دوره خدمت سربازی در ایران از سال ۹۴ به ۲۴ ماه افزایش می‌یابد

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که طول مدت خدمت سربازی در ایران از ۲۱ ماه به ۲۴ ماه افزایش می‌یابد.

موسی کمالی روز سه‌شنبه هشتم مهر گفت: به موجب ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی، طول مدت سربازی ۲۴ ماه است که این مدت در صورت وجود مشمول مازاد یا کمبود می‌تواند از سوی ستاد کل نیروهای مسلح کم یا زیاد شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وی با بیان اینکه این قانون از ابتدای مهرماه سال ۹۴ لازم الاجراست، گفت: توصیه من این است که سربازان در این مدت نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با اشاره به توصیه‌های علی خامنه‌ای رهبر ایران در خصوص افزایش جمعیت گفته است: «‌در این راستا تصمیم گرفتیم از اول مهرماه طول مدت خدمت سربازان متاهل سه ماه کاهش بیابد و به ازای هر فرزند نیز سه ماه از مدت سربازی‌شان کم شود».

آقای کمالی برای نمونه گفت: اگر فردی تا پیش از پایان امسال خود را برای سربازی معرفی کرده و یک فرزند داشته باشد علاوه بر اینکه ۲۱ ماه خدمت خواهد کرد شش ماه کسر خدمت خواهد گرفت، اما اگر از یکم فروردین ماه به سربازی برود در این صورت طول مدت سربازی‌اش ۲۴ ماه بوده اما همچنان شش ماه کسری خدمت به خاطر همسر و یک فرزندش خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به بخشودگی خدمت سربازی به خاطر سن، گفت که «این سن تغییری نکرده است، بنابراین تمامی متولدین سال ۵۵ به بعد باید به سربازی بروند».

کارت معافیت فوتبالیست‌ها

کمالی همچنین به موضوع کارت‌های معافیت فوتبالیست‌ها پرداخته و با بیان اینکه «افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به صدور کارت‌های معافیت کرده‌اند»، گفت که اوایل سال جاری موضوع کارت معافیت فوتبالیست‌ها مطرح شد که در این بین گزارش ۱۲۰ نفر به دست ما رسید.

به گفته وی، وضعیت ۲۶ نفر از این افراد بررسی شده و کارت معافیت‌شان نیز باطل شده است.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره معافیت سربازی فوتبالیست‌ها گفت: ۱۲ نفر دیگر هم هستند که «مقررات را به بازی گرفته و تا زمان مشخص شدن تکلیف‌شان حق فعالیت ندارند».

وی از در دست بررسی قرار داشتن وضعیت ۳۵ فوتبالیست‌ دیگر خبر داد.

خبرگزاری‌های ایران اواسط شهریورماه از ابطال کارت معافیت ۱۲ فوتبالیست خبر دادند. خبرگزاری مهر ۱۷ شهریورماه اسامی این افراد را منتشر کرد و نوشت که طبق اعلام سازمان لیگ، این بازیکنان به خاطر تخلف، حق حضور در تیم‌های نظامی را هم ندارند و باید به خدمت سربازی بروند.

+18
رأی دهید
-23

azadeh11 - آمستردام - هلند
اینها جنگ میخواهند جوانان ایرانی‌ باید بروند به جنگ...بیشتر و بیشتر اینها را بکشند،،
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 08:47
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.