آسانسور بیمارستان جان سرباز جوان را گرفت

سرباز ۲۰ ساله هنگامی که قصد داشت از طبقه چهارم بیمارستانی در شرق تهران خود را به طبقه اول برساند به‌علت سقوط در چاهک آسانسور جان باخت.

این حادثه شامگاه دوشنبه در بیمارستان امام حسین(ع) رخ داد. آن روز مجتبی درویشی، سرباز 20ساله‌، همراه همکارانش یک زندانی را از زندان برای درمان به بیمارستان منتقل کرده و در طبقه چهارم بیمارستان مراقب او بود تا اینکه حدود ساعت 8:30شب تصمیم گرفت برای انجام کاری به طبقه اول برود.

سرباز جوان از اتاق خارج شد و به سمت آسانسور رفت و دکمه آن را فشار داد. لحظاتی بعد در آسانسور باز شد و سرباز جوان قدم به داخل آن گذاشت؛ غافل از اینکه کابین آسانسور در طبقه پنجم توقف کرده و در آسانسور به‌علت نقص فنی باز شده است.

سرباز جوان بی‌خبر از این ماجرا وارد آسانسور شد و ناگهان به پایین سقوط کرد. به‌دنبال این ماجرا، تلاش برای بیرون کشیدن او از چاله آسانسور آغاز شد اما سقوط آن‌هم از طبقه چهارم باعث شد که مجتبی درویشی به کما برود.برادر مجتبی در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: وقتی این حادثه رخ داد، مسئولان بیمارستان ماجرا را به زندانی که برادرم در آنجا خدمت می‌کرد گزارش کردند و آنها هم موضوع را به ما گفتند. باورمان نمی‌شد که چنین اتفاقی برای برادرم رخ داده باشد. ما در فیروز کوه زندگی می‌کنیم و 11‌ماه از خدمت سربازی برادرم می‌گذشت که این اتفاق افتاد. وقتی خودمان را به بیمارستان رساندیم، برادرم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود. پزشکان در تلاش بودند که او را نجات دهند اما این تلاش‌ها نتیجه‌ای نداشت و در نهایت صبح دیروز برادرم جانش را از دست داد.

او ادامه می‌دهد: پس از این حادثه مسئولان سازمان زندان‌ها پیگیر ماجرا شدند و کمک زیادی کردند اما ما از بیمارستان شکایت داریم. چطور ممکن است آسانسور چنین بیمارستان بزرگی دچار مشکل باشد و اینگونه با جان مردم بازی کند. ما می‌خواهیم که این موضوع پیگیری شود و با شناسایی مقصران با آنها برخورد شود. برادرم برنامه‌های زیادی برای آینده‌اش داشت اما این حادثه جان او را گرفت و ما را داغدار کرد.

+80
رأی دهید
-7

*Fanoos* - ایران - ایران
مگه این شکایت ها جوابی هم میدهد؟!فقط حیف اون جونی بود که رفت !!
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 11:47
عشق من کتاب - حیدرآباد - هند
در ایران جان ادمی زیاد ارزشی ندارد،
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 11:52
greentree - تهران - ایران
علی‌ شیره‌‌ای و پسره اوباشش مجتبی میلیارد‌ها دلار پول نفت مردم ایران را فرستاده به لبنان،سوریه، اروپا و آمریکا ....دیگه چیزی نمونده که خرج بیمارستان‌های ایران بشه تازه دهها مدرسه هم قدیمی‌ و در حال ریزش هستند .. خدایا این عذاب اسلامی را از سرزمین ایران محو کن .....امین
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 11:50
hossein+87= - ایران - ایران
خیلی ها فکر میکنن اون آینده ای که روبروی در آسانسور تعبیه شده ، واسه اینه که در طول مسیر، افراد خودشون رو جلوش ورانداز کنن! اون آینده واسه اینه که شما زودتر متوجه این بشی که کابینی وجود نداره! بنده خدا چقدر عجله داشته که اصلا به این چیزا فکر نکرده! خدا بیامرزه. به هر حال جدا از اینکه باید علت این نقص فنی بررسی بشه تا در صورت اهمال کسی باهاش برخورد بشه ، نباید بی احتیاطی این خدا بیامرز هم نادیده گرفته شه.
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 12:06
darih - کالیفرنیا - امریکا
hossein+87...ببین یکم از اون مغز استفاده کن.موقع کامنتات...چی می نویسی...همیشه منفی... ! آییینه! خیلی از بیمارستانای دولتی واسه اسانسوراشون آییینه تعبیه نکردن...فکر کردی هتل هیلتونه!..
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 14:08
senator x - تهران - ایران
مقصربیمارستان نیست,مقصر پیمانکار سرویس آسانسور است که خیلی بی تفاوت سرویسکاری را انجام میدهند.
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 17:09
شاهنشاه روحت شاد - تهران - ایران
خاک برسر آخوندها کنند با این مملکت داریشون .از این سهل انگاریها در ایران زیاده !!زورشون میاد یه پلاکارد بزنند به درب آسانسور که خراب است .خدا لعنت کنه این حکومت را که جون انسان براشون بی ارزشه.
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 20:10
hossein+87= - ایران - ایران
darih - کالیفرنیا - امریکا - باهوش ، اگه آینه تعبیه نکردن، بدنه داخلی آسانسور رو از استیل براق ساختن . تا وقتی که تو و امثال تو ، هر مشکلی رو میندازین گردن دیگران و از خودتون رفع مسئولیت میکنین، ایران همین میمونه و بس. حالا یکی مثل تو شده رئیس این بیمارستان ، یکی شده مسئول فنی آسانسور ، یکی هم شده بستگان این متوفی.
‌پنجشنبه 3 مهر 1393 - 08:04
paydar22 - لاهه - هلند
نمیدانم خدا این چشم را برای چه داده بهر حال خدایش بیامرزد
یکشنبه 6 مهر 1393 - 17:30
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.