بازداشت شهردار و شش عضو شورای شهر سیرجان 'به اتهام فساد مالی'

"سندسازی برای برداشت اعتبارات کلان از حساب‌های شهرداری" از دلایل بازداشت مقام‌های شهری سیرجان عنوان شده است

رسانه‌های ایران از بازداشت شهردار و شش نفر از اعضای شورای شهر سیرجان در استان کرمان به اتهام فساد مالی و اداری خبر داده‌اند.

به گزارش روزنامه ایران این بازداشت‌ها در پی اعلام سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر "حیف و میل اموال عمومی" در این شهر صورت گرفته است.

رئیس دادگستری سیرجان روز پنجشنبه ۳ مهر در اطلاعیه‌ای بازداشت هفت نفر از مقام‌های شهری سیرجان را تایید کرده و گفته است که این افراد در پی گزارش سازمان بازرسی درباره "برداشت غیر قانونی از اموال عمومی" بازداشت شده‌اند و از افراد زیادی هم در این زمینه بازجویی شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا از منصور آبیار، شهردار سابق سیرجان نقل کرده است که "تا کنون اختلاس بیش از ۶ میلیارد تومان از فساد مالی مجموعه شهرداری محرز شده و مطمئنا با بررسی جدی‌‎تر یافته‌های بیشتری از پرونده اختلاس به دست خواهد آمد."

فرهاد فتحی‌زاده، یکی از اعضای سابق شورای شهرستان سیرجان هم در گفت‌وگو با ایسنا "سندسازی برای برداشت اعتبارات کلان از حساب‌های شهرداری" را از اتهامات دستگیرشدگان خوانده است.

یکی از مواردی که در گزارش رسانه‌های محلی به آن اشاره شده پروژه آسفالت کردن خیابان‌های سیرجان است.

بنا بر این گزارش‌ها چهار میلیارد تومان به این پروژه اختصاص پیدا کرده اما حدود ۵۰ میلیون تومان صرف اجرای آن شده است.

شهر سیرجان با حدود ۱۹۰ هزار نفر جمعیت در ۱۷۵ کیلومتری جنوب غرب کرمان واقع شده است.

+49
رأی دهید
-2

ekman - شیراز - ‫ایران
عجب بخور بخوری راه انداختند این بیشرف ها!!!!!چهار میلیارد کجا ،۵۰میلیون کجا!!. کدخدای ده که مرغابی بُوَد وای در آن ده که چه رسوائی بُوَد.ملّا خور که میگن همینه
دوشنبه 7 مهر 1393 - 01:48
aashena - اتاوا - کانادا
حتما حق اقای پروستاتی را پرداخت نکرده بودن
دوشنبه 7 مهر 1393 - 02:05
ghormeh sabzi - تهران - ایران
در ایران هر کسی‌ که مقامی داره ،۱۰۰% دزده ،نه تنها خودش میدزده بلکه سعی میکنه که فکو فامیلاشم به طریقی در این دزدی شریک باشن ،یه مشت اراذل‌ اوباش که نه سواد دارن نه انسانیت ،فقط به فکر پر کردن جیب خودشون
دوشنبه 7 مهر 1393 - 02:58
smart292 - ونکوور - کانادا
همه این رژیم استبدادی فاسد است ،از خامنه‌ای گرفته تا مجلس و قوه قضایه و آن شهردار و سپاه و آن رانت خور‌ها ، حتماً سهم یک رانتخور یا یک آقازاده را ندادند ،کارشان لوو رفته به امید سرنگونی این رژیم استبدادی
دوشنبه 7 مهر 1393 - 05:38
karaji - گتنبرگ - سوئد
اگر حکم کنند که مست گیرند ، در شهر هر آنکه هست گیرند !
دوشنبه 7 مهر 1393 - 06:56
بی بالان - کلاچای - ایران
من الله توفیق . اجرت با امام خمینی
دوشنبه 7 مهر 1393 - 07:48
Deutschland - فرانکفورت - المان
چونکه این اقایون 6 میلیارد خوردند دستگیر شدند وگرنه اگر1000 میلیارد به بالاتر بود تازه می شد مثل اخوندها . چون با این دزدی کم آبروی اینها رو بردند چون دزدی کم کثر شأن هست برای اخوند دزد.
دوشنبه 7 مهر 1393 - 08:24
be_pa.khaste - هارلم - هلند
حالا همین بابا که گرفتنش اونجا میره اولین حرفش اینکه که این همه دزدی می‌کنن شما فقط گیر دادین به من
دوشنبه 7 مهر 1393 - 10:18
sama128 - شیراز - ایران
فساد اداری و اخلاقی متاسفانه تافته جدا بافته از نظام نیست بلکه با نظام کاملا عجین شده و در درون نظام جا افتاده متاسفانه قوه قضائیه و دستگاههای مختلف در این خصوص بسیار ناکارآمد عمل می کنند و خودشون 1000 درصد فاسد تر هستند و تقریبا در تمامی ارگانها و ادارات به وفور می توان این مسئله را دید آقای روحانی به جای سفرهای خارجی و این ور و آن ور رفتن در ابتدا فساد اداری و اخلاقی که مدیران جانماز آبکش مرتکب می شوند و از ایمان و اعتقاد فقط فقط ساعت 12 سر نماز ظهر حاضر شدن در صف جماعت را مشخص کن چون این دزدی ها هیچ سنخیتی با ریش و پشم و تسبیح و ساعت 12 تو صف نماز جماعت رفتن و تا ساعت 2 بعد از ظهر قرآن خوندن نداره و در واقع این حناها هیچ کدام دیگر رنگی نداره . فســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاد در بطن سیستم اداری مملکت و ادرات دولتی نفوذ کرده و مدیران حراست از همه فاسدتر هستند .
دوشنبه 7 مهر 1393 - 11:04
sama128 - شیراز - ایران
این همه آدم در ایران دارند اعدام میشوند حالا به حق یا نا حق من چیزی نمیگم ولی امثال بابک زنجانی ها که جامعه را به فساد کشیدند نباید با اونها لاس زد هی پرونده 2 - 3 - 4 هزار صفحه ای درست کنید هی حرف مفت هی حرف مفت بابا اینها را باید اعدام کنید اون مه آفرید امیر خسروی بدبخت که رشوه داده بود را اعدام کردید رشوه گیرنده چی شد ؟!؟!؟!؟! هم پول مفتی گیرش اومد هم به ریش همه داره می خنده ؟!؟!؟!؟ این یارو بابک زنجانی رشوه که نداد هیچ ( البته توی خودشون به هم خوب نون قرض دادند ) کلی هم با پول مفت حال کرد 13 هزار میلیارد تومان از پول مملکت دستش باهاش دارند لاس می زنند و به ریش ملت می خندند.
دوشنبه 7 مهر 1393 - 11:09
dara20 - تهران - ايران
اگر بنا به فساد زدای باشد باید از طویله رهبری شروع کنید که همه ساله میلیاردها دلار از پول نفت و درآمدهای دیگر ناا مشروع را که از کیسه مردم ایران توسط چلاق بزرگ دزدیده میگردد را حیف و میل میکند. شهرداری‌های کشور یکی‌ از فاسد‌ترین ادارات دولتی محسوب و کمتر کارمند این نهاد دولتی سالم و پاک است
‌سه شنبه 8 مهر 1393 - 11:56
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.