طرح محدود کردن استخدام افراد مجرد در دستور کار مجلس

طرح محدود کردن استخدام افراد مجرد در دستور کار مجلس

کمیسیون فرهنگی مجلس ایران طرحی را تصویب کرده که در صورت تصویب نهایی، استخدام افراد مجرد به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه‌ها و معلمان مدارس را از پنج سال دیگر ممنوع می‌کند.

به گزارش وب سایت مجلس ایران، «طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده» یکی از دستورکارهای جلسات علنی مجلس از یکشنبه ۶ مهر تا چهارشنبه ۹ مهر ماه اعلام شده‌است.

براساس این طرح که ۳۱ فروردین به تصویب کمیسیون فرهنگی مجلس رسیده، پنج سال پس از تاریخ لازم اجرا شدن این قانون، جذب افراد مجرد به عضویت هیات علمی در تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی دولتی و غیر دولتی و معلمان مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی ممنوع است.

دراین طرح تصریح شده که تنها درصورت نبودن متقاضی متاهل واجد شرایط، با تائید بالاترین مقام دستگاه، استخدام افراد مجرد بلامانع است.

همچنین درصورت تصویب نهایی این طرح، اولویت استخدام در شرایط مساوی در تمامی بخش‌های دولتی و غیر دولتی به ترتیب با مردان متاهل دارای فرزند و سپس مردان متاهل فاقد فرزند است.

براساس این طرح درمورد زنان نیز اولویت استخدام با زنان دارای فرزند و سپس زنان متاهل فاقد فرزند است.

«طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده» که ۶ خرداد ۱۳۹۲ با امضای پیش از ۵۰ نماینده برای تصویب در مجلس ارائه شده، بر کاهش سن ازدواج و افزایش جمعیت تاکید کرده‌است.

نمایندگان مجلس در جلسه روز یک‌شنبه، ۱۹ مرداد نیز ضمن بررسی دوباره طرح «افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور» تمامی عمل‌ها برای پیشگیری دائمی از بارداری به استثنای موارد مرتبط با تهدید سلامت با اعلام وزارت بهداشت، را ممنوع اعلام کرده بودند.

این طرح به دنبال سخنان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، و تاکیدات او بر افزایش دو برابری جمعیت ایران تا ۱۵۰ میلیون نفر شکل گرفته بود.

«طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده» همچنین تکالیفی را برای دولت تعیین کرده که ساخت خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی برای همه دانشگاه‌ها از جمله آنها است.

در صورت تصویب نهایی این طرح همچنین دولت موظف است که طی پنج سال در تمامی شهرهایی که دارای حوزه علمیه هستند، مسکن‌های مناسب را برای طلاب متاهل دارای فرزند در زمان تحصیل تامین کند.

روزنامه فرهیختگان در شماره روز یک‌شنبه ۶ مهر ماه خود در گزارشی واکنش‌ها به «طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده» را منتشر کرده‌است.

رضوان ایزدی، کارشناس اشتغال و کارآفرینی، به روزنامه فرهیختگان گفته‌است: «حدود ۶۰ درصد از کارآفرینان برتر کشورمان را زنان تشکیل می‌دهند که تعداد زیادی از آنها به دلیل فوت همسر یا تجرد در گروه مجردها قرار دارند.»

اللهیار ملکشاهی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، نیز در واکنش به این طرح گفته‌است که با ایجاد محدودیت در کار نمی‌توان انگیزه ازدواج را بالا برد.

+10
رأی دهید
-45

dark night - تهران - ایران
مجردها یا باید خلافکار بشن یا معتاد، راه دیگه ازدواج با جیب خالی‌ که منجر به طلاق و بعد هم همون خلاف و اعتیاد.
یکشنبه 6 مهر 1393 - 16:49
تیتو تیتو - تهران - ایران
کار داری ؟ نه . پس به تو زن نمیدهیم . زن داری ؟ نه . پس به تو کار نمیدهیم ! داستان مرغ و تخم مرغ .
یکشنبه 6 مهر 1393 - 17:03
سگال توماك - دوبی - امارات متحده عربی
ما که شوهر پیدا نکردیم ، ممنوع الکار هم که ما را کردید ! قربون دستتان ، یک تیر خلاص بخشنامه کنید که هم ما متعالی شویم هم کانون خانواده و نظام جمعیتی شما .
یکشنبه 6 مهر 1393 - 17:20
آرمان شهر من - استهبان - ایران
با اینچنین طرحهای احمقانه ای نه تنها عده زیادی از افراد تحصیل کرده و نخبه رو از کشور فراری می دن که حتی سن ازدواج رو همه هرچه بیشتر بالا می برن...چونکه اولین اولویت هرکس برای تشکیل خانواده داشتن کار و درآمد مناسب هست که با اجرای این طرح سخیف عملا جلوی ایجاد اشتغال رو برای جوانان مجرد می گیرن و سدی بزرگ بنا بیکاری رو جلوی اونها می ذارن تا ازدواج برای اونها بیشتر به یک رویا شبیه بشه...
یکشنبه 6 مهر 1393 - 17:27
parasto68 - شیراز - ایران
افسوس از این که یه سری احمق سر کارند و مردم احمق تر از خودشون گوش به فرمان نظرات اون ها هستند. باید گفت که جمعیت مردماحمق تو این کشور کم نیست و این دلیل حکومت 35 ساله این احمق ها بر مردم احمق تر از خودشونه.
یکشنبه 6 مهر 1393 - 17:33
دریای پارس - ایران - ایران
بابا ول کنید احمق ها! دست ازسر این مردم بینوا بردارید دیگه هر بلایی خواستید سرشون آوردید.اخه با حقوقای ماهی 800-900 تومن مجرد به پیسی می افته چه برسه به متاهل.
یکشنبه 6 مهر 1393 - 17:45
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
یعنی‌ یارو اول باید ازدواج کنه تا بتونه کار کنه. کار هم نداشته باشه کسی‌ بهش زن نمیده. به این میگن عقل. این هم یه تحریم دیگه دولت ایران در برابر ملت ایران. بفرما. این حکومت و تنها این حکومت دشمن ملت ایران است نه این و اون.
یکشنبه 6 مهر 1393 - 17:50
aram.01 - کردستان - ایران
آخه پفیوزها جوان فارغ التحصیل تا یک جایی استخدام نشه و کار و زندگی نداشته باشه کی بهش زن میده؟!. تازه جوان بدبخت هر جا بره ازش سابقه کار میخوان یعنی شما از دانشگاه که فارغ التحصیل شدی باید فورا یک جایی چند سالی کار کنی تا سابقه داشته باشی!!!!!!!!!!!. واقعا مملکت دست چه احمقهایی افتاده!خودشون واسه هفت نسل بعدشون هم دزدیدند دارند واسه جوانها تصمیم میگیرند.
یکشنبه 6 مهر 1393 - 17:35
azadeh11 - آمستردام - هلند
احمقها
یکشنبه 6 مهر 1393 - 17:51
مترلینگ - منچستر - انگلستان
جالبه اونایی که با هزار مشکلات درس میخونن میرن دنبال کا برای استخدام میگن باید 5 سال تجربه کار داشته باشی حالا از کجا خدا میدونه زن هم بخوای بگیری کار میخوای کار هم بخوای باید زن داشته باشی این معادله هزار مجهولی هنوز حل نشده تو مملکت ما ولی بجاش مثلا یه اخوند که تا بحال صد متر ندویده میشه همه کاره ورزش یا سیکل به زور گرفته درس حوزوی خونده میشه ریس دانشگاه یا ریس بیمارستان جالبه نه ...... ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یکشنبه 6 مهر 1393 - 18:42
aashena - اتاوا - کانادا
باور کن ای کیو فوضولات خر از نمایدهای مجلس ایران بیشتره!
یکشنبه 6 مهر 1393 - 19:38
alborzi - کرج - ایران
وقتی بجای نمایندگان مردم نمایندگان ولی وقیح در مجلس قرار بگیرند باید هر روز شاهد یک جوک جدید باشیم ..... چاره کار زیاد سخت نیست ازدواجهای صوری یه عقدنامه مگه چقدر هزینشه !؟
یکشنبه 6 مهر 1393 - 22:13
smart292 - ونکوور - کانادا
دشمن مردم ایران رژیم استبدادی اسلامی ایران
دوشنبه 7 مهر 1393 - 00:41
goosfand - نیویورک - آمریکا
بگو مرگ بر شاه! د باز هم بگو مرگ بر شاه! با تو هستیم ای ملت نمک-نشناس نامرد دهه چهل، با تو هستیم ای ملت ایرانی بافرهنگی که تا شکمت سیر شدریختی توی خیابونها به شاهت که سیرت کرده بود فحش و مرگ دادی، بگو باز هم بگو مرگ بر شاه.
دوشنبه 7 مهر 1393 - 00:11
قاضی محمد - کرمانشاه - کرمانشاه
خوب ملک شخصی خامنه ای عشقش میکشه جمعیت زیاد شه به کسی چه مربوط این انسان یه ذره وجدان نداره
دوشنبه 7 مهر 1393 - 08:10
siavash2a - تهران - ایران
استخدام که فقط برای نور چشمی های خودشونو ..این قانون تاثیری بر ازدواج جوانان نداره
دوشنبه 7 مهر 1393 - 08:03
azadeh11 - آمستردام - هلند
بین چطور میخواهند ملت را سر کار بذارند، این آخوند‌های زرنگ. میخواهند بچه‌‌هایشان را ببرند سر کار. بچه‌هایشان درس نخوانده تو مملکت همه کاره هستند. چون از ۱۲ سالگی ازدواج‌ می‌کنند. ۱۴ سالگی میزایند. ۱۶ سالگی ۵ تا بچه‌ دارند. ۱۸ سالگی همه چیز میدانند،??? ۲۰ سالگی میشوند، استاد دانشگاه و وزیر و مردم را هدایت می‌کنند.
دوشنبه 7 مهر 1393 - 08:02
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.