقایان اوباما و نتانیاهو، شهرداری بیت‌المقدس تایید کرد که اسرائیل مجوز ساخت ۲۵۰۰ خانه جدید در بیت‌المقدس شرقی را صادر کرده است.

ساخت و ساز اسرائیل در بیت‌المقدس شرقی، در کنار ساختن شهرک‌های یهودی‌نشین، یکی از مواردی است فلسطینیان به آن انتقاد جدی دارند.

سران آمریکا و اسرائیل پس از حضور در میان خبرنگاران پشت درهای بسته به مذاکره پرداختند. انتظار می‌رود که بخش عمده‌ای از گفتگوهای آنها درباره برنامه اتمی ایران و مذاکرات جاری کشورهای ۱+۵ با ایران باشد.

بنیامین نتانیاهو در این باره رو به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: "ایران می‌خواهد به توافقی برسد که در آن تحریم‌هایی که با زحمت اعمال شده‌اند، برداشته شوند و در مقابل آنها در آستانه بدل شدن به قدرتی اتمی بمانند."

نخست‌وزیر اسرائیل گفت امیدوار است در دوره ریاست جمهوری آقای اوباما چنین توافقی حاصل نشود.

+20
رأی دهید
-2

dook - دبي - امارات
تا زمانى که مسلمانها در دست از بدعت گرایى و خرافات نکشیده اند وضع همینجورى باقى خواهد ماند
‌پنجشنبه 10 مهر 1393 - 00:18
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.