دیلی تلگراف: امارات به دنبال از رونق انداختن تنگه هرمز/ نفتکش ها از همین الان در ساحل امارات صف بسته اند!

پس از سال ها حضور ایران در تنگه ی هرمز، لوله ی نفتی جدید در فجیره به امارات این اجازه را می دهد که تنگه ی هرمز را دور بزند.

دیلی تلگراف نوشت: پس از سال ها حضور ایران در تنگه ی هرمز، لوله ی نفتی جدید در فجیره به امارات این اجازه را می دهد که تنگه ی هرمز را دور بزند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در واکنش به کنترل کامل ایران بر تنگه ی هرمز، راه دیگری برای انتقال نفت در ساحل دریای عرب با پتانسیل تغییر شکل بازارهای انرژی جهان در حال رشد است.

نفتکش های غول پیکر هم اکنون برای حمل نفت یا سوخت گیری مجدد در فجیره (در امارات متحده عربی) صف بسته اند.

تنگه ی هرمز شاهراهی است که یک سوم ترافیک نفتی جهان از آن می گذرد  و شیخ نشین های خلیج فارس را به دریای عرب متصل می کند.

نگرانی ها از بستن تنگه ی هرمز توسط ایران همواره طی چندین دهه گذشته بر بازار نفت سنگینی می کرده است.

در سال 2008،  نگرانی های ناشی از بستن تنگه هرمز توسط ایران باعث افزایش بی سابقه قیمت نفت به سطح 147 دلار در هربشکه شد. اما افتتاح و گشایی یک لوله نفتی صادراتی به طول 240 مایل در دو سال گذشته که بزرگترین میدان های نفتی امارات را به دریای عرب متصل می کند، باعث کاهش نگرانی ها شده و می تواند فجیره را به مسیری بی سر و صدا تبدیل کند.

سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات گفت: فجیزه تنها امارتی است که دسترسی قابل توجهی به دریا دارد و همواره دولت به دنبال استفاده از این محل استراتژیک به عنوان مسیری برای صادرات بوده است.

وی افزود: زیرساخت هایی که فجیره دارد و در آینده نیز خواهد داشت، آن را تبدیل به شهر و مقصدی بزرگ برای بخش انرژی می کند.

این لوله ی نفتی از حشبان امارات حدود 800 هزار بشکه نفت در روز جا به جا می کند و قابلیت انتقال 1.5 میلیون بشکه در روز را دارد.

+66
رأی دهید
-47

marineboy - لس انجلس - امریکا
نتیجه درک و شعور سیاسی بالا!ی حکومت.
دوشنبه 7 مهر 1393 - 19:30
saturn.kevin.skype - لندن - انگلستان
خوب اقایون اخوندای خول و چل با این رهبری و هدایت مملکتشون عبا عمامه ها رو بذارند بالاتر .....زمانیکه ما مرگ بر این و اون میگفتیم دنیا با سرعت برق در حال پیشرفت بود وهست ما با این خول وچلیمون فقط هر روز داریم در جا میزنیم !! وقتی غز متفکرمون مصباح و جنتی احمد خاتمی باشه ک یه گاومیش ازشون بیشتر میفهه چه انتظاریه !! الا ارزومومن شده مالزی و امارات وترکیه وکره جنوبی ....خاک بر سرشون که خاک برسرمو ن کردند!
دوشنبه 7 مهر 1393 - 21:09
اسکندر ذوالقرنین - اردبیل - ایران
طرح اقتصادی و امنیتی مهمی برای امارات متحده عربی است و امنیت اقتصاد نفت را ارتقا میدهد
دوشنبه 7 مهر 1393 - 21:14
biparva-jan - تهران - ایران
ایران اگه میتونه تنگه هرمز رو ببنده اون لوله رو هم میتونه بزنه احمقا.
دوشنبه 7 مهر 1393 - 21:19
marineboy - لس انجلس - امریکا
امنیت اقتصاد نفت اعراب به حال شماها چه فرقی میکند، سریالهای ترکی را تماشا کنید بهتر است. آنها خوشان بلدند چه بکنند به شما نیازی ندارند.
دوشنبه 7 مهر 1393 - 23:35
bineshaan - لندن - انگلیس
biparva-jan - تهران - ایران: ۸-۷ تا کشور تو دنیا هستند که فکر میکنم آرزوشون اینه که ایران حتی با یه کلت کمری به اون خط لوله شلیک کنه تا تمام پالایشگاههای ایران رو قبل از اینکه اخبارش به روی این سایت بیاد رو به یه مشت آهن پاره تبدیل کنه.و بعدش مرد میخواد جوابشون رو بده.
دوشنبه 7 مهر 1393 - 23:46
mlowes - واشنگتن - آمریکا
biparva-jan - تهران - ایران. اگر این آخوندهای ابله تونستند تنگه هرمز رو ببندند، اون لوله رو هم میزنند. به علاوه، اولین کشوری که از بدبختی میمیره خود ایرانه‌ (با بستن تنگه). وای بر ما که در زمان شاه چه برنامه ریزی هایی برای آینده میکردیم و حالا در فکر بستن یک آبراه بین‌المللی و این عملیات تروریستی هم افتخار می‌کنیم!!!
دوشنبه 7 مهر 1393 - 23:50
zooom - تهران - ایران
شاه یا هر کس دیگر مثل اینکه یادتون رفته شاه برای چی از ایران رفت سر همین نفت بود که به امگلیس نداد بگذریم امارات هر کاری کند بازم نمیشود گفت که خوبه یا بده شیخهای امارات قطر و. . اینها مثله مهره میمونن برای امریکا انگلیس فرانسه و المان و حتی در برخی مواقع ایران به هر حال نفت یک روزی تمام میشود اون موقع هست که علم و دانش ایران و تجربش با امارات زمین تا اسمان فرق میکند امارات مثل مو میمونه هر گاه ممکنه پاره بشود نفت تمام بشود ان موقع هست که ببینم باز هم خانم بازی و مهمونی های انچنانی میگیرند که دختر ایرانی ترک تل. اجیک و ازبک باشند در اخر ایران هست که هم دانش هم علم و هم معادن و کشاورزی و............ فراوان دارد بازم در نبود نفت کسی تحویلشون میگیرن
‌سه شنبه 8 مهر 1393 - 04:07
Imod.barbekan - منامه - بحرین
Biparva-ravani-ایران .تو به این کاری نداشته برو سهمیه ساندیست را بگیر تا تموم نشده
‌سه شنبه 8 مهر 1393 - 06:31
bluesky2013 - دبی - امارات
پس شما میگیدکه به دشمن دیرینه که درطول تاریخ بیشترین ضربه ازدین تا غیر،به ما واردکرده وایسیم دست بزنیم ،،اقتصاد شارجه ودبی دست ایرانیاست ، شما پناهندهای عزیزراحت باشین یا وطن فروشان محترم ،،، هنوزهم فرزندان ایران زمین بیدارن..
‌سه شنبه 8 مهر 1393 - 06:35
bluesky2013 - دبی - امارات
امارت دبی نزدیکترین دوست ایران است...
‌سه شنبه 8 مهر 1393 - 07:52
بی بالان - کلاچای - ایران
امیدوارم امارات سوسمار خوار سریعا به یه رکود اقتصادی شدید وحشتناک منجر بشه .
‌سه شنبه 8 مهر 1393 - 09:18
biparva-jan - تهران - ایران
bineshaan اگه جنگ بشه کلا پالایشگاهی در منطقه باقی نمیمونه. و این قدرت بازدارندگی برای ایران ایجاد کرده. mlowes اخوند ها از موشک و بستن تنگه هرمز چیزی حالیشون نیست. کی گفته اخوند ها این کار رو خواهند کرد؟
‌سه شنبه 8 مهر 1393 - 09:35
siavash2a - تهران - ایران
حکومت فعلی همه چیو واداده .چه برسه به بازار تولید نفت
‌سه شنبه 8 مهر 1393 - 10:44
united-iran - آکلند - نیوزیلند
الان باید به برادران قاچاقچی سپاه گفت که دیگه آب را بریزید همانجایی که میسوزه، این یکی تهدیدتان علیه جهان هم نگرفت.
‌سه شنبه 8 مهر 1393 - 11:32
arman93 - یزد - ایران
bineshaan - لندن - انگلیس- فکر کردی همین الانش هم ایران داره چه کار می کنه تو عراق هم کی کلی نفوذ داره و تو سوریه هم که تونسته ایران مهره خودش رو تا کنون حفظ کنه و حتی امریکا جرات نکرد به بشار حمله کنه لبنان هم در مشت ایرانه روی غزه هم کلی نفوذ داره و حتی برنامه نفوذ به کرانه باختری هم دارند الان هم که همه میگن بعد از یمن نوبت سودانه یعنی نتیجه اینکه توی خاورمیانه ایران برای خودش امپراتوری راه انداخته و فردایه که به سایر نقا هم این دایره نفوذ کشیده بشه
‌سه شنبه 8 مهر 1393 - 12:33
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.