نخستین دیدار سران ایران و بریتانیا از زمان انقلاب آغاز شد

برای نخستین بار از زمان انقلاب بهمن ۱۳۵۷، رئیس جمهور ایران و نخست وزیر بریتانیا در حال دیدار با یکدیگر هستند.

حساب توییتر منتسب به آقای روحانی خبر آغاز این دیدار را منتشر کرده است.

ملاقات حسن روحانی و دیوید کامرون در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در جریان است و به همین دلیل هنوز جزئیاتی از این ملاقات و مذاکرات صورت گرفته در آن منتشر نشده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، آقای روحانی را در این دیدار همراهی می کنند.

یک روز پیش از این وبسایت تایمز بریتانیا، انگیزه آقای کامرون از این دیدار را فراهم کردن "تضمین بیشتر" برای شکل دهی ائتلافی فراگیر در نبرد با گروه موسوم به "دولت اسلامی" (داعش سابق) عنوان کرده است.

جک استرا، وزیر امور خارجه پیشین بریتانیا و از اعضای فعلی مجلس عوام هم طی مقاله ای در روزنامه دیلی تلگراف که امروز منتشر شده نوشته است این دیدار پیامدهای مهمی دربر خواهد داشت.

+94
رأی دهید
-14

senator x - تهران - ایران
قابل توجه مجسلیان فرمایشی: پس چرا اعتراض نمیکنید؟چرا خط و نشان نمیکشید؟ آهان. چون با عوامل ارباب رهبر تماس گرفت؟ روی هرچه خائن و وطن فروش راسفید کردید. ننگ ابدی بر شما و خاندانتان.
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 17:52
XMAN2 - کارا کاس - ونزوئلا
جون آقا جون شیر مادرت حلالت باشه آقا روحانی. ان شاألله با دست پر برگردی و دل مردم رو شاد کنی‌ .
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 18:14
khorram - خملنیتسک - اوکراین
قبلا مخفیانه دیدار میکردن حالا علنیش کردن
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 18:39
دریای پارس - ایران - ایران
بابااین سپاه لعنتی و آخوندای مفت خوری مثل تمساح یزدی و طائب نمیذارن حسن کارشو بکنن. مطمئن باشید فردا یک کولی بازی دیگه درمیارن
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 19:28
شاهنشاه روحت شاد - تهران - ایران
اصلا آخوندها ساخته شده بدست انگلیس هستند. همه این کارها فقط یک نمایش است .
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 19:59
نازک بین - شفیلد - انگلستان
این ملاقاتها را باید بفال نیک گرفت . چون غربی ها متمدن تر و منطقی تر از روسهای همیشه رو سیاه تاریخ هستند.
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 20:00
Kaspian - لندن - انگلستان
چون که آقازاده ها بهتر بتونن ویزا بگیرن و پول مملکتو ببرن تو انگلیس خرج کنن و تو محله های گرون قیمتی مثل کنزینگتون و ریچموند زندگی کنن خودم شاهد بودم که پسر یکی از این آقازاده ها تو کنزینگتون زندگی میکرد و اینا الان به دستمال کشی افتادن که سفارت انگلیس تو تهران باز بشه.
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 20:26
dara20 - تهران - ايران
تا به امروز ظاهراً با ارباب پیر قهر بودند این وضع ما بود حالا که دیگه دارند آشتی میکنند کشور را را ۲ دستی‌ تحویل دولت فخیمه انگلیس میدهند.
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 20:49
ariobarzan pars - بیرمنگام - انگلیس
دل از شیر و خورشید برداشتند/ نشان عرب را بر افراشتند. که فرهنگ تازی سرآورده باز/ ز نیکی میارد سخن جز به راز. چو با تخت منبر برابر شدست/ رسوم عرب سایه گستر شدست. ز تازی گرفتند هم نام را/ سپر کرده آیین اسلام را. ز عبد و ز مولا سخن میرود/ ز تسلیم بیجا سخن میرود. به تقویمشان قصه های غم است/ تو گویی که غمنامه عالم است
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 21:42
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
اولین جمله حسن آقا به داوود (دیوید!): داوود جان مچکریم!!! از دوران صفویه تا حالا منتظر بودیم! خوب نونی تو دامن ما گذاشتی!!
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 23:03
paksan - آمریکا - آمریکا
روش روحانی در سیاست خارجی دقیقاً منطبق بر مشی خاتمی است و دقیقاً برعکس احمدی نژاد و جلیلی . احمدی نژاد و جلیلی معتقد به سیاست سردرگم سخنوری و تهدید بودن و با انگشت کردن تو چشم دیگران و چنگ و دندان نشون دادن فک میکردن میشه بقیه رو مجبور کرد که به ایران نقشی بدهند و برخلاف تبلیغات سنگین تلویزیون ایران و با همه یاوه گویی هاشون هروز منزوی تر و خوارتر می شدند ولی روحانی همچون خاتمی می دونه که ایجاد حس اعتماد و روحیه مشارکت و درک متقابل و استفاده از سیاست تنش زدایی و استفاده از فرصتها از آزمایش موشکهای شهاب یا ماهواره ها(آبگرمکن) و هواپیماهای جنگی (حلبی) موثرتر هستش و گره ای که میشه با دست باز کرد و هیچ آدم عاقلی با دندان باز نمیکنه. امروز میشه تفاوت سفرهای احمدی نژاد رو با روحانی یا خاتمی دید. احمدی نژاد با ریز کشورهای ناشناخته ملاقات میکرد و پیام انقلاب و شروبرهاش رو میگفت ولی روحانی با کشورهایی که هرکدومشون وزنه بسیار مهمی در جهان هستند ملاقات میکنه
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 06:59
davood63 - تهران - ایران
برگشتیم به زمان صفوی‌ها ،، و قاجارها،،، با هم برادر شدیم البته دولت فخیمه انگلیس برادر بزرگ تر تشریف دارند و حق دخالت در امور مملکتی،،
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 11:16
Afshin London - لندن - انگلستان
آخی ! اینا تا حالا با هم قهر بودند دیگه ؟!! ماهم باور کردیم
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 12:44
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.