بازآفرینی صفحه کلید در بلک‌بری

بلک‌بری پاسپورت می‌تواند اپ‌های بلک‌بری ۱۰ و اندروید را اجرا کند


بلک‌بری از گوشی متفاوتی رونمایی کرده که نمایشگر مربع شکلی دارد و صفحه کلیدش علاوه بر دکمه‌های فیزیکی، فرامین لمسی را هم تشخیص می‌دهد.

این گوشی جدید "بلک‌بری پاسپورت" نام دارد و شرکت سازنده آن می‌گوید به طور مشخص کسانی که "برای کار" از این گوشی استفاده می‌کنند از نوآوری‌های آن بهره خواهند برد.

در سال‌های اخیر فروش گوشی‌های این شرکت که با سیستم عامل خودش کار می‌کند رو به کاهش بوده است.

کارشناسان می‌گویند هرچند گوشی تازه برای کاربران فعلی بلک‌بری جالب خواهد بود ولی بعید است توجه دیگران را به خود جلب کند.

عرضه این گوشی بخشی از راهبرد فراگیر و تازه این شرکت کانادایی است که با تازگی تحت رهبری جان چن، مدیر عامل جدید، قرار گرفته است.

این شرکت پذیرفته که در گذشته، تمرکزش را از دست داده بوده ولی حالا قصد دارد بیشتر شرکت‌ها و کاربران حرفه‌ای را به عنوان مشتریان اصلی، هدف بازاریابی قرار دهد.


نمایشگر غیرمعمول پاسپورت در مقایسه با رقبایش امکان دیدن مطالب را در اندازه کامل و با فونت بزرگ فراهم می‌کند.



بلک‌بری سابقه خوبی بین شرکت‌های بزرگ تجاری به ویژه شرکت‌های فعال در زمینه امور مالی و امنیتی دارد و به نظر می‌رسد راهبرد تازه بر همین پایه استوار شده است.

گوشی تازه به خاطر ابعاد و شباهتش با گذرنامه، "پاسپورت" نامگذاری شده است.

نمایشگر "بلک‌بری پاسپورت" ۴.۵ اینچی و وضوح آن ۴۵۳ پیکسل در هر اینچ است. به این ترتیب هرچند وضوح این محصول از وضوح آی‌فون ۶ پلاس ساخت اپل بیشتر است، اما به پای گالاکسی نوت ۴ ساخت سامسونگ نمی‌رسد.

بلک‌بری می‌گوید ویرایش متن در این گوشی به خاطر نمایشگر مربع شکلش راحت‌تر است. در عین حال، این نمایشگر به همین دلیل چندان برای تماشای ویدیو مناسب نخواهد بود.

حروف صفحه‌ کلید فیزیکی این گوشی لمسی هستند و همین ویژگی، امکان اضافه‌ای را برای تعبیه میانبرهایی که کار نوشتن را تسریع می کنند فراهم کرده است.

هنگام نوشتن متن، همچون صفحه کلید‌های دیجیتال، در پایین نمایشگر سه گزینه، پیش‌بینی شده و به نمایش در می‌آید که می‌توان بین آنها انتخاب کرد و نگارش را تسریع کرد.

البته به گفته خودبلک‌بری عادت کردن و یادگیری نحوه کار این میانبر به کمی صرف وقت نیاز دارد.

در سال‌های اخیر، از محبوبیت بلک‌بری، که زمانی پرچمدار عرصه گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شد، به طور محسوس کاسته شده و برای مثال در حال حاضر تنها یک درصد از سهم بازار فروش این گوشی‌ها در بریتانیا را در اختیار دارد.

"بلک‌بری پاسپورت"در حال حاضر به قیمت ۶۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

+6
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.