آمار تکان‌دهنده از ازدواج کودکان در آذربایجان شرقی

تقاطع: معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، می‌گوید که در سال ۱۳۹۲، ۴۴۸۸ دختر زیر ۱۵ سال در این استان ازدواج کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، لیلا جاویدان در یک نشست خبری به مناسبت “هفته ازدواج” گفت که در سال گذشته، سه مورد ازدواج دختر زیر ۱۰ سال و شش مورد ازدواج پسران زیر ۱۵ سال نیز در استان آذربایجان شرقی ثبت شده است.

خانم جاویدان در خصوص آمار مربوط به ازدواج در این استان در سال جاری نیز اظهار داشت: «در پنج ماهه نخست امسال، شاهد کاهش ۸/۲ درصدی ازدواج و افزایش ۷/۵ درصدی آمار طلاق نسبت به همین دوره در سال ۹۲ بودیم و آذربایجان شرقی، رتبه دوازدهم را در نرخ ازدواج دارد.»

پیش از این در روز ۱۳ تیرماه امسال، سازمان حقوق بشری “عدالت برای ایران”، با استناد به جدید‌ترین آمارهای “سازمان ثبت احوال” در ایران گزارش داده بود که در ۹ ماه نخست سال گذشته ازدواج نزدیک به ۳۱ هزار دختر زیر ۱۵ سال در ایران به ثبت رسیده است.

گزارش این سازمان، شمار ازدواج دختران زیر ۱۵ سال در سال ۱۳۹۱ را نیز نزدیک به ۴۱ هزار مورد اعلام کرده و افزوده بود که در این سال، دست کم ۲۳۵ دختر زیر ۱۵ سال، با مردان بالای ۳۵ سال، و نزدیک به ۱۰۰ دختر زیر ۱۵ سال نیز با مردان بالا‌تر از ۴۰ سال ازدواج کرده‌اند.

 بر اساس این گزارش، ازدواج دختربچه‌ها در ایران، تنها محدود به مناطق خاصی از ایران نیست به گونه‌ای که در سال ۱۳۹۱ در هفت استان تهران، خراسان شمالی و جنوبی، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران و کرمانشاه، ازدواج دختربچه‌ها به ثبت رسیده است.

گفتنی است بر پایه قوانین ایران، سن ازدواج برای دختران ۱۳ سال و برای پسران ۱۵ سال است، اما پدر و یا جد پدری می‌توانند دختران کمتر از این سن را نیز با اجازه دادگاه بر سر سفره عقد بنشانند.

+73
رأی دهید
-85

Afshin London - لندن - انگلستان
حکومت بچه بازان اسلامی
شنبه 5 مهر 1393 - 01:16
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
به اینها میگویند والدین احمق!
شنبه 5 مهر 1393 - 02:02
Afshin London - لندن - انگلستان
چرا منفی میدید؟ میخواهید کثافتکاریهای مسلمین عزیز را کجا قایم کنید؟ حتمن خودتون اینکاره اید
شنبه 5 مهر 1393 - 03:08
Majid63 - پاريس - فرانسه
بدبختی در ایران یکی و دوتا نیست! تا آخوند و جمهوری اسلامی هست این بدبختی ها را داریم.
شنبه 5 مهر 1393 - 08:13
perser68 - آلمان - آلمان
به این روش ازدوج نمیشه گفت، بیشتر به فروش برده طبقه قوانینه اسلامی شبیهه تا ازدواج!!!یه زمانی برای شکم و بالای شکم برده فروشی قانونی بود و مردای سیا و قوی هیکلو خریدو فروش میکردن، حالا داعشه اسلامی آخوندی برای شکم و زیره شکم مثله همیشه تلاش صد چندان میکنه! دخترایی تو این سن از جنسه لطیف و احساسه پاک چه کاری میتونن انجام بدن برای یه مرد جز نیازهای سکسیشو براورده کنن،بچه داری کنن و تو آشپزخونه برای شکمه خریدارشون غذا آماده کنن؟ اینا چیرو از کی یاد گرفتن؟ دقیقاً مادراشون هم سرگذشته دخترانشونو داشتن و دارن و تونستن تا همین اندازه به دختراشون شوهرداری یاد بدن و نه بیشتر!دختره ۱۵ساله امروز احتمالاً مادرش بعده طاعونه۵۷بدنیا اومده و زیر دسته معلمای پرورشی اسلامی داعشی تربیت شده!
شنبه 5 مهر 1393 - 09:52
perser68 - آلمان - آلمان
چندتا از این دخترا تو ۱۶و۱۷و۱۸بچه خواهند آورد و طبقه معمول با خریدارانشون کنار نخواهند اومد و بعده چند سال تو رختخواب خریدارشونو به قتل میرسونن و باز طبقه قوانینه آخوندی داعشی مجرم به حساب میان و ۴یا۵سال تو زندانهای اسلامی پرورده میشن وبعد حکم اعدام میگیرن! پدر که چه عرض کنم خریدار بدست برده کشته شد!برده بدسته آخونده شارلاتان قانونی اعدام شد ساده تر قانونی به قتل رسید!حالا داستانه اون بچه شروع میشه! چه آینده ای در انتظارش نشسته!؟ برقو آبو گازوتلفنش مجانی بود حالا زندگیش هم مفت نمی ارزه!!!به به مملکته نابه محمدی!عطرش چه رایحه ای به راه انداخته که فدائیان آقا حالشو ببرن اونم تو بلاده کفر.
شنبه 5 مهر 1393 - 10:03
mohsen_oslo - اسلو - نروژ
به این میگن مذهب پدوفیلی
شنبه 5 مهر 1393 - 11:43
*Fanoos* - ایران - ایران
اونوقت به داعش ایراد میگیرن!
شنبه 5 مهر 1393 - 12:33
توفیق - سیاتل - آمریکا
وقتی‌ الگوی زنان در جمهوری اسلام فاطمه خانوم باشه چه انتظاری دارین؟ پیامبر عزیز نه فقط خودش یک زن ۹ ساله برد بلکه دختر خودش رو هم در ۹ سالگی به علی‌ داد. فاطمه تا موقع مردنش در سنّ ۱۸ سالگی ۵ تا بچه زائید.
شنبه 5 مهر 1393 - 20:58
آتیلا قشقایی - کپنهاک - دانمارک
مگر پایه گذر اخلاق خانواده جمهوری اسلامیقرائتی نمی‌گوید که دختر باید اولین غسل قادگی را در خانه شوهر انجام بده، یعنی‌ در نه‌، ده سالگی، میگه دختر که به دبیرستان میرسه دیگه ترشیده
یکشنبه 6 مهر 1393 - 12:59
مترلینگ - منچستر - انگلستان
روانی های پدوفیلی که هیچ بویی از انسانیت نبردید همش پایین تنه های بیمارتونو گرفتین دستتون همه ی هم وغمتون همینه .جسم ونیاز های جسمی .روح وروان چه ارزشی داره؟ اون حس تهوع وچندش یک دختر 10-12 ساله در کنار یکی هم سن باباش باید وظایف زناشویی رو انجام بده چه میفهمید چیه ننگتون باد خدا ار کمر نصفتون کنه که هرچی میکشیم از نیم تنه پایین شما روانی های پدوفیلیه
یکشنبه 6 مهر 1393 - 19:09
سرسره - اهواز - ایران
خدایا خودت عاقبت این مردمو به خیر کن! سال به سال عقب افتاده تر میشن خمینی به ارزوش رسید ایرانو به صدر اسلام برگردوند از برکت خریت روشنفکران اروپا رفته ای که ازادی رو می خواستن از استین اخوند بیرون بکشن
یکشنبه 6 مهر 1393 - 23:27
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.