اخلاقی و علیاری فینالیست شد/ عبدولی یک تنه برابر نامردی داوران/جوانمردی را ذبح کردند!

در دور اول کشتی فرنگی، نمایندگان ایران به پیروزی رسیدند. در دور دوم هم اخلاقی به فینال رسید و سعید عبدولی هم درحالی که حریف کره ای را ضربه فنی کرده بود با ناداوری مجبور شد به کشتی با رقیب کره ای ادامه دهد!

به گزارش خبرگزاری خبرآلاین ؛ مسابقات 4 وزن اول کشتی فرنگی درحالی برگزار شد که کاروان کشوران غیر از وزن اول در تمامی وزن ها نماینده داشت. در دسته 71 کیلوگرم این سعید عبدولی بود که به عنوان اولین نماینده ایران روی تشک رفت. حریف او قزاق بود. حریفی عنوان دار در آسیا و جهان. سعید اما همان ابتدای کار توانست با یک فن کمر زیبا رقیبش را به گل برد 4 امتیاز گرفت . او بعد از این با یک کشتی بسته دفاعی از امتیازش دفاع کرد. اگرچه در این مسیر ، او دو اخطار به رقیبش داد و یک پوئن فنی. او در مرحله بعد با رقیب سرسخت کره ای کشتی می گیرد. در دسته 85 کیلوگرم ، حبیب اخلاقی به سادگی از سد رقیب قطری خود گذشت و 9 بر یک رقابت را به پایان رساند در کمتر از 2 دقیقه. مهدی علیاری هم 9 بر صفر و در زمانی کمتر از 90 ثانیه توانست با امتیاز عالی از سد رقیبش بگذرد.

در دور دوم کشتی ها حبیب الله اخلاقی برای رسیدن به فینال به مصاف رقیب قزاقستانی رفت. دلاور خوزستانی 85 کیلوگرمی ایران از همان ابتدا بر حریف ازبک خود تایماز تاخت. او کلکسیونی از فنون را روی حریفش اجرا کرد و در نزدیک به 5 دقیقه توانست با پیروزی قاطع 9 بر صفر به فینال برسد. چند بار توانست حریفش را از تشک بیرون بفرستد . خاک های ویران کننده ای از این کشتی گیر بگیرد و دلاورانه فینالیست شود.

بلافاصله بعد از این سعید عبدولی به مصاف قهرمان المپیک 2004 از کره رفت. کشتی او با« جی هان» کره ای بود. رقابت با قهرمان نامدار کره ای که مدال طلای المپیک 2004 را به گردن آویخته بود .کره ای ها برای این طلا بیش از هر مدال دیگری در کشتی برنامه داشتند . او باید هر طور بود برنده می شد. سعید که در ابتدای مبارزه اگرچه او با یک پیچ پیچک ، 4 امتیاز عقب افتاد اما دلاورانه با فن فیتو توانست رقیب سرشناسش را به زانو در آورد. او 5 فیتوی متوالی را بدون خطا اجرا کرد و در نهایت هم با رای داور توانست حریف را ضربه فنی کند. کشتی قطع شد تا دست عبدولی بالا برود اما از کنار تشک اتفاقی افتاد که همه چیز را به هم ریخت. تیم داوری دور کنساتنتین و نماینده عالی کشتی کره یعنی دکتر کیم جمع شدند. انگار قرار بود دوباره سر سعید در رقابتی مهم بریده شود. بعد از المپیک این بار او باید در بازی های آسیایی ذبح می شد. سعید خودش را به در و دیوار میکوبید اما داوران رای شان را برگرداندند. او باید باز با رقیبش کشتی می گرفت. سالن یکپارچه داشت قهرمان کره ای را تشویق می کرد. او و مربی اش هم باورشان شده بود که از این بازی قرار نیست بازنده به خانه بروند.  کشتی باید 6 بر 4 ادامه پیدا می کرد. سعید باید بعد از این با همه عالم مبارزه می کرد. داوری ، فضای سالن و استرسی که رویش رینخ بودند. او با یک پیش انداز توانست تعادل حریف کره ای را در گوشه زمین به هم بریزد اما ناباورانه تیم داوری 4 امتیاز به کشتی گیر کره ای داد و همه چیز تمام شد. حمید سوریان و علی دبیر از روی سکوها فریاد اعتراض سر دادند. سعید کنار تشک اشک می ریخت. حسن بابک شوکه شده بود ، در دهکده بچه های 3 وزن دیگر شوکه بودند .  گروه داوری عدالت را  روی تشک ذبح کردند. این دومین بار بود که دلاور اندیمشکی را فیلا ناجوانمردانه قربانی کردند.

بعد از شوک تلخ در کشتی عبدولی ، کاروان ایران مهدی علیاری را به مصاف رقیب قزاقستانی اش فرستاد . مهدی که می خواست شوک ناداوری علیه عبدولی را از دل ایرانی ها خارج کند با یک کشتی مقتدر توانست بعد از خارج شدن پایش ابتدا یکبار رقیب را از تشک بیرون ببرد. ، بعد هم در خاک ، رقیب را به زیبایی بتاباند و با نتیجه 3 بریک دیسکاکوف را شکست دهد و راهی فینال شود.

+56
رأی دهید
-0

metti - تهران - ایران
بله بله اقتدار مملکت امام زمان در صحنه ورزش در ضمن مملکت امام زمان ورزش میخواد چیکار من نمیفههمم ااااااااا
‌سه شنبه 8 مهر 1393 - 12:26
dannni - سوئد - استكهلم
من نمید‌ونم این عبد ولی‌ دگه بید چه کار کنه یارو رو مثل سوسیس سیب زمینی‌ پیچوند تو هم این کره یها عجب نامردها هستن
‌سه شنبه 8 مهر 1393 - 15:03
Omidjaber - سایتاماکن - ژاپن
کره ای ها در این طور زمینه واقعاً ادمهای بدی هستند تنها ایران نیست با تیم ژاپن و کره ء شمالی هم رفتار موذیا نه ای کرد ه اند اینها را بایستی کمیتهء المپیک پیگیری کند وگرنه بعد از این در هر گشوری که مسابقات بر پا شود ان گشور هم می خواهد مثل کرهء جنوبی حرکات موذیانه انجام دهد واقعاً باعث تاسف است.
‌سه شنبه 8 مهر 1393 - 15:09
fafa316 - تهران - ایران
آره دیگه 5+1 چقدر حق ایرانی ها رو می خورند اونا رتبه اول حق خوری اند بمب اتمی هم دارند و هم استفاده کردند و می کنند حالا ببین دنیا دست کیا افتاده
‌سه شنبه 8 مهر 1393 - 16:57
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.