روسای جمهور ایران و فرانسه در نیویورک با هم ملاقات کردند

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی به نیویورک سفر کرده، در آغاز برنامه دیدار با رهبران غربی، با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه ملاقات کرده است.

وب سایت رسمی رئیس جمهور ایران گزارش داده که آقای روحانی به همتای فرانسوی خود گفته است "مذاکرات این روزهای ایران و گروه ۱+۵ برای ساختن آینده اهمیت بسیاری دارد." رئیس جمهور ایران ابراز امیدواری کرده پرونده اتمی کشورش "به شکلی متوازن حل و فصل و نتیجه برد – برد برای طرفین حاصل شود."

بر اساس گزارش ها رئیس جمهور فرانسه هم گفته توافق جامع اتمی با ایران "می‌تواند روابط دو طرف را در سایه اعتماد به سطحی بالاتر از گذشته برساند."

آقای اولاند به رئیس جمهور ایران گفته "پاریس همانند تهران تصمیم گرفته است در برابر تروریسم از دولت عراق حمایت کند."

فرانسه همچنین یکی از کشورهای عضو گروه ۱+۵ است و در مذاکرات اتمی با ایران شرکت دارد.

سال گذشته نیز آقایان اولاند و روحانی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان با یکدیگر ملاقات کرده بودند. رئیس جمهور ایران امروز به جز دیدار با همتای فرانسوی اش، با نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور ونزوئلا هم دیدار کرد.

آقای روحانی قرار است فردا با دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا هم ملاقات کند که نخستین دیدار رئیسان دولت‌های بریتانیا و ایران از زمان وقوع انقلاب اسلامی در ایران خواهد بود.

گمانه زنی هایی هم درباره احتمال دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا طی روزهای اخیر مطرح بوده اما آقای روحانی امروز در دیدار با مدیران برخی از رسانه های آمریکایی گفته است که "برای این دیدار برنامه ریزی و طراحی نشده و قاعدتا دیداری انجام نخواهد گرفت."

رئیس جمهور ایران امروز در در نشست سران کشورها در زمینه تغییرات آب و هوایی هم شرکت کرد و "نمی توان به دلیل تحریم‌های غیرقانونی، محیط زیست و سلامت مردم را در معرض خطر قرار داد."

ساعاتی پس از آقای روحانی، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در این نشست سخنرانی کرد.

+42
رأی دهید
-11

alibabatabrizi - تبريز - ايران
آخه تا کی‌ باید شماها از یک رهبر چلاق بترسید .در سفر قبلی آقایی روحانی یواشکی با رئیس جمهور فرانسه دست داد زیر دوربین که مبادا خر منه آیی ببیند. حالا خداییش باز هم روحانی .ولی‌ وقتی‌ محمود میومد زرتو پرت میکرد فقط برای سندلی‌ هایی خالی‌
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 01:47
Sabokbalam - کالیفورنیا - آمریکا
اینها که بلدن. کاش یک دهن روضه هم براى اونها میخوند تا اشکى بریزند و به حق سیدالشهدا دلهاشون باز شه.
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 05:20
Sabokbalam - کالیفورنیا - آمریکا
و در پاسخ به فرانسا اولاند که به ایشان گفته بودند بن ژور، آقاى روحانى سرخ و سفید شده و فرمودند : نو نو، یس یس.
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 05:24
Majid63 - پاريس - فرانسه
فرانسه و بریتانیا در جریان جنگ ایران و عراق هستند که ایران بجای خر آدمها را روی مین می فرستاد حالا توقع دارن که ایران حمله زمینی کند واز این قبیل آدمها که دور بر این حکومت هستند باید بفرستند جلو داعش! و حکومت جمهوری اسلامی باید بگوید خر تر از شما هم ما داریم.
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 09:06
Farshad98979695 - جاکارتا - اندونزی
خیلی جالبه قبل از انقلاب تمام مسولین حداقل به دو زبان فرانسه و انگلیسی مسلط بودن ولی این موجودات زبان خر هم حالیشون نیست
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 11:00
biparva-jan - تهران - ایران
فرانسه و بریتانیا در جریان جنگ ایران و عراق هستند چون از تامیین کنندگان تسلیحات شیمیایی صدام بودند.
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 16:21
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.