پست جدید حمید پورمحمدی گل سفیدی + سند/ آیا «متهم فساد 3 هزار میلیاردی» ابوالمشاغل می شود؟

انتخاب : در شرایطی که انتقادات از محمدباقر نوبخت به خاطر انتصاب «حمید پورمحمدی گل سفیدی» به معاونت خود ادامه دارد ، در اتفاقی عجیب، فرد مذکور بار دیگر حکم دیگری دریافت کرد و این نگرانی را ایجاد کرد که وی با حمایت برخی «جریان های غیرمرتبط با رییس جمهور و اعتدال»، به ابوالمشاغل دولت تبدیل شود!

به گزارش خبرنگار «انتخاب» ؛ وی که پیشتر «معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری» با حکم باقر نوبخت ، «عضو شورای گفت و گو» و «عضو کارگروه تخصصی ستاد هماهنگی امور اقتصادی» با حکم اسحاق جهانگیری را دریافت کرده بود ، در تازه ترین رشد خود در دولت یازدهم ، «دبیر ستاد تدوین برنامه ششم توسعه» شده است!

این درحالیست که فرد مذکور، متهم دستگاه قضایی در پرونده معروف به «سه هزار میلیاردی» است. پورمحمدی که در ایام دولت احمدی نژاد قائم مقام بانک مرکزی بود ، بازداشت شده و با قرار وثیقه سنگین آزاد شد ، اما هیچ گاه قرار منع تعقیب برای وی از سوی دستگاه قضایی صادر نشده است!

پیش از این ، دکتر نوبخت سخنگوی همواره «خندان» دولت ادعا کرده بود که «پورمحمدی بی گناه است...هر سه قوه بی گناهی وی را اعلام کرده اند»

با این حال ، با وجودی که هیچ قوه ای رسماً و مستند چنین ادعایی را مطرح نکرده و قرار منع تعقیب وی نیز از سوی دستگاه قضا صادر نشده ، طبعاً جناب دکتر نوبخت می توانند با تکیه بر قدرت و تولید برخی فشار به رسانه ها، مانند گذشته این شفاف سازی رسانه ای و مطالبه ی مردمی را چندان جدی تلقی نفرمایند!

این درحالیست که جناب نوبخت و همکارانشان در دولت گذشته ، نسبت به ادامه فعالیت پورمحمدی در دولت گذشته (پس از بازداشت وی) به دولت دهم اعتراض و انتقاد داشته اند!



متاسفانه آفت جریانگرایی آنقدری دامن گیر شده که برخی افراد اقلیت در دولت «اعتدال» با سواستفاده از این عنوان و بی توجه به شعار قانونمداری دکتر روحانی، چنین وانمود می کنند که گویی فعالیت این فرد در دولت پیشین، «مذموم» و در دولت فعلی بی اشکال و کاملاً قانونی است!

با این حال ، دکتر نوبخت و برخی از این مقامات دو راه در برابر این مطالبه ی مردمی دارند، یا اینکه اسناد احتمالاً خیالی مربوط به آنچه «بیگناهی این فرد» می خوانند منتشر شود (همان وعده ی محقق نشده آقای نوبخت که منجر به حذف خبر پیشین و توضیح «انتخاب» شد) ، یا انکه با برکناری این فرد از آزمون «قانونمداری» سربلند بیرون بیایند.

قابل ذکر است ، روز گذشت اخبار دیگری مبنی بر «رانت 7 هزار میلیاردی به سه صرافی با همکاری بانک مرکزی دولت دهم» منتشر شده است!

سیاست یک بام و دوهوا!

از سوی دیگر و در شرایطی که پس از آزادی «پورمحمدی» در دوران احمدی نژاد، ادامه فعالیت اجرایی وی با اعتراض رسانه های مختلف اصولگرا و اصلاح طلب مواجه شده بود ، اما ظاهراً این روزها از اعتراض رسانه ها نسبت ادامه فعالیت وی خبری نیست!

این در حالیست که انواع رسانه های اصولگرا و اصلاح طلب در ایام دولت دهم ، نسبت به ادامه فعالیت پورمحمدی اعتراض داشتند!

به طور مثال روزنامه کیهان 25 خرداد 1390، در سرمقاله خود با عنوان «علف های هرز!» اعتراض صریح خود را نسبت به این اتفاق اعلام کرد.

دامنه این اعتراضات ، مختص رسانه های اصولگرا نبود و اصلاح طلبان نیز طی گزارش و مقالات، انتقادات خود را مطرح کردند.

به جز روزنامه شرق که در گزارش های مفصل خود در آبان 1390، خواستار خروج پورمحمدی از دولت شده بود ، هفته نامه اصلاح طلب «آسمان» نیز در گزارشی با عنوان «بازگشت پورمحمدی به قاب دولت»، در 6 خرداد 1391 با اشاره به ماجرای بازداشت و آزادی پورمحمدی می نویسد : «طی روزهای گذشته، حمید پورمحمدی در نشستی رسمی حاضر شد که مسوولان دولتی و در رأس آن معاون اول رئیس‌جمهور در آن حضور داشته‌اند. منتقدان حال این پرسش را مطرح می‌کنند، فردی که با حکم مراجع قضایی کشور در ارتباط با اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی بازداشت و با قید وثیقه آزاد شده است، چگونه بار دیگر در قاب دولت نشسته و در تصمیم‌گیری‌ها شرکت کرده است.»


با این حال، ظاهراً این مطالبه فقط در دولت احمدی نژاد قابلیت طرح داشته و اینک، امکان رسیدگی به این «مطالبه» وجود ندارد!

قابل ذکر است ، محمود احمدی نژاد در همان ایام نسبت به بازداشت پورمحمدی اعتراض کرده بود و گفته بود «این نامردی ها جواب دارد». رییس جمهور وقت پس از آزادی وی نیز، ادعا کرده بود که «به پورمحمدی (قائم مقام بانک مرکزی) گفته بودند بگو کار مشایی است تا آزادت کنیم»

او باز هم دکتر شد!

حمید پورمحمد گل سفیدی که در ایام دولت احمدی نژاد با عنوان «دکتر حمید پورمحمدی» مشهور بود ، پس از افشاگری احمد توکلی نماینده مجلس دیگر از عنوان «دکتر» استفاده نکرد. توکلی گفته بود «آقای پورمحمدی اصلا دکترا ندارد و به دروغ خود را دکتر معرفی می‌کند .»


با این حال، پس از ارتقاء وی به مدد برخی دوستان سابق و لاحق، این اعتماد به نفس بار دیگر ایجاد شده تا استفاده از عنوان «دکتر» برای وی افزایش یابد!

+31
رأی دهید
-1

dara20 - تهران - ايران
در فاسد بودن حکومت اسلامی و سرکردگان و مزدوران آن شکی نیست. در این حکومت شروع اسلامی حتی یک مجری حکومتی پاک و سالم وجود ندارد. مردان ریاکار خدا پرست همگی‌ فاسد و غرق در تباهی و جنایت هستند.
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 16:44
تیتو تیتو - تهران - ایران
خوب این رییس نشه جای تعجب داره پ نه پ ایرانه ها فک کردی کجاست .
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 17:09
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.