رالی مسیر خاورمیانه امروز قربانی داد/نقشه خوان سایپا درگذشت

پیش از ظهر امروز، بعد از لوکیشن اول پیست مسابقه های رالی خاورمیانه که در شیراز در حال برگزاری است، «آرش رامین یکتا»، نقشه خوان خودروی تیم سایپا ایران دچار حادثه شد که پس از انتقال به بیمارستان رجایی شیراز، بر اثر شدت صدمات وارده درگذشت.

به گزارش ایسنا، واژگونی خودروی ریو شماره 5 مربوط به تیم «سایپا ایران» که در لوکیشن یک مسابقه ها مشغول رقابت با دیگر تیم های حاضر در کلاس 1600 بود منجر به این حادثه شد. در این حادثه، «حسین قدسی»، راننده خودرو شماره پنج نیز مجروح و به بیمارستان انتقال یافت.

به گفته شاهدان این حادثه، خودروی تیم سایپا در نزدیکی روستای «اسماعیل آباد» در مسیر مشخص رالی در حال تردد بود که پس از پرش و به هنگام فرود، تعادل خودرو از دست داد و دچار حادثه شد. به دنبال این حادثه، تیم سایپا از ادامه مسابقه ها انصراف داد.

نقشه‌خوان که وضعیت خوبی نداشت، توسط بالگرد به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل شد و «حسین قدسی»، راننده خودرو از ناحیه گردن مصدوم شده و هم‌اکنون در بیمارستان شهید رجایی شیراز تحت درمان است.
روز گذشته نیز در نخستین روز از مسابقه های رالی خاورمیانه، لاستیک خودروی «حسن اکبرنژاد»، یکی از اتومبیل‌رانان عضو این تیم در مسیر مسابقه دچار ترکیدگی شد.
سرپرست تیم اتومبیل‌رانی «بیمه رازی» به ایرنا گفت: « به دلیل اندک بودن فرصت برای رفع این مشکل، اکبرنژاد ناگزیر شد 18 کیلومتر از مسیر مسابقه را روی رینگ حرکت کند به گونه ای که رینگ آن شکل مربع به خود گرفته بود. اما با وجود این که خودرو این اتومبیل‌ران دچار نقص اساسی شده بود، توانست در زمان تعیین شده اتومبیل را به خط پایان برساند.»
مسابقات رالی خاورمیانه با حضور 30 تیم داخلی و خارجی از روز پنج‌شنبه در تخت جمشید شیراز آغاز شد و شرکت کنندگان پس از طی مسافت 250 کیلومتر و عبور از شهرهای مرودشت، زرقان، ارسنجان و خرامه، در کنار دریاچه آباده طشک استان فارس امروز به کار خود پایان می دهند.

به گزارش ایلنا از شیراز، مسابقه های رالی خاورمیانه در شیراز در حالی برگزار شد که تیم‌هایی از قطر و سوریه در این رقابت حضور دارند. در این مسابقه ها ،30 تیم در کلاس‌های یک هزار و 400، یک هزار و 600 و دو هزار به رقابت پرداختند.
بنابراین گزارش، در روز نخست برگزاری این رقابت، سه تست در مسیرهای شول، لابیشه و خرامه انجام است که «راجر فقالی» راننده لبنانی تا کنون در صدر جدول مسابقه قرار دارد.
نقشه‌خوان‌ها و رانندگان دو تیم لبنان و قطر ازجمله حرفه‌ای‌ترین رانندگان رالی هستند که کارنامه درخشانی در این حرفه دارند.
این مسابقه ها امروز در مسیر 88 کیلومتری مرودشت تا آباده طشک برگزار خواهد شد و به پایان خواهد رسید.
این گزارش می افزاید با توجه به این که شرکت‌کنندگان در این رقابت 250 کیلومتر را با سرعت 80 کیلومتر باید طی کنند، سرعت آن‌ها توسط دستگاه‌های ردیاب به شکل مداوم کنترل می‌شود.
ایلنا خبر داده است تخت‌جمشید در این رویداد بین‌المللی محل توقف اتومبیل‌های شرکت‌کننده بوده است و حرکت شروع خودروهای مسابقه در محدوده این مکان تاریخی نیست. برگزاری این مسابقه ها در کنار تخت جمشید موجب واکنش های بسیاری شد. معترضان نگران آسیب این آثار ارزشمند تاریخی به دلیل لرزش ها و صداهای ناشی از موتور خودروها بودند.

بنابراین گزارش، مسابقه رالی خاورمیانه که پس از رایزنی‌های انجام شده در جریان اجلاس کشورهای خاورمیانه مصوب شد، در صورت تایید میزبانی، از سال آینده به‌صورت رسمی ثبت فدراسیون جهانی خواهد شد.

تسنیم هم نوشته است در این مسابقه، نایب رییس فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی و موتورسواری نیز حضور داشته و ناظران و برگزارکنندگان مسابقه از سوی فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی انتخاب شده‌اند.

بنابراین گزارش، تیم‌های شرکت‌کننده با خودروهای خود از روز دوشنبه وارد شیراز شده و تمرین آزمایشی خود را آغاز کردند.
«لاله صدیق»، تنها زن شرکت‌کننده در این دور از مسابقه ها است که نخستین حضور بانوان در مسابقات رالی خاورمیانه نیز محسوب می‌شود.



این گزارش می افزاید نماینده استان فارس، «نگار درویش رحیمی» نیز به دلیل عدم‌حمایت مالی از سوی اسپانسرها، نتوانست در این دور از مسابقه حضور باید.



آغاز نمادین مسابقه رالی شیراز با حضور مسوولان فدراسیون جهانی، کشوری و استانی اتومبیل‌رانی در دروازه قرآن برگزار شد.

+24
رأی دهید
-8

perser68 - آلمان - آلمان
قرآن مگه دروازه هم داره؟
شنبه 5 مهر 1393 - 20:31
paksan - آمریکا - آمریکا
باید می گفتید ریو تولید کیاموتورز . سایپا فقط نماینده شیطان هستش. مسئولین این شرکت باید پاسخگو باشند و باید برخورد بشه باهاشون چون این ماشین حتی برای شهرها هم ایمن نیست چه برسه به بیابون
شنبه 5 مهر 1393 - 20:57
آرمان شهر من - استهبان - ایران
رالی خاورمیانه!!!!!!! فقط با حضور دو تیم لبنان و قطر...که این دو تیم هم اول و دوم شدن و مقام سوم نیز نصیب ایران شد!!!
شنبه 5 مهر 1393 - 22:03
Abikaka - لندن - انگلستان
خوشم میاد که دوستان فقط فاز منفی میدن. حالا خوبه هنوز به احمدی نژاد ربطش ندادن. ... افرین افرین همین جوری ادامه بدید.... واقعا که ....
یکشنبه 6 مهر 1393 - 01:09
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.