نام همسر اول با ثبت رسمی ازدواج دوم از شناسنامه حذف می‌شود

مهر نوشت:مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: چنانچه فردی با همسرش متارکه کرده باشد با انتخاب همسر دوم و ثبت رسمی ازدواج و ثبت شدن نام او در شناسنامه‌اش می‌تواند به اداره ثبت احوال مراجعه و درخواست برای حذف نام همسر اول را ارائه دهد.
محسن اسماعیلی گفت: حذف نام زوج از شناسنامه زوجه تنها در صورتی امکان پذیر است که در دوران عقد جدایی انجام شده باشد و دوشیزه بودن زوجه مطابق احکام قضایی و سند طلاق قابل استنباط باشد .

او گفت: همچنین اگر همسر فردی فوت کند، در صورت ثبت شدن ازدواج، فرد می‌تواند با مراجعه به ادارات ثبت احوال نسبت به حذف نام همسر فوت شده از شناسنامه‌اش اقدام و نام همسر فوت شده را از شناسنامه‌اش حذف کند.

+69
رأی دهید
-12

azadeh11 - آمستردام - هلند
حالا شخصی‌ مرد یا زن با همسرش متارکه کرده. و همسر دوم نداره. و نمیخواهد ازدواج‌ کنند چطوری می‌تونه اسم همسرش سابقش را از شناسنامه حذف کند؟؟؟
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 16:29
motalleb - یوتبوری - سوئد
خوب که چی بشه منظور چیست ؟؟ کشور های مترقی سعی میکنند که با تصویب قوانین جدید رفا ه اجتماعی و حفظ حقوق اکثریت افراد را حاکم شود ولی متاسفانه قانون گزاران ما تلاش در نابودی انسانیت و عقب راندن به عصر بربریت را دارند .
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 17:19
*Fanoos* - ایران - ایران
واقعا خسته نباشند !! جدایی تو دوران عقد بشرطی که باکره باشه !! دی:
‌سه شنبه 1 مهر 1393 - 19:50
asal30 - بندرعباس - ایران
همه قوانین تو ایران به نفع آقایون ه . من عمرآ با یک مرد ایرانی مسلمان ازدواج نمی کنم.
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 02:22
مترلینگ - منچستر - انگلستان
کلاه برداری اغاز میشود بعضی ها ازدواج میکنند مهریه میگیرن و دوباره وسه باره ومیشه دلیل طلاق که تو شوهر کرده بودی وپنهان کردی بابا این کارا بدرد نمیخوره فرهنگ سازی کنید که زن مطلقه طاعون وجذام نیست وشرایطی پیش بیارید که زندگی ها به طلاق نکشه
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 02:45
aashena - اتاوا - کانادا
احتمالا خواستن نون ثبت احوالیها که با رشوه اینکارو میکردن ببرن
‌چهارشنبه 2 مهر 1393 - 03:16
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.