روایتی متفاوت از حادثه اسیدپاشی در دهدشت

عکس واقعی سیما افشار قبل از اسیدپاشی

خانواده سیما افشار قربانی 25 ساله اسیدپاشی در دهدشت ضمن غیرواقعی خواندن عکس‌های منتسب به وی در رسانه‌ها خواستار پایان اتهامات رسانه‌ای شدند.

به گزارش فارس، غروب آخرین روز شهریور در میدان مرکزی دهدشت دختر جوانی در اسید خشم زنی سوخت و این حادثه به سرعت در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی منتشر شد.

در پی درج اخبار و گزارش‌های ضد و نقیض از این رویداد و انتشار عکس‌های مختلف قبل و بعد از واقعه، خانواده قربانی اسیدپاشی در گفت‌وگو با فارس و در اختیار گذاشتن عکس‌های واقعی ضمن کذب خواندن برخی اخبار و عکس‌های منتسب به سیما افشار در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، واتس‌آپ، وایبر، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها، خواستار پایان بخشیدن به اتهامات و شایعه‌های منتشره از سیمای قربانی شدند.

مادر دلسوخته سیمای 25 ساله در حالی که از اتفاق روی داده برای دختر جوانش محزون بود، به فارس گفت: هنوز باورم نشده است که سیمای جوانم با چشمانی بسته بر تخت بیمارستان خوابیده است.

این مادر که خود سال‌هاست از بیماری لاعلاج رنج می‌برد و سیما را عصای دستش در دوران بیماری خود می‌داند، درباره روز حادثه تنها به اینکه سراسیمه خود را به بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت رساندم اکتفا کرد و در حالی‌ که چشمانش را به جای خالی سیما دوخته بود سکوت کرد.

برای اینکه این مادر را با یادآوری صحنه دلخراش دخترش آزرده‌خاطر نکنم از دخترش خواستم بیشتر توضیح دهد.

مینا افشار که دل پری از اظهارنظر‌های پس از حادثه داشت، خاطرنشان کرد: در حالی‌که من، مادر و برادرهایم از صحنه دلخراش خواهرم بسیار ناراحت و دلسوخته بودیم، انتشار عکس‌های مختلف با پوشش نامناسب منسوب به سیما در فضای مجازی داغ ما را بیشتر کرد.
خواهر سیما تصریح کرد: تحلیل‌های بی‌مورد از علت حادثه و انتشار عکس‌های غیر واقعی نمک بر زخم ما پاشید.

افشار با بیان اینکه خواهر بی‌گناهم بی‌خبر از نیت پلید زن که به علت اختلافات خانوادگی دست به این جنایت زده بود، در حالی‌ که قرآنی به دست داشت به محل قرار رفته بود تا با یاد کردن قسم شرعی به زن (متهم) و دو خواهر شوهرش ثابت کند که حاضر به ازدواج با عباس (شوهر متهم) نخواهد شد؛ اما زن بی‌رحم عقده‌هایش را در بطری اسید خالی کرد.

مینا به نقل از دوست صمیمی سیما خاطرنشان کرد: بارها این زن خواهرم را تهدید کرده بود که بلایی سرش خواهد آورد.

وی با بیان اینکه خاله متهم موقع حادثه همراه او بود و با اشاره به تأکید سیما روی تخت بیمارستان مبنی بر دخالت داشتن وی در وقوع جرم از وی و موتورسواری که متهم را بلافاصله از محل متواری داد به دیگر متهمان نام برد و خواهان تسریع در رسیدگی به پرونده و دستگیری خاله متهم شد.

افشار با اشاره به روند درمان سیما با اشاره به از دست دادن کامل چشم چپ این دختر جوان بیان داشت: عمل روی چشمش انجام شد و به گفته دکتر فعلاً از تخلیه جلوگیری می‌شود تا بعداً امکان استفاده از لنز وجود داشته باشد.

وی سوختگی صورت و قسمتی از کمر سیما در جریان پاشیدن اسید را متذکر شد و با 37 درصد خواندن میزان سوختگی گفت: در حال حاضر تنها روی چشمان سیما کار می‌شود و هنوز عملیات ترمیم صورت شروع نشده است.

خواهر قربانی اسیدپاشی خاطرنشان کرد: بنا به درخواست یکی از بیمارستان‌های تهران قرار است سیما جهت ادامه درمان به تهران اعزام شود.

+47
رأی دهید
-3

faranak-montreal - مونترال - کانادا
قربونِ خواهرت بری می‌خواست نره سراغ زندگی‌ یکی‌ دیگه ،هرچی‌ هست زیر سر این دختر چادری هاست مسخره کردن با قرآن رفته بوده سر قرار با شوهر یک زن دیگه !!!!!!!
دوشنبه 7 مهر 1393 - 01:55
aashena - اتاوا - کانادا
مینا به نقل از دوست صمیمی سیما خاطرنشان کرد: بارها این زن خواهرم را تهدید کرده بود که بلایی سرش خواهد آورد. شاید بهتر بود تهدیدهاراجدی میگرفتی و جفت خودت را پیدا میکردی
دوشنبه 7 مهر 1393 - 02:13
mahdi_n130 - منچستر - بریتانیا
faranak-montreal - مونترال - کانادا شما بهتره بجای زندگی در یک کشور مدرن بری تو سودان زندگی کنی، همه چیز زیر سر چادری هاست و شما ها آخر خوبی و پاکی هستید نه؟ اینکه هرچی بسواد و درب و داغونه رفته کانادا فکر کنم درسته.
دوشنبه 7 مهر 1393 - 02:51
paksan - آمریکا - آمریکا
به نظرم اگر یک دو مورد اعدام برای این عمل انجام بشه دیگه کسی جرات نمیکنه از این غلطها بکنه . باید هم زنه و هم خاله طرف اعدام بشوند. قاضی شرع باید به این نوع حملات که فقط باعث ناقص شدن افراد میشه برخورد قاطع بکنه .
دوشنبه 7 مهر 1393 - 05:32
azadeh11 - آمستردام - هلند
faranak-montreal - مونترال - کانادا. حالا حتی اگر اینکار را هم کرده بود . حقش این نبود که یک احمقی اینکار را انجام بدهد.
دوشنبه 7 مهر 1393 - 07:26
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا
paksan - آمریکا - آمریکا و aashena - اتاوا - کانادا یه دکتر خودتون رو نشون بدین بگین یه نگا به مختون بندازه ببینه چرت آکبند مونده.
دوشنبه 7 مهر 1393 - 09:04
metiuk - بردفورد - انگلیس
انتشار عکس‌های مختلف با پوشش نامناسب منسوب به سیما در فضای مجازی داغ ما را بیشتر کرد.?الان این عکس که پوششش مناسب اصل قضیه رو تغییر داد که خواهرت با یه مرد متاهل ریخته رو هم؟در ضمن کاملا موافقم که هرچی‌ هست زیر سر چادری‌ها س .همین انگلیس هم هر چی‌ دختر با حجاب فرق نمی‌کنه کجا‌ی باشه می‌خواد چشماتو در بیاره تو خیابون ولی‌ این اروپایی‌ها که به قول شما لخت میگردن حتا نگاه نمی‌کنن به مردا .دلیلشم معلومه دیگه اون چادری تو سرکوب و خفقان بزرگ شده و تو کفه .
دوشنبه 7 مهر 1393 - 11:05
aashena - اتاوا - کانادا
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا اگر مخ شما اکبند نیست یکم فکر کنید، این خودش با تهدید زندگی اسید پاش جنگ را اغاز کرده، میتونست به حریم دیگران وارد نشه و جلوی یک فاجعه را بگیرد، چرا باید شخصی را که تعادل روحی ندارد تحریک کنیم که به ما صدمه بزند. این را هم بدون از هرجا که برای توجیه عملشون قران را وسط میکشن بوی خوبی شنیده نمیشه. به نظر من اسید پاش باید مجازات بشه، اما این خانم هم در نابود کردن زندگی خودش مقصره
دوشنبه 7 مهر 1393 - 14:23
faranak-montreal - مونترال - کانادا
mahdi_n130 - منچستر - بریتانیا-شما هم برو تو زیمباوه زندگی‌ کن یک بنده خدایی اینجا تو این سایت میگفت ایرانیهایی انگلستان معتادند من بهش توپیدم ، اون دولت تا چیزی می‌شه میگه حجاب بد حجابی عامل فساد حالا میبینیم فاطی کمندها چادریها سراغ پسر که نمیرن هیچ سراغ مرد زن در می‌رن ، بازم میگم چادریها همه جوره خطرناکند چون ظاهرشون با باطنشون نمیخونه hala تو برو خودت را حلقه اویز کن
دوشنبه 7 مهر 1393 - 16:03
faranak-montreal - مونترال - کانادا
طرف اومده عکس باحجاب امامزاده قرآن قسم عباسی گذاشته بگه خواهرم بچه مظلومی بوده ، خانوم جان خواهرت با اون مرتیکه هوس باز بودن زدن تو زندگی‌ یک دختر ۲۰ ساله حالا تو برو غمه بزن قیمه هم بعده چاه جمکران عکس یادگاری بنداز با خواهرت ، ذات تون فاسد خانوم جان
دوشنبه 7 مهر 1393 - 17:06
faranak-montreal - مونترال - کانادا
metiuk - بردفورد - انگلیس-آفرین کاملا منظورم همین بود خیلی خیلی روشن گفتی
دوشنبه 7 مهر 1393 - 18:06
آرمان شهر من - استهبان - ایران
faranak-montreal - مونترال - کانادا...حالم از افرادی مثل تو که ادعای روشنفکری و متجدد بودن دارن ولی با دیدن یک عکس و شنیدن ادعا اینچنین قضاوتهای بیرحمانه ای و وحشتناکی مکنن( که حتی در صورت اثبات ادعا هم چیزی از جنایت بودن اون عمل کم نمی کنه) به هم می خوره! شماها همون داعش هستید به شکل و شمایلی مدرنتر وگرنه در عمل و قضاوت چیزی از یکدیگر کم ندارین...
دوشنبه 7 مهر 1393 - 18:06
faranak-montreal - مونترال - کانادا
رمان شهر من - استهبان - ایران-من هم حالم از تو به هم می‌خوره به نظرم اون خانوم باید اسید می‌ریخت تو خشتک شوهرش و این دختر چادری ، نشونگیریش خوب نبوده
دوشنبه 7 مهر 1393 - 18:53
aashena - اتاوا - کانادا
آرمان شهر من - شما هم بیرحمانه قضاوت میکنی این خانم زندگی یک دختر بیست ساله را نابود کرده البته به همراه شوهر بیوجدان طرف، این زن جوان بارها از این دختر خواسته که دست از شوهرش برداره اما ایشون به رابطه ادامه داده انقدر ادامه داده تا حس نفرت و انتقام را در این زن جوان تشدید کرده و کار را به جنایت کشانده. در واقع قربانی واقعی زن بیست ساله ایست که به عنوان یک جنایتکار عمرش تباه شده . ای کاش میفهمید‌ مرد خیانتکارش ارزش اینها را نداره. متاسفانه حکومت هم با ازاد گذاشتن‌اقایون‌برای ازدواج مجدد از یک طرف و از طرف دیگر دست و پاگیر کردن قوانین برای زنان در اینجور موارد مجرمه. در ضمن اقایون هم باید درک کنند که همانطور که روی همسرانشون تعصب دارند زنان هم روی شوهرانشون تعصب دارند. د‌
دوشنبه 7 مهر 1393 - 20:15
dandelion7 - تهران - ایران
چقدر قطعی قضاوت میکنید شاید شوهر زنه مرض داشته واسه اینکه زنشو اذیت کنه اینجوری وانمود میکرده، هر چیزی امکان داره. در هر حال اگه اینجوری هم بوده مشکل اصلی شوهرش بوده این دختره نه یه دختر دیگه. من نمیدونم این اسید پاشی جنبه ی عمومی نداره؟! اصلا حتی اگه خانواده قربانی هم رضایت بدن باید بشدت باهاش برخورد بشه. یعنی چی آخه.. این اتفاقها بیشترش بخاطر اینه که جلوی پیشرفت زنها چه تو خانواده چه تو اجتماع گرفته میشه، زنها برای ادامه ی زندگیشون به مردها محتاجن وقتی یکی وارد زندگیشون میشه تمام زندگیشون رو تو خطر میبینن. خدا به داد ما جهان سومی ها برسه.. دیگه چیزی واسه گفتن ندارم!!!
‌سه شنبه 8 مهر 1393 - 00:25
shana - خ - ایران
آرزومندم که مردک با این قریبانی اسید پاشی ازدواج کنه و زن خشمگین هم از مجازات قصاص نجات پیدا کنه
‌سه شنبه 8 مهر 1393 - 23:19
windy1234 - لندن - انگلستان
کلا اسید پاشی عمل نفرت انگیزیه،خدا میدونه که اون زن از فهمیدن خیانت شوهرش چی‌ کشیده،ولی‌ نباید زندگی‌ و آیندشو برای یه ا دم بی‌ ارزش تباه میکرد،از اون زندگی‌ میرفت ،یه مدت سختی‌ می‌کشید ولی‌ می‌تونست زندگیشو از نو و بهتر بسازه،حالا باید سالها گوشه زندان بپوسه و منتظر قصاص باشه
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 01:07
dandelion7 - تهران - ایران
لطفا مصاحبه ای که با خود سیما افشار شده رو هم تو سایت قرار بدید. راجع به آدما زود قضاوت نکنیم. همیشه همه چی اونجوری نیست که به نظر میاد یا مردم میگن. امیدوارم همه ی آدمایی که زندگی دیگران رو نابود میکنن به مجازات عملشون برسن، همون قدر که واقعا حقشونه نه بیشتر و نه کمتر.
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 22:11
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.