لاریجانی: کامرون مثل کودکی است که از ترس فریاد می‌زند

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، از اظهارات دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا که ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده بود، انتقاد کرده و گفته‌های او را "عجیب و غریب"، "از سر ترس" و "کودکانه" توصیف کرده است.

آقای لاریجانی خطاب به آقای کامرون گفت: "چند روز پیش نزدیک بود قسمتی از کشور شما جدا شود، بنابراین شما امپراطوری ندارید که بخواهید برای ما بایدی تعریف کنید. پس چرا با این زبان صحبت می‌کنید؟"

رئیس مجلس ایران درباره نگرانی غرب از فعالیت شبه‌نظامیان 'دولت اسلامی' (داعش سابق) گفته است: "از جریان داعش و تروریست‌ها در منطقه اضطراب دارید که البته اضطراب درستی است، چرا که خودتان به اینها کمک کردید و حالا برای خودتان مشکل‌ساز شده‌اند."

"رفتار شما مثل رفتار کودکی می‌ماند که از روی ترس فریاد می‌زند و گاهی هم فحاشی می‌کند. شما از جریان تروریستی ترسیده‌اید و فریاد می‌زنید."

دیوید کامرون چهارشنبه هفته گذشته و ساعاتی پس از ملاقات با حسن روحانی، در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: "ما اختلافات زیادی [با ایران] داریم. حمایت ایران از سازمان‌های تروریستی، برنامه هسته‌ای، نحوه برخوردش با مردم ایران. اینها همه باید تغییر کنند."

او در عین حال گفت که ایران می‌تواند به ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با داعش کمک کند.

علی لاریجانی در واکنش به موضع دیوید کامرون گفته است: "شما نیازمند مبارزه با تروریسم هستید و نمی‌توانید زرنگی کنید و نیازتان را به عنوان امتیاز به طرف مقابل بفروشید."

سخنان دیوید کامرون با انتقادهای دیگری نیز در ایران همراه بوده است. پیش از این وزارت خارجه ایران حرف‌های او را محکوم کرد.

روزنامه‌ کیهان با تیتر "وقتی انگلیس خبیث سازش‌طلبان را سکه یک پول کرد" از چگونگی انعکاس دیدار آقایان روحانی و کامرون در روزنامه‌های اصلاح‌طلب انتقاد کرده است.

روزنامه وطن امروز هم سخنان آقای کامرون را "لگد روباه" خوانده است.

+22
رأی دهید
-53

Afshin London - لندن - انگلستان
کامرون را نمیدونم ولی تو و برادرانت مثل بوزینه هایی هستید که لباس تنشون کردند
شنبه 5 مهر 1393 - 19:39
hassan5 - تهران - ایران
انها انقدر شهامت داشتند که جدا شدن قسمتی از کشورشان را به ارای عمومی گذاشتند....شما اگر شهامت دارید بقای نظام اسلامی را به رفراندم بگذارید؟؟؟؟
شنبه 5 مهر 1393 - 19:54
دریای پارس - ایران - ایران
ببین.اصلا تورو نمیشناسن!عزیزم بیخود حنجرتو پاره نکن
شنبه 5 مهر 1393 - 20:05
arzoye ensaniat - استکهلم - سوئد
شماها از دهل بیشتر نیست،یا انگلیس گفته هرچه دوست دارید بما فحش بدید،نفت بما بدید،یا اینقدر خار و ذلیل شده که شما بهش اینطور میگید،اینکه باج کلان ملیاردی به روس و چین میدید شکی نیست اما چرا اینقدر پرو هستید،این جای سوال،که پستتون،باید خیلی‌ گرم باشه.
شنبه 5 مهر 1393 - 20:45
هستیا - شیراز - ایران
خفه خون بگیر
شنبه 5 مهر 1393 - 21:46
amir-amir - تورنتو - كانادا
حالا چرا اینقدر به اربابت بد دهنى مى کنى یا اینکه نمایش مى دهى٫ برادران لاریجانى در سرسپردگى به انگلیس گوى سبقت را از دیگر جاسوسان انگلیس در ایران ربوده اند.
شنبه 5 مهر 1393 - 22:46
perser68 - آلمان - آلمان
خواستم کامنت بگذارم،اما دوستان یکی قشنگتر از دیگری جای منو هم پر کردن.می خونمو میخندم.اگه کامنتای دوستان نبود :)
شنبه 5 مهر 1393 - 23:03
Fadaye iran - ارنهم - هلند
گور بابای تواین و برادرانت و کامرون ،آخه بدون که اگه زمانش برسه تو و خانواده‌ات توی چاه مستراح باید پنهون بشین ،ولی‌ همون انگلیسی‌‌های نامرد که شما کثافتها رو آوردن توی ویلاهاشون حال خواهند کرد .منتظر اون روز باشید .... بی‌ وطن
یکشنبه 6 مهر 1393 - 00:22
danial nabi - استكهلم - سوئد
حرفهاش را باید طلا گرفت ب گردن نادان‌ها که نمی‌فهمند ایشون چه می‌گوید، باید آویزان کرد، بلکه از خریت دست بر دارند.
یکشنبه 6 مهر 1393 - 00:30
paksan - آمریکا - آمریکا
خدایش هرکسی حرفهای خنده دار این دالتون وسطی رو بخونه فقط باید از خنده پشتک بزنه. آخه مردک حرف سیاسی رو جواب دیپلماتیک میدهند آخه کدوم رئیس مجلس دیکتاتوری رو پیدا میکنید که از جیغ زدن حرف بزنه؟ مگر همین شما نبودید که می گفتید غرب داره از هم می پاشه؟ مگر همین تو نبودی که مدعی بودی مشکلات اقتصادی این کشورها رو نابود داره میکنه؟ حالا جیغ زدنشون رو یادت آمده؟ اینا انقدر شعور و قدرت دارند که برای ادعای استقلال یا خواست یک قسمت از کشورشون انتخابات برگزار کنند و مردم خودشون تصمیم بگیرند که بعد از 300سال که خودشون تصمیم گرفتند با هم باشند تصمیمشون رو به سیاستمدارها بگویند. آخه این نشانه قدرت و اعتبار و هوش یک ملت هستش و مثل همه چیز رو که برعکس ترجمه میکنید این را هم چپه میگید. برادران دالتون یکی از مشکلات حقوق بشری و پیشرفت ایران هستند که کنار دیکتاتور در حال زمین خواری و دزدی و زدوبند هستند
یکشنبه 6 مهر 1393 - 03:32
zooom - تهران - ایران
تا جایی که ممکنه سعی میکنم خالی از کینه و نفرت حرف بزنم به ورق های تاریخ که سری میزنن میبینم که انگلیس جز فتنه و دوزو کلک چیزی نداشته انگلیس همانه که شاه را بدبخت کرد مستند ها را ببنید که شاه میگفت نفت نمیدیم ما ایرانیها با شاه مشکل داشتیم با این رژیم مشکل داریم با بابای شاه مشکل داشتیم زمان کوروش مشکل داشتیم مثل اینکه دوست داریم باج بدیم یا تو سرمون یزنن بخاطره چی ازادی که شماها تصور دارین ازادی رو به چی میبینین اخه فقط صداهامونو تو بوق میکنیم بله هیج دولتی به نقص نیست ولی در بین چیزهای بد خوبیها رو هم ببنید
یکشنبه 6 مهر 1393 - 05:03
paksan - آمریکا - آمریکا
این نظامی ها تا زمانی که بخواهند بفهمند که سیاست خارجی و روابط خارجی مفهومش این نیست که همه از هم تعریف کنند چین و آمریکا بهترین روابط اقتصادی رو دارند ولی درباره خیلی مسائل هم با هم اختلاف نظر دارند و حتی همدیگه رو بخاطر چیزهایی محکوم میکنند و خیلی کشورهای دیگه هم این مشکلات رو دارند ولی این نظامی ها و وابسته های به دیکتاتور مثل همین کیهان و برادران دالتون وسپاهی ها و .. فک کردن اگر با کسی یا مقامی یا کشوری رابطه داشتند دیگه اون کشور حق نداره چیزی بالای ابروی اینا بگه!!! واسه همین بود که دولت محبوبشون احمدی نژاد مجبور شده بود با جزایر دور افتاده و چهارتا کشور درپیت آمریکای جنوبی همش ملاقات کنه و هی میلیارد میلیارد هم کمک مالی بکنه تا شاید این ملاقاتها ادامه داشته باشه!!
یکشنبه 6 مهر 1393 - 05:35
chatoli - تهران - ایران
تو و همپالکی هایت هم مثل دیوانه ای هستی که گاه و بیگاه زنجیر پاره می کنه و شروع می کنه به عربده زدن .
یکشنبه 6 مهر 1393 - 06:26
biparva-jan - تهران - ایران
خوبه یکی باید پاسخ این کامرون پر رو را میداد.
دوشنبه 7 مهر 1393 - 10:18
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.