خانه اشرف پهلوی در نیویورک، 49 میلیون دلار

مت ای. وی. چبان

منبع: وبسایت نیویورک تایمز

ایران وایر : خیابان «بیکمن پِلِیس» (Beekman Place) در حد فاصل خیابان‌های چهل و نهم و پنجاه و یکم، در سراشیبی به سوی «رودخانه شرقی»، یکی‌ از کوتاه‌ ترین و قدیمی‌‌ترین خیابان‌های «منهتن» قرار گرفته است با خانه‌های بزرگ قدیمی‌ و آپارتمان‌های مجللِ پیش از دوران جنگ استقلال امریکا؛ زمانی که‌ خاندان «بیکمن» خانه عظیم و مجلل خود را در «مانت پلزنت» در سال ۱۷۶۴ ساختند.

انزوای این خیابان، آن را تا حدی از نظر‌ها و رفت و آمدها دور نگه داشته است. نیمی از ماشین‌هایی‌ که در آن پارک شده اند، یا شاسی بلندهایی سیاه رنگ هستند و یا مرسدس بنز‌هایی‌ با پلاک‌های دیپلماتیک.

دوری و انزوای این خیابان، چهار دهه قبل دو سنت شکن مشهور را به سوی خود کشاند؛ «اشرف پهلوی»، خواهر دو قلوی شاه ایران و فعال حقوق زنان به شماره ۲۹ این خیابان پناه برد و «پل رودلف» (Paul Rudolph)، متفکر مدرنیست و رییس مدرسه معماری دانشگاه «ییل» که شماره ۲۳ را به آزمایشگاه شخصی‌ خود بدل کرد.

هرچند دیگر آن ها از این خیابان رفته اند ولی‌ خانه‌هایی‌ که از خود به جا گذاشته اند، هنوز از ممتاز‌ترین های نیویورک به شمار می روند. ارزش خانه رودلف امروز به ۲۸/۵ میلیون دلار و خانه پهلوی به ۴۹ میلیون دلار رسیده که در جنوب «پارک مرکزی» نیویورک، رکورد محسوب می‌‌شود.

در سال ۱۹۳۴، یعنی‌ هشت سال پس از آن که «ویلیام اس‌. پیلی» (William S. Paley)، مالک شبکه «سی بی‌اس» شد، برای نخستین همسر خود «درتی پیلی» که همسر سابق «جان رندلف هرست» بود، خانه‌ای ۷ طبقه ای در شماره ۲۹ خیابان «بیکرمن» ساخت.

شماره ۲۹ با آن نمای پوشیده از آجر‌های قرمز و پنجره‌های بلند سفید، از هر نظر به منازل دوران پیش از جنگ شبیه است؛ هرچند بر فضای داخلی‌ آن، روحی‌ مدرن حاکم است. راهروی ورودی با آن دیوار آینه کاری و ستون‌هایی‌ شیشه‌ای که از درون می‌‌درخشند، در شهر برای خود شهرت و اعتباری دارند.

پیلی و همسرش چندان فرصت نیافتند تا از خانه خود لذت ببرند؛ زندگی‌ مشترک آن‌ها در حال فروپاشی بود. در سال ۱۹۴۰ آن‌ها خانه خود را به «آلبرت» و «ماری لسکر»(Lasker)، از پیشگامان بهداشت و درمان عمومی اجاره دادند که بعد‌ها آن ها خانه را خریدند و ۳۵ سال در آن زندگی‌ کردند تا هنگامی که اشرف پهلوی به آن جا پا گذاشت.

«رابرت اف. آرمائو»، دستیار پیشین «نلسن راکفلر» و وابسته پهلوی‌ها در نیویورک می‌‌گوید:«سه‌ تن از مطرح‌ترین زنان نیویورک همه زیر یک سقف زندگی‌ کرده اند.»

از آن جا که شاهزاده اشرف پهلوی مدام در سفر بود، به دنبال اقامتگاه آرامی در نیویورک می‌‌گشت. در سال ۱۹۷۸، یعنی‌ سه سال بعد از آن که شماره ۲۹ خیابان بیکمن را خریده بود، شماره ۳۱ را از «تام جونز» (Tom Jones)، خواننده ولزی نیز می‌‌خرد. در آن سال، شاهزاده نمی‌‌توانست اهمیت آن دو خانه را پیش بینی‌ کند تا درست یک سال بعد که برادرش، محمدرضا شاه پهلوی از حکومت عزل می‌‌شود.

خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌های اشرف به تدریج در سال‌های دهه ۱۹۸۰ برای تحصیل در مدرسه های خصوصی، به نیویورک رفتند و این بود که ورودی‌های دو خانه را به هم وصل کردند.

در سال ۱۹۸۱ مالکیت هر دو خانه با «آنتیل هلند(Dutch Antilles) به اشتراک گذاشته شد تا آن ها را از غصب حکومت ایران در امان بدارند. در سال ۱۹۹۲، شماره ۳۱ بیکمن به حکومت تونس فروخته شد و اکنون سفارت‌خانه این کشور است و شماره ۲۹ دوباره به یک خانه خانوادگی مستقل تبدیل شد با ۸ اتاق خواب و ۱۱ حمام و سرویس بهداشتی.

«آویده غفاری»، یک ایرانی‌ِ در تبعید و کسی‌ که در سال‌های دهه ۱۹۹۰ فضای داخلی‌ خانه را از نو طراحی‌ کرد و هم اکنون نیز در حال فروش آن از طریق آژانس املاک «براون هریس استیونس» (Brown Harris Stevens) است، می‌‌گوید: «ایشان زن بسیار مدرنی‌ بود و دنبال چیزی اصیل می‌‌گشت نه تقلیدی.»

خانه پر است از تصاویر خاندان پهلوی، نقاشی‌های قدیمی‌ ایرانی که قدمت آن ها به قرن‌ها پیش باز می‌‌گردد و چند اثر از نقاشی‌های دوران امپرسوینیسم. آینه‌ای به نهایت خیره کننده که شاید تمام اجزای سالن را تحت الشعاع خود قرار می‌‌دهد، در اتاق پذیرایی نصب شده است. دور تا دور آینه، مخمل دوزی و با جواهرات تزیین شده است و در زیر آن، مجسمه‌هایی‌ از شکارچیانی سوار بر اسب می‌‌بینیم که سگ‌ هایشان به دنبال شکار‌هایی‌ نامعلوم می‌‌دوند؛ گویی گواهی است بر این که چه گونه خانواده پهلوی و این آینه از خانه خود دور شده و به این جا رسیده اند.

با توجه به این که قیمت خانه در حال صعود است و شاهزاده پهلوی ماه آینده ۹۵ ساله می‌‌شود و بیش‌تر اوقات خود را در اروپا سپری می‌‌کند، تصمیم گرفته شد که آن را بفروشند.همین تصمیم در مورد دو خانه آن طرف تر هم گرفته شده است.

از سوی دیگر، یکی‌ از مدیران یک شبکه‌ تلویزیونی، خانه پل رودلف را خرید و در دهه گذشته آن را با عشق و علاقه مرمت و بخش اعظمی از معماری خانه را که بر خلاف جاذبه زمین طراحی شده بود، حفظ کرد.

رودلف در سال ۱۹۶۱، خانه‌ای را در این ساختمان اجاره و تا سال ۱۹۷۶ در آن زندگی‌ کرد. در این سال، خانه سابق ستاره تآتر «برادویِ» نیویورک، «کاترین کورنل» (Catherine Cornell) در شماره ۲۳ بیکمن را خریداری می‌‌کند. این خانه بی‌ نظیر بود و در هیچ جای شهر همتایش را نمی‌‌شد دید؛ پنت هاوسی سه‌ طبقه از فولاد و بتن که تا روی خیابان پیش می‌‌آید. رودلف در فضای داخلی‌ خانه مدام طرح های خود را تغییر می‌‌داد و در آن‌ها تجدید نظر می‌‌کرد.

«آر. دی. چین» (R. D. Chin)، مدیردفتر سابق رودلف می‌‌گوید: «نور طبیعی می‌‌خواست که از بالا به پایین بتابد و همیشه دنبال راه‌هایی‌ بود که به آن دست پیدا کند. درون این آپارتمان عظیم با فضاهای شناور زیادی روبه رو می‌‌شوید.»

از راهرو می‌‌توان روزنه‌ها و شکاف‌های مختلف را در سقف دید. پله‌های شیشه‌ای با نور بالا و پایین می‌‌روند و در اتاق‌ها شناور می‌‌شوند. اتاق غذاخوری بر فراز اتاق پذیرایی‌، شناور حرکت می‌‌کند و دور تا دور خانه را بالکن فرا گرفته است؛ طرحی که امروزه بسیار محبوب شده است. ساختمان شامل سه‌ آپارتمان دوبلکس در طبقه های پایینی نیز می‌‌شود که طرح همه آن‌ها را خودِ رودلف داده است.

مشاور آژانس ملکی‌ «کرکوران»(Corcoran) می‌‌گفت این خانه واقعاً استثنایی است. با این که هر فوت مربع خانه پهلوی ۵۴ درصد گران تر است و خانه «الن بیدل شیپمن»- همسایه کناری - که سال گذشته به مبلغ ۳۵ میلیون دلار به نخست وزیر قطر فروخته شد، تنها ۶۶۸ متر مربع است ولی‌ خانه رودلف ۸۷۰ متر مربع است.

مالکان کنونی خانه شماره 23 بیکمن که در سال ۲۰۰۲ آن را به مبلغ ۶/۳ میلیون دلار خریداری کردند، به سرعت دلبستگی آن ها به خانه بیش‌تر و بیش‌تر شد چون با هر معماری که حرف می‌‌زدند، هیچ کدام قبول نمی‌‌کردند که در کار رودلف دست ببرند مگر فقط در این حد که سیستم مرکزی تهویه هوا تعبیه کنند و آشپزخانه را مدرن و به روز.

به نظر می‌‌رسد حتی خیابان بیکمن پِلِیس هم نمی‌‌تواند خود را از جنون بازار املاک منهتن مخفی کند.

تصاویری از زندگی اشرف پهلوی

خانه اشرف پهلوی در نیویورک، 49 میلیون دلار

اشرف پهلوی به همراه برادر دوقلویش محمدرضا و خواهر بزرگتر شمس پهلوی

خانه اشرف پهلوی در نیویورک، 49 میلیون دلار

اشرف پهلوی در حال تماشای بازی شطرنج محمدرضا پهلوی و ارنست پرون دوست سوییسی او

خانه اشرف پهلوی در نیویورک، 49 میلیون دلار

اشرف پهلوی پیش از کودتای 28 مرداد 1332

خانه اشرف پهلوی در نیویورک، 49 میلیون دلار

اشرف پهلوی به همراه اسدالله رشیدیان (سمت راست، کت و شلوار مشکی) از عوامل کودتای 28 مرداد در سینما رکس تهران

خانه اشرف پهلوی در نیویورک، 49 میلیون دلار

اشرف پهلوی، اسدالله رشیدیان، و سید حسن تقی‌زاده (عصا و کلاه به دست)

خانه اشرف پهلوی در نیویورک، 49 میلیون دلار

اشرف پهلوی به همراه منوچهر اقبال نخست وزیر(سمت چپ او)، محمدرضا پهلوی در حال گوش دادن به سخنرانی حسین علا وزیر دربار، سال 1336

خانه اشرف پهلوی در نیویورک، 49 میلیون دلار

اشرف پهلوی و لئونید برژنف رهبر حزب کمونیست اتحاد شوروی، دهه 1340 شمسی

خانه اشرف پهلوی در نیویورک، 49 میلیون دلار

اشرف پهلوی در حال بازدید از موزه هرمیتاژ در لنینگراد، دهه 1340 شمسی

خانه اشرف پهلوی در نیویورک، 49 میلیون دلار

اشرف پهلوی در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل، 1346

خانه اشرف پهلوی در نیویورک، 49 میلیون دلار

اشرف پهلوی و هیات امنای سازمان خدمات اجتماعی

خانه اشرف پهلوی در نیویورک، 49 میلیون دلار

اشرف پهلوی در ضیافتی رسمی و همراه مقامات اروپایی

خانه اشرف پهلوی در نیویورک، 49 میلیون دلار

اشرف پهلوی و روسای سازمان تامین اجتماعی، دهه 1350

خانه اشرف پهلوی در نیویورک، 49 میلیون دلار

اشرف و محمدرضا پهلوی، دهه 1350

خانه اشرف پهلوی در نیویورک، 49 میلیون دلار

اشرف پهلوی به همراه عبدالمجید مجیدی (سمت راست) رئیس سازمان برنامه و جمشید آموزگار، نخست وزیر، 1356

خانه اشرف پهلوی در نیویورک، 49 میلیون دلار

اشرف پهلوی و اسدالله علم وزیر دربار

خانه اشرف پهلوی در نیویورک، 49 میلیون دلار

اشرف پهلوی و اردشیر زاهدی

خانه اشرف پهلوی در نیویورک، 49 میلیون دلار

آخرین عکس اشرف پهلوی در 94 سالگی

+188
رأی دهید
-36

dannni - سوئد - استكهلم
شنیدم بر عکس شاه فقید نه مهربان بود
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 15:52
kamran631 - لیون - فرانسه
در بین خانواده پهلوی، بی‌ گناه‌ترین اونها خود شاه بود و فاسد‌ترین همین اشرف که به چه هیولأیی تبدیل شده !
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 16:00
به خودم میگم - قزوین - ایران
ای بابا اینکه چیزی نیست شما تشریف بیارید ایران آقازادهها براتون برج و کاخ ساختن که اینا پیشش سگدونی هم نیست. تاجو تخت شاه دیروز در قلعشون نمی‌شه.
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 16:04
جنگنده - تهران - ایران
این عفریته با این کثافتکاریهایی که کرده چطور میخواد بمیره، جهنم در انتظار ظالمین است/ خانه 60 میلیون دلاری از پول مردمی که در حلبی آبادها زندگی میکردند و زندگی اشرافی یک خاندان فاسد و دیکتاتور که توسط استعمار پیر به قدرت رسید. آتش جهنم برایت نزدیک است، دزد.
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 16:54
یار دبستانی - تورنتو - کانادا
۵۰ میلیون دلار، که برای آخوندها ، پول جیبی بچه‌ها شون است ، می‌شه یکی به من بگه ، ‌یک خانه ویلایی در خیابان فرشته یا زعفرانیه قیمتش چند است با متراژ ۱۵۰۰ متر زمین؟
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 18:22
farokhzad - کنت - انگلستان
باز اون خانواده ایران را به بالاترین مقام در دنیا برد شما تازی‌ها که ایران را ویران کردید چقدر پول بردید
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 18:43
coco - تورنتو - کانادا
والاهه بالکنش کوچیکه اگه نه خودم میخریدمش از پیرزن - یک پنی شو هم باخودش نمیتونه ببره.
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 18:44
Azadikhah - تكسل - هلند
این خانه سابقه متعلق به اشرف پهلوی بوده و ظرف همین ده سال هم قیمتش ده برابر شده و خانه ۳۰ سال پیش فروخته شده بوده توسط اشرف پهلوی ، پس اینکه حسرت خانه ۴۹ میلیونی اشرف پهلوی رو بخورید، درست نیست. اصلا حسرت خوردن درست نیست، همین الان بسیاری از هنرپیشگان هالیوودی در خانه هایی مجلل تر از این زندگی می کنند! و در همون نیویورک، خانه های چند میلیونی خیلی عادی است. در هر صورت کسی منکر زندگی مجلل کسی مثل اشرف پهلوی نیست و ناسلامتی، پدر و برادرش زمانی پادشاهان ایران بودند، همین دوران حال، سالانه فقط از بابت هدر رفتن انرژی های زیر زمینی و نفت و گاز میادین مشترک، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از کاسه ملت ایران بدلیل بی کفایتی این رژیم تلف می شه که میشه پول ۲۰۰۰ تا از همین خانه! مملکت ویران شد، ثروت های ملی به یغما رفت در این سه دهه، رییس جمهوری مملکت پا شد آمد نیویورک تو چشم همه نگاه کرد دروغ گفت!
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 18:45
raha1984 - هامبورگ - المان
نوش جونشون !! پس اینها رو هم نمیبرنند میگذاشتند برای روضه خوانهای گدا گودوله و لبنانیها و قلسطینی های پابرهنه !!!
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 18:58
amir-amir - تورنتو - كانادا
واقعا جاى سئوال دارد که این زن فاسد ٩٥ ساله که پس فردا به گور مى رود چرا این اموال را که در حقیقت متعلق به مردم ایران است حداقل به سازمان هاى خیریه ایرانى واگذار نمى کند تا بخشى از مردم به دیده ترحم به او نگاه کنند.
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 19:58
humans win - فرایبورگ - سویسس
هر کس در ایران آمد سر کار فاسد بود و خود فروخته .
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 20:34
paksan - آمریکا - آمریکا
هیچ موقع وقتی درباره کسی اطلاعاتی درست ندارید قضاوت نکنید. من شخصاً فقط حرفهایی رو شنیدم که بیشترشون ساخته مخالفان شاه بوده و هیچکس به طور دقیق از حرفها و فسادهایی که می گویند دلیل و مدرکی ارائه ندادند. این خانه که امروز این قیمت می ارزه قطعاً 40 سال پیش قیمتش این نبوده که اشرف خریده همونطور که وقتی ساختمان بنیاد علوی که امروز میلیونها دلار می ارزه رو یک زمانی به رقمهای بسیار نازل خریدن همانطور که سهام ایران در شرکت دایسلر و مرسدس بنز یک زمانی قیمتی نداشت و ایران خرید و بعدها جمهوری اسلامی با چندین برابر قیمت از دستشون داد. همونطور که این روزها همه از میلیاردها دلار سرمایه خامنه ای حرف می زنیم و البته فسادهای مالی دامنه خامنه ای در قوه قضائیه و سپاه قابل اثبات و دیده شدن هستش ولی درباره خود معاویه مدرک محکمی نیست که در این دزدیها و فسادهایی که شاه و خانواده شاه رو رو سفید میکنه دست داشته باشه
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 21:21
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
درود و آرزوی سلامتی‌ برای شاهزاده اشرف پهلوی، تلاش‌های ایشان برای برابری و حقوق زنان و ایستادگی ایشان در مقابل خرافات و استبداد اسلامی- فاشیستی ملایان بیسواد تازی تبار انگل جامعه قابل ستایش است و به همین دلیل ایشان در نزد آخوند‌های هرزه‌ و فاسد یکی‌ از منفورترین چهره‌های خاندان پهلوی می‌باشد. ننگ و نفرت ابدی بر حزب خائن توده‌، مصدق سلطنه حیله‌گر وطن فروش و آخوندان و بقیه انگل‌های مارکسیست- اسلامی .امین
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 22:00
kasra persia - لندن - انگلیس
والا الان طوری شده که باید گفت صد رحمت به کفن دزد اولی
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 23:41
مترلینگ - منچستر - انگلستان
الان بهتر از اینارو مردم ایران دارن تو الهیه فرشته اجودانیه و... اقای جنگنده عزیز فقط شاه وخاندانش پول ملت رو خوردن ناراحت شدی؟ تو که اون زمان نبودی ازحقت دفاع کنی ولی اگه تو حق بگیری این گوی ومیدان هزاران برابرش رو الان جمهوری اسلامی خورده وبرده وخواهد خورد اونا بی دین وایمون وخدا ننشناس بودن از نظر بعضی امثال شما ولی اینا که نایب امام زمان وولی امر مسلمینن چرا؟ کمی فکر کن سلولهای خاکستریت از بس کارشون ننداختی داره سیاه میشه نازنین حیفه
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 23:36
سرسره - اهواز - ایران
جان برکفان سپاهی ووابستگان دربار علی چلاق ازبرکت انقلاب صاحب خانه هایی شدن که اینا پیشش.....اما حلبی ابادها همان هست که بود!!!
‌پنجشنبه 10 مهر 1393 - 00:17
Ukguy4u - لندن - بریتانیا
اگر خاندان پهلوی نبودن الان کشوری بنام ایران وجود نداشت بجاش چند تا کشور توی مایه های پاکستان و عراق بودن. زنها هم با برقع و مردها هم با لباسهاش گشاد سوار خر تردد میکردن. لطفا نمک نشناس نباشید منصف باشید.
‌پنجشنبه 10 مهر 1393 - 00:25
Freedomforiran - لندن - انگلستان
درود بر خاندان پهلوى و لعنت بر ملت نمکنشناس و بى غیرت ایران
‌پنجشنبه 10 مهر 1393 - 02:41
گذشته میرزا - ایران - ایران
اینا هم که میخاستن بیان استضعاف را ریشه کن کنن اولش با مقایسه کاخ شاه و آب بینی آویزان بچه های حلبی آبادها توی تلویزیون شروع کردند و اوایل انقلاب هر روز هم فیلم زندگی شاه و اطرافیانش را از یک طرف و زندگی مردم حلبی آبادها از طرف دیگر نمایش میدادند تا به اینجا رسیدند که الان قصرهای بسیار باشکوهتر از پهلویها برای تک تک آقازادهایشان بنا نهادند
‌پنجشنبه 10 مهر 1393 - 06:48
animallover - آکلند - نیو زیلند
چقدر دروغ پشت سر این زن حرف زدندن که تمامی مواد مخدر را این خانم وارد ایران میکنه که جوانها را بدبخت کنه... ٣٥ ساله که اینها رفتند,,!!! دیدید که چرت و پرت میگفتید ؟؟؟ یا باز هم از رو نمیرد..؟؟؟
‌پنجشنبه 10 مهر 1393 - 07:17
Deutschland - فرانکفورت - المان
اگر ما اون موقع یک شاه داشتیم ولی الان علی چلاغ با دارو دسته آش همچون الاغ کل ایران و خورده ابدارچی احمدی نژاد 10 برابر شاه ثروت داره
‌پنجشنبه 10 مهر 1393 - 08:30
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
در اینجا یک مشت افرادی که تا دیروز شام برای خوردن نداشتند و پدران بزرگوار انها با چراندن بز زندگی میکردند و بر اساس تحولاتی که این خانواده بوجود اوردند همه اینها صاحب سواد خواندن و نوشتن شده اند .و اکثرا در کشور های خارجی کاسه گدائی بدست دارند و روزگار خودشان را با خواری و ذلت میگذارانند. همین افراد انچنان مزخرفاتی را مینویسند که من میگویم عذاب و ذلت و گرفتاری حق این مردم است.خدا پدر اخوند ها را بیامرزد که خوب شناخته این ملت قدر ناشناس و یاوه گو و بیمار صفت را چگونه اداره کند و پوزه بند بزند.من چاکر هر چه اخوند با مرام هستم که فهمیده چطوری باید عمه این ملت را با خدا وصلت بدهد.همین. مردم نا اگاه. بروید ببینید یک قمار خانه در المان صد برابر بیشتر از این کاخ میارزد. انگاه شما ها این چرندیات را برای این خانواده مظلوم و بحق صادق بملت و کشور نشخوار میکنید. امام روحت شاد که این ملت را خوب شناختی.روحت شاد
‌پنجشنبه 10 مهر 1393 - 10:28
shaboruz - پاریس - فرانسه
صد رحمت به کفن دزد اولی!!!
‌پنجشنبه 10 مهر 1393 - 12:07
cobalt3 - کرج - ایران
نه این یکی حقش بوده کلی زحمت کشیده وزیر و وکیل و سناتور تعیین میکرده و دستور بگیر ببند و بزن میداده یه بخش زحمت برپائی این انقلاب هم بدوش این جوون بود.کبلائی
‌پنجشنبه 10 مهر 1393 - 21:24
shahrooz2014 - تهران - ایران
لعنت به پهلوی ها اگر تو کار دولت دخالت نمی کردند و میگذاشتند دولت مثل کشور های پادشاهی انگلیس،هلند،نروژ و... کار خودش رو بکنه هرگز آخوندها نمیتونستند مملکت رو صاحب بشن
جمعه 11 مهر 1393 - 20:27
زنده بادايران من - لرستان - ایران
روح منی خمینی بت شکنی خمینی. بنازم به توای روح ملت ایران که با آمدنت این ملت ایران بود که کیلومترها به استقبالت آمدند و .. در زمانی هم که روحت به ملکوت اعلی رفت همین ملت قدرشناس کیلومترها بدرقه ات تا جنه المآوا نمودند. هرکس برای خدا کارکند خداوند اجر اورا به یقیت خواهد داد وهرکس خدارا درنظر نداشته باشد به یقین به خفت وخواری مبتلا خواهد شد. مردم ولی نعمت خود را خوب می شناسند و مردم انسانهای پاک را خوب می شناسند.این زمان زمانی نیست که مردم ازهیچ چیزخبرنداشته باشنددرزمانیکه احبار همچون باداز اقصی نقاط عالم مخابره می شودنمی توان خود را به خریت زد. پس ای آزادگان عالم هوشیارباشید وعاقلانه فکر کنید.
‌سه شنبه 15 مهر 1393 - 14:46
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.