مشاهده رد پاهای مرموز در ساحل بوشهر

پژوهشگر موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور حین تحقیقات میدانی در منطقه‌ای ساحلی در شمال بوشهر به ردپاهایی برخورده که با هیچکدام از نمونه‌های جانوری ایران و منطقه مطابقت ندارد و بررسی‌ها برای شناسایی ماهیت این ردپاهای مبهم ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، این ردپاهای مرموز توسط فریدون عوفی، پژوهشگر و عضو هیات علمی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در منطقه ساحلی بندر امام حسن در محدوده منطقه نفتی بهرگان (شمال استان بوشهر) در ناحیه بین جزر و مدی مشاهده و ثبت شده است. مسیر حرکتی به نحوی بوده است که از دریا به خشکی و تا قبل از سکوی ساحلی ادامه داشته و مجددا به سمت دریا ردیابی شده است.



بر اساس نتایج به دست امده از بررسی های انجام گرفته از سوی این پژوهشگر، مشخص شده است که اثر و رد پا به جا مانده از سه بخش ناحیه پیشین و میانی با شباهتی به کف پای انسان ولی کمی انحناء دار و ناحیه دمی نسبتا ضخیم و کوتاه قابل تشخیص بوده است. برای رد پا های مورد نظر دو اثر راست گرد (پا چپ) و چپ گرد ( پا راست) قابل تشخیص می باشد. دامنه طول کل رد پا با احتساب بخش دم 49-44 سانتی متر و میانگین فواصل اثر متوالی دو گام با یکدیگر 26 سانتی متر اندازه گیری و ثبت شد. عمق اثر و رد پا به جا مانده از بخش پیشین و میانی 5-3 میلی متر متغیر و بخش انتهایی (دم) فاقد عمق اثر قابل تشخیص بوده است.

هر چند بررسی اندازه گیری های ثبت شده و چگونگی انحناء پا چپ و راست مشخص کرد که این اثر به احتمال بسیار زیاد متعلق به یک نمونه ناشناخته می باشد، ولی در تعداد محدودی از رد پا ها اختلافاتی به لحاظ فاصله گام های طی شده، فواصل عرضی رد پا های قرینه با یکدیگر، طول و کشیدگی انتهای باریک دم و حتی قوس و انحناء بخش پیشین و میانی مشاهده شد.

بر اساس مطلعات انجام شده با استفاده از نرم افزارهای تخصصی اندازه گیری نسبت ها و ابعاد، شفاف سازی و تنظیم کنتراس تصاویر و همچنین بررسی منابع مرتبط با کلید های شناسایی رد پا حیات وحش، نوع اثر به جا مانده و رد پای مورد نظر با هیچکدام از نمونه های جانوری ایران و منطقه (پستانداران، پرندگان، دوزیستان و خزندگان) و حتی انسانی (با انواع پوشش کفش، به دلیل بررسی احتمال رد پا غیر جانوری) مطابقت نداشته است. تاکنون نیز هیچگونه گزارش مستندی مبنی بر اثر جانوری و یا انسانی مشابه، از داخل و خارج از کشور برای آن دریافت و ارائه نشده و به عنوان یک موضوع ابهام بر انگیز باقی مانده است.

+90
رأی دهید
-5

juvel - اسلو - نروژ
این که شبیه اسپرمه !
شنبه 5 مهر 1393 - 11:47
hassan5 - تهران - ایران
رد پای پزی دزیائی است که از عشق احمدینژاد سر به بیابان گذاشته است!!؟
شنبه 5 مهر 1393 - 11:49
biparva-jan - تهران - ایران
ها! یعنی پری دریایی بوده؟
شنبه 5 مهر 1393 - 11:51
rezanl - امستردام - هلند
رده پای پری بلنده هستش.
شنبه 5 مهر 1393 - 12:57
سرسره - اهواز - ایران
جن دریایی!
شنبه 5 مهر 1393 - 13:28
kiyanzx1 - استکهلم - سوئد
به احتمال زیاد اقا قاط زده رفته تو اب بعدش خواسته کسى نفهمه یه دم هم به پاش اویزون کرده که کسى شک نکنه !
شنبه 5 مهر 1393 - 14:09
paksan - آمریکا - آمریکا
خنده داره .ببینید چطور مردم رو سرکار میگذارند؟
شنبه 5 مهر 1393 - 18:10
oghabe - سنت گا لن - سوثیس
این که شبیه یک نوع کفش غواصی میمونه.
شنبه 5 مهر 1393 - 19:31
azadeh11 - آمستردام - هلند
فک کنم ردّ پای جنتی هست.
شنبه 5 مهر 1393 - 19:52
فاطی قاطی - موگادیشو - سومالی
رد پای ارواح باباشون خمینیه که تعطیلات رفته جنوب.
شنبه 5 مهر 1393 - 23:52
chatoli - تهران - ایران
خالی بندی در حد بوندس لیگا . رد پاها به قول دوستمون نژاد از اسپرم دارن و اینطور که از تصاویر مشخصه بیشتر شبیه نقاشی روی شن هستن تا رد پای جک و جونورهای دریایی
یکشنبه 6 مهر 1393 - 06:18
مترلینگ - منچستر - انگلستان
شاید هم یه سرگرمی ونقشه ای دیگه خدا میدونه
یکشنبه 6 مهر 1393 - 14:28
مترلینگ - منچستر - انگلستان
جا پای خردریاییه
یکشنبه 6 مهر 1393 - 18:44
a.sadriuk - لندن - انگلستان
دوست ماقبل تاریخی جنتی بوده که داره در به در از شمال تا جنوب دنبال جنتی میگرده و ...
دوشنبه 7 مهر 1393 - 22:48
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.