توهین “نماینده اصلاح‌طلب” به داوطلبان بهایی محروم از تحصیل در کنکور امسال

تقاطع: علی‌رضا محجوب، عضو “اصلاح‌طلب” مجلس شورای اسلامی در جریان مراجعه‌ی شماری از شهروندان بهایی محروم از تحصیل کنکور امسال به دفترش، باورهای آن‌ها را مورد توهین قرار داد و ضمن توصیف بهاییان به افرادی “تروریست” و “تفنگ به دست”، این شهروندان را از اتاق کارش بیرون کرد.

روحیه صفاجو، دختر بهایی ۱۸ ساله‌ای که در این جلسه حاضر بود، روز سه‌شنبه (۱ مهر-۲۳ سپتامبر) در شرح این دیدار در صفحه‌ی فیسبوک خود نوشت که آقای محجوب از همان آغاز و در واکنش به “سلام” یکی از هشت شهروند بهایی مراجعه‌کننده به دفترش، بدون اینکه جواب سلامی بدهد، گفت: «آخر بهاییت هم شد دین؟»

خانم صفاجو نوشته که آقای ثابت به نمایندگی از این هشت بهایی در پاسخ به محجوب گفته: «ما صحبتی درباره دین نداریم، می‌گوییم ایرانی هستیم و حق تحصیل داریم، من خودم اخراج شدم و حالا دخترم حتی دانشگاه نرفته است.»

در این زمان، محجوب که «چشمانش را بسته بود» و به بهاییان نگاه‌ نمی‌کرد، با عصبانیت گفت: «بحث را عوض نکنید، جواب من را بدهید، بهاییت دین است؟»

این بهایی محروم از تحصیل افزوده وقتی که نماینده بهاییان در پاسخ گفته که «بله، بهاییت دین است» آقای محجوب تنها «داد می‌زد و به مقدسات و دین بهاییان توهین می‌کرد» و اجازه نمی‌داد که هیچ‌کدام از این افراد صحبت کنند.

روحیه صفاجو که تا آن زمان سکوت کرده بود، زمانی که صدایش را بالا برد و از محجوب خواست تا چند لحظه حرف بزند، با واکنش “خشم‌”گینانه این عضو اصلاح‌طلب چندین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی روبه‌رو شد که «با صدایی بلند‌تر از قبل داد زد: جد و آباد شما تروریست است، شما همه‌تان تفنگ دست‌تان می‌گیرید و…»

او بر سر این دختر محروم از تحصیل فریاد می‌زده: «برو بیرون، برو بیرون، برو…» که پاسخ شنیده: «نمی‌روم. پدر من بعد از هجده سال تا به حال سر من داد نزده، شما به چه حقی سر من داد می‌زنید؟»

خانم صفاجو در ادامه می‌نویسد: «دوباره صدای آقای محجوب بالا رفت و گفت “مگر من به تو بدهکارم؟ مگر تو از من طلب‌کاری؟” اما من سریع گفتم: بله، طلب‌کارم، پدرم را اخراج کردید، مامانم حتی کنکور نداده، خودمم که اینجام.»

به نوشته وی، محجوب بار دیگر داد زد و گفت: «مگر تقصیر من است؟ برو بیرون برو.»

فریادهایی که سرانجام این دختر جوان را مجاب می‌کند تا درحالی که “اشک” در چشمانش حلقه زده بود و می‌لرزید”، از اتاق این عضو “اصلاح‌طلب” مجلس شورای اسلامی خارج شد.




محمد ملکی و محمد نوری‌زاد، دو فعال سیاسی منتقد حکومت ایران در مقابل جوانان بهایی محروم از تحصیل نشسته از آن‌ها عذرخواهی می‌کنند.



علاوه بر روحیه صفاجو، چند دختر و پسر بهایی دیگر به نام‌های شادان شیرازی (با رتبه ۱۱۳کنکور ریاضی و فنی)، تارا هوشمند، نورا ثابت و سرمد شادابی نیز موضوع بازماندن خود از ورود به دانشگاه‌ها در کنکور امسال را رسانه‌ای‌ کرده‌اند. برای‌ این جوانان بهایی یا از ابتدا کارنامه‌ای صادر نشده، و یا بعد از انتخاب رشته، از آن‌ها خواسته شده تا به سازمان سنجش مراجعه کنند. مراجعه‌ای که تا کنون بی‌نتیجه بوده و حتی شکایت‌نامه‌های‌شان نیز در جایی ثبت نشده است.

این شهروندان بهایی در نوشته‌ها و مصاحبه‌های خود تاکید کرده‌اند که در هیچ جایی بهایی بودن خود را اعلام نکرده بودند و در کنکور نیز به سوالات “معارف اسلامی” پاسخ داده‌اند.

محرومیت از تحصیل بهاییان در دانشگاه‌های ایران با استناد به مصوبه ششم اسفند ۱۳۶۹ “شورای عالی انقلاب فرهنگی” صورت می‌گیرد که بهاییان را علاوه بر محرومیت از اشتغال در اماکن دولتی، از تحصیلات دانشگاهی نیز محروم می‌کند.

بر اساس بند سوم این مصوبه، نه تنها باید از ثبت نام بهاییان در دانشگاه‌ها جلوگیری به عمل آید بلکه چنان‌چه هویت بهایی فردی بعد از ثبت نام و “هنگام تحصیل” نیز احراز گردد، باید از تحصیل محروم شود.

در واکنش به ادامه‌ی بازماندن شهروندان بهایی از ورود به دانشگاه در سال جاری، حدود دو هفته‌ی قبل، ۳۶۰ تن از بهاییان محروم از تحصیل در سال‌های گذشته، در نامه سرگشاده‌ای به حسن روحانی، رییس‌جمهور جمهوری اسلامی،‌ وعده‌های انتخاباتی وی در خصوص رعایت حقوق شهروندی را به او یادآور شدند و نوشتند: «اعلام نشدن نتایج اولیه و نهایی تعداد زیادی از داوطلبان بهایی کنکور سراسری سال ۱۳۹۳ در یک ماه گذشته، نشان از عدم تمایل شما به ورود جوانان بهایی به دانشگاه دارد.»

+193
رأی دهید
-19

دریای پارس - ایران - ایران
چه صبری دارد خدا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 23:21
azadi199 - پاریس - فرانسه
در ۱۳ سال اول رسالت حضرت محمد در مکه، تنها کمتر از ۱۰۰ نفر به این آئین جدید ایمان آورده بودند، در زمان ظهور حضرت باب، و تنها در عرض ۵ سال، به گفته خود دولتیان، شمار بابیان از مرز صد هزار نفر گذشته بود، خوب سوال اینجاست که چرا اسلام دین است و آئین بهائی دین نیست، و از اینها گذشته، حق تحصیل و حق آب و گل چه ربطی‌ به دین دارد !؟ این جوانان شایسته چرا باید از حق تحصیل محروم شوند عدالت اسلامی که برابری را در نظر مییگیرد، این حضرات بنا به چه حقی‌ اینطور به خودشان اجازه میدهند که هر طور که دلشان خواست در کشور ما قانون بنویسند، و اجرا کنند !؟
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 23:29
karaji - گتنبرگ - سوئد
خاک بر سر احمق هایی که به بهانه دین و مذهب دیگران را مورد آزار و اذیت قرار میدهند و از زندگی‌ و حق و حقوق محرومشان میدارند !
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 23:32
kian7 - آنتورپن - بلژیک
نام انگلهایی از این دست را باید بخاطر سپرد.. اینها روزی رنگ عوض کرده و گذشته شان را انکار خواهند کرد.
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 23:44
iSam - لندن - انگلستان
آخه این توده ای .. آدم بود که برین باهاش حرف بزنین. این جانور زیردست، چریک کمونیست، بهزاد یاقی است. اینها همان هایی هستند که بیش از ۵۰ سال است مملکت ایران را به کثافت کشیده اند و برای آینده هم برنامه های کثیفی دارند.
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 23:31
franktehrani - ونکوور - کانادا
من اگه اونجا بودم و توی یک چنین موقعیتی حتما تا میخورد این کثافت محجوب رو له و لورده میکردم. بی شرفی و بی ناموسی و رظالت از اکثر نمایندگان و رهبران این مملکت آشکار است. افسوس...
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 23:45
Perspolisi - سیدنی - استرالیا
اینم از اصلاح طلبامون که یه سری داخل و خارج خودشون رو جر میدادن که انتخاب بشن و شدن. طرف کلا قاط قاطه.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 00:42
amir-amir - تورنتو - كانادا
این پشمالوى شپشو که ظاهرا مدت ها ست که رنگ حمام را ندیده فکر مى کند که از نسل ایرانى بدنیا آمده در حالیکه کاملا در اشتباه به سر مى برد باید برود شجره نامه اش را از بعٽى هاى عراقى و یا داعش ها پرس و جو کند.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 00:43
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
نه تنها بهائیان ، بلکه مسیحیان و یهودی‌ها که اتفاقا در قانونِ اساسی‌ جزو ادیان رسمی‌ هستند نیز از گرفتن پست‌های دولتی محروم هستند ! حالا سنّی‌ها و دراویش و حتا شیعیانِ منتقد آقا که جایِ خود دارد ! فقط باید فدای آقا باشی‌ و دستمال به دست باشی‌ که پستی چیزی ، ساندیسی بگیری ! درود بر داعش ، مرگ بر خامنه‌ای ! داعش نقاب ندارد !
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 00:48
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
آخه. دلم برای اون دختر کباب شد. آخه چطور دلتون میاد به خاطر دین و رنگ و نژاد یا هر چیز دیگه اشک خلق خدا رو در بیارید؟ خدا ازتون نگذره. البته سر و وضع و ریخت این آقا هم خودش تبلیغی هست برای فرار از این دین وحشت و خون خواری و کینه ورزی.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 01:42
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
چی‌ شده حالا! تن سر´SIR عبدالبها تو قبر لرزید.برن آمریکا و اسرائیل و انگلیس بهشون پناهندگی میدن.کاری به دینشون ندارم اما این جماعت که دینشون محصول مشترک انگلیس و اسرائیله ناف شون رو با خیانت به ایران بستن.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 01:59
paksan - آمریکا - آمریکا
فقط فکرش رو بکنید همین شیعه چندین صباح قبل و حتی همین الان همین وضعیت بهایی رو داشت در مقابل سنی ها . تفاوت چیه؟ چیزی که برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند؟ اصلاً دین اینها به درد نمیخوره اصلاً دین نیست آخه به تو چه؟ به ما چه؟ مگر قراره ما کسی رو بفرستیم جهنم و بهشت؟ هزاران مذهب و دین تو دنیا هست این یکی هم روش! جای کسی رو تنگ کردن؟ آخه بعد از این همه بلاها که سر شیعه ها آوردن سنی ها آیا شماها از مذهب خودتون برگشتید؟ این همه داستان قرآنی و حتی داستان خود حضرت محمد در ابتدای پیامبریش خودش گواه اینه که این روش شما نتیجه برعکس میده پس چرا اصرار میکنید به ادامه این روش احمقانه؟
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 04:11
senator x - تهران - ایران
عکس را که دیدم فکرکردم اشتباهی چاپ شده.صاحب این عکس باید ازر این بی خانمان دوره گرد معتاد باشد.من درعجب هستم این دخترخانمها و آقاپسرهای بهائی چه فکری کردن که نزد این میکرب رفتند.اگر بهشت وجود داشته باشد,الان معاویه و شمر و یزید در بهترین آنجا جای دارند چون باروی کار آمدن رژیم خمینی,همه انها روسفید و اجرای مجازات معاف شدند
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 04:41
ernakola - کرمان - ایران
حالا خودمونیم .....بهاییت هم شد دین ؟؟؟؟؟!!!!!
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 05:00
marka - گرگان - ایران
اگه دینی رو هم قبول نداریم بهتره شخصیت انسان بودن و حق که خداوند برا همه بندگانش به مساوی میدونه نباید از هیچ بنده ای گرفت .خداییش براحتی میتونن این قضیه رو حل کنن والا آدم توی کار این آدما میمونه . انشااله روزی بیاد که ما بخاطر آدم بودن کنار همدیگه باشیم .بهاییان خدا رو که قبول دارن .ندارند؟
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 05:06
aashena - اتاوا - کانادا
این مردک چرا انقدر زشت و کثیفه!؟
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 05:30
sedaghat25 - پامبیچ-فلوریدا - امریکا
ای پروردگارا قیافه این مردتیکه رو دیدم وحشت کردم , یادم رفت اصل مطلب رو بخوانم ببین مملکت دست کیاست.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 06:35
mir1976 - واشنگتن - آمریکا
چرا یکطرفه به قاضی میرید؟ بهائیان از حسن نیت نشان میدادند شاید وضعیت بهتر میشد. وقتی که مقر اصلیشان (بیت العدل) را در کشوری که دشمن شماره یک ایران است دایر میکنند، چه انتظاری دارید. مسلما مقامات ایران، مریدان این فرقه را دشمن، تروریست و عامل نفوذی میپندارند و از خیلی چیزها محروم خواهند شد. این یک رویه کلی در جهان است که آخرین مورد را در آمریکا شاهد بودیم که اسنودن با پناهندگی به روسیه، باعث کاهش سطح روابط آمریکا و روسیه شد و شهروند آقای اسنودن لغو و از امتیازات شهروندی آمریکا محروم.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 05:33
سهیل ایرانی - اصفهان - ایران
یاد فیلم تنگسیر بهروز وثوقی افتادم. این موجودات رذل یه شیر ممد دیگه‌ای میخوان تا حقشون را بزاره کفه دستشون.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 06:44
بی بالان - کلاچای - ایران
مرگ بر اصلاح طلب . مرگ بر حکومت آخوندی . مرگ بر چپ و راست . مرگ بر ضد بشریت . ملت خوابن .. بخوابین خبری نیست .
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 06:51
greentree - تهران - ایران
بلای آسمانی بر سر مردم ایران نازل شده و این بلای آسمانی همان نزول اوباشان اسلامی در سرزمین ایران هست که دارید نتیجش را هر روز می‌بینید
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 06:59
arman93 - یزد - ایران
خوب مشخصه بهاییت طبق قانون اساسی که اکثریت ملت ایران بهش رای دادند جزو ادیان رسمی نیستند این افراد یا باید مسلمان یا زرتشتی یا مسیحی یا یهودی بشوند یا هم از ایران برند بهاییت یک فرقه انحرافی الان حکومت که هیچ اگه یکی بره بین مردم کوچه و خیابان بگه من بهایی ام اکثرا اونو طرد می کنند و ازش دوری می کنند بالاخره آئینی که مورد قبول اکثریت مردم نیست و هه اوونو کریه می دانند چه لزومی بر حفظش وجود داره یک ضرب المثلی داریم ما که میگه اگر خواهی نشوی رسوا همرنگ جاعت باش
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 07:28
arman93 - یزد - ایران
azadi199 - پاریس - فرانسه- حامیان غربیو نظر بگیر و اینکه این فرقه اتدا ادعای دین جدید نداشت و مردم رو گول زد به حدی که ابتدا ادعای نیابت امام زمان مهدی بودن و بعد پیامبری و... ضمنا وسایل ارتباطی دوره قاجار در ایران با 1400 سال پیش عربستان هم مقایسه کن عزیز من بعد شروع به هذیان گویی کن.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 07:35
raha1984 - هامبورگ - المان
مرده شور ببره اون قیافه کثیف و نفرت اورت رو !!
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 07:59
arzoye ensaniat - استکهلم - سوئد
وقتی‌ یکی دربان بی‌سواد،را میکنند نمایده مجلس،نجس،بخاطر اروده کشی است نه دفاع از ملت،کاره بزرگ را به آدمهای کوچک دادن همینه،یادش رفته نان شب نداشت بخوره.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 08:49
سرسره - اهواز - ایران
اصلاح طلب امروز=انقلابیون دواتیشه وخائن... برهردو تبارتان لعنت (چه اصلاحات چیها چه خامنه ای پرستها) شماها تا رسما بابت جنایت بزرگ وتاریخی پیوستن به موج افتضاح 57 از نسلهای امروز عذرخواهی نکنید وقبول خیانتی که مرتکب شدید وپذیرفتن عواقب اعمالتان هرگز بارگناهان شما کاسته نخواهد شد ومورد بخشش قرار نمیگیرید
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 09:15
سرسره - اهواز - ایران
arman93-این تویی که مزخرف میگی اگه اون ادم مردمو گول زد پس نه تنها خامنه ای که ادعای هم صحبتی با امام زمان داره بلکه تمام اخوندهای شپشو که درباره ظهور موجودی بنام مهدی داد سخن داده وهنوز هم میدهند وحتی بخاطر این ادعا جنایتها به بهانه مخالفت با حکومت امام زمان مرتکب شده اند اخراج که هیچ باید هرکدام صدها بار اعدام شوند اگر این ادعا دروغ است پس میتوان گفت که اراجیف این وریها هم دروغ است
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 09:21
ایران آباد - تهران - ایران
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان- دوست عزیز میتونم از شما خواهش کنم در مورد اینکه بهاییت محصول مشترک انگلیس و اسرائیله و خیانت بهائیان به وطن مدرک و دلیل ارائه فرمایید. البته نه از نوع صحبتهایی که از سر منبرها شنیده میشود. کار خیلی سختی هم نیست برای شما. انشاالله ربط دیانت بهایی که در دوره قاجار(حدود 170 سال پیش) ظهور کرده و اسرائیل که کمتر از 70 سال از تشکیل آن میگذرد را شما برای ما مشخص کنید.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 09:37
Ukguy4u - لندن - بریتانیا
اینم عدالت اسلامی، فاشیستی ترین دین ساخته شده توسط بشر!
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 09:39
ایران آباد - تهران - ایران
mir1976 - واشنگتن - آمریکا- دوست گرامی خواهش میکنم اول در مورد مطلبی که مینویسید تحقیق کنید، شما لطفا توضیح بفرمایید بهائیان نسبت به اینکه در دوره قاجار(حدود 160سال پیش) حضرت بهاالله را دولت ایران با همکاری دولت عثمانی به بدترین نقطه آب و هوایی تحت سلطه عثمانی یعنی عکا (در کشور فلسطین آن زمان) تبعید میکند تا از پیروانش در ایران دور باشد و اینکه بعد از حدود 100 سال کشور اسرائیل تشکیل شده است چه تقصیر و گناهی مرتکب شده اند؟
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 09:49
ایران آباد - تهران - ایران
arman93 - یزد - ایران- هم وطن عزیز اگر تاریخ را مطالعه کرده باشید متوجه میشوید که تمام ادیان گذشته نیز همرنگ جماعت نبوده اند. و به سختی و با مشکلات بسیار زیادی پیروان آن پیامبر زندگی میکردند. لطفا با عدل و انصافی که از آن دم میزنید نه در مورد هموطنانتان که در مورد همنوعانتان قضاوت کنید.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 09:55
nima13591111 - تهران - ایران
من با آزادی عقیده و دین کاملاً موافقم ولی دینی که مرکز آن اسراییل است (بیت العدل) معلومه که در جمهوری اسلامی جایی نخواهد داشت. ضمن اینکه در نظر توده مردم هم این فرقه یا دین که بنیان گذارش لقب سر از ملکه بریتانیا داره زیاد خوشنام نیست.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 10:05
نیایش - تهران - ایران
آخه پست فطرت به تو چه که کی چه دینی داره هر چند همه ادیان جز بدبختی چیزی نیاوردن ولی این چه ربطی به درس خوندن داره . وقتی خری مثل تو نماینده مردم باشه معلومه اوضاع کشور چی میشه !
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 10:44
فراوانی - قطر - قطر
دولت دینی یعنی همین
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 10:50
فراوانی - قطر - قطر
آقای نیما از تهران اگر بهاییان رفتن اسراییل مسببش همین شماها بودید همان امیر کبیر گور بگور شده است که دستور داد بهاییان را بکشند شما شیعه ها حتی مجال زندگی کردن از تمام دیان را از آنان گرفتید زرتشتی را یکجور اذیت میکنید سنی را یکجور ارمنی را یکجور آخه به شما هم میشه گفت آدم
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 10:54
shivaa - تهران - ایران
ایران آباد - تهران - ایران . حضرت بهاالله؟!!جمع کن بینم بساط خرافه و مزخرفاتت رو...اونیکه محمد بود دینش پر خرافه شده یک اخوند شپشوی بیسواد جیره خور انگلیس دیگه جای خود داره.کارتون شده خرافه پراکنی و مزخرفگویی.امیرکبیر خادم دلسوز ایران خوب دمار از شماها دراورد.خاک بر سر کسیکه بخاطر مزخرفات من دراوردی اون ملای اشغال خودشو از تحصیل محروم کنه.ادمایی که در عصر اطلاعات و تکنولوژی اینقده احمقن حقشونه هرچی سرشون بیاد تحصیل میخوان چه کنن؟!!
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 11:25
Afshin London - لندن - انگلستان
ernakola - کرمان - ایران- دین باشه یا نباشه از اسلام بهتره. اصولن پوست هندونه ای که کپک زده باشه حتا خاصیتش از اسلام بیشتره
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 12:36
biparva-jan - تهران - ایران
با این رفتارت همین فردا شیعه میشه. احمق.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 13:04
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
آخه قیافه این مردک رو تماشا کنید. هر جای دنیا عکس این بابا رو نشون بدی به مردم و بگی‌ که ایشون نماینده مجلس هستند همه میخندن به آدم. بهش بیشتر میاد بی‌ خانمان زیر پًل نشین و کارتن خواب باشه تا یک سیاستمدار.. مملکته دیگه. هر چی‌ بی‌سواد و شپشو هست تصمیم گیر برای ۷۵ میلیون ملت شدن.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 13:07
mir1976 - واشنگتن - آمریکا
ایران آباد - تهران - ایران، با این استدلالتون یک سؤال مهم پیش می آد و اون اینکه زمان قاجار تبعید شدن، چرا زمان پهولی که اوضاع برای بهائیت خوب بود، بیت العدل را به ایران منتقل نکردند؟ دوما این بهائیان به عبارتی آب برای شناکردنشون نیست والا شناگرای ماهریند. فرقه ای که از نظر اونها غیر بهائیان از دایره انسانیست خارجند و غیره یقین بدان اگر حکومت دار بودند دمار از روزگار سایر ادیان در آورده بودند. شاید یک چیزی مثل داعش میشدند.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 13:29
kamran631 - لیون - فرانسه
من که نمیفهمم حقوق اجتماعی یک انسان چه ربطی‌ به دینش داره، حالا این دین و یا باور درست یا غلط ! از کامنت بعضی‌ از دوستان در حیرتم !! نا سلامتی در قرن ۲۱ زندگی‌ می‌کنیم، ولی‌ حکومت ولی‌ وقیح کار رو به جایی رسونده که دوستان کامنت‌های قرون وسطایی مینویسند ! اینجا برای‌ یکی‌ از همکار‌ها ( یک خانم فرانسوی ) این داستان رو تعریف کردم، فکر کرد دارم شوخی‌ می‌کنم که یک عده نمیتونن برن دانشگاه چون که ما از دینشون خوشمون نمیاد !!
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 13:35
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا
اصلا دین یعنی مزخرف. ولی در کنار این توی بیشعور از وقتی نماینده شدی باید میدونستی که بدهکار شدی. کجای قانون اساسی نوشته که بخاطر عقیده باید از تحصیل محروم شد. چطور وقتی مالیات میگیرید نمیگید دینتون ال و بل هست و پول تون مشکل دار؟!! چطور موقع سربازی بهایی رو سربازی می برید؟!! جمهوری اسلام=داعش
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 13:59
agha_ehsan - تهران - ایران
مشکل اینجاست : مصوبه ششم اسفند ۱۳۶۹ “شورای عالی انقلاب فرهنگی
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 14:25
agha_ehsan - تهران - ایران
مشکل اینجاست : مصوبه ششم اسفند ۱۳۶۹ “شورای عالی انقلاب فرهنگی
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 14:30
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
mir1976 - واشنگتن - آمریکا و امثال شما. حیف اون هوایی‌ که شماها تنفسش می‌کنید. حیف اون دنیایی که وجود شماها آلوده ترش کرده. خاک بر سر کشور‌های غربی که به شماها پناه دادن. آخه مردک تو دلت میخواد بخاطر دینی که داری نگذارند دانشگاه درس بخونی‌؟ حالیه که دنیا رو همین دین اسلام و مسلمانان به گند کشیدن کسی‌ نیست جرات کنه بگه بالا چشت ابرو. جرش میدین هر کی‌ که بخواد انتقاد کنه از دین اسلام. هر چی‌ جنایت انجام می‌شه میگن نه این به اسلام ربطی‌ نداره حالا تو اومدی در مورد بهایئت نظر میدی؟ اصلا هر چی‌ هستن برا خودشونن. داعشی.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 16:14
azadi199 - پاریس - فرانسه
. nima13591111 - تهران - ایران - برادر من! آئین بهائی در سال ۱۸۴۴ میلادی به وجود آمد، و کشور اسرائیل در سال ۱۹۴۸ تأسیس شد ! تبعید حاضرت بها الله به آن منطقه در زمان دولت عثمانی انجام شد، اینها چه ربطی به کشور اسرائیل داره ؟ .
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 19:04
azadi199 - پاریس - فرانسه
arman93 - یزد - ایران- طوری از وسایل ارتباط جمعی صحبت میکنی انگار که در آن زمان ایران از جمبو جت و قطارهای سریع استفاده میکرده ! یک کم مطالعهٔ کن قابل از کامنت نوشتن، قول میدم که کشنده نیست ! در ضمن، این از فقر روشنفکری در ایران هست که یک عده چنین آئین پیشرفته رو قبول ندارند، و اگر نه آدمهای فرهیخته مثل گاندی، ادیسون، تولستوی، بسیار این آئین رو تحسین میکردند، چون مثل شما بدون تحقیق مطلبی نمینوشتند.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 19:07
azadi199 - پاریس - فرانسه
ernakola - کرمان - ایران - عزیز برادر، شاید شما با شلّاق، سنگسار و برده داری بیشتر کیف میکنی، . ولی جهان امروز به پیام حضرت بها الله که همانا پیام صلح و دوستی بین تمام ادیان و نفی هر گونه خشونت ، شلاق، سنگسار و برده داری هست پاسخ مثبت داده و آئین بهائی رو به رسمیت شناخته.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 19:09
azadi199 - پاریس - فرانسه
. MIRZADEH ESHGHI - دوسلدورف - آلمان - شما یکی که اند روشنفکری هستی!واقعا تو آلمان زندگی میکنی!؟ اگه اینجوری هست، نمیبینی که اینهمه آدم از دین و نژاد مختلف در کنار هم زندگی میکنند، و از نظر قانونی از حقوق برابر بر خوردار هستند ؟ یه کم فکر کن قبل از کامنت نوشتن ! .
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 19:12
azadi199 - پاریس - فرانسه
shivaa - تهران - ایران - حذف مقام روحانی در آئین بهائی و بر پأئی یک نظم جهانی‌مبنی بر مردم سالاری با انتخابات آزاد، آیا خرافات هست !؟ تساوی حقوق زن و مرد آیا خرافات هست !؟ تضمین تعلیم و تربیت آیا خرافات هست !؟ ایده صلح جهانی‌و وحدت علام انسانی‌آیا خرافات هست !؟ میتونی‌به من بگی‌چرا چندین میلیون غیر ایرانی‌در جهان به این آئین گرویدند، آیا به خاطر خرافاتش بود !؟ گاندی، تولستوی، ادیسون که اینقدر این آئین رو تحسین میکردند آدم‌های احمقی بودند و شما یک دانشمند نمونه ?! یه کم مستند مطلب بنویس پدر جان! با دلیل و مدرک. فقر فرهنگی و فقر سواد از کامنت‌هات میباره بنده خدا !.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 19:14
azadi199 - پاریس - فرانسه
کلام آخر برای تشکر و سپاس از عزیزانی که با کامنت‌های خود با این قشر محروم از تحصیل هم دردی کردند. به این عزیزان تبریک می‌گویم به خاطر داشتن این روح بزرگ و انسانی‌.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 19:17
coco - تورنتو - کانادا
shivaa - تهران - ایران - ببند تو کی‌ باشی‌ که بخوای اینطوری حرف بزنی‌ بدبخت.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 19:58
mir1976 - واشنگتن - آمریکا
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان، شما که در آلمان هستید و از هوای اونجا تنفس میکنید در همان کشوری 75 سال پیش باعث کشتار بیش از 30 میلیون و ده ها میلیون ها نفر بیگناه آواره شد. آیا ربطی به مسیحیت دادند. بفهمید چی دارید میگید فقط دهنتون را باز نکنید. اول فکر کنید. دوما برید درباره پندارهای بهائیت نسبت به سایرین مطالعه کنید ببنید چه تفکرات شومی نسبت به دیگران دارند. غیر بهائیان از نظر آنها به نوعی انسانهای پست و حیوانند همان اندیشه نازیها.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 21:54
mir1976 - واشنگتن - آمریکا
برای اطلاع دوستان: کتاب مانده و رحیق مختوم که در آن مسلمانان مخصوصا شیعیان را مشرک میدانند. و کتاب بدیع که غیر بهائیان را در محضر خدا حیوان میدانند. البته از افاضات عبدالبهاء در مورد سیاهان آمریکا که شاهکار ایشان است که سیاهان آمریکا را گاو اما به شکل انسان خطاب میکند. دوستان مطالعه داشته باشید که بدانید این فرقه سرتاسر تضاد، ریا، اهانت و غیره است.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 22:26
azadi199 - پاریس - فرانسه
mir1976 - واشنگتن - آمریکا - اینها دروغ‌های شرم آوری هستند، چطور شما میتونی‌ اینطور نشر اکاذیب کنی‌ ؟ بهائیان هیچ تعصبی نژادی از هیچ نوع آن ندارند. تشریف ببرید آفریقا ببینید که چطور سیاه پوستان بهائی شده اند و عاشقانه این آئین رو میپرستند، و هیچ فرقی‌ بین ما و خواهرن و برادران ما از کشور‌های دیگه نیست. به دنیای دیگه خودت رحم کن، تهمت و افترا در آئین حنیف شما گناه کبیره حساب میشوند.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 23:18
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
mir1976 آقای عزیز. زمان رایش سوم و فرمانروائی آدولف هیتلر و جنایاتی که در آن موقع صورت گرفت هیچ ربطی‌ به دین مسیحیت ندارد. هیتلر به نام عیسی مسیح و خداوند و پیغمبر و انجیل میلیون‌ها نفر را نکشت. ولی‌ داعش، گروهک خراسان، القاعده، طالبان، جمهوری اسلامی. عربستان صعودی، گروه‌های اسلامی داعش، الشباب. در شمال آفریقا، آفریقای مرکزی، غرب آفریقا، ابو سیاف در فیلیپین همهٔ این‌ها به نام دین اسلام و به نام محمد سر میبرند و میکشند و ملت بیگناه را قتل عام می‌کنن. شما هیچ اطلاعی در مورد بهائیت ندارید. شبکه قرآن زیاد نگاه کردی؟ یا این اطلاعات رو از قرائتی و بقیه آخوند‌های شیرین زبان صدا و سیما جمهوری اسلامی داری؟ هرکی‌ به هر چیزی اعتقاد داره به خودش ربط داره. انقدر برچسب به انسان‌ها نچسبونید. انقدر نگید که اگر فلانی‌ آب داشت شناگر بود و از این حرفها. شما در مورد بهایئت، آیین زرتشت، ایزدیان و کلا ادیان پارسی‌ هیچ اطلاعی نداری. نکن این کارو عزیز من. انسان باش. این حق هر انسان است که به هر چیزی که دلش بخواد اعتقاد داشته باشه حتی شما. ولی‌ نه اینکه اعتقاد خودت رو تحمیل کنی‌ به بقیه.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 23:21
ایران آباد - تهران - ایران
mir1976 - واشنگتن - آمریکا-دوست عزیز منظورتون از آزادی بهاییان در دوره پهلوی را لطفا دقیق بفرمایید، اگر کمی فقط در این مورد مطالعه کنید متوجه میشوید که مثلا در اردیبهشت 1334 شمسی بدستور شاه تیمسار باتمانقلیچ رئیس ستاد بزرگ ارتشتاران و تیمور بختیار فرمانده نظامى تهران، در مقابل دوربین خبرنگاران خارجى و داخلى، کلنگ در دست گرفتند و گنبد مرکز بهائیان در تهران را خراب کردند و مرکز بهائیان سالها به محل فرماندارى نظامى تبدیل شد. در ضمن در مورد اینکه عبدالبها سیاهان را گاو خطاب میکند لطفا بفرمایید این مطلب را در کدام کتاب بهایی مطالعه کرده اید.دوست عزیز لطفا اینجا را با سر منبر اشتباه نگیرید و ما هم پا منبری شما نیستیم که هر چه شما بفرمایید بدون تفکر و ارائه مدرک مستند قبول کنیم.
جمعه 4 مهر 1393 - 00:06
Perspolisi - سیدنی - استرالیا
arman93 - یزد - ایران یک ضرب المثلی داریم ما که میگه اگر خواهی نشوی رسوا همرنگ جاعت باش. یعنی اگه رفتی جایی و دیدی گروهی دارن به ناموست تجاوز میکنن تو هم برو تو گود که همرنگ جماعت شوی و رسوا نشی. ای ول دمت گرم واسه همینه یه مشت مفت خور دارن بهمون حکومت میکنن و زور میگن
جمعه 4 مهر 1393 - 00:46
ایران آباد - تهران - ایران
shivaa - تهران - ایران- هموطن گرامی مشکل در ایران اینست بر خلاف وصیت کوروش کبیر که از ایرانیان میخواهد به اعتقادات دیگران احترام بگذارند، رویه ای مثل شما پیش گرفته ایم و فکر میکنیم به هر کسی که مخالف ما می اندیشد باید توهین کنیم. اولا خواهش میکنم در مورد اینکه بهاالله آخوند انگلیسی بوده است مدارک تاریخی محکم ارائه فرمایید. دوم اینکه حال که بیش از 1000 سال است ایرانیان با تفسیر های متفاوت از اسلام در دوره های مختلف،هیچ زمان طعم آسایش را حس نکرده اند، چه ایرادی دارد تعدادی از هموطنان شما در مورد شیوه ای دیگر تفکر نمایند؟ در ضمن سعی نمایید کمی خونسردی خود را حفظ نمایید. متشکرم
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 23:43
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
ایران آزاد .درسته سابقه بهائیت به بیش از ۱۷۰ سال میرسه اما با کمک اسرائیل و انگلیس با اهداف سیاسی تقویت شد و پا گرفت.دین‌های زیاد زیادی ضاله یا غیر ضاله اومدن و پا نگرفتن چون حمایت قدرت سیاسی پشتشون نبود.همین شیعه با حمایت صفوی‌ها از شیخ‌های جبل العاملی ریشه یافت و گسترش پیدا کرد.همانطور که پروتستان رو مارتین لوتر و کرامول با اهداف سیاسی خاص ترویج و توسعه دادن.
جمعه 4 مهر 1393 - 01:49
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
ایران آزاد. در مورد منابعی که خواستی میتونی‌ با سرچ دو واژه اسرائیل و بهائیت در گوگل و یاهو منبع‌های خوبی‌ پیدا کنی‌.ناگفته پیداست که همه شون موثق و بی‌ جانب نیستن.خود شخص عبدالبها -عباس افندی -به دلیل خدمات انسان دوستانه (!!!! )به انگلیس لقب سرّ دریافت kard.راجع به شخصیت او مهدی بامداد در شرح حال رجال ایران چنین می‌نویسد: «عباس افندی که درمیان بهائیان به غصن اعظم و عبدالبهاء معروفیت دارد، پسر ارشد میرزا حسینعلی نوری معروف به بهاءالله‌است.. عباس افندی مردی بوده‌است بسیار زرنگ، زیرک، با هوش، سائس، مطلع، باگذشت، مردم شناس و مردم دار.»پیشگویی او که علت تمرکز بهاالله روی ارض موعود در اوج قدرت عثمانی یک قرن قبل از تشکیل ملت یهود را روشن ساخته بسیار معروف است:این جا فلسطین است.اراضی مقدسه است.عنقریب قوم یهود به اینجا رجعت خواهند کرد.عزت داوودی و حشمت سلیمانی خواهند یافت. این وعده ی الهی است و هیچ تردیدی ندارد...قوم یهود عزیز خواهند شد. ......این مختصر تاریخچه‌ای از بهاییت بود .
جمعه 4 مهر 1393 - 02:09
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
برای اطلاعات بیشتر برای مثال میتونید به این وبلاک رجوع کنید. با تشکر از توجه تان.https://j-s-c.ir/jewish-community/bahai/709/%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D8%AA-%D9%88-%D8%B5%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%D9%85-2
جمعه 4 مهر 1393 - 02:09
سرسره - اهواز - ایران
اصلا بهاییت مال اسراییلیها باشه (به قول ساندیسخوران این سایت) حتما نکات مثبتی داره که عده زیادی از اقشار مختلف مردم اونو قبول کردن به کسی چه؟ دلشون نمیخواد دین اعراب بیابان گرد 1500 سال پیشو داشته باشن مگه زوره؟ اونها هم ازاین اب وخاک سهم دارند هر کسی هم که خیلی دردش میاد روزی یه لگن ابسرد رو خودش خالی کنه
جمعه 4 مهر 1393 - 09:50
ایران آباد - تهران - ایران
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان- دوست عزیز منابع مطالعاتی شما متاسفانه تمام ردیه نویس میباشند. اگر با این رویه بخواهیم تحقیق کنیم تمام پیامبران را افرادی فاسد و خوش گذران میبینیم. تحقیق در مورد هر موضوعی باید بدون پیشداوری باشد.
جمعه 4 مهر 1393 - 10:39
azadi199 - پاریس - فرانسه
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان- لینک مورد نظر شما رو دیدم، در حیرت ماندم از ترشحات مغز علیل نویسنده این مقاله ! ایشان اصلا توجه نکرده بودند که در زمان حیات حضرت بها الله و حتی زمان فوت فرزندشان حضرت عبدالبهأ ( 1921) کشوری به نام اسرائیل وجود نداشت ! واقعیت تاریخی‌از این قرار است که ما توانستیم با بی‌طرفی‌بین مخمصه بین فلسطینیان و یهودیان اماکن مقدسه خودمان را حفظ کنیم،
جمعه 4 مهر 1393 - 18:16
azadi199 - پاریس - فرانسه
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان- حضرت ولی‌امرالله فرموده بودند که آرزوی ما این است که این ۲ ‌قوم ( یهود و مسلمان) مثل گذشته بتوانند در کنار هم زندگی‌کنند. الان هم حتی یک نفر بهائی ساکن و مقیم کشور اسرائیل نداریم، تمام افرادی که در آنجا مشغول به کار هستند باید طی یک یا ۲ سال آنجا را ترک کنند و افراد دیگری به جای آنها برای خدمت و نگهداری اماکن مشغول به کار شوند. شما لطف کنید و در گوگل سرج کنید کوه صهیون ، که در اورشلیم قرار دارد و دیوار مقدس یهودیان نیز در این شهر واقع شده و هیچ ربطی‌به حیفا و عکا ندارند !! ما با دولت اسرائیل هیچ خصومتی نداریم و نه با فلسطینیان، هدف ما حفظ اماکن مقدسه خودمان، و در نهایت کمک به برپایی صلح در این منطقه و دیگر مناطق جهان بوده و هست.
جمعه 4 مهر 1393 - 18:18
92ارشام - لندن - ایران
هرکس با هر دین و ایینی ازاد و محترم است اگر یک عده بخاطر اینکه من بعنوان یک شیعه چون در مقابل اهل تسنن در اقلیت هستم توهین کنند باعث ناراحتی من میشوند و همینطور بوده که میگویند تشیع از زمان صفویه درست شده به هر حال دین پدری من بوده است،وای بحال اشخاصی که توهین و تجاوز به ادیان دیگر را روا میدانند!
جمعه 4 مهر 1393 - 19:18
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
اعتراف می‌کنم که برای اثبات سفید بودن ماست توان بیشتری ندارم.
شنبه 5 مهر 1393 - 16:41
کوروش مهری - یزد - ایران
خطاب به همه آشغالهای دینی:همه ادیان کلا خرافه و مزخرف هستند از همه آشغالتر اسلام شیعی!ولی دین در بهترین حالت-غیر حکومتی مانند بهائیت-بیفایده و در بدترین حالت-اسلام سیاسی-بسیار خطرناکه!
شنبه 5 مهر 1393 - 17:51
azadi199 - پاریس - فرانسه
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان--عزیز، شما در اثبات سفید بودن ماست باید به این موضوع فکر کنید که آئین بهائی امروز در بیش از ۲۰۰ کشور دنیا مومن داره، به اونها چی‌ میخواین بگین ؟ همه این حرفها قریب نیم قرن بعد از پیدایش آئین بهائی شروع شد، وقتی‌ که دانشمندان بهائی ( مثل ابولفضائل گلپایگانی ) مباحثه دینی را از علمای اسلامی بردند ( با ضربه فنی ! ) ، اینجا بود که با دست خالی‌ به تکاپو افتادند که چطور سفیدی ماست خودشان را ثابت کنند ! راه تهمت‌های بی‌ پایه و اساس کم خرج‌ترین کاری بود که می‌توانستند انجام دهند، و از آنجا که ما ایرانی‌‌ها کلا اهل مطالعهٔ نیستیم، این شایعات در جامعه رواج گرفت. شما هنوز به سوال من پاسخ ندادید، آئین بهایی که ۱۰۴ سال پیش از ایجاد کشور اسرائیل به وجود اما، چه گونه ارتباطی‌ می‌توانست با اسرائیل و یا صهیونیسم داشته باشه !؟
شنبه 5 مهر 1393 - 23:16
siavash2a - تهران - ایران
از مسلمان بودنمون پشیمون نکنید
دوشنبه 7 مهر 1393 - 09:24
azadi199 - پاریس - فرانسه
siavash2a - تهران - ایران- عزیز، تو این دوره و زمونه پشیمونی هم داره. یک کشور مسلمان نیمه متمدن و نیمه پیشرفته هم در تمام جهان نداریم ! یک قدم بیا جلو و با این آئین اشنا شو، رو سایت این آئین همه کتابها تمام و کامل هست، بخون و هر چی‌ قلبت بهت گفت همون کار رو انجام بده. موفق باشی‌.
دوشنبه 7 مهر 1393 - 18:25
MehranIrani - تهران - ایران
اگر ملیت رو میشد مثل عمل زیبائی عمل کرد و عوض کرد یک ثانیه هم ایرانی نمیماندم ، کاری کرده اند که حتی در خلوت هم از ایرانی بودن خودم شرم کنم
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 09:51
azadi199 - پاریس - فرانسه
MehranIrani - تهران - ایران - عزیز، همه اینها موقتی هست، قول میدهم که در آینده به ایرانی‌ بودن خودتان افتخار کنید. کشور ما فقط محتاج یک دگرگونی بزرگ هست تا جلوه واقعی‌ خود را نشان دهد.
‌چهارشنبه 9 مهر 1393 - 23:19
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.