جزییات رانت تکاندهنده در دولت احمدی نژاد/ 7 هزار میلیارد سود 3 صراف با همکاری بانک مرکزی

ارسلان فتحی پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از رانت 7هزار میلیارد تومانی سه صراف با همکاری بانک مرکزی خبر داد و گفت: سه صراف در سال 90 با همکاری بانک مرکزی 7 هزار میلیارد تومان سود کرده اند که اکنون این رانت نسبت به پرونده سواستفاده مالی سه هزار میلیارد تومانی اهمیت بیشتری دارد.

به گزارش «انتخاب» ؛ وی گفت، کمیسیون اقتصادی با بررسی های صورت گرفته تمام اسناد و مدارک مربوط به این پرونده را تهیه کرده و گزارش آن در جلسه غیر علنی مجلس به نمایندگان ارائه شد و هم اکنون نیز این پرونده به قوه قضائیه ارسال شده است.

فتحی پور با بیان اینکه این رانت در دولت دهم انجام شده است، گفت: مسئولان دولت در زمان وقوع این رانت باید پاسخگو باشند.

فتحی پور همچنین تاکید کرد : کمیسیون اقتصادی مجلس به زودی جزییات و نحوه دسترسی به این رانت را منتشر خواهد کرد تا با خاطیان این پرونده برخورد قانونی شود.

این در حالیست که در شهریور ۱۳۹۰ مسئولین و رسانه ها از کشف سواستفاده بزرگ در بانک‌های ایران خبر دادند که شخصی بنام مه آفرید امیرخسروی توانست مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان ( سه تریلیون تومان ) و یا ۲۸۰۰ میلیارد تومان را از شبکه‌های بانکی ایران به سرقت ببرد. این بزرگترین سو استفاده مالی در تاریخ ایران بوده‌است. این اختلاس که از طریق بانک صادرات ایران انجام و کشف شده‌است منجر به لغو مجوّز بانک آریا و دستگیری رئیس آن امیر منصور آریا و افراد دیگری شده‌است. بانک ملی، بانک سامان، بانک سپه، بانک صنعت و معدن و بانک پارسیان از جمله بانک‌های درگیر در سو استفاده مالی بوده‌اند. هنگام بررسی پرونده مشخص شد که محمودرضا خاوری مدیرعامل بانک ملی ایران در سو استفاده مالی سه هزار میلیاردی دخیل بود. وی قبل از دستگیری به کانادا گریخت.



پس از آن، حمید پورمحمدی گل سفیدی نیز به همین اتهام بازداشت شده بود.

بار دیگر این سئوال مطرح می شود که آیا پای مدیران وقت بانک مرکزی و دیگر مقامات ارشد دولت پیشین در میان است؟
این درحالیست که قائم مقام بانک مرکزی دولت احمدی نژاد، در حال حاضر معاون دکتر نوبخت است.

+113
رأی دهید
-9

Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
حکومت جمهورى اسلامى یه بیمارى شدیدا عفونى ست که هرز چند گاه این چرکها سر باز مى کنه !!! چه رانت خوارى هاى ریز و درشتى که هنوز سر باز نکرده ؟؟؟؟؟؟؟ اى کاش به همین شهرام جزایرى ، خاورى و بابک زنجانى و این مورد ختم مى شد !!!! به نام دین و مذهب ، دولت مهر روزى ، دولت اعتدال ووو مملکت رو غارت کردن !!! اى تو روحت لعنت خمینى که باعث و بانى همه این بدبختى ها خود ناکس تى
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 00:11
karaji - گتنبرگ - سوئد
این قصه سر دراز دارد ، فکر کنم به تعداد افراد شاغل و غیر شاغل دولت احمدی‌ نژاد ، فکّ و فامیل ، هم شهری‌ها ، و تعداد رای دهندگان به این ازگل ، ملت شاهد کلاه برداریهای میلیاردی خواهند بود که گندش در آینده در خواهد آمد !!
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 00:45
dark night - تهران - ایران
اون وقت دست چند تا دزد که به خاطر نیاز و فقر دزدی کردن رو قطع میکنند. مرگ بر این زالوها که خون این مردم و مملکت رو میخورند.
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 02:37
aashena - اتاوا - کانادا
ایران وطن من.................
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 02:44
paksan - آمریکا - آمریکا
فاسدترین دولت تاریخ ایران و جهان رو میشه به احمدی نژاد تسبت داد. مشخصه انقدر بردند و خوردند که برای سه تا انتخابات میشه هزینه کرد اولین مجلسه که میلیارد میلیارد آماده شده برای خریدن آراء و ریختن تو جیب جنتی و سپاه و بسیج
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 03:43
سرسره - اهواز - ایران
لعنت خدا به کسانیکه مسئول روی کارامدن این سلسله دزد غارتگر بودند واز ان پشتیبانی کردند
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 05:30
بی بالان - کلاچای - ایران
نظرشون به آغا نزیک تره
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 07:48
srdash - تبریز - ایران
حالاکجاش ودیدین این رشته سردرازدارد.
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 07:50
DAADAA - تهران - ایران
حالا این که دولت و حکومت ایران دزده که شکی نیست و معلومه وقتی کشور بی صاحب باشه همین میشه!! اما نکته جالب اظهارات ارسلان فتحی پور کسی فقط چند نمونه از کارهای ایشان شامل : اخذ مدرک تحصیلی عمران جهت عروس شان وهموارنمودن ادامه تحصیل برای این خانم چندین سال مشروط، خرید خودرو آلفا رومئو جهت مراسم تولد ، خرید آپارتمان نقلی کوچک تمام مبله ۴۰۰ متری برای پسروعروس ایشان، سرمایه گذاری جهت پسر الاف وسرگردان خود در زمینه واردات بی ام و ....و نیزاعمال نفوذ بمنظور سپردن واردات محصولات بدنسازی و بیلیارد به شازده پسر که از بی کاری و دور زدن درخیابان با خودرو آخرین سیستم دست بردارند..جالب اینکه پسرایشان دقیقا خلا ف جبهه ولایت مدار پدر بوده و طرزفکراروپایی پسر موجب بی حیثیتی خانواده واز هم پاشیدگی زندگی شازده گشته...تمامی مصادق بالا دردسترس بوده و وزارت محترمه اطلاعات کاملا در جریان فساد زندگی ایشان هستند اما تو خود حدیث مفصل بخوان زین ...........
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 10:07
hassan5 - تهران - ایران
ارسلان فتحی پور دیگه داره زیادی کشش میده؟!؟! اقا مجتبی بخورش!!!
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 11:46
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
اونوقت میگن تو ایران علم نجوم پیشرفت نکرده! رقمها دیگه باید با اندازه های نجومی حساب بشه!! این با احتساب جمعیت ٧٠ میلیونی یعنی نفری ١٠٠،٠٠٠ تومن سر راست از جیب تک تک ملت! همینه که نظر شون به نظر آغا نزدیک میشه دیگه!
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 12:21
Azadikhah - تكسل - هلند
هر دم از این باغ باری می‌رسد.. ایران سرزمین دروغگویان و دزدان و نابکارانی است که لباس دین پوشیده اند (نوریزاد).جالبیش اینجاست که خا‌‌منه‌‌‌ا‌‌ی میاد میگه حالا یک گوشه یک خطایی شده کل نظام و چرا میبرد زیر سؤال !د به رو واقعا!
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 20:05
1irani - لندن - انگلستان
آقا الان پرستا تیش میترکه اینقد کشش ندین
‌پنجشنبه 10 مهر 1393 - 01:50
sos_11 - تهران - ایران
جای تبریک داره به محضر ولایت وقیح و سایر دزدان در رکاب حضرت آقا و پاسداران و ملاهای مجیزگوی حکومت. شما توانستید در اختلاس و پول شویی و رانت خواری در جایگاه اول جهان قرار بگیرین. اون وقت میگن ایران تو این 35 سال کجا رو گرفته.
‌پنجشنبه 10 مهر 1393 - 22:21
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.