رهبر کره شمالی «ناخوش» است

رسانه های کره شمالی برای نخستین بار به طور رسمی بر بیماری رهبر کره شمالی را که مدت هاست از نظرها غایب است، صحه گذاشتند. به گزارش رسانه ها، کیم جونگ اون، رهبر جوان این کشور «ناخوش» است.

به گزارش رویترز، کیم ۳۱ ساله، که بیشتر اوقات در مرکز پروپاگاندای این کشور منزوی قرار دارد، از بعد از پدیدار شدن در کنسرتی با همسرش در ۳ سپتامبر، دیگر در عکس های رسانه ها دیده نشده است. امری که به گمان زنی ها درمورد بیمار بودن او دامن زده است.

در ماه ژوئیه، هنگام قدم زدن با چند تن از مقام های کره شمالی می لنگید و  در مستندی که روز پنجشنبه در رسانه های دولتی منتشر شد، دشواری او در راه رفتن دیده می شود.

گوینده این مستند یک ساعته در بخشی از آن می گوید: «ثروت و آبادانی و سوسیالیسم ما در سایه تلاش های طاقت فرسای سردارمان به دست آمده که به رغم «ناخوش»ی که دارد، همچون  شعله های آتش، راه را برای مردم روشن می کند.»

در پی این مستند، سپس فیلم ضبط شده ای از نشست مجمع عالی خلق کره شمالی پخش شد که  غیبت کیم جونگ اون در آن به خوبی نمایان بود.

آن گونه که عکس های رسانه های دولتی نشان می دهند، کیم از زمان رسیدن به قدرت مدام بر وزنش افزوده شده است. او در سال ۲۰۱۱ پس از مرگ پدرش براثر حمله قلبی به جانشینی او درآمد.

ناظران مسائل کره شمالی برآنند که وزن بالای کیم و سابقه خانوادگی بیماری باعث ناخوشی او شده است.

مایکل مدن، کارشناس رهبران کره شمالی و از همکاران وب سایت ۳۸ نورٍث می گوید: «از راه رفتنش معلوم است که نقرس دارد-مرضی که به خاطر رژیم غذایی و سابقه ژنتیکی، گریبان دیگر اعضای خانواده کیم را هم گرفته است».

+58
رأی دهید
-4

Adibudi - کلن - آلمان
مثل اینکه دیکتاتورها همزمان مریض میشن!
یکشنبه 6 مهر 1393 - 01:23
دریای پارس - ایران - ایران
روزی را میبینم که بعد از تلف شدن سیدعلی قاتل. کره اش سید مجتبی مثل این خوک .روزگار مردم ایران را سیاه کنه
یکشنبه 6 مهر 1393 - 01:34
srdash - تبریز - ایران
آدمی نیستم که برای کسی حتی دشمنانم آرزوی مرگ بکنم ،امیدوارم آنقدراین رهبرجوان زنده بمونه ودردبکشه که متوجه بشه که خودش وخاندانش چه بلایی برسرمردمان کره شمالی آوردن.
یکشنبه 6 مهر 1393 - 07:37
nassau - مالاگا - اسپانیا
به درک
یکشنبه 6 مهر 1393 - 09:53
karaji - گتنبرگ - سوئد
دریای پارس - ایران- ایران جان آنقدر درنده تو این رژیم هست که مجتبی جون علی‌ لشه رو در جا قورتش میدن !
یکشنبه 6 مهر 1393 - 09:55
دوستدار - استهکلم - سوئد
از قدیم بیماری نقرص دربین شاه هان و قدرتمندان سیاسی و سرمایه دارن همیشه بوده و هست. ولی حالا خیلی از افراد کم در امد جامعه هم دچار بیماری نقرص میشوند . خودمن سالیانیست بیماری نقرص دارم و هراز گاهی این بیماری از فعالیت روزانه ام می اندازد و زندگی کردن را برایم سخت کرده است. تنها چاره کار این است که باید مواظب خوردن و اشامیدنیها باشیم .
یکشنبه 6 مهر 1393 - 10:58
مترلینگ - منچستر - انگلستان
فدای سر مردمش که بترکه ولشش رو از روی زمین برداشته شه
یکشنبه 6 مهر 1393 - 15:03
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.