سکس در فضاهای دانشگاهی کالیفرنیا قانونمند می‌شود

قانون جدید می‌گوید رضایت برای برقراری رابطه جنسی به معنای "موافقت داوطلبانه، آگاهانه و قطعی" دو طرف است


در ایالت کالیفرنیای آمریکا قانونی وضع شده که بر اساس آن دانشجویان در فضاهای دانشگاهی و خوابگاه‌های دولتی برای برقراری هرگونه رابطه جنسی نیاز به کسب رضایت کامل و شفاف طرف مقابل دارند.

بنابر این قانون که به امضای جری براون، فرماندار کالیفرنیا رسیده، معنای رضایت در سکس، موافقت داوطلبانه است، نه مقاومت نکردن در برابر آن.

کالیفرنیا اولین ایالت آمریکاست که چنین قانونی در آن اعمال می‌شود.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از ابتدای سال ۲۰۱۴ برنامه‌ای را برای مقابله با تعرض جنسی به ویژه در خوابگاه‌های و فضاهای دانشگاهی آغاز کرد.

این قانون می‌گوید رضایت برای برقراری رابطه جنسی به معنای "موافقت داوطلبانه، آگاهانه و قطعی" دو طرف است.

با وجود این قانون‌گذاران می‌گویند اگر رضایت در طرف مقابل مشهود باشد نیازی به زبان آوردن آن نیست.
'تغییر مفهوم تجاوز'

هدف از وضع این قانون بهبود روند رسیدگی به اتهامات مربوط به آزار جنسی در دانشگاه‌هاست و تغییر وضعیت فعلی که بر اساس آن قربانی تعرض جنسی برای اعتبار بحشیدن به شکایت خود باید ثابت کند در برابر آزار جنسی مقاومت کرده است.

بر اساس قانون جدید برقراری ارتباط جنسی با افراد مست، تحت تاثیر مواد مخدر یا خواب که ممکن است از خود مقاومتی نشان ندهند به معنای رابطه رضایت‌آمیز نخواهد بود.

هواداران این تغییر می‌گویند قانون تازه مفهوم "تجاوز" را در فرهنگی عمومی تغییر خواهد داد.

با وجود این "ائتلاف ملی برای مردان" در آمریکا این قانون را "ضد مرد" خوانده و گفته "راه را برای اتهامات ناروا باز می‌کند، متهم را از طی روند قانونی محروم می‌کند و رسیدگی به پرونده‌های آن صدها میلیون دلار خرج روی دست ایالت می‌گذارد."

بر اساس برآوردها در آمریکا از هر پنج زن یک نفر در دانشگاه مورد آزار جنسی قرار می‌گیرد.

+68
رأی دهید
-9

Shahin.Orel - تهران - ایران
اگر معیار های تجاوز در جوامع متمدن رو با باور های جامعه مسلمانان مقایسه کنیم و در آمار دنیای مومنین تجدید نظر کنیم , اون وقت به جای یک زن از هر ٥ زن , ٥ زن از ٥ تا پیدا خواهیم کرد که مورد تجاوز قرار گرفته . در جوامع متمدن , رابطه جنسی شوهر بدون تمایل زن تجاوز محسوب میشه , در خوانواده مومنین , وظیفه زن تمکین جنسی از شوهر هست حتی در بالای شتر !! در جوامع متمدن متلک , رفتار های لاس زنی , حتی بدون هیچ گونه لمس بدن طرف مقابل مصادق تجاوز هست , بین مومنین اینها رفتاری عادی محسوب میشه . از کنیز و برده جنسی و غنیمت هم که بگذریم میرسیم به زنانی که به دلیل علیل بودن مدنی وظیفه تمکین رو به دوش میکشن و تا حالا نفهمیدن داره بهشون هر شب تجاوز میشه
دوشنبه 7 مهر 1393 - 18:04
faranak-montreal - مونترال - کانادا
اون یک خط صیغه را یادتون نره قبل سکس مادر جان ,,, ندارید, بگیم از ایران زود علما واستون ایمیل یا فکس کنند
دوشنبه 7 مهر 1393 - 23:18
sarap - ونکوور - کانادا
Shahin.Orel - تهران - ایران. کاملا درست گفتید موافقم.
‌سه شنبه 8 مهر 1393 - 00:13
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.