یک مقام سپاه: حدود ۵۰ میلیون گیرنده ماهواره در ایران وجود دارد

یک مقام سپاه پاسداران استان خراسان رضوی گفته است که در حدود ۵۰ میلیون دستگاه گیرنده ماهواره در ایران وجود دارد. وی همچنین نسبت به استفاده نادرست از ماهواره در کشور هشدار داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه «امام رضا»،‌ جانشین حفاظت اطلاعات سپاه امام رضا،  شنبه پنجم مهرماه  در جمع نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان ادارات و نهادهای شهرستان گناباد گفته است: در  حدود ۵۰ میلیون گیرنده ماهواره دولتی و غیر دولتی در ایران نصب شده است.

این مقام سپاه پاسداران ایران به منبع آمار ارائه شده در خصوص گیرنده ها اشاره ای نکرده است.

طبق این گزارش وی همچنین گفته است: حجم عظیمی از مردم استفاده نادرست از این وسیله می کنند و برای مقابله با این موضوع جمع آوری قانونی گیرنده ماهواره ها توسط نیروی انتظامی جوابگو نیست و باید فرهنگ عدم استفاده از این بلای خانمان سوز در بین مردم نهادینه شود.

براساس قوانین جمهوری اسلامی استفاده از ماهواره ممنوع است و همواره در دوره های زمانی مختلف نیروی انتظامی ایران اقدام به جمع آوری آنتن های ماهواره می کند.

مجلس ایران در سال ۱۳۷۳ با تصویب قانون ممنوعیت استفاده از تجهیزات دریافت ماهواره ای، استفاده بدون مجوز از ماهواره را ممنوع کرده است.طبق این قانون، وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول صدور مجوز در این زمینه است.

به رغم ممنوعیت گیرنده ماهواره در ایران، مقام های رسمی جمهوری اسلامی از استفاده بخش گسترده ای از جامعه از ماهواره سخن می گویند. علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرماه سال گذشته گفته بود که ۷۱ درصد از مردم تهران، از ماهواره استفاده می‌کنند.

عزت الله ضرغامی، صدا و سیمای دولتی ایران نیز در خردادماه سال جاری گفته بود که ۳۵ تا ۴۰ درصد مردم ایران از ماهواره استفاده می کنند

به گزارش خبرگزاری فارس، سرهنگ محمد فاضلی، جانشین حفاظت اطلاعات سپاه امام رضا، در بخشی دیگری از اظهارات خود گفته است:«مهم‌ترین جنگ در شرایط کنونی علیه ایران اسلامی، جنگ فرهنگی است که امروز در جامعه اسلامی شاهد بروز منجلاب فرهنگی هستیم و مردم از آسیب های خانوادگی و امنیتی تلفن‌‌های همراه دچار آسیب شده‌اند. »

این مقام سپاه پاسداران ایران همچنین گفته  است:‌دشمن فضای اطلاعاتی عظیمی را علیه جمهوری اسلامی ایران رقم زده است.

سرهنگ محمد فاضلی تاکید کرده است:« ایران از لحاظ حجم نیروی انسانی آماده دفاع به نسبت جمعیت، دارای رتبه اول جهانی است و حدود ۱۰ درصد از مردم ایران آمادگی مقابله با تجاوز دشمنان را دارند.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه «امام رضا»،‌اضافه کرده است: استقرار حدود ۱۷ هزار گیرنده ماهواره در مرزهای ایران و ۴۴ پایگاه استراق سمع ویژه توسط سرویس های اطلاعاتی در حاشیه مرزهای ایران گواه این موضوع است.

این مقام سپاه در خصوص نام کشورهایی که پایگاه های استراق سمع در انها مستقر است، توضیحات بیشتری را ارائه نکرده است.

+9
رأی دهید
-15

aashena - اتاوا - کانادا
متاسفانه در ایران از نیروی انتظامی هم درست استفاده نمیشه به جای جستجو کردن میزان شادی در منازل مردم امنیت جامعه را تامین کنید
یکشنبه 6 مهر 1393 - 13:25
بی بالان - کلاچای - ایران
جناب مقام سپاه . بالاخره بعد نشون میدی از نشریات خودتون که ملت داوطلبانه تجهیزات خودشونو . تحویل سپاه دادن . تو اگه جرات داری بهشون سلاح بده و برو پشت بام خونه ای دم بخدا قل عامتون میکنن .
یکشنبه 6 مهر 1393 - 17:06
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
این مقام بیسواد سپاه غلط کرده است که چنین افاضاتی نموده! چون اگر جمعیت ایران را 75 میلیون حساب کنیم، چگونه این یارو به عدد 50 میلیون رسیده؟ نکنه دانش آموز دبستانی و شیر خواره ها هر کدوم یه ماهواره دارند!
یکشنبه 6 مهر 1393 - 20:30
Afshin London - لندن - انگلستان
پس دم تک تک این پنجاه میلیون گرم که دوست ندارند مثل کره شمالی بشن
یکشنبه 6 مهر 1393 - 20:35
Sean Tas - ادمونتون - کانادا
گاگول شده مقام سپاه و حیونى خواسته نظر بده از نوع احمدى نژادى
دوشنبه 7 مهر 1393 - 02:03
siavash2a - تهران - ایران
نه با ویدئو در دو دهه پیش و نه با ماهواره در زمان حال نمیشه مقابله کرد.فقط دارن وقتشونو تلف میکنند.چون از حل مشکلات اساسی کشور باز موندن
دوشنبه 7 مهر 1393 - 08:02
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.