برخورد مرگبار یک پیکان با دانش آموزان دبستان پروین اعتصامی بیرجند

برخورد مرگبار یک دستگاه پیکان با هفت دانش آموز و سه تن ازمادران دانش آموزان دبستان پروین اعتصامی بیرجند، منجر به خونریزی مغزی یک دختر خردسال، مرگ یکی از مادران شد.

در این سانحه که صبح یک شنبه ششم مهر ماه رخ داد معصومه خسروی 8 ساله، فاطمه قاسمی 9 ساله، زینب آرگینی 9 ساله، مطهره ادیبی 8 ساله، کوثر قاسمی 8 ساله، محدثه ادیبی 7 ساله و هانیه دهشیبی 9 ساله در این حادثه مصدوم شدند که حال محدثه ادیبی به دلیل خونریزی شدید مغزی وخیم گزارش شده است.

سایت خاورستان خبر داده است که 6 نفر از مصدومان، دانش آموز دختر مدرسه ابتدایی پروین اعتصامی و یک دانش آموز 4 ساله پیش دبستانی بوده است که به همراه سه تن از مادرران دانش آموزان درحال عبور از  خیابان در نزدیکی دبستان پروین اعتصامی بودند.

زهرا خسروی 41 ساله و مادر معصومه خسروی دانش آموز دبستان پروین اعتصامی بیرجند در پی این تصادف جان خود را از دست داد و  آمنه شکرویی و طاهره محمد‌زاده مادر دو دانش‌آموز دیگر در بخش اورژانس بیمارستان امام رضای بیرجند بستری شدند.

روزنامه خراسان جنوبی، این سانحه رانندگی صبح یک شنبه ششم مهر ماه در بولوار میلاد بیرجند و مقابل دبستان دخترانه پروین اعتصامی رخ داد و طی آن یک دستگاه پیکان با با 9 عابر پیاده تصادف کرد که 6 نفر آن ها دانش آموز و 4 نفرشان والدین و همراهان آن ها بودند.

دکتر آذرکیش، معاون بیمارستان امام رضا در بیرجند می گوید: "در بین این مجروحان حال مادر 41 ساله وخیم بود و تلاش کادر پزشکی و اورژانس نتیجه نداد و این مادر جان باخت.

معاون بیمارستان امام رضای بیرجند سن محدثه ادیبی را "پنج سال" اعلام کرد و گفت که حال این دختر خردسال "وخیم است و به دلیل خونریزی وسیع مغزی در بخش آی سی یو تحت مراقبت است." دکتر آذرکیش همچنین گفت: "این کودک 5 ساله به اتفاق مادرش، خواهر خود را تا مدرسه همراهی می کرد که بر اثر برخورد خودروی پیکان به شدت دچار خونریزی مغزی شد و دیگر مصدومان این حادثه در بخش اورژانس در حال مداوا هستند."

همزمان روزنامه اعتماد از "مرگ مغزی" این دختر دانش آموز گزارش داده و نوشته است: "محدثه ادیبی مرگ مغزی اعلام شده و به بخش ICU منتقل شده است."

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس ایران، اما به جام جم گفت: "هفت دختر دانش‌آموز که هفت تا 9 ساله بودند در این حادثه همراه مادر سه نفر از دانش‌آموزان مصدوم شدند و پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند، اما متاسفانه مادر یکی از کودکان و یک دانش‌آموز به دلیل شدت صدمات وارده و خونریزی شدید جان باختند."

سخنگوی سازمان اورژانس تاکید کرد که "وضع هفت نفر از مصدومان حادثه نیز وخیم گزارش شده است و تلاش پزشکان برای نجات آنها ادامه دارد."

به گفته رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی "این حادثه در بولوار میلاد بیرجند در منطقه ای رخ داد که سازمان های متولی هنگام آسفالت کردن یک لاین از این معابر اقدام به نصب علائم هشدار دهنده نکرده اند و لاین دیگر این معبر که باید دوطرفه باشد هم خاکی است."

سرهنگ علیرضا حسنی به روزنامه خراسان جنوبی گفته است: "در بررسی کارشناسی مشخص شده راننده پیکان هم خلاف جهت حرکت می کرده است و این باعث شده به عابران پیاده برخورد کند. به علاوه راننده غیربومی بوده و به منطقه اشراف نداشته و نبود علایم ایمنی و هشدار دهنده نیز در بروز این حادثه ناگوار دخالت داشته است."

رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی گفت: "در این حادثه با هماهنگی های قضایی به طور حتم 50 درصد سهم سازمان ها و تعاونی هایی که مقصر هستند در نظر گرفته می شود و 50 درصد دیگر بر عهده راننده خاطی است."

+64
رأی دهید
-3

رستگار501 - برن - سویئس
راننده احمق هم تند میرفته و هم خلاف جهت ؟ حبس ابد هم براش کم است .
‌سه شنبه 8 مهر 1393 - 02:17
aashena - اتاوا - کانادا
سازمان های متولی هنگام آسفالت کردن یک لاین از این معابر اقدام به نصب علائم هشدار دهنده نکرده اند و لاین دیگر این معبر که باید دوطرفه باشد هم خاکی است. مقصر اصلی و ۱۰۰٪ همون افراد بی دقتی هستندعلائم را نصب نکردن، مگر هزینه اینکار چقدر میشه که جان انسانها را به خطر می اندازید؟
‌سه شنبه 8 مهر 1393 - 02:59
razmandeh - استکهلم - سوئد
آقا حالا که دارید سهم توزیع می‌کنید سهم رهبری را هم محفوظ بدارید
‌سه شنبه 8 مهر 1393 - 03:34
افشین امیری - ایران - ایران
اینجا ایران است؟؟؟؟؟؟؟
‌سه شنبه 8 مهر 1393 - 09:45
hossein+87= - ایران - ایران
برادر من ، علائم چیه؟!! 9 نفر وسط خیابون بودن ، این بوزینه با اون لگنش کدوم گوری داشته میرفته؟!!! حالا بگید ماشین ارزون شه! ارزون شه که یه مشت حییوون بیشعور غار نشین بیان بشن ماشین سوار و این اتفاقات بیفته؟!
‌سه شنبه 8 مهر 1393 - 10:35
مترلینگ - منچستر - انگلستان
راننده احیانا کور نبوده ؟نه نفر کم تعدادی نیست !باشو تا ته کرده تو گاز یابو واری اومده حالا نبود علایم غیره بکنار سرعت مجاز اگه داشت خبرش ترمز میکرد نهایتا فقط ممکن بود مصومیت جزیی بشن پراید بود که خودشم الان بغل دست طفل معصو تو ICU کپیده بود
‌پنجشنبه 10 مهر 1393 - 00:01
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.